Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua sukulaistytön hyppivän/leikkivän sängyllämme - olenko nipo?

Vierailija
07.12.2023 |

Meillä oli mieheni kanssa iso kiista tästä aiheesta, joten olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä. Kysyn siis samassa hengessä kuin Redditin Am I the Asshole?-palstalla: Olenko k*sipää?

Mieheni on erittäin läheinen lähistöllä asuvan veljensä kanssa, joten hän piipahtaa meillä lapsineen joskus useita kertoja viikossa. 

Miehen vähän yli kaksivuotias veljentyttö on hiljattain innostunut sängyllä pomppimisesta ja pyörimisestä. Viime aikoina hän on meillä vieraillessaan mm. mennyt kengät jalassa hyppimään vierashuoneemme sänkyyn, joka on ollut valmiiksi pedattuna sukulaisen yöpymistä varten. Hän on myös avannut omin luvin oven makuuhuoneeseemme, jonka sängyllä on ollut kasa pyykkiä, ja sitten mennyt pyykkikasaan pyörimään ja hyppimään. Olen näissä tilanteissa ystävällisesti käskenyt lasta tulemaan pois, ja sanonut, että kengät jalassa/puhtaassa pyykissä leikkiminen ei käy. Mies ei ole kieltänyt veljentyttöä lainkaan, vaan hän on vain sanonut leikin olevan söpöä. Lapsen vanhemmat ovat olleet näissä tilanteissa toisessa huoneessa.

Eilen, kun olin töissä, mies laittoi minulle useamman kuvan viestin, jossa veljentyttö jälleen kerran hyppii ja pyörii sängyllämme. Sänky oli jäänyt aamulla petaamatta, ja lapsi siis möyri lakanoissa ja mm. istui tyynylläni. 

Minä en pidä siitä, että minun sängyssäni pyöritään päivävaatteissa, etenkin jos se tapahtuu suoraan lakanoissa joissa minä nukun, tyynyä vasten, johon painan illalla kasvoni. On tietysti aivan eri asia, jos kyse olisi yövieraasta, mutta tuolloin laittaisin tietysti puhtaat lakanat sekä eri tyynyn - ja ylipäätään majoitan yövieraat mieluiten muualla kuin omassa sängyssäni. 

Miehen mielestä minä olen kohtuuton ja nipo. Hänen mielestään ei ole mitään syytä kieltää lapselta "söpöä leikkiä".

Olenko minä siis k*sipää?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et ole nipo! Ihan peruskäytöstapojen noudattamista voi odottaa myös pienen lapsen vanhemmilta. Jos miehesi ei sinun perusteluja usko niin pidä silti kantasi. Luulisi että ymmärtäisi miksi sinusta ei ole mukavaa tuollainen.

Jos ei muu auta niin lukon hankkiminen makkarin oveen, tai porttikielto.

Vierailija
82/82 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on miehen mielestä OK, niin sitten se on OK.

Miehelle kannattaa sanoa, että koska makuuhuoneesta on tullut 2v:n temppurata, niin sinä et aio siellä enää asua. Kanna tavarasi vierashuoneeseen tai ryhdy yöpymään kavereilla. Mies sitten valitsee joko sukulaislapsen tai sinut. Ihmeen moni mies hoksaa jo viikossa, että tässä on nyt joku opetus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi