Tesla on jäänyt täysin muiden sähköautovalmistajien jälkeen.
MB ja BMW tekevät nyt selkeästi parhaimmat sähköautot. Minne Tesla kadotti ne vuosien kokemuksen tuottamat hyödyt? Muut ovat menneet vauhdilla ohi.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/0e2dbfda-c13a-41e9-9f6b-1b565fc00…
Kommentit (8)
Joku suuri perinteinen autovalmistaja tulee ostamaan Teslan. Teslan ongelmat johtuvat samasta mistä Twitterinkin. Elon Muskin sekoilusta. Sillä on tainnut pää seota ja tekee aivan kummia päätöksiä nykyään.
Tesla lähti Apple-tyyliseen uskontoon mukaan, jossa saman saa muita kallimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Teslan sähköinen voimalinja sekä softa ovat korkeatasoisia. Softa toimii erinomaisesti mutta ei tue Android Autoa eikä Apple Carplayta. Paha puute! .Myös Teslan mobiilisovellus on erinomainen. Mutta premiumissa ja yleisessä laatutasossa Bemarit ja Mersut menee selvästi ohi mielestäni. Myös parhaimmat kiinalaiset on vähintään Teslan tasoa.
Teslalla ei oikeita premium-autoja edes valikoimissa ole.
Eikö tärkein asia ole miten se toimii autona? Nuo Androidit ovat viimeinen asia mitä autooni kaipaan.
Tesla Model S:n suunnittelussa aikoinaan Mersu oli aktiivisesti mukana. Teslalla ja Mersulla oli silloin yhteistyösopimus.
Kannattaa muistaa että akkuteknologiassa ja akkutuotannossa taas kiinalaiset firmat ovat erittäin merkittäviä.
Mielenkiintoista nähdä tosin että tuleeko Ruotsista vakavasti otettava kilpailija kiinalaisille akkufirmoille. Ensimmäinen gigafactory on jo Ruotsissa ja heillä on ihan maailmanluokan osaamista tässä(kinl asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Joku suuri perinteinen autovalmistaja tulee ostamaan Teslan. Teslan ongelmat johtuvat samasta mistä Twitterinkin. Elon Muskin sekoilusta. Sillä on tainnut pää seota ja tekee aivan kummia päätöksiä nykyään.
On niin suuri markkina-arvo, niin saa vähän aikaa tiputella, että jonkun kioskin kannattaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku suuri perinteinen autovalmistaja tulee ostamaan Teslan. Teslan ongelmat johtuvat samasta mistä Twitterinkin. Elon Muskin sekoilusta. Sillä on tainnut pää seota ja tekee aivan kummia päätöksiä nykyään.
On niin suuri markkina-arvo, niin saa vähän aikaa tiputella, että jonkun kioskin kannattaa ostaa.
Nokia ostaa sen, kun verkkolaitevalmistus loppuu ja tarvitaan uutta liiketoimintaa.
Nimenomaan muilla merkeillä, kuten BMW, Volvo, mersu, Toyota, Kia jne on vuosikymmenten kokemus autonvalmistuksesta, massatuotannosta sekä huolto- ja myyntiverkoston ylläpidosta.
Tesla on tehnyt sen kalleimman ja epäkiitollisimman työn, eli opettanut kuluttajat ostamaan sähköautoja. Sähköistyminenhän ei ole teknisesti mikään suuri innovaatio tai saavutus, sähköinen voimalinja on itseasiassa huomattavasti yksinkertaisempi kuin polttomoottori. Tästä syystä perinteisten automerkkien on suhteellisen helppoa alkaa valmistamaan myös sähköautoja.
Teslalla ei ole mitään erityistä kilpailuetua paitsi ehkä brändi, ja sitten se, että heillä ei ole menneisyyden painolastia vaan ovat voineet alusta asti optimoida tuotantonsa nimenomaan sähköautoille.
Kyllä Teslan sähköinen voimalinja sekä softa ovat korkeatasoisia. Softa toimii erinomaisesti mutta ei tue Android Autoa eikä Apple Carplayta. Paha puute! .Myös Teslan mobiilisovellus on erinomainen. Mutta premiumissa ja yleisessä laatutasossa Bemarit ja Mersut menee selvästi ohi mielestäni. Myös parhaimmat kiinalaiset on vähintään Teslan tasoa.
Teslalla ei oikeita premium-autoja edes valikoimissa ole.