Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko 40eurolla ostettu yksinasuvalle jouluruuat. Ei siis kinkkua vaan kinkun viipaleita.

Vierailija
08.12.2023 |

Mielipiteitä?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä ostaa. Laatikot ja rosollin ja ne kinkkuviipaleet saa. Eipä juuri muuta.

Oletko tosissasi? Koet oikeasti että näin on? Liekö olet niitä, joiden mielestä mitään rahaa ei saa mistään, ja mitään et syökään vaikka lihot vaan?

Vierailija
142/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukalkkunaa pieni pala,llaatikot, hernettä, tummaa leipää toettulevyt ja marmeladi. Helposti saa 40 eurolla jouluruoat moneksi päiväksi, koska laatikot ovat niin täyttäviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään loheen menee tuo 40€...

Vierailija
144/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä ostaa. Laatikot ja rosollin ja ne kinkkuviipaleet saa. Eipä juuri muuta.

Tämä on just tätä. Yksin asuvalle riittää pala kinkkua ja pari lusikallista laatikoita.

Sitten kun lukee näitä ketjuja "mitä on joulupöydässänne", niin eri ruokalajeja on lukemattomia, pelkästään erilaisia kaloja ainakin 6-8 lajia. Ja laatkoita 5-6, vihanneksia, perunaa, salaatteja, kinkkua, jälkiruokaa...

Miksei yksinelävä voi syödä jouluna hienosti? Aina jotain askeettista vaan hyvin vähän. 

Mitä ihmettä nyt? Tietenkin yksinelävä saa ostaa vaikka 50 erilaista kalaa jos haluaa. Ei sitä kukaan kiellä. Voi syödä niin hienosti kuin vain mieli tekee. Jokainen saa käyttää omat rahansa miten haluaa.

Hupaisasti kyllä, juurikin yksinasuva saa näin tehdä, muiden kanssa asuva taasen joutuu hieman neuvottlemeaan. Vastaavasti yksinasuva saa käyttää kaikki rahansa itseensä, eikä tarvi kustantaa esim lasten tai opiskelevan puolison ruokia. Yksinasuva nyt vain uhrautui siellä, koska ei osannut huomata, että häneltä itse asiassa ei vaadittu mitään.

Vierailija
145/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mene kuin sama aika. Valio sivuilla esim porkkanalaatikkoon valmis riisipuuro, porkkanssose, muna, kerma ja mausteet. Sama sekoitus kuin tuunatussa.

Saa soseita joka kaupasta ja jos kilo on liikaa, tee osasta sosekeittoa. Ei tarvitse tehdä etukäteen, jouluaattona voi paistaa. Minä keittäisin riisipuuron aamupalaksi ja laittaisin siitä osan laatikkoon.

Ei nyt oikeesti, ootko tosissasi. Ota vaikka aikaa, niin huomaat, että kaksi ainesta sekä ostaa että sekoittaa nopeammin kuin 6-7, riippuen mausteiden määrästä. Sitten vielä pitäisi keittää jokin sosekeitto tai muuten käsitellä loput soseet :D .D.

En voi mitenkään pitää kovin haastavana kaataa kulhoon muutamaa ainetta ja sekoittaa niitä. Jos kuitenkin jaksan kaataa sen laatikon ja kermat vuokaan js sekoittaa ne. Ei varmaan mene kuin minuutti kauemmin?

Vierailija
146/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli ihan hyvännäköinen, se lidlin yhden henkilön jouluannos laatikko. Niitä vaikka kaksi. Siihen lisäksi yksi maksalaatikko. Sitten yksi piparitaikina. Riisipuuroa ja rusinakiisseliä.

Mikä tuo Lidlin yhden hengen jouluannoslaatikko on? En ole kuullutkaan 🤔

Vierailija
147/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi mitenkään pitää kovin haastavana kaataa kulhoon muutamaa ainetta ja sekoittaa niitä. Jos kuitenkin jaksan kaataa sen laatikon ja kermat vuokaan js sekoittaa .Ei varmaan mene kuin minuutti kauemmin

Niin, nimenomaan menee vähän kauemmin aikaa, hyvä kun nyt tajusit, mistä tässä väännettiin :D. Itselläni, vaikka olenkin yksineläjä, ei ole 400 gramman laatikon vetoisia vuokia, joten tuunausastiakin olisi varmaan se alkuperäinen. Onko sulla sellaisia pikkuvuokia vai laitatko isompaan vähän pohjalle?

Vierailija
148/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää rosollista niin se kannattaa ehdottomasti tehdä itse. On edullista ja helppo tehdä. Kaikkein helpointa kiinteät perunat, keltasipulia, porkkanaa, punajuurikuutiot lasipurkissa, herkkukurkkukuutiot lasipurkissa. Ei tarvitse kuin keittää muutama kiinteä peruna puolikkaitten porkkanoitten kanssa. Kuoria ja kuutioida. Sekaan punajuurikuutioita, herkkukurkkukuutioita, sipulia. Sekoittaa. Valmista on.

En nyt ihan niin laiska ole etten kuutioisi kokonaisia etikkapunajuuria ja -kurkkuja siihen rosolliin...

Vierailija
149/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin helposti, kun tiedän ettei kukaan syö kaikkea joulupöydässä. Kinkkuja saa siivutettuina, laatikot ja peruna säkki, jos syö kalaa niin jotain lohta saa nyt paketin alle 4 euroa. Maito purkki ja riisipuuro maksaa yhteensä noin 3 euroa, siinä riisipuuro jne. 

Vierailija
150/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisasti kyllä, juurikin yksinasuva saa näin tehdä, muiden kanssa asuva taasen joutuu hieman neuvottlemeaan. Vastaavasti yksinasuva saa käyttää kaikki rahansa itseensä, eikä tarvi kustantaa esim lasten tai opiskelevan puolison ruokia. Yksinasuva nyt vain uhrautui siellä, koska ei osannut huomata, että häneltä itse asiassa ei vaadittu mitään

Jep, mutta vähemmän hupaisasti täällä on paljon tämäntyyppistä kantaa, niihin varmaan viitattiin:

"Tuolla saa viikon ruoat yhdelle. Ei jouluna tarvitse enempää syödä kuin arkenakaan. "

Siis tähän keskustelupalstan ilmapiiriin ja viesteihin, ei siihen oikeaan elämään, jossa ei toisten kantoja kysellä.

Vierailija
151/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinkku niin söisin jouluna

aamulla riisipuuro

Päiväkahvilla torttu ja pipareita 

Illalla

-graavilohi

-sinappisilli

-sienisalaatti

-kinkkuviipale

-perunalaatikko

-porkkanalaatikko

-lanttulaatikko

-maksalaatikko

-lihapullia

-rosolli

-herneitä

-karjalanpiirakka

-viinirypäleitä

-suklaata

Vierailija
152/152 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut viettää joulua kaksi kertaa ihan yksin joulun lapsuudenkotoa lähdettyäni koko joulun ja sen jälkeen olen kaikki joulut viettänyt puolison kanssa.

Yhden kerran vietin joulun ihan yksin ja minua ei haluttu mihinkään joulu juhliin kun en jaksnut sitä teennäistä esittämistä ja toisen kerran olin koko joulun töissä mikä oli aivan ihanaa sairaalassa sen päivystävän porukan kanssa.

Kaikkein pahin oli kun koko sukuni lähti joulujuhliin ja minut jätettiin ihan yksin, enkä unohda sitä koskaan kuinka törkeetä se oli. Olin aivan yksin ja vannoin etten koskaan enää jouluna ota minkäänlaista yhteyttä äitiini enkä muihin sukulaisiin koskaan jouluna ja laitan puhelimen kiinni.

Kyllä se jäi kaihertamaan kuinka vähäpätöinen ihminen olin kun jätettiin jouluna ihan yksin ja kuinka jotkut olivat tärkeimpiä. Siinä sen näki tärkeysjärjestyksen ja minulla ei vaan ollut m

Mahtavan upeat vinkit annoit aloittajalle. Näistä oli varmasti paljon hyötyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan