Täytän viikon päästä 30 vuotta, miten hyväksyä ettei ole enää nuori?
Tämä päivä on pelottanut jo parinkympin alkuvuosilta saakka ja nyt siitä on tulossa totta. Tunnen itseni arvottomaksi, vanhaksi ja rumaksi.
Asiaa ei auta sekään, että poikaystävä on puoli vuotta minua nuorempi, eli hän on vielä ensi kevääseen saakka 29v ja minä rinnalla jo kolmekymppinen :(
onko teillä muilla naisilla ollut 30v ikäkriisiä? Mikä siihen on auttanut?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ylpeä iästäsi, kaikki ei saa kokea 30v syntymäpäiväänsä.
En osaa olla ylpeä itsestäni, kun en ole saavuttanut yhtikäs mitään. 7 vuotta tuhlannut tylsässä ja merkityksettömässä toimistotyössä, ei lapsia eikä minkäänlaista jälkeä itsestäni tässä maailmassa. Olen kateellinen julkkisnaisille, kun heidän kauneutensa ja nuoruutensa on ikuistettu ja minä katoan kohta olemattomiin.
ap
Kannattaisiko sitten kriiseillä tätä eikä jotain typerää lukua.
Itsellä oli 30-vuotispäivänä ihan riittävästi ajateltavaa lasten asioissa, urassa ja asuntolainoissa niin ettei ehtinyt juuri edes miettimään koko syntymäpäivää. Nyt lähempänä 40v alkaa jo vähän ahdistaa kun ikä tuo oikeasti mukanaan jo kremppaakin, kun ei ole huolehtinut itsestään. Sinä sentään pystyt omistaman elämäsi itsestäsi huolehtimiselle jos ei ole muuta.
Hanki elämä, niin ei tarvitse kriiseillä jotain numeroa. Kohta se elämä on muutenkin jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut jo ainakin 5 vuotta 'iäkäs' - alle 25 voi pitää nuorena. Turha enää surra menetettyä nuoruutta.
Joo, mietin ihan samaa. Itse ajattelen, että kun on ylittänyt 20v niin ei ole enää "nuori".
40 on pahempi. trust me. 30-vuotias on vielä oikeasti nuori, joten älä stressaa.
Ikä on vain numero. Ei se ole este tehdä asioita mistä pitää. Elämä ei ole ohi. Sitten se on ohi kun on kuollut.
Aira Samulinkin oli ikinuori loppuun asti.
Ärsyttää myös se toisten selkeä vahingoniloisuus ja kiusoittelu. Poikaystävä ja perhe on sanoneet, kuinka olen nyt sitten vanha kun 30 tulee täyteen. Mistä tällainen johtuu? Tulee entistä pahempi mieli.
ap
"Unohda" ikäsi. 30 ei ole pahempi eikä parempi kuin 29 tai 31. Hanki elämä, niin et ehdi kriiseissä velloa. Muutama lapsi vaikka alkajaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää myös se toisten selkeä vahingoniloisuus ja kiusoittelu. Poikaystävä ja perhe on sanoneet, kuinka olen nyt sitten vanha kun 30 tulee täyteen. Mistä tällainen johtuu? Tulee entistä pahempi mieli.
ap
Kuulostat sellaiselta omaan napaan tuijottelijalta etteivät varmaan malta olla kiusoittelematta.
Kriisi kuulostaa siltä, ettet ole tyytyväinen siihen, miltä elämäsi näyttää 30-vuotiaana.
Nyt olisi hyvä aika perustaa perhe, niin saat laadukasta sisältöä elämääsi.
Väli 30-40 sujahtaakin sitten ennen kuin huomaatkaan.
Ajattelen että voi hyvänen aika, noin pöhlöltä minunkin 30 v. ikäkriiseily ja itseni vanhaksi tunteminen ilmeisesti kuulosti nelikymppisten korvaan.
Itse olen nyt nelikymppinen, ja hieman kipuilen ikäni kanssa, kremppoja alkaa olla mutta ne ovat helpottaneet kun aloitin säännöllisemmän liikunnan ja yritän nukkua säännöllisen pitkät yöunet.
Ja yritän muistuttaa itseäni, että viis- kuus- ja seitsemänkymppiset pitävät varmaan minun pientä ikävalitustani ihan pöhlönä.
Koen että itselläkin vielä on aikaa tehdä vaikka mitä. Ja itseäni innostaa tarinat 80+ ihmisistä, jotka harjoittelevat maratoneille, opiskelevat, rakastuvat ja menevät naimisiin, matkustavat jne.
minä oon 32v, mies 29v eikä kyl ole pätkääkään vanha olo :D Jos joskus mietin sitä että ai kauhee, nelikymppiset seuraavaksi niin muistutan itseäni, että elin lapsuuden just sopivassa vaiheessa: pleikkari keksittiin, mutta netti oli vasta uusi juttu. Ei ollut somea, Habbossa hilluttiin sitten kun tietokonetta alkoi ymmärtämään. Piirretyt oli hyviä, tekemistä keksittiin ulkona ja musiikki oli 6/5.
Sitä voi elää elämäänsä tarpeettomasti murehtien tai elämällä elämäänsä mielekkäästi optisella ajattelulla.
Hyvin on asiat, jos ei ole suurempia murheen aiheita.
Naisena olet jo vanha, miehet eivät katsele yli 25-vuotiaita.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Miehet on pahimpia susia ja kaikista ilkeimpiä. Tässä se taas nähdään! Nimenomaan miesten takia naisen ikä on tabu. Tiedätte että olette arvottomia miehille, silti omistatte koko identiteettinne heille. Miehet pitää teitä vain panoina ja hakevat teistä pinnallisia asioita, silti palvotte hetero"rakkautta".
Surkimukset.
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
kattelee ne miehet Sanna Mariniakin ja hän on jo 38v
Muistan, kun ite täytin 25 ja silloin kaikki, että "voi herranjestas, kun oot niin vanha, neljännevuosiataa jo".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
kattelee ne miehet Sanna Mariniakin ja hän on jo 38v
Harva nainen niin timmissä kunnossa kuin SM, siinä tapauksessa voi joustaa vielä jonkun vuoden. Yli 40-vuotiaana ei Sannaakaan kukaan mies katsele.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun ite täytin 25 ja silloin kaikki, että "voi herranjestas, kun oot niin vanha, neljännevuosiataa jo".
Ne kaikki muistivat/mielsivät sinut vaipoissa, leikki-ikäisenä, rippilapsena jne., joten tuossa vaiheessa nuo huomautukset ovat synonyymi päivittelylle "mihinkä aika on vierähtänyt ".
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Älä yleistä. Kyllä mulle kelpaa ikäisenikin naiset ja miksi ei vanhemmatkin, jos vain ollaan samalla aaltopituudella.
M30
Turha miettiä miten hyväksyä ikänsä. Se on kuitenkin pakko hyväksyä. Ei vaihtoehtoja.