Onko se oikeasti totta että Suomessa ei saa TÖITÄ??
Niin siis sitä mietin että onko se pelkkää liiottelua kun kuulee toisinaan että:
"ei sua oteta töihin kun ei ole aikaisempaa työhistoriaa"
"30vuotias on liian vanha hakemaan duunia, kyllä ne nuoremmat hakijat vie ne työpaikat"
Kuinka yleensä suhtaudutaan ihmiseen joka yrittää tosissaan saada töitä, vaikkakin vasta kolmekymppisenä, jos ei ole aikaisemmin ollut vakituisessa työpaikassa missään. niin ja kannattaako CV:ssä mainita kesätyöt joissa on ollut useampana vuonna kesätöissä kun oli vielä alaikäinen (koska nuo kesätyöt olivat ainoat työt jotka kuuluvat työhistoriaani)
Tällä hetkellä käyn koulua ja kovasti unelmoin pääseväni töihin, koska olen elämäni parhaassa kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mutta silti tuntuu että joka paikassa kuulee tuota että miksi käyt edes koulua kun ei sua kummiskaan oteta töihin kun oot pitkäaikastyötön jne...onko heillä vain tarkoitus masentaa minua sanomalla noin, vai onko asia oikeasti niin että suomessa on jokin tietty suhtautuminen ihmisiin jotka eivät ole vielä ehtineet aloittaa työuraa heti 18vuotiaana?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri noin tuomitsevaa ja vaikeaa. Minulla on useampi tutkinto, eikä kukaan halua ottaa minua töihin. Eivät edes haastattele. Olen lähettänyt kolmessa vuodessa noin 800 hakemusta ympäri Suomea ja kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin tehtäviin.
Eli onko minun tyydyttävä tähän asemaani, jossa olen työtön loppuelämäni, vaikka motivaatio kova saada töitä.
kuulostaa tosi kummalliselta. sittenhän ihmisten on turha valittaa siitä, että kun on työttömiä, jos ei kerran ketään kiinnosta palkata ihmistä jolla on halua tehdä duunia. tiedän monia ihmisiä jotka eivät haluasi edes tehdä töitä ja silti heillä on työpaikka.
On sinulla vaihtoehto, voit ruveta yrittäjäksi. Se on ainoa konsti saada töitä. Ongelma vaan on Suomessa se, että yrittäjänä ei välttämättä onnistu, kun verotus on ihan liian kova, pankit ja vakuutusyhtiöt vievät sitten sen lopun minkä verottajalta jää.
Moni eläkeläinen matkustaa, kun sairastuu niin joutuu ostamaan palvelut kotiin: kodinsiivous, kauppapalvelut, pyykkipalvelut, lämminruoka jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri noin tuomitsevaa ja vaikeaa. Minulla on useampi tutkinto, eikä kukaan halua ottaa minua töihin. Eivät edes haastattele. Olen lähettänyt kolmessa vuodessa noin 800 hakemusta ympäri Suomea ja kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin tehtäviin.
Eli onko minun tyydyttävä tähän asemaani, jossa olen työtön loppuelämäni, vaikka motivaatio kova saada töitä.
kuulostaa tosi kummalliselta. sittenhän ihmisten on turha valittaa siitä, että kun on työttömiä, jos ei kerran ketään kiinnosta palkata ihmistä jolla on halua tehdä duunia. tiedän monia ihmisiä jotka eivät haluasi edes tehdä töitä ja silti heillä on työpaikka.
On sinulla vaihtoehto, voit ruveta yrittäjäksi. Se on ainoa konsti saada töitä. Ongelma vaan on Suomessa se, että yrittäjänä ei välttämättä onnistu
Sosiaaliturvamenoista 32,7 miljardia menee eläkeläisiin ja lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Moni eläkeläinen matkustaa, kun sairastuu niin joutuu ostamaan palvelut kotiin: kodinsiivous, kauppapalvelut, pyykkipalvelut, lämminruoka jne.
Ruokien kotiinkuljetus maksaa noin 10 euroa per kerta. Ja kodin siivous palvelusetelillä noin 50 euroa kaksion kokoinen asunto kerran kuukaudessa 2 h.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliohjaajat suunnittelevat, että omaiset hoitavat eläkkeellä olevia vanhempiaan.
Hallitus tekee omaisille isot leikkaukset joten ei hoideta.
Moni eläkeläinen jää ilman hoitoa.
Itse menen myös hakemaan sairaslomaa. Palkattomat työkokeilut saa riittää.
Ja kela hylkää sun sairasloman, jos olet työtön, etkä saa työttömyyspäivärahaa, koska olet sairaana, mutta et saa myöskään saitauspäivärahaa, kun kela hylkäsi sen. Mieti kaksi kertaa haluatko sairastaa työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokien kotiinkuljetus maksaa noin 10 euroa per kerta. Ja kodin siivous palvelusetelillä noin 50 euroa kaksion kokoinen asunto kerran kuukaudessa 2 h.
Vain 1 makuuhuone sisältyy hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliohjaajat suunnittelevat, että omaiset hoitavat eläkkeellä olevia vanhempiaan.
Hallitus tekee omaisille isot leikkaukset joten ei hoideta.
Moni eläkeläinen jää ilman hoitoa.
Itse menen myös hakemaan sairaslomaa. Palkattomat työkokeilut saa riittää.
Ja kela hylkää sun sairasloman, jos olet työtön, etkä saa työttömyyspäivärahaa, koska olet sairaana, mutta et saa myöskään saitauspäivärahaa, kun kela hylkäsi sen. Mieti kaksi kertaa haluatko sairastaa työttömänä.
Mulla on tuttu poliitikko ja jos menen kaupunkin tai valtion yksikköön niin taukojen pituudet on sen tiedossa. Mistä vähennetään porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla vaihtoehto, voit ruveta yrittäjäksi. Se on ainoa konsti saada töitä. Ongelma vaan on Suomessa se, että yrittäjänä ei välttämättä onnistu
Onnistuminen ei kyllä veroista ole kiinni vaan siitä, että on jotain, jonka joku ostaa ja järkevällä hinnalla. Meillä on niin pienet markkinat, ettei täällä voi tosta vaan alkaa yrittäjäksi hepposalla idealla.
Irtisanomissuojaa heikennetään. Virallinen kahvitauko on 10 minuuttia. Niistä jotka on kauemmin lähetän nimet kaupunginvaltuustoon ja viestin, että työnteko ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa jo 2017 Mehiläinen palkkasi 20 hoiva- avustajaa ja hoitajaa Siikalatvalle Flippineiltä!
Kun oli muka hoitaja pula!
Ja täällä Suomessa valmistuu, joka kevät Uusia hoitajiq Terveyden ja hoidon oppilaitoksista.
Samoin myös lääkäreitä , ja eri ammatteihin työllistäisivöt siis Ensin Suomalaisia Työttömiä Vasta ammattiin valmistuneita !
Kuinka moni mainitsemistasi työttömistä hoitajista haki Siikalatvalle hommiin eikä päässyt? Kyllähän se, että ei suostu muuttamaan sinne, missä on töitä, taitaa olla monella työttömällä suurin este työllistymiselle.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät nirsoilevat todella usein. Ei olla valmiita ottamaan vastaan kaikenlaista työtä kaikkialta Suomesta.
Ihmismäistä kohtelua kehtaavat haluta ja jotkut jopa palkkaa jolla elää! Ja kokkareitahan sitä taas ollaan?
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään. Virallinen kahvitauko on 10 minuuttia. Niistä jotka on kauemmin lähetän nimet kaupunginvaltuustoon ja viestin, että työnteko ei kiinnosta.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Vakituisten taukojen vahtimisesta tulee kivaa.
Itse puolustitte leikkauksia tukiin.
Osa vakituisista käy salatupakalla, irtisanominen odottaa. Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä kokeilussa. Tuet leikataan joten ei pidetä salaisuuksia.
Työkokeilu:
Viesti kaupunginvaltuustoon : onko salatupakalla käynti sallittu.... kaupungin yksikössä, entä 40 minuutin kahvitauot?
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu:
Viesti kaupunginvaltuustoon : onko salatupakalla käynti sallittu.... kaupungin yksikössä, entä 40 minuutin kahvitauot?
😂😂😂
Vakituiset luulevat työttömiä opiskelijoiksi
Ei olla, työpaikoista tulee kilpailu.
Miksi yrittäjät palkkaisivat ketään kovalla rahalla kun valtion taholta avokätisesti annetaan työkokeilijoita, harjoittelijoita, tettiläisiä, palkkatukilaisia, kuntouttettavia palkattomaan työhön.
Petteri punakuono se keksi viskipäissään vielä laittaa kunnille velvoitetyöllistämisen. Et saa muuten valtiolta rahaa, jos et mene orjatöihin. Yrittäjät kiittää. Siksi yrittäjät ovat täysin hiljaa nyt tulevista leikkauksista, mm suojaosien poistoista, koska he tietävät saavansa ilmaistyöläisiä pilvin pimein 4 v ajan. Tattis.
Ikärasismi on todellista. Se alkaa jo 30. Silloin minulla ainakin loppu työkkärin työtarjoukset eikä palkkatöihin enää ole päässyt samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät palkkaisivat ketään kovalla rahalla kun valtion taholta avokätisesti annetaan työkokeilijoita, harjoittelijoita, tettiläisiä, palkkatukilaisia, kuntouttettavia palkattomaan työhön.
Petteri punakuono se keksi viskipäissään vielä laittaa kunnille velvoitetyöllistämisen. Et saa muuten valtiolta rahaa, jos et mene orjatöihin. Yrittäjät kiittää. Siksi yrittäjät ovat täysin hiljaa nyt tulevista leikkauksista, mm suojaosien poistoista, koska he tietävät saavansa ilmaistyöläisiä pilvin pimein 4 v ajan. Tattis.
Ikärasismi on todellista. Se alkaa jo 30. Silloin minulla ainakin loppu työkkärin työtarjoukset eikä palkkatöihin enää ole päässyt samalla lailla.
Heinäkuussa tuli uudistus, että yritykset alkaa saamaan palkkatukea eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle.
Nyt ollaan heikentämässä irtisanomissuojaa.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Hoitajat oli tunnin kahvitauoilla sairaalassa.
Mä olin niiden taukohuoneessa kahvitauolla, kun olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä.
En saanut edes kahvia. En mä kahvipakettia 595 työmarkkinatuella osta. Siitä menee osa vuokraan.
Tottakai kerron taukojen pituudet eteenpäin. Soteen tulee isot leikkaukset niim tiedetään miltä osastolta hoitajia voi vähentää.
Halusin vaihtaa alaa, menin yliopistoon 27 vuotiaana opiskelemaan hyvin spesifiä alaa. Kävin kaikki pakolliset sivuaineet ym. joista sanottiin, että nämä täytyy olla, muuten ei oteta töihin. Valmistuin yliopistosta maisterin papereilla 31v hyvillä arvosanoilla, harjoitteluista ym. pelkkää positiivista ja nyt olen yli vuoden hakenut ns. oman uuden alan töitä, mutta ei vaan oteta edes haastatteluun.
Kyse ei myöskään ole siitä, että olisin taustaltani työtön, päinvastoin. Olen entisellä tutkinnolla (yo-merkonomi) tehnyt kirjanpitäjän ym. taloustöitä vakituisesti valmistumisesta eli parikymmpisestä saakka. Päivääkään en ole ollut työtön. Turhauttaa, kun ei saa omaa kiinnostusta vastaavaa työtä, tuntuu, että kaikki vaivannäkö oli täysin turhaa. Pitäis varmaan olla jotain suhteita, joilla pääsis, mutta kun ei ole niin ehkä tämä oli sitten tässä.
Helsingissä palvelusetelin jolla saa alennusta kodin siivouksesta saa jos eläke maksimissaan 1422 brutto - verot.