Mistä kannattaa ostaa silmälasit n. 400-500 € budjetilla?
Tarvitsen uudet yksiteholasit. Olen käyttänyt aina aiemmin Nissenin ja Specsaversin halpiksia, mutta nyt rahatilanne on sen verran parempi että pystyn panostamaan jonkun verran myös näkemisen laatuun. Ajattelin, että n. 400-500 € olisi sopiva hinta silmälaseille. Yhdet lasit riittää ja voimakkuuksia on sen verran, että ainakin kertaalleen ohennetut linssit olisi kivat. Mihin kannattaa suunnata silmälasiostoksille, kun haluan rahalle vastinetta? Paikkakuntana Helsinki.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Miksei Specsavers kelpaa?
Koska ihmisille on tuupattu ns totuutta, jonka mukaan heidän silmänsä ja elämänsä _ansaitsevat_ parempaa (lue kalliimpaa). Halutaan maksaa helvetisti jopa köyhänä, koska uskotaan sen vaikuttavan olennaisesti elämän laatuun. Ymmärtäisin jos kyse olisi sairaudesta, mutta nyt kyse on apuvälineestä muutamaksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska Specsaversin laadulla voi pyyhkiä persettä. Ne sopii korkeintaan köyhälle varalaseiksi.
Vierailija kirjoitti:
Säästä aikaa ja vaivaa ja mene suoraan Synsamille.
Ihan kaoottista rahastusta tuolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Specsaversin laadulla voi pyyhkiä persettä. Ne sopii korkeintaan köyhälle varalaseiksi.
Höpö höpö. Näkee loistavasti, ja rahaakin säästyy rahastajapuljuihin verrattuna. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka markkinoinnin uhrina maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmisille on tuupattu ns totuutta, jonka mukaan heidän silmänsä ja elämänsä _ansaitsevat_ parempaa (lue kalliimpaa). Halutaan maksaa helvetisti jopa köyhänä, koska uskotaan sen vaikuttavan olennaisesti elämän laatuun. Ymmärtäisin jos kyse olisi sairaudesta, mutta nyt kyse on apuvälineestä muutamaksi vuodeksi.
Kyse on tosiaan näkemisen apuvälineestä, jonka läpi moni katsoo maailmaa melkein aina valveilla ollessaan. Sillä on paljon väliä, kuinka laadukkaat lasit on.
Moni köyhäkin maksaa välillä ylimääräistä siitä ilosta, että saa katsoa jonkun elokuvan elokuvateatterissa sen sijaan että katsoisi sen kotonaan. Eikö kannata ennemmin maksaa ylimääräistä siitä, että jatkuvasti päässä olevat lasit on parempilaatuiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tosiaan näkemisen apuvälineestä, jonka läpi moni katsoo maailmaa melkein aina valveilla ollessaan. Sillä on paljon väliä, kuinka laadukkaat lasit on.
Moni köyhäkin maksaa välillä ylimääräistä siitä ilosta, että saa katsoa jonkun elokuvan elokuvateatterissa sen sijaan että katsoisi sen kotonaan. Eikö kannata ennemmin maksaa ylimääräistä siitä, että jatkuvasti päässä olevat lasit on parempilaatuiset?
Ei ne ole. Sinulle uskotellaan niin. Toki saat maksaa, minä maksan mieluummin vähemmän, ja se vasta hassua onkin, että maksan vähemmän myös _samoista_ merkkikehyksistä kuin rahastajapuljussa. Osaatko sanoa syytä tähän? Muuttuuko niidenkin laatu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Specsavers laseissa ei ole mitään vikaa kunhan sijoitat linsseihin rahaa etkä kehyksiin.
Miten perustelet väitteesi? Fakta kun on, että Specsaversin linssien optinen laatu jää kauas laatulinsseistä ja pinnoitteet on huonolaatuiset.
Kallis ei ole aina hyvää eikä etenkään hintaeron arvoista, mutta niin se vaan on, että halvalla ei saa hyvää.
Oon käyttänyt paljon Specsaversin laseja, eikä linsseissä ole mitään vikaa. Tosin olen aina ottanut parhaat saatavilla olevat linssit. Villi veikkaus vois olla, että ne tehdään täsmälleen samassa paikassa kuin kalliimpienkin firmojen. Jos jollakulla on faktaa, niin olis kiva kuulla.
Sen tiedän aivan varmuudella, että aurinkolasien linssejä tekee vain pari tehdasta maailmassa, joten voi hyvin olla, että silmälasien linsseissä on sama tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo niellyt alan myyjien syötin. Ei ohennettuja linssejä ole kukaan ohentanut, ne ovat vain erityyppisestä muovista valettuja hieman ohuempia lätkiä. Valmistuskustannusten ero on niin pieni kuin tästä voi kuvitella.
Ne on silti ohuemmat, sitähän tässä haetaan, eikä valmistustekniikalla ole käyttäjälle väliä. Valmistuskustannukset on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Specsavers laseissa ei ole mitään vikaa kunhan sijoitat linsseihin rahaa etkä kehyksiin.
Miten perustelet väitteesi? Fakta kun on, että Specsaversin linssien optinen laatu jää kauas laatulinsseistä ja pinnoitteet on huonolaatuiset.
Kallis ei ole aina hyvää eikä etenkään hintaeron arvoista, mutta niin se vaan on, että halvalla ei saa hyvää.
Oon käyttänyt paljon Specsaversin laseja, eikä linsseissä ole mitään vikaa. Tosin olen aina ottanut parhaat saatavilla olevat linssit. Villi veikkaus vois olla, että ne tehdään täsmälleen samassa paikassa kuin kalliimpienkin firmojen. Jos jollakulla on faktaa, niin olis kiva kuulla.
Sen tiedän aivan varmuudella, että aurinkolasien linssejä tekee vain pari tehdasta maailmassa, joten voi hyvin olla, että silmälasien linsseissä on sama tilan
Faktaa on vaikea saada, koska Specsavers ei kerro missä linssit valmistetaan. Mutta jotenkin epäilen, että villi veikkauksesi ei pidä paikkaansa. Esim. omissa laseissani olevat linssit on valmistettu Saksassa ja reunahiottu Suomessa, ja niille on myönnetty avainlippumerkki, jota yksityinen optikkoliike esittelee ylpeästi myös nettisivuillaan. Kehykseni puolestaan on valmistettu Japanissa japanilaisvalmisteisesta titaanista. Lupaan syödä hattuni, jos Specsavers tai mikä tahansa muu firma myy täsmälleen samoissa paikoissa valmistettuja laseja muutamalla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perustelen väitteeni?
Viime keväänä ostamillani laseilla x 2, parhaimmat linssilaadut eikä kaksi-tehoissa mitään moittimista!
Oletko käyttänyt laadukkaampia linssejä, jotta pystyisit vertailemaan niitä edes oman näkemisesi osalta?
No, minä ainakin olen, vaikka en ole edellinen kirjoittaja. Optisesti kunnolliset linssit olen saanut aina jokaiselta optikolta. Kerran oli mittaukset pielessä, ja tämä tapahtui Nissenillä, joka on myös halpaliike. En silti mene väittämään, että kaikki heidän optikkonsa olisi jotenkin huonoja.
Mikä ihmeen kalliin optikon markkinoija tänne on pesiytynyt? Newsflash: kalliin optikon hinnasta suurin osa on VOITTOA ja linssit on ihan samat kuin halvemmissakin paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedän aivan varmuudella, että aurinkolasien linssejä tekee vain pari tehdasta maailmassa, joten voi hyvi
*Suomessa toimivista isoista kaupan ketjuista vain Silmäasema on enää suomalaisessa omistuksessa. Heidän linssinsä tulevat kolmen suuren valmistajan tehtailta eri maista. Specsaversin päämaja on brittiläisessä veroparatiisissa. Sen linssit hiotaan Iso-Britanniassa, Unkarissa ja Japanissa.*
Vierailija kirjoitti:
*Suomessa toimivista isoista kaupan ketjuista vain Silmäasema on enää suomalaisessa omistuksessa. Heidän linssinsä tulevat kolmen suuren valmistajan tehtailta eri maista. Specsaversin päämaja on brittiläisessä veroparatiisissa. Sen linssit hiotaan Iso-Britanniassa, Unkarissa ja Japanissa.*
Linssien hiontamaat on siis tiedossa, mutta missä linsseihin käytettävä muoviseos valmistetaan? Tyypillistä sumutusta, että halvan kiinanmuovin alkuperä jätetään kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perustelen väitteeni?
Viime keväänä ostamillani laseilla x 2, parhaimmat linssilaadut eikä kaksi-tehoissa mitään moittimista!
Oletko käyttänyt laadukkaampia linssejä, jotta pystyisit vertailemaan niitä edes oman näkemisesi osalta?
Näkeehän sen helpostikkin. Optikkohan antaa sinulle sen testihärpäkkeen jossa irtolinssejä on soviteltu sinun silmillesi. Ne ovat ne parhaat jotka sinulle sopii. Painat vain mieleen minkä rivin näet mukavasti esim lukulaseissa ja vaadi se sama testiläpyskä kun haet ne tehdyt lasit. Olen tän aiemminkin kertonut mutta esim Instru teki ensimmäiset päin peetä kun testailin. Olivat kuulemma hiottu Puolassa. Moni kuvittelee että nää nyt tuli näillä mennään, ei mennä, testaa ne uudelleen siellä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kalliin optikon markkinoija tänne on pesiytynyt? Newsflash: kalliin optikon hinnasta suurin osa on VOITTOA ja linssit on ihan samat kuin halvemmissakin paikoissa.
Tämä informaatio löytyy ihan jokaisesta sitoutumattomasta linnsivertailusta. Silti Suomessa jopa köyhimpiä vanhuksia kusetetaan ostamaan tonnin lasit. Ihan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sitä mieltä, että silmälaseihin kannattaa satsata, niitä kuitenkin käytetään joka päivä. Nykyään käytän parhaita monitehoja, ja voin sanoa, että halvemmista liikkeistä olen saanut täsmälleen yhtä hyvät linssit kuin kalliimmistakin. Voin valita rillini pokien perusteella, en liikkeen tai hinnan. Olen ostanut silmälaseja useamman kerran myös ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedän aivan varmuudella, että aurinkolasien linssejä tekee vain pari tehdasta maailmassa, joten voi hyvi
Japanissa ei valmisteta titaania. Voi olla venäläistä koska esim Yhdysvallat ostaa titaaninsa Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen halpaketjujen kehuja tänne on pesiytynyt? Varmaan joku köyhä joka ei kestä ajatella, että muut pystyy ostamaan itselleen paremmat lasit kun laittaa vähän lisää euroja tiskiin. Vähänkö noloa, kun yrität kateellisena riistää muilta hyvin näkemisen ilon kun omat rahasi riittää vain halpaan paskaan.