Saatteko 40eurolla ostettu yksinasuvalle jouluruuat. Ei siis kinkkua vaan kinkun viipaleita.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Laatikot on halpoja, perunalaatikon ja rosollin voi tehdä itse. Kinkkua voi ostaa palvelutiskitä muutaman viipaleen, sitä ei tarvitse olla kilotolkulla.
Kyllä ja kalaakin voi ostaa pienen palan silloin kun on tarjouksessa ja pakkaseen (tätäkään ei tarvitse olla kiloa) ja esim. graavata itse, ei ole vaikeaa. Ja laatikot ovat edullisia. Rosolli itse tehtynä paljon parempaa kuin kaupasta ostettuna.
Täytyy olla trolli. Jos ei kolmeksi päiväksi löydä yhdelle ihmiselle neljällä kympillä hyviä ruokia jouluksi, niin on aikamoinen uusavuton. Jossain aiemmassa viestissä jo oli listattu iso määrä jouluisia ruokia 45 eurolla. Niistä voi hyvin jättää jotain pois tai vaihtaa paremmin itselle sopivaan.
Itse löytäisin helpolla ja jäisi ylikin. Siis oletan että joululla tarkoitetaan kaikkia ns kolmea joulun päivää/ pyhää.
Meillä lisäksi syödään aattona vanhemmilla sisarusten ja lastensa kera, jokainen tuo jotain sovittua/ lähtiessään saa mukaansa jotain mieluisaa. Oma rasti on ollut vuosikausia sienisalaatti (tähän mulla itsekerätyt sienet suolassa jo syksyllä) ja kuivakakku (samaa ovat halunneet vuosia eli vähän tuunattu piimäkakku ja luumukorvarit)
Jos lasken noi mukaan vietävät mukaan budjettiin ja kaikkien kolmen päivän ateriat niin 40e riittäisi mainiosti.
Aamupuurotyyppi
Helposti saa jouluruuat yhdelle 40 eurolla
Saa monta Quarter Pounderia 🤗
Nom nom!
Liiteristä jouluviikolla jouluruuat yhdelle 4,90e,joten helposti.
Jos idea on syödä jouluna hyvää ruokaa niin miksi syö jotain kamalia laatikoita vai onko tarkoitus kokea kärsimystä koska jeesuskin?
Joulukalkkunaa on todella vaikea mihinkään neljäänkymppiin saada, eli ei onnistu mitenkään.
Unohda koko homma.
ABC joululounas 14,90e
Eli todellakin saa ja kaikkea mitä perinteiseen joulupöytään kuuluu.
MUISTA ABC JA JOULUPÖYDÄSTÄSI EI PUUTU ENÄÄ MITÄÄN. JA KAIKKI TÄMÄ ALLE VIISITOISTA EUROA!
A
B
C
Vierailija kirjoitti:
Mä alan nykyisin aivan totaalisesti näkemään punaista, kun joku selittää näistä -60% -aleista. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että niihin on mahdollisuus hyvin harvalla! Onko pakko tulla kertomaan niistä jokaiseen mahdolliseen ketjuun?
Alan ainakin ilmoittamaan jokaisen tällaisen viestin asiattomaksi, koska pidän niiden kirjoittamista jo jonkinlaisena häirintänä ja veetuiluna.
Täh???
Nyt ei kyllä auennut sun keuhkoomisesi lainkaan. Siis millälailla niihin on mahdollisuus hyvin harvalla?
S-kauppojahan löytyy joka pitäjästä. Jopa asukasluvultaan manner-Suomen pienimmästä kunnasta eli rapiat 600 asukkaan Lestijärveltäkin löytyy S-kauppa ja siten myös -60% ilta-ale.
Eräänä köyhänä jouluna jätin laatikoiden oston jouluaattoaamuun että saan sitten halvalla.
Mutta kaupassa hyllyt ammotti tyhjyyttään. Kaikki loppu.
Vaarallinen ohje tuo että jättää ruoan hankkimisen jouluaattoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä ostaa. Laatikot ja rosollin ja ne kinkkuviipaleet saa. Eipä juuri muuta.
Tämä on just tätä. Yksin asuvalle riittää pala kinkkua ja pari lusikallista laatikoita.
Sitten kun lukee näitä ketjuja "mitä on joulupöydässänne", niin eri ruokalajeja on lukemattomia, pelkästään erilaisia kaloja ainakin 6-8 lajia. Ja laatkoita 5-6, vihanneksia, perunaa, salaatteja, kinkkua, jälkiruokaa...
Miksei yksinelävä voi syödä jouluna hienosti? Aina jotain askeettista vaan hyvin vähän.
Mitä ihmettä nyt? Tietenkin yksinelävä saa ostaa vaikka 50 erilaista kalaa jos haluaa. Ei sitä kukaan kiellä. Voi syödä niin hienosti kuin vain mieli tekee. Jokainen saa käyttää omat rahansa miten haluaa.
Laskin, että mun jouluruokiin menee alle 15 e. Tuo sisältää Hälsans Kökin kasvispyörykät, Rainbown perunamuusijauheen, säilykeherneet ja hillosipulit, pussin Xtran kuivattuja luumuja kiisseliä varten, kolme Kotimaista kuohukermaa ja Rainbown sitruslimun. Prismassa teen ostokseni.
Noista syön sen pari päivää.Tosin tuohon päälle aion ostaa vielä ainakin Pandan juhlakonvehdit (3,95e) ja lisäksi toivon saavani sedältäni itsetehdyn lanttulaatikon, kuten perinteisesti olen saanut. Jos vielä jotain herkkua lisää haluan, ei siltikään montaa euroa yli 20 mee. Kinkusta en ole eläissäni välittänyt, sillä taidan säästää jokusen euron.
Ostan itselleni jouluna palan juustoa, peruna ja maksalaatikon ja 100g poroa. Siinä se, hyvin riittää. Noin 20e menee.
53vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alan nykyisin aivan totaalisesti näkemään punaista, kun joku selittää näistä -60% -aleista. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että niihin on mahdollisuus hyvin harvalla! Onko pakko tulla kertomaan niistä jokaiseen mahdolliseen ketjuun?
Alan ainakin ilmoittamaan jokaisen tällaisen viestin asiattomaksi, koska pidän niiden kirjoittamista jo jonkinlaisena häirintänä ja veetuiluna.
Pakkoko siellä korvessa on asua? Tule tänne Turkuun, ale alkaa jo klo 18.00 ja tavaraa löytyy kyllä punalaputettuna kun tietää oikeat kaupat ja käy parissa kolmessa...
No nytpäs sattui, mähän asun juurikin Turussa! En sitten vain tiedä niitä kauppoja ja toiselle puolen kaupunkia en kahdella bussilla lähde, koska ei välttämättä pääse edes vaihdolla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh???
Nyt ei kyllä auennut sun keuhkoomisesi lainkaan. Siis millälailla niihin on mahdollisuus hyvin harvalla?
S-kauppojahan löytyy joka pitäjästä. Jopa asukasluvultaan manner-Suomen pienimmästä kunnasta eli rapiat 600 asukkaan Lestijärveltäkin löytyy S-kauppa ja siten myös -60% ilta-ale.
Esim. pienten lasten yh ei voi jättää lapsia yksin kotiin ja lähteä ostoksille klo 21.
Mun lähikaupassa (S-market) , on harvoin näitä punalaputettuja. Joskus aamulla olen löytänyt jotain -30%.
Ilmeisesti taitava henkilökunta kun osaavat tilata tavaraa niin ettei hävikkiä tule, eikä tarvitse punalaputtaa.
-eri
Tuolla summalla saa vaikka mitä ja kannattaa ostaa sitä mitä itse tykkää jouluna syödä. Itse ostan just valmiskinkkuviipaleitapaketin, graavilohta, kananmunia, herneitä, rosollia, perunalaatikkoa, suklaata sekä taatelikakkuainekset. Juodaan varmaan vettä, maitoa tai kaakaota, riippuu mitä tekee mieli. Ja nämä kaikki yhteensä maksaa alle sen 40e ja meitä on nelihenkinen perhe syömässä ja hyvin riittää koko perheelle, että outoa, jos ei yhdelle riittäisi.
Lidl mainostaa nyt valmista jouluateriaa, siis yhtä pakattua annosta, jossa on kinkkua ja laatikoita einespakkauksessa. Hinta taisi olla vähän alle viisi euroa. Niitä saat 40 eurolla ainakin kahdeksan annosta. Jos ostat vaikka seitsemän annosta, saat myös glögiä ja pipareita.
Ehkä mukavampaa olisi ostaa kaksi 700 gramman laatikkoa, alle 4 euroa kappale. Paketti joulukinkkusiivuja, taisi olla 10 euroa kilo. Sun muuta vielä 20 eurolla.
Ei jouluna tarvitse olla joka hiton jouluruokaa. Kukaan ei jaksa syödä niistä jokaista joulun aikana. Siksi niitä on erilaisia, että jokaiselle löytyy suosikkiruoka.
Poro on parempaa kuin kinkku. Olen jo kymmenisen vuotta suosinut porotuotteita jouluna.
Hyi helvetti mitä ruokia.