Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko 40eurolla ostettu yksinasuvalle jouluruuat. Ei siis kinkkua vaan kinkun viipaleita.

Vierailija
08.12.2023 |

Mielipiteitä?

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI pysty, 45,08 € menee. Mutta syöhän tuosta melkein koko joulun.

Kinkkusiivut 5,19 €

Maalaishyytelö 4,09 €

Viherpippurimaksapasteija 2,95 €

Kylmäsavulohi 3,49 €

Sipulisilli 3,75 €

Katkarapusalaatti 3,95 €

Perunat 1,39 €

Maksalaatikko 2,49 €

Perunalaatikko 2,49 €

Lanttulaatikko 2,49 €

Porkkanalaatikko 2,49 €

Joululimppu 1,89 €

Rosolli 2,59 €

Sienisalaatti 2,95 €

Puuroriisi 1,99 €

Maito 0,89 €

Maksa- ja perunalaatikkoa ei tarvita, eikä maksapasteijaa, kalojakin voi kukin katsoa montaako sorttia ottaa, sienisalaattia meillä ei ole koskaan, jää rahaa leivonnaisiinkin.

Keräsinkin listaani oman joulupöytäni en sinun. En ole pipareiden ja torttujen perään, joten en tarvi niitä. Pieni pullo konjakkia tuosta unohtui, eli menee n. 60 €.

Vierailija
22/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Laatikot on halpoja, perunalaatikon ja rosollin voi tehdä itse. Kinkkua voi ostaa palvelutiskitä muutaman viipaleen, sitä ei tarvitse olla kilotolkulla.

Tein pari vuotta sitten kaikki laatikot ja rosollin itse. Tuli kalliimmaksi kuin ostaa valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittämällä ja jää vielä parikymppiä lompuukiinkin ja saat vielä halutessasi suut makeaksikin. Köyhähän ostaa tietenkin jouluruuat vasta attonaattona, tai mahdollisesti vasta aattoaamuna, jolloin ne irtoaa vähintään puoleen hintaan, ellei ole sitä ennen löytänyt niitä S-kauppojen köyhientunnilta.

Ei muuta kuin jouluviikolla joka ilta köyhien tunnille pyörimään ja hyvissä ajoin ennen kahdeksaa.

Itsehän ostin viime jouluna nimenomaan kinkkusiivuja pari pakettia köyhien tunnilta -60% hintaan ja vieläpä Kalevan Prismasta, jossa yleensä melko nirkosasti -60% tuotteita. Oli vielä useamman eri fimankin kinkkuja kyseiseen alennushintaan. Nimenomaan niistä siivukinkuista kaupat haluaa nopeemmin eroon, kokonaisia saatetaan myydä vielä joulun jälkeenkin normihinnalla.

Vierailija
24/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl kuulemma myy 4 eurolla sinkun jouluateriaa, missä kinkku ja laatikoita jne. 40 eurolla saa aika kasan ruokaa.

Huijari! Lidlin jouluateria yhdelle maksaa 4,99 euroa ei neljä euroa!

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/b1d531da-2cc2-4f47-bbfb-886db…

Vierailija
25/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyypillinen ruoka lasku yksin asuvalle on sen 60-70€/viikko, niin onhan se hieman ihme jos ei niitä kahden päivän ruokia saa samalla summalla? Minä en aio syödä jouluruokia koko viikkoa, ja luulenpa että minun jouluruoka kiintiö on täysi jo ennen joulua. Kuten olen jo huomannut parina viime vuonna. Esim tänään tarjotaan jo ensimmäinen joululounas. Huoh.

Vierailija
26/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saahan tuolla. Itsellä on jopa "kinkku" jo ostettu pakkaseen. On siis ulkofileen pala noin kilonen punalaputettua, niin sain sen neljällä eurolla S-marketista.

Älä viitsi valehdella.

Mitä valehtelua tuossa on? Just oli tarjouksessa 4 euroa kilo K-supermarketissa palvelutiskiltä ilman mitään laputuksia. 

Vierailija
27/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin hyvin. Laatikot yms ovat halpoja tekipä itse tai ostipa eineksiä ja esimerkiksi kalaa riittää pieni määrä kun vain yksi syö. Ei taida meilläkään isolle porukalle useamman päivän ruuat maksaa kuin 200 euroa, vaikka graavataan siikaa, ostetaan kylmäsavulohta ja tehdään kyllä kaikki muutenkin itse. Kinkku saadaan sukulaiselta lahjaksi eli se on meille ilmainen, mutta toisaalta yksin asuessa ostamani pieni minikinkku ei paljon maksanut ja siitä sai pakastettua myöhempään käyttöön osan. Tosin siihen en minäkään panostaisi, jos olisi tiukka budjetti.

Vierailija
28/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan nykyisin aivan totaalisesti näkemään punaista, kun joku selittää näistä -60% -aleista. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että niihin on mahdollisuus hyvin harvalla! Onko pakko tulla kertomaan niistä jokaiseen mahdolliseen ketjuun?

Alan ainakin ilmoittamaan jokaisen tällaisen viestin asiattomaksi, koska pidän niiden kirjoittamista jo jonkinlaisena häirintänä ja veetuiluna.

Vierailija
29/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottaa jouluaattoon osteluineen, saa kaikki jouluruoat reilulla alennuksella.

Jos tykkää laatikoista, ne itse tekemällä säästää paljon. Rosollinkin voi tehdä itse. Mutta eivät ne kauheasti maksa valmiinakaan, että tästä tulee yksin elävällä muutamien eurojen säästöt. 

Vierailija
30/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl kuulemma myy 4 eurolla sinkun jouluateriaa, missä kinkku ja laatikoita jne. 40 eurolla saa aika kasan ruokaa.

Huijari! Lidlin jouluateria yhdelle maksaa 4,99 euroa ei neljä euroa!

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/b1d531da-2cc2-4f47-bbfb-886db…

Joo muistin väärin radiosta kuulemani keskustelun. 

Vierailija
31/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Laatikot on halpoja, perunalaatikon ja rosollin voi tehdä itse. Kinkkua voi ostaa palvelutiskitä muutaman viipaleen, sitä ei tarvitse olla kilotolkulla.

Tein pari vuotta sitten kaikki laatikot ja rosollin itse. Tuli kalliimmaksi kuin ostaa valmiina.

Näin tää on ollut jo pitkään. Maksalaatikko itse tehtynä oli varmaan viisi kertaa kalliimpaa jo 80-luvulla kuin saarioisten valmis, mitä sai silloin jo rusinoilla ja ilman.

Nykyään, jos alkaa jotain pizzaa itse vääntämään, ei säästä mitään verrattuna pakasteeseen. Jne. Jne. 

Vierailija
32/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä ostaa. Laatikot ja rosollin ja ne kinkkuviipaleet saa. Eipä juuri muuta.

Tämä on just tätä. Yksin asuvalle riittää pala kinkkua ja pari lusikallista laatikoita.

Sitten kun lukee näitä ketjuja "mitä on joulupöydässänne", niin eri ruokalajeja on lukemattomia, pelkästään erilaisia kaloja ainakin 6-8 lajia. Ja laatkoita 5-6, vihanneksia, perunaa, salaatteja, kinkkua, jälkiruokaa...

Miksei yksinelävä voi syödä jouluna hienosti? Aina jotain askeettista vaan hyvin vähän. 

Vierailija
33/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan nykyisin aivan totaalisesti näkemään punaista, kun joku selittää näistä -60% -aleista. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että niihin on mahdollisuus hyvin harvalla! Onko pakko tulla kertomaan niistä jokaiseen mahdolliseen ketjuun?

Alan ainakin ilmoittamaan jokaisen tällaisen viestin asiattomaksi, koska pidän niiden kirjoittamista jo jonkinlaisena häirintänä ja veetuiluna.

Pakkoko siellä korvessa on asua? Tule tänne Turkuun, ale alkaa jo klo 18.00 ja tavaraa löytyy kyllä punalaputettuna kun tietää oikeat kaupat ja käy parissa kolmessa...

Vierailija
34/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saahan tuolla. Itsellä on jopa "kinkku" jo ostettu pakkaseen. On siis ulkofileen pala noin kilonen punalaputettua, niin sain sen neljällä eurolla S-marketista.

Älä viitsi valehdella.

Mitä valehtelua tuossa on? Just oli tarjouksessa 4 euroa kilo K-supermarketissa palvelutiskiltä ilman mitään laputuksia. 

Taas valehtelit. Pitäisikö sinun hakea ammattiapua, vaikuttaa patologiselta kun tuollaisista asioista pitää valehdella..On huolestuttavaa. 

Vierailija
35/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin riippuu mitä kaikkea siihen omaan joulupöytään kuuluu. Pitääkö ns. olla kaikkea vai riittääkö laatikot ja siivu kinkkua ja kahvin kanssa yksi torttu. 

Ai yksi torttu vain? Nyt menee köyhäksi.

Sepä riippuu mitä kenenkin joulupöytään kuuluu. Riittääkö kahvin kanssa yksi torttu vai pitääkö olla 10 torttua. Riittääkö yksi jouluateria vai pitääkö päivien edetessä saada 4 samaa lämmintä jouluateriaa. Pitääkö olla punkku pöydässä, vettä vai piimää. Vaatiiko kinkku kastiketta vai ei. Syökö rosollia. Tarviiko silliä. Haluaako kalaa kolmea sorttia vai ei ollenkaan. Joululimppua vai ei. Riisipuuroa. 

Vierailija
36/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata mutta kiitos että käytit sanaa -viipale-

Jotkut käyttävät siipaletta ja se saa selkäpiini kylmäämään ja hampaat vihlomaan.

Vierailija
37/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata mutta kiitos että käytit sanaa -viipale-

Jotkut käyttävät siipaletta ja se saa selkäpiini kylmäämään ja hampaat vihlomaan.

Nuo on kyllä inhottavia ihmisiä, siipale-ihmiset...

Vierailija
38/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan!

Vierailija
39/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa en ole ikinä nähnyt 60% alea. Jotkut tuotteet on 30%, mutta ne on pääsääntöisesti niin kalliita muutenkin, ettei alet auta. 

Vierailija
40/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kaupassa vasta aattoaamuna kun on punalaputettuja. Kyllä 40 eurolla hyvin kolme päivää pärjää. Ostaisin omenoita, suolakurkkupurkin, perunoita, porkkanalaatikkoa, ruokakermaa 3 prk, perunasalaattia, limsaa 3 x Xtran halvin, keksejä, suklaalevyn ja loput rahat johonkin lihaan. Nämä ostokset edullisimpia merkkejä

. Mihin tarvitset  3 prk kermaa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi