Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä hylätä elämästään ihmiset, jotka ärsyttää?

Vierailija
07.12.2023 |

Tai tuottaa jollain tavalla pahaa mieltä.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa liemessä kanssasi ap. Jotkut ilmeisesti tulkitsevat kohteliaisuuden jonain suurena ystävyytenä. Itselläni on nyt elämässäni raskas ja ilkeä tyyppi,  joka pommittaa viesteillä ja luulee ilmeiseti, että olemme ystäviä vain siksi että olen muutamissa juhlissa ollut hänelle normaalin ystävällinen. 

Vierailija
42/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai SULLA? Kommenttisihan on pelkkää projisointia. Kanna vastuusi yksin äläkä tule sitä tänne kaatamaan muiden niskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaan kannattaa miettiä hetki, että voisiko vikaa olla itsessäkin ja omassa ajatusmaailmassa.

Oma isäni on kaikkien kanssa pannut välit poikki samasta syystä. Nyt ei ole enää yhtään tuttua ja kaveria. Muistisairauskin vaivaa häntä, mutta eihän vika voi olla siinä?

Vika todella on minussa ja siinä, että olen ollut liian kiltti. Olen kohteliaisuudesta esittänyt ystävää myös sellaisille henkilöille, joista en ole koskaan pitänyt.

Ap

Aika pökäle olet.

Vierailija
44/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität meidän muiden mielipiteistä? Kenellä meistä on oikeus sanoa sinulle, että sinun on pakko olla yhteydessä ihmiseen kenestä et pidä. On ihan yleinen ilmiö, että ihmisten resilienssi sietää muita ihmisiä on laskenut valtavasti somen myötä ja jossain määrin se on varmasti positiivinenkin asia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että sinäkin olet varmasti monelle sinulle merkityksellisellekin ihmiselle ärsyttävä ja olet vain onnekas, kun he eivät ole katkoneet sinuun välejä pienten oikkujesi takia. Eli kyllä, voit hyvällä omatunnolla katkaista välit kaikkiin ihmisiin ympärilläsi ketkä eivät ole pelkästään "good vibes only", mutta kannattaa muistaa, että mikäli he tekisivät samalla tavalla, jäisit lopulta yksin.

Vierailija
45/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sun elämä, eikö sulla ole oikeus olla itsekäs? Kuka hullu tuhlaa elämänsä muiden miellyttämiseen?

Vierailija
46/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaan kannattaa miettiä hetki, että voisiko vikaa olla itsessäkin ja omassa ajatusmaailmassa.

Oma isäni on kaikkien kanssa pannut välit poikki samasta syystä. Nyt ei ole enää yhtään tuttua ja kaveria. Muistisairauskin vaivaa häntä, mutta eihän vika voi olla siinä?

Vika todella on minussa ja siinä, että olen ollut liian kiltti. Olen kohteliaisuudesta esittänyt ystävää myös sellaisille henkilöille, joista en ole koskaan pitänyt.

Ap

Aika pökäle olet.

Painu nyt muualle siitä paskomaan

Vierailija
47/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi välität meidän muiden mielipiteistä? Kenellä meistä on oikeus sanoa sinulle, että sinun on pakko olla yhteydessä ihmiseen kenestä et pidä. On ihan yleinen ilmiö, että ihmisten resilienssi sietää muita ihmisiä on laskenut valtavasti somen myötä ja jossain määrin se on varmasti positiivinenkin asia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että sinäkin olet varmasti monelle sinulle merkityksellisellekin ihmiselle ärsyttävä ja olet vain onnekas, kun he eivät ole katkoneet sinuun välejä pienten oikkujesi takia. Eli kyllä, voit hyvällä omatunnolla katkaista välit kaikkiin ihmisiin ympärilläsi ketkä eivät ole pelkästään "good vibes only", mutta kannattaa muistaa, että mikäli he tekisivät samalla tavalla, jäisit lopulta yksin.

Vaikka tekisin näin, niin elämääni jäisi silti useita ihmisiä, joiden kanssa ei ole koskaan vaikeaa tai ärsyttävää. Vaikea kuvitella, että heidän kaikkien mielestä minä kuitenkin olisin ärsyttävä.

Ps. En oikuttele

Ap

Vierailija
48/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mutta ilman itsekkyyttä ihmisellä ei olisi taitoa rajata asioita ja loppujen lopuksi sairastuisi sen vuoksi. Terve itsekkyys on hyödyllistä selviytymisen kannalta 

Joku idiootti on sitten tästäkin eri mieltä. Eli hänen mielestään pitäisi ilmeisesti tappaa itsensä niin se olisi sitten epitsekästä. Vaikka 100-varmasti siitäkin tulisi sitten kritiikkiä. Joillekin ei MIKÄÄN ole hyvä. Koskaan. 

Vierailija
49/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa liemessä kanssasi ap. Jotkut ilmeisesti tulkitsevat kohteliaisuuden jonain suurena ystävyytenä. Itselläni on nyt elämässäni raskas ja ilkeä tyyppi,  joka pommittaa viesteillä ja luulee ilmeiseti, että olemme ystäviä vain siksi että olen muutamissa juhlissa ollut hänelle normaalin ystävällinen. 

Tämä! Ei mulla ainakaan ole ollut pokkaa sanoa kenellekään päin naamaa, että en todellakaan halua vaihtaa puhelinnumeroja ja olla ystäväsi. Mutta näille ihmisille ei mene perille mikään vihjailukaan, vaikka et koskaan vastaisi mihinkään niin jatkavat silti pommitusta.

Ap

Vierailija
50/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on paitsi itsekästä myös kusipäistä. Lopeta heti moinen pettäminen. 

Mikä ihmeen pettäminen?

Ap

Siis juurihan ap selitti miten asia on. Mikset ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
51/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten oli muotia karistaa kaikki sellaiset pois, joista sai pahaa mieltä tai jotka rasittivat elämää ja veivät sen kuuluisan valoisuuden elämästään.

Näin teki myös yksi tuttavani ja onneksi se lopulta heivasi minutkin pois elämästään, sillä oli kyllä melkoinen marja koko mimmi.

Nyt sitten on ravistanut niin monet pois ja loput ravistivat hänet pois ja lähettää viestiä ja miehensä kavereiden kautta vihjeitä, että olisi ihan kiva, kun ottaisitte joskus yhteyttä.

No en ota enkä usko monen muunkaan ottavan.

Minusta voi ihan hyvin pitää taukoa joidenkin kanssa, jos itsellään on menossa vaikea elämäntilanne  mutta se, että ei jaksaisi esim tukea jotain kaveria jolla erotuska tai työttömyys tai sairaus niin se tuntuisi kyllä melko inholta.

Ei saisi ainakaan multa uutta mahista sitten joskus.

Vierailija
52/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ei mulla ainakaan ole ollut pokkaa sanoa kenellekään päin naamaa, että en todellakaan halua vaihtaa puhelinnumeroja ja olla ystäväsi. Mutta näille ihmisille ei mene perille mikään vihjailukaan, vaikka et koskaan vastaisi mihinkään niin jatkavat silti pommitusta.

Ap

Mun puhelinnumero on vain hyvin harvoilla. Vastaan aina puhelinnumeron pyytämisiin, etten välitä puhelimessa puhumisesta, mutta voin hyväksyä Facebookissa kaveriksi. Messengerissä voi laittaa viestiä ja luen viestit silloin, kun mulle itselleni sattuu sopimaan. Facebookissa voi laittaa päivityksiin asetukset siten, että eivät näy kaikille. 

Vierailija
53/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En usko.

Paitsi jos olet niin surkea, että olet kuin parastakin kamua tavatessanne ja naureskelet itsekseni että hullu kun tuo vielä uskookin tän mun näyttelemisen.

Olet jäänyt jonkun apinan ala-asteen tasolle. 

Lopulta jäät sitten itse yksiksesi. Mitä vetoa?

Vierailija
54/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun puhelinnumero on vain hyvin harvoilla. Vastaan aina puhelinnumeron pyytämisiin, etten välitä puhelimessa puhumisesta, mutta voin hyväksyä Facebookissa kaveriksi. Messengerissä voi laittaa viestiä ja lue

Hah hah. Olet siis niitä, jotka keräävät face-kavereita ja brassaavat sillä, että niitä on tuhatjasata.

Vierailija
55/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun puhelinnumero on vain hyvin harvoilla. Vastaan aina puhelinnumeron pyytämisiin, etten välitä puhelimessa puhumisesta, mutta voin hyväksyä Facebookissa kaveriksi. Messengerissä voi laittaa viestiä ja luen viestit silloin, kun mulle itselleni sattuu sopimaan. Facebookissa voi laittaa päivityksiin asetukset siten, että eivät näy kaikille. 

Ok, boomer. Mulla ei ole vuosikausiin ollut facebook-tiliä eikä muitakaan vastaavia.

Ap

Vierailija
56/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No koeta nyt edes sen verran pysyä tarinassasi, että tiedät oletko teeskennellyt ystävää vai vain kuunnellut. Nehän ovat kaksi eri asiaa."

Käyttäytynyt niin, että sen ilmeisesti voi joku tulkita ystävyydeksi. Näköjään siihen riittää, että kuuntelee..

Ap

Ette te ole olleet ystäviä, jos vain sinä olet kuunnellut. Sinä olet ollut likasanko ja toinen osapuoli on ollut hyväksikäyttäjä. Ystävyys on aina vastavuoroista. Sinä olet tämän tiennytkin, toiselta osapuolelta ilmeisesti jäänyt hoksaamatta. Mutta eihän se sun vastuullasi ole.

Vierailija
57/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun puhelinnumero on vain hyvin harvoilla. Vastaan aina puhelinnumeron pyytämisiin, etten välitä puhelimessa puhumisesta, mutta voin hyväksyä Facebookissa kaveriksi. Messengerissä voi laittaa viestiä ja lue

Jos nyt ollaan puhelinnumeroiden pyytämisessä menossa, niin ei ole kovinkaan pitkäön ajan tuttu muutenkaan. Todennäköisesti vasta muutama kerta ylipäätään hiukkasen juteltu. Silläkö teette päätöksen, kenestä edes saattaa tulla parempi tuttu?

Aivan perstuntumalta? Toimitteko samoin kaikessa muussakin?

Vierailija
58/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten oli muotia karistaa kaikki sellaiset pois, joista sai pahaa mieltä tai jotka rasittivat elämää ja veivät sen kuuluisan valoisuuden elämästään.

Näin teki myös yksi tuttavani ja onneksi se lopulta heivasi minutkin pois elämästään, sillä oli kyllä melkoinen marja koko mimmi.

Nyt sitten on ravistanut niin monet pois ja loput ravistivat hänet pois ja lähettää viestiä ja miehensä kavereiden kautta vihjeitä, että olisi ihan kiva, kun ottaisitte joskus yhteyttä.

No en ota enkä usko monen muunkaan ottavan.

Minusta voi ihan hyvin pitää taukoa joidenkin kanssa, jos itsellään on menossa vaikea elämäntilanne  mutta se, että ei jaksaisi esim tukea jotain kaveria jolla erotuska tai työttömyys tai sairaus niin se tuntuisi kyllä melko inholta.

Ei saisi ainakaan multa uutta mahista sitten joskus.

Mä poistin vähän aikaa sitten elämästäni kaverin, jonka elämä viimeiset 5 vuotta on ollut yhtä vastoinkäymisestä toiseen räpiköimistä. Aina, kun hän otti yhteyttä, tiesin, että taas tarvitaan tukijaa, terapeuttia tai rahan lainaaja. Ja hän otti yhteyttä 2-5 kertaa viikossa. 5 vuotta jaksoin olla tukena, mutta en enää. 

Vierailija
59/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun puhelinnumero on vain hyvin harvoilla. Vastaan aina puhelinnumeron pyytämisiin, etten välitä puhelimessa puhumisesta, mutta voin hyväksyä Facebookissa kaveriksi. Messengerissä voi laittaa viestiä ja luen viestit silloin, kun mulle itselleni sattuu sopimaan. Facebookissa voi laittaa päivityksiin asetukset siten, että eivät näy kaikille."

Tämäkin on aikamoista itsepetosta. Mikset vaan sano ei? Miksi keräät jotain ihme kokoelmaa ihmisistä, joista et ole kiinnostunut?

Vierailija
60/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos nyt ollaan puhelinnumeroiden pyytämisessä menossa, niin ei ole kovinkaan pitkäön ajan tuttu muutenkaan. Todennäköisesti vasta muutama kerta ylipäätään hiukkasen juteltu. Silläkö teette päätöksen, kenestä edes saattaa tulla parempi tuttu?

Aivan perstuntumalta? Toimitteko samoin kaikessa muussakin?"

Kyllä sen tietää heti. Itse en edes tällä hetkellä kaipaa elämääni yhtään uutta ihmistä ja esim. työkavereiden kanssa en halua olla tekemisissä kuin työpaikalla työasioissa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä