Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kannattaa ostaa silmälasit n. 400-500 € budjetilla?

Vierailija
08.12.2023 |

Tarvitsen uudet yksiteholasit. Olen käyttänyt aina aiemmin Nissenin ja Specsaversin halpiksia, mutta nyt rahatilanne on sen verran parempi että pystyn panostamaan jonkun verran myös näkemisen laatuun. Ajattelin, että n. 400-500 € olisi sopiva hinta silmälaseille. Yhdet lasit riittää ja voimakkuuksia on sen verran, että ainakin kertaalleen ohennetut linssit olisi kivat. Mihin kannattaa suunnata silmälasiostoksille, kun haluan rahalle vastinetta? Paikkakuntana Helsinki.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei osta paikasta missä kustaan linssiin.

Vierailija
42/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajalehdessä oli joskus tutkimus että linssien näköominaisuudella ei ole eroja onko kallis vai halpa. Toki Nissen laseilla voi pinnoite sameta esim kokatessa. Nykyään tilaan vain lensway.fi, jää rahaa muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ensin useissa liikeissä sovittamassa kehyksiä. Kun löydät sopivat. Sitten varaa aika näöntarkastukseen.

Tämä. Kävin syksyllä läpi kaikki mahdolliset liikkeet ja tässä ketjussa mainostetulla Silmäasemalla oli niin tylsä valikoima etten olisi viitsinyt maksaa yhdestäkään niistä paria sataa enempää.

Jätän eriävän mielipiteen. Pienituloisena mulle on tärkeintä, että saan rahalleni vastinetta eli hintaansa nähden laadukkaat linssit ja kestävät kehykset. Myös kehysten ulkonäöllä on väliä, mutta se ei ole listan kärkipäässä. Joka optikkoliikkeestä löytyy varmasti jotkut kelvollisen näköiset pokat. En pidä nykyisistäkään kehyksistäni mitenkään erityisemmin, mutta ne on ihan siistin näköiset ja se riittää. Ostin ennemmin hyvästä tarjouksesta laadukkaat japanilaiset titaanikehykset kuin huonompilaatuiset muovikehykset, jotka olisi sopinut tyyliini tosi hyvin - ja en ole katunut valintaani hetkeäkään.

Vierailija
44/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajalehdessä oli joskus tutkimus että linssien näköominaisuudella ei ole eroja onko kallis vai halpa. Toki Nissen laseilla voi pinnoite sameta esim kokatessa. Nykyään tilaan vain lensway.fi, jää rahaa muuhun.

Se on iso ongelma, jos pinnoite ei kestä normaalia arkikäyttöä. Enkä nyt tarkoita pään työntämistä kuumaan uuniin luukkua avatessa, vaan sitä kun ihan tavalliset kokkailut tekee laseista käyttökelvottomat, vaikka koittaisi pitää etäisyyttä kuumimpiin höyryihin. Halvat lasit tulee äkkiä kalliiksi, kun niitä täytyy uusia jatkuvasti.

Vierailija
45/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on iso ongelma, jos pinnoite ei kestä normaalia arkikäyttöä. Enkä nyt tarkoita pään työntämistä kuumaan uuniin luukkua avatessa, vaan sitä kun ihan tavalliset kokkailut tekee laseista käyttökelvottomat, vaikka koittaisi pitää etäisyyttä kuumimpiin höyryihin. Halvat lasit tulee äkkiä kalliiksi, kun niitä täytyy uusia jatkuvasti.

Tuo onkin yksi syy sille, miksi olen suosinut Specsaversin 29 € laseja vaikka mulla on aika paljon miinuksia (yli -6 kummassakin silmässä). Välillä ärsyttää kun lasit on niin painavat että ne valuu nenänvartta pitkin turhan alas, mutta en pidä sitä isona ongelmana. Nautin paljon enemmän siitä kuinka ihanan huolettomat lasini on, kun koskaan ei tarvitse pelätä minkään pinnoitteiden puolesta ja muutenkin lasit voi uusia aina kun tekee mieli.

Vierailija
46/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso käytössäsi olevien kehysten mitat ja tilaa sen perusteella ulkomailta itseäsi miellyttävät kehykset. Sitten tilaat siihen linssit. Olen käyttänyt Instrua ja ollut tyytyväinen laatuun. Nykyisistä Instrun hinnoista en osaa sanoa, mutta perustasoa parempiin monitehoihin meni 500e ja Armanin kehyksiin 30e (Instrussa vastaava malli 300e, eikä siihen saabut alennusta). Toisella kerralla teetätin Aasian lomamatkalla vastaavanlaiset linssi päivitetyillä luvuilla. Siihen meni 200e.

Vierailija
47/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso käytössäsi olevien kehysten mitat ja tilaa sen perusteella ulkomailta itseäsi miellyttävät kehykset. Sitten tilaat siihen linssit. Olen käyttänyt Instrua ja ollut tyytyväinen laatuun. Nykyisistä Instrun hinnoista en osaa sanoa, mutta perustasoa parempiin monitehoihin meni 500e ja Armanin kehyksiin 30e (Instrussa vastaava malli 300e, eikä siihen saabut alennusta). Toisella kerralla teetätin Aasian lomamatkalla vastaavanlaiset linssi päivitetyillä luvuilla. Siihen meni 200e.

Noissa ulkomaantilauksissa kannattaa muistaa, että siinä ottaa melkoisen riskin. Jos lasien kanssa tulee jotain ongelmia, se on vähän voi voi kun myyjäliike on jossain Aasiassa. Ja jos ei ole täysin varma että tietää mitä tekee, lasien laatukin voi olla ihan mitä tahansa. Pahimmillaan linssi voi hajota silmään niin että näkö menee. Sen jälkeen onkin hyvin aikaa miettiä, tuliko säästettyä väärässä paikassa.

Vierailija
48/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän tietoa siitä, millaisia eroja halvoilla ja kalliilla linsseillä on: https://www.tampereennakokeskus.fi/huikeita-eroja-lue-mista-erot-johtuv…

Specsavers mainostaa käyttävänsä PENTAX-linssejä, ja moni haksahtaa kuvittelemaan että sellaiset merkkilinssit on laadun tae. Mutta kuten linkissä todetaan, PENTAXin huippulinssit vastaa laadultaan jonkun toisen valmistajan peruslinssejä. Paljon parempaakin on tarjolla, jos on valmis maksamaan todellisesta laadusta.

Muitakin eroja voisi mainita. Esim. Nissen ja Instru on samaa konsernia, mutta hintatason lisäksi eroa on laadussa: Nissenin parhaat linssit vastaa laadultaan suunnilleen Instrun keskitason linssejä.

Jännä sitten että ainoat lasit, joista minulla on linssit menneet käyttökelvottomiksi, oli kalliit Instrun lasit. Sen jälkeen siirryin Nissenin asiakkaaksi eikä ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa, vaikka minulla on voimakkuuksia reippaasti enkä siksi ehkä ole se helpoin asiakas.

Vierailija
49/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän tietoa siitä, millaisia eroja halvoilla ja kalliilla linsseillä on: https://www.tampereennakokeskus.fi/huikeita-eroja-lue-mista-erot-johtuv…

Specsavers mainostaa käyttävänsä PENTAX-linssejä, ja moni haksahtaa kuvittelemaan että sellaiset merkkilinssit on laadun tae. Mutta kuten linkissä todetaan, PENTAXin huippulinssit vastaa laadultaan jonkun toisen valmistajan peruslinssejä. Paljon parempaakin on tarjolla, jos on valmis maksamaan todellisesta laadusta.

Muitakin eroja voisi mainita. Esim. Nissen ja Instru on samaa konsernia, mutta hintatason lisäksi eroa on laadussa: Nissenin parhaat linssit vastaa laadultaan suunnilleen Instrun keskitason linssejä.

Jännä sitten että ainoat lasit, joista minulla on linssit menneet käyttökelvottomiksi, oli kalliit Instrun lasit. Sen jälkeen siirryin Nis

Mitkään lasit ei ole täydelliset. Miten muuten ne Instrun lasisi meni käyttökelvottomiksi? Oliko kyse pelkästään huonosta tuurista, teitkö jotain typerää vai mitä tapahtui?

Vierailija
50/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä sitten että ainoat lasit, joista minulla on linssit menneet käyttökelvottomiksi,

Pinnoitteet lähti irti osasta linssejä niin että ne riekaleet näkyi näkökentässä. Ihan ilman mitään näkyvää syytä, ihan samoin kohtelin niitä laseja kuin Nissenin puolet halvempia joissa ei ole vastaavaa koskaan tapahtunut. 

Vierailija
51/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä sitten että ainoat lasit, joist

Vika ei siis ollut linsseissä vaan joko pinnoitteissa, omassa toiminnassasi tai ihan vaan huonossa tuurissa. Vaikea sanoa kun en tiedä, miten olet kohdellut lasejasi. Olethan voinut vaikka pestä lasejasi jollain "kielletyllä" aineella, jota Nissenin pinnoitteet kestää jostain syystä poikkeuksellisen hyvin. Tai ehket välttämättä itsekään tiedosta, että teit joskus jotain sellaista joka sai Instrun lasisi pinnoitteen kuoriutumaan myöhemmin.

Vierailija
52/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli ainakin Silmäasemalla koko paketista -50% ale. 

Samaa olin ehdottamassa.

Vierailija
53/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta ostaa minulta laita yv jos kiinnostaa

Vierailija
54/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Lenswaylta useat lasit. Tilasin hiljattain kahdet ja yhteensä n 150e. Ovat niin sopivat ettei ole tarvinnut säätää edes sankoja itse. Yksitehot.

Vierailija
55/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitehot on helpot tehdä, jos ei ole jotain muuten kummallisia arvoja linsseissä. Muovilinsseissä ei juuri ole eroja.

Itse kaipaan lasilinssejä, jotka oli helpommat pestä, pysyivät kirkkaampina, jne. 

Kun siirryt joskus kaksitehoihoin niin silloin alkaa eroja löytymään.

Vierailija
56/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan ne linssit oli huonommat kuin Nissenin vastaavat. Ihan pidin niitä kuin kukkaa kämmenellä, sen verran oli kalliit. Taidat itse olla Instrulla töissä?

Vierailija
57/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrusta sai kaksiteholasit kaikilla herkuilla vähän päälle 500. Alkuperäinen tarkoushinta oli kahdet lasit yksin hinballa oli noin 900. Mutta kun en halunnut kuin yhdet lasit niin hinta tippui alussa mainittuun.

Eli eiköhän sieltä yksteholasit saa budjettiisi laadusta tinkimättä.

Vierailija
58/123 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitakin eroja voisi mainita. Esim. Nissen ja Instru on samaa konsernia, mutta hintatason lisäksi eroa on laadussa: Nissenin parhaat linssit vastaa laadultaan suu

Vika ei kyllä ole linsseissä, jos niistä lähtee pinnoitteet irti. Joko pinnoitteet on huonot tai niitä on kohdeltu huonosti.

Vierailija
59/123 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kyllä Specsaverilta ihan käypäiset monitehot ihanilla merkkikehyksillä. Uskon vakaasti, että tässä taas myydään ja kusetetaan markkinatalouden kermaperseitä maksamaan,  koska *mä ja mun silmät ansaitaan* tms. Joka tapauksessa uusin ne muutaman vuoden välein, koska kehysten muoti muuttuu aika armottomasti.

Vierailija
60/123 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä aikaa ja vaivaa ja mene suoraan Synsamille.