Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?
Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Mun bruttopalkka on 3000 € ja netoksi jää 2200 €. En saa tukia. Noin puolet menee pakollisiin kuluihin eli asuminen, ruoka, vakuutukset, hygienia jne, loput puolet jää humputeltavaksi tai säästöön.
Mun bruttopalkka on 2300e ja netoksi jää 2000€ 🤷. Mukava työ ja vastuuta vähän.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle sanoisin, että on järkeä mennä töihin koska loiseläminen ei ole hyväksi ihmisellle. Sen jokainen aikuinen huomaa ihan itse, jos lapsi jää makaamaan koneen ääreen eikä mene edes pesulle välillä, lapsi on mennyttä.
Toki akuisena voi loisia, mutta jos on lapsia on tärkeää olla esimerkkinä, kuinka kannattaa opetella tavaamaan, lukemaan ja laskemaan. Myöhemmin sitten itse pukemaan ja siivomamaan jälkensä.
Kun on ammatti ja rahaa, voi taas ostaa piian joka hoitaa siivoushommat ja itse voi keskittyä rahan hankintaan. Mikä parasta hankkia asunnon jossa viihtyy, eikä loisia muiden loiseläjien haisevissa ja meluisissa taloissa. Mahdollisille lapsilleen voi myös valita hyvät opinahjot, rupukoulujen sijaan.
Tässä vain muutama syy mennä töihin, elättää itsensä.
No minäpä lisään muutaman syyn: voi hankkia sen Lamborghinin sen sijaan että vaan unelmoi siitä, voi hankkia uima-altaan sinne talonsa pihalle jonkun hiton paljun sijaan ja saa vielä todennäköisesti naistakin. Onhan siitä syytä jo kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa taas? Kuka saa tukia 3000€/kk? Minä olen työtön akka ja saan Kelan päivärahaa 550€/ kk + 140€ asumistukea. Jos saisin työn, jossa maksettaisiin 3000€/kk, niin ilosta kiljuen juoksisin töihin. Miksi tukia aina liioitellaan? Onko jokin kampanja taas menossa, että hallituksen kyykytykset saataisiin suotuisaan valoon? Kelan sivuilta voi tarkistaa, paljonko peruspäiväraha on. Kukaan ei saa 3000€ tukina.
Ansiosidonnaiset voi olla hyvinkin 3000€, jos on ollut hyvä palkka ennen työttömyyttä. Ikuisesti se ei tietenkään kestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle sanoisin, että on järkeä mennä töihin koska loiseläminen ei ole hyväksi ihmisellle. Sen jokainen aikuinen huomaa ihan itse, jos lapsi jää makaamaan koneen ääreen eikä mene edes pesulle välillä, lapsi on mennyttä.
Toki akuisena voi loisia, mutta jos on lapsia on tärkeää olla esimerkkinä, kuinka kannattaa opetella tavaamaan, lukemaan ja laskemaan. Myöhemmin sitten itse pukemaan ja siivomamaan jälkensä.
Kun on ammatti ja rahaa, voi taas ostaa piian joka hoitaa siivoushommat ja itse voi keskittyä rahan hankintaan. Mikä parasta hankkia asunnon jossa viihtyy, eikä loisia muiden loiseläjien haisevissa ja meluisissa taloissa. Mahdollisille lapsilleen voi myös valita hyvät opinahjot, rupukoulujen sijaan.
Tässä vain muutama syy mennä töihin, elättää itsensä.
No minäpä lisään muutaman syyn: voi hankkia sen Lamborghinin sen sijaan
Minulle oli pikkasen yllätys, että meidän lapsilla sanavarasto on hyvin suppea, ei tosiaan osata kirjoittaa, ei lukea eikä laskea. Jäin myös miettimään miksi kaikki velvoitteet koetaan pahana, elämä ei ole pelkkää saamista. Katsoin aikanaan dokumentin Amerikan Piilaaksosta, siellä ei lapsille anneta kännyköitä lainkaan, meillä jaetaan jo tarhassa lapsille. Huomaan tämän kun lapset lähtevät tarhasta jokaisella on kännykkä kädessä, samoin ala-asteen lapsilla.
Minä saan palkkaa yli 5500 euroa kuukaudessa ja veroja ei todellakaan mene 75% joku raja kirjoittelussakin .asiat on helppo tarkastaa.aloittaja taas on ollut ahkerana kirjoittelussa mutta valitettavasti asiat ei pidä paikkaansa ,jokainen ymmärtää asian.esittäkääpä laskelmat niin tutkitaampa yhdessä asioita .
Vierailija kirjoitti:
Minä saan palkkaa yli 5500 euroa kuukaudessa ja veroja ei todellakaan mene 75% joku raja kirjoittelussakin .asiat on helppo tarkastaa.aloittaja taas on ollut ahkerana kirjoittelussa mutta valitettavasti asiat ei pidä paikkaansa ,jokainen ymmärtää asian.esittäkääpä laskelmat niin tutkitaampa yhdessä asioita .
Pitäisi tosiaan muistaa näissä keuhkoamisissa,kuinka moni sentään vielä tässä maassa maksaa veroja, semoin kuin me työeläkkeen saajat, me maksamme eläkkeestä veroa.
Vierailija kirjoitti:
Minut on kasvatettu arvostamaan työntekoa ja OMAA rahaa, samoin olen kasvattanut lapseni.
Pienikin itse ansaittu palkka on moraalisesti parempi kuin kerjätty tuki. Aiemmin oli häpeä joutua hakemaan sossutukia, nyt sillä ylpeillään????
Missä on kunnianhimo, työmoraali, unelma paremmasta elämästä??
Kyllä sitä on vielä lähes kaikilla nuorilla. Jopa niillä, joiden vanhemmat ovat olleet tai ovat tukielättejä.
Hieman kiistän sen, että sossutukilainen opettaisi samanlaiseksi lapsensa.
Tuo on taas jonkun ilkikurista propagandaa. Nuorilla on hyvät mahdollisuudet valmistua vaikka miksi ja muutama sossuvuosi ei pilaa vielä mitään.
Eihän nuorten sossutukeilu ole aina sitä, että haluaa olla sitä, vaan voi olla että vaan päässyt opiskelemaan mihin halusi ja on ehkä osa-aika työssä tai muutaman kk työtön. Ei kaikki saa edes osa-aika töitä. Jos taas jokaisen olisi tehtävä töitä, ihan mitä vaan, niin se on sitten todellakin jokainen, eikä jotkut harvat ja valitut.
Itseasiassa joutuu oikein miettimään että viitsiikö ohjeistaa lastaan tekemään minimipalkalla niskalimasa töitä, jotta saa vuokransa maksettua. Eihän kaikki muutkaan tee niin ja etuudet on tarkoitettu kaikille.
Mutta koska työnyteosta, jopa osa-aikaisesta jää vähän enemmän hummattavaa kun jos ei tekisi töitä,on se hänen mielestä kannattavaa ja varmaan monenkin mielestä parempi, kun ei tee mitään.
Jos taas mimipalkalla työskentely vie paljon työtunteja ja estää opiskelun, en suosittele sellaista kenellekään.
Ihan kun jokaisen velvollisuus olisi niskalimassa maksaa omat kulunsa täysin ilman yhteiskunnan apuja, ilman että saa siitä edes voittoa. Tai sanotaan ei se ole kenenkään velvollisuus enemmän kun jonkun toisen.
Hassua jos joku suoraan ajattelee,että jonkun lapsi on työtön, koska vanhempi on. Eri ehkä jos vanhemmat ovat aina olleet työttömiä ja kummatkin. Sitten ei ehkä kukaan tiedä työnteosta mitään koko perheessä ja saatetaan ohjeistaa vaan sossutuista.
Itse voin ohjestaa ihan kummastakin. Sossutuista kuten työelämän säännöistäkin. Nim. kokemusta on.
No nyt näsäviisastelen sen verran, että ainakaan tavis työttömällä ei olisi tuollaista tilannetta. Ei vaikka olisi 7 lapsen yksinhuoltaja.Se paljon enemmn jää työttömyyteen verrattuna, riippuu tilanteesta. Jos saa jotain ihmeellisiä erikoistukia ehkä eri. Vammais sitä tai tätä tukea. En tiedä niistä tuista, joten en osaa sanoa, missä tilanteissa voisi tulla kannustinloukku.
Jos saa 3000€ brutto ja 2200€ netto, maksaa 1500€ asumisesta ja työmatkoista ei ehkä kannata. Tai kannattaa jotenkuten jos omistusasumisesta kyse.
Sama raha jää mällättäväksi käyttöön kun työttömällä tosin.
Mulle kelpais 3000 e/kk työ. Riemusta kiljuen menisin.
Tarkoittaa etta aloittaja on vaha-alyinen aka aalio.