Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä hylätä elämästään ihmiset, jotka ärsyttää?

Vierailija
07.12.2023 |

Tai tuottaa jollain tavalla pahaa mieltä.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain epävarmuuksia miksi projisoit huonoa oloasi muihin?

Vierailija
2/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain epävarmuuksia miksi projisoit huonoa oloasi muihin?

Muut ennemminkin projisoivat huonoa oloaan minuun ja kohtelevat epäasiallisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Olen itse hylännyt kaikki ihmiset jotka on i di ootteja tai ne jotka aiheuttaa minulle negatiivisia tunteita.

Olen nykyisin aika paljon yksin ja olen oikeastaan yksinäinen, muutama läheinen ystävä löytyy. 

Näin on paljon parempi elää kun ei ole huonoja ihmisiä lähellä.

4/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on itsekästä ainakin niiden mielestä, jotka tuottavat sulle pahaa mieltä. Kenelle he sitten tuottaisivat pahaa mieltä, jos sinä et enää suostu olemaan se henkilö? Mun mielestä se ei ole itsekästä, koska jokaisen pitää kuitenkin huolehtia omasta jaksamisestaan. Jos joku kuormittaa liikaa - ihan millä tavalla tahansa - vähintäänkin etäisyyden ottaminen on ihan paikallaan. 

Vierailija
5/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on, mutta itsekkyys ei oo automaattisesti negatiivista

Vierailija
6/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ilman itsekkyyttä ihmisellä ei olisi taitoa rajata asioita ja loppujen lopuksi sairastuisi sen vuoksi. Terve itsekkyys on hyödyllistä selviytymisen kannalta 

Vierailija
7/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä. Jos he eivät tee tuota ilkeyttään. 

Vierailija
8/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä. Jos ne sua stressaa niin ei kannata olla tekemisissä.

Vierailija
9/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minä olen jättänyt tuommoiset taakseni

Vierailija
10/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Otin etäisyyttä miehen siskoon vuosia sitten. Ihana ja vapauttava päätös oli kyllä.

Vierailija
11/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä jotain merkitystä, että loukkaako toista tahallaan vai vahingossa?

Vierailija
12/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on susta riippuvaisia, esim sun alaikäisiä lapsia, tai sun sairas puoliso, tai muita joihin olet joskus ihan omasta päätöksestäsi sitoutunut, niin kyllä, niiden jättäminen sen takia, että "ärsyttää", on todellakin itsekästä.

Satunnaisia tuttavuksia voi toki hylätä ihan niin paljon kuin huvittaa. Jos sit huomaa olevansa yksin niin ehkä se on sun kannalta vaan parempi. Ja varmaan muidenkin.

Vierailija
13/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yksinkertaisesti ei. Oli syy mikä hyvänsä niin ei sillä sinunkin ärsyyntymisesi voi haitata niiden toisten elämää liikaa. Onni voi asua ns. onnettomuudessakin.

Vierailija
14/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on susta riippuvaisia, esim sun alaikäisiä lapsia, tai sun sairas puoliso, tai muita joihin olet joskus ihan omasta päätöksestäsi sitoutunut, niin kyllä, niiden jättäminen sen takia, että "ärsyttää", on todellakin itsekästä.

Satunnaisia tuttavuksia voi toki hylätä ihan niin paljon kuin huvittaa. Jos sit huomaa olevansa yksin niin ehkä se on sun kannalta vaan parempi. Ja varmaan muidenkin.

Ei ole puolisoa eikä alaikäisiä lapsia, lähinnä tarkoitan ex-sukulaisia, "ystäviä" ja tuttavia.

Ap

Vierailija
15/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on, mutta itsekkyys ei oo automaattisesti negatiivista

On se itsekkyys kuitenkin negatiivista mutta se voi ohjata positiiviseen eli sen avulla voi tehdä jokaiselle positiivisia valintoja. Tässä se juju juuri onkin, kaikki eivät tule toimeen ollenkaan tai koko elämää. Jokaisen täytyy suhtautua omiin sekä toisten päätöksiin ja arvostaa niitä. 

Vierailija
16/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kylmästi hylännyt ihmiset, jotka saavat minulle pahan olon ja ärsyttävät. 

Vierailija
17/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen tehnyt sen jo aikoja sitten.

Vierailija
18/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä jotain merkitystä, että loukkaako toista tahallaan vai vahingossa?

On merkitystä rehellisyyden kannalta. Silti jokaisella on oikeus tehdä omat päätökset.

Vierailija
19/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaan kannattaa miettiä hetki, että voisiko vikaa olla itsessäkin ja omassa ajatusmaailmassa.

Oma isäni on kaikkien kanssa pannut välit poikki samasta syystä. Nyt ei ole enää yhtään tuttua ja kaveria. Muistisairauskin vaivaa häntä, mutta eihän vika voi olla siinä?

Vierailija
20/95 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Varmasti on itsekästä ainakin niiden mielestä, jotka tuottavat sulle pahaa mieltä. Kenelle he sitten tuottaisivat pahaa mieltä, jos sinä et enää suostu olemaan se henkilö? Mun mielestä se ei ole itsekästä, koska jokaisen pitää kuitenkin huolehtia omasta jaksamisestaan. Jos joku kuormittaa liikaa - ihan millä tavalla tahansa - vähintäänkin etäisyyden ottaminen on ihan paikallaan. 

Yhden jo hylkäsin ja hän loukkaantui verisesti. Siksi aloinkin miettiä, että olenko todella ihan kauhea ja kylmä ihminen..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan