Onko itsekästä hylätä elämästään ihmiset, jotka ärsyttää?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaan kannattaa miettiä hetki, että voisiko vikaa olla itsessäkin ja omassa ajatusmaailmassa.
Oma isäni on kaikkien kanssa pannut välit poikki samasta syystä. Nyt ei ole enää yhtään tuttua ja kaveria. Muistisairauskin vaivaa häntä, mutta eihän vika voi olla siinä?
Vika todella on minussa ja siinä, että olen ollut liian kiltti. Olen kohteliaisuudesta esittänyt ystävää myös sellaisille henkilöille, joista en ole koskaan pitänyt.
Ap
Ei. Minäkin päätin että veemäisten ihmisten kanssa en ole tekemisissä. Paljon mukavampaa elämä nyt. Miksi pitäisi sietää jotain mulkeroa elämössään kun ei ole pakko?
Vaikka joku sanoisi itsekkääksi, ei se vielä. tarkoita sitä että olisit.
Itse en:
-ole ihmisten kanssa, jotka ovat liikkeellä vain vahingoittamistarkoituksessa: ihan sama onko kyseessä fyysinen tai psyykkinen vahingoittaminen
-ole ihmisten kanssa tekemisissä, jotka epäilevät jokaista sanaani tai suhtautuvat siten kuin epäilisivät
-jotka haluavat olla kanssani hyötymistarkoituksessa
Ennen puhuttiin terveiden rajojen asettamisesta, eikä niinkään itsekkyydestä
Kyllä, mutta elämässä pitääkin olla terveellä tavalla itsekäs. Turha roikottaa matkassa ihmisiä, joiden seurasta ei nauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaan kannattaa miettiä hetki, että voisiko vikaa olla itsessäkin ja omassa ajatusmaailmassa.
Oma isäni on kaikkien kanssa pannut välit poikki samasta syystä. Nyt ei ole enää yhtään tuttua ja kaveria. Muistisairauskin vaivaa häntä, mutta eihän vika voi olla siinä?
Vika todella on minussa ja siinä, että olen ollut liian kiltti. Olen kohteliaisuudesta esittänyt ystävää myös sellaisille henkilöille, joista en ole koskaan pitänyt.
Ap
Tuo on paitsi itsekästä myös kusipäistä. Lopeta heti moinen pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Varmasti on itsekästä ainakin niiden mielestä, jotka tuottavat sulle pahaa mieltä. Kenelle he sitten tuottaisivat pahaa mieltä, jos sinä et enää suostu olemaan se henkilö? Mun mielestä se ei ole itsekästä, koska jokaisen pitää kuitenkin huolehtia omasta jaksamisestaan. Jos joku kuormittaa liikaa - ihan millä tavalla tahansa - vähintäänkin etäisyyden ottaminen on ihan paikallaan.
Yhden jo hylkäsin ja hän loukkaantui verisesti. Siksi aloinkin miettiä, että olenko todella ihan kauhea ja kylmä ihminen..
Ap
Et ole. Jos hän on aiheuttanut sulle toistuvasti pahaa mieltä, ei hänellä ole mitään syytä olettaa, että sinä et saisi koskaan tuottaa hänelle pahaa mieltä. Jos loukkaantui, niin se on ihan hänen oma asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä ihmeen pettäminen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä ihmeen pettäminen?
Ap
Pettäminen eli valehteleminen eli feikkaaminen eli esittäminen. Se on ystäviesi luottamuksen pettämistä, että väität olevasi muuta kuin olet.
Jos ne on erilaisia luonteeltaan niin voi tapahtua kaikenlaista. Ei saata huomata että toinen on todella esim helposti ärtyvä ja kiivaampi ja tarvitsee jatkuvasti että jotain tapahtuu jos on vielä elänyt niin kuin on kerrottu että välillä voi hermot mennä jokaisella tai sitä vähätellään kuin olisi tavallista jokaiselle. Sitten joku päivä herää että ei se nyt niin aina olekaan ja lauhkeammat lampaat ovat enemmän omaa seuraa. Mutta ne villit voi pitää hyvänpäivän tuttuina.
Toksinen mietintä on ja kenenkään ei pitäisi tuohon kehään ajautua. Mutta jos kuitenkin näin on, niin surutta kenkää vaan kaikille jonninjoutaville porukoille. Käymässä täällä ollaan ja sillä ainakin se ärsytys lakkaa. Voi tietysti tulla muita v17u7uksen aiheita, mutta niihin ennättää paneutua sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan on, mutta itsekkyys ei oo automaattisesti negatiivista
On se itsekkyys kuitenkin negatiivista mutta se voi ohjata positiiviseen eli sen avulla voi tehdä jokaiselle positiivisia valintoja. Tässä se juju juuri onkin, kaikki eivät tule toimeen ollenkaan tai koko elämää. Jokaisen täytyy suhtautua omiin sekä toisten päätöksiin ja arvostaa niitä.
Millä perusteella itsekkyys on negatiivista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinähän olet itse teennäinen, miksi esität ystävää ihmisille joista et pidä?! Voi toki olla kohtelias toista kohtaan, mutta outoa esittää ystävää henkilölle, josta ei edes pidä! Siinähän nyt sitten korjaat satoa.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Varmasti on itsekästä ainakin niiden mielestä, jotka tuottavat sulle pahaa mieltä. Kenelle he sitten tuottaisivat pahaa mieltä, jos sinä et enää suostu olemaan se henkilö? Mun mielestä se ei ole itsekästä, koska jokaisen pitää kuitenkin huolehtia omasta jaksamisestaan. Jos joku kuormittaa liikaa - ihan millä tavalla tahansa - vähintäänkin etäisyyden ottaminen on ihan paikallaan.
Yhden jo hylkäsin ja hän loukkaantui verisesti. Siksi aloinkin miettiä, että olenko todella ihan kauhea ja kylmä ihminen..
Ap
Miksi sinua vaivaa se, että ahdistava ihminen, jonka kanssa et halua olla tekemisissä, loukkaantuu tekemisistäsi.
Jokainen päättää itse kenen kanssa on tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä ihmeen pettäminen?
Ap
Pettäminen eli valehteleminen eli feikkaaminen eli esittäminen. Se on ystäviesi
En ole vannonut mitään ystävyyttä heille enkä ollut millään muotoa aktiivinen näissä suhteissa, kohteliaasti vaan kuunnellut heidän omavalintaista avautumistaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä ihmeen pettäminen?
Ap
Pettäminen eli valehteleminen
No koeta nyt edes sen verran pysyä tarinassasi, että tiedät oletko teeskennellyt ystävää vai vain kuunnellut. Nehän ovat kaksi eri asiaa.
"No koeta nyt edes sen verran pysyä tarinassasi, että tiedät oletko teeskennellyt ystävää vai vain kuunnellut. Nehän ovat kaksi eri asiaa."
Käyttäytynyt niin, että sen ilmeisesti voi joku tulkita ystävyydeksi. Näköjään siihen riittää, että kuuntelee..
Ap
Vierailija kirjoitti:
"No koeta nyt edes sen verran pysyä tarinassasi, että tiedät oletko teeskennellyt ystävää vai vain kuunnellut. Nehän ovat kaksi eri asiaa."
Käyttäytynyt niin, että sen ilmeisesti voi joku tulkita ystävyydeksi. Näköjään siihen riittää, että kuuntelee..
Ap
No mikä sun ongelma nyt sitten on? Jos feikkaa, ei pidä ihmetellä, että ihmiset luulevat sinun olevan tosissaan. Ja jos kerran olet vain feikannut, ei pitäisi olla mikään ongelma myös lopettaa tämä "ystävyydet". Eiväthän nuo ihmiset selkeästi merkitse sinulle mitään kun olet vain feikannut mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Olen itse hylännyt kaikki ihmiset jotka on i di ootteja tai ne jotka aiheuttaa minulle negatiivisia tunteita.
Olen nykyisin aika paljon yksin ja olen oikeastaan yksinäinen, muutama läheinen ystävä löytyy.
Näin on paljon parempi elää kun ei ole huonoja ihmisiä lähellä.
Sama juttu
Ihan joutavalta tuntuu tuollainen pohdinta "olenko itsekäs?" On tervettä itsekkyyttä, kykyä asettaa rajoja sille miten sinua kohdellaan. Ainoa joka sinua siinä syyttää itsekkyydestä on narsisti.
Ei ole itsekästä. On syytä ottaa etäisyyttä ärsyttäviin ja epämiellyttäviin ihmisiin. Sinulla on vain yksi elämä. Miksi haluaisit pitää myrkyllisiä ihmisiä lähelläsi? Muuta suuntaa. Se on ihan ok. Been there, done that!