Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?
Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Saan tukia 1300€/kk, jos menisin töihin 3000e kk palkalla niin siitä menee 1000€/kk ulosottoon, 900€/kk vuokraan, 100€ sähköön/kk, 50€ kotivakuutukseen, eli jäisi sama käyttöraha kuussa kuin työttömänä....
ap
Enemmänhän sitä jää. tuo 900 euroa (ulosotto) on myös "käyttörahaa". Olet vain käyttänyt sen jo ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Verot vie kaiken. Itselläni palkka 5 000 euroa josta menee veroihin ja vähennyksiin (kaikki siis pakollisia) 75%.
Käteen jää joka kuukausi 1250 euroa. Koitapa sillä elää...
Veronpalautuksia ei tule vaan mätkyjä eli pitäisi maksaa vielä enemmän veroja. Aivan sairas yhteiskunta. Ensi vuonna jään työttömäksi. Työnteko ei kannata. Ansiosidonnaista tulen saamaan noin 75% palkastani eli se kannattaa.
Sulla on siis jotain ulosottoja, kun vähennykset on noin isot? Ne rahathan ei mene veroihin, vaan sun vanhoihin velkoihin. Jos olet velkaa ottanut, niin maksettavahan se on.
Mulla on brutto 4000 ja saan käteen huomattavasti enemmän kuin 1250 euroa. En siis keksi muuta syytä sun pieniin nettotuloihin kuin ulosoton.
Ulosotto ei vaikuta nettotuloihin. Ulosotto vähennetään vasta neton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Verot vie kaiken. Itselläni palkka 5 000 euroa josta menee veroihin ja vähennyksiin (kaikki siis pakollisia) 75%.
Veronpalautuksia ei tule vaan mätkyjä eli pitäisi maksaa vielä enemmän veroja. Aivan sairas yhteiskunta. Ensi vuonna jään työttömäksi. Työnteko ei kannata. Ansiosidonnaista tulen saamaan noin 75% palkastani eli se kannattaa.
Älä jauha sontaa. Miksi pitää valehdella tuollaista?
Pummi, Lokki, Yhteiskunnan elätti. Joni, maksa velat!
Mitä nämä kaikki kulut ovat? Niistä varmaan saa verovähennystä. Vaikea tosin uskoa, että työn vaatimat kulut voivat olla niin suuret - ai niin mutta tämähän olikin provo
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka oli n. 6000 eur/kk. Nyt saan sen minimin n. 600 eur ilman mitään toimeentulo- tai asumistukia.
Ansiosidonnainen meni jo.
Mää saan 800 e ilman mitään asumis- tai toimeentulotukea. Kuinka paljon se tulee pieneneen, pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä potaskaa tää palsta on täynnä???
Mitä hittoa taas? Kuka saa tukia 3000€/kk? Minä olen työtön akka ja saan Kelan päivärahaa 550€/ kk + 140€ asumistukea. Jos saisin työn, jossa maksettaisiin 3000€/kk, niin ilosta kiljuen juoksisin töihin. Miksi tukia aina liioitellaan? Onko jokin kampanja taas menossa, että hallituksen kyykytykset saataisiin suotuisaan valoon? Kelan sivuilta voi tarkistaa, paljonko peruspäiväraha on. Kukaan ei saa 3000€ tukina.
Pietarin trolli vaan yrittää rapauttaa meidän yhteiskuntaa ja lietsoa suomalaisia heikompiosaisia veljiään ja sisariaan vastaan virrellä "laiskat ja ahneet köyhät".
Ei ole järkeä. Luin juuri yhdestä Kokoomuksen tiedotteesta, että edes 15 000 euron kk palkkaa ei kannata ottaa vastaan, kun tuet ovat niin isot. Se oli ihan täysfaktaa, olihan se kuitenkin Kokoomuksen Virallisessa Esitteessä.
(Ap, olet typerä trolli)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa taas? Kuka saa tukia 3000€/kk? Minä olen työtön akka ja saan Kelan päivärahaa 550€/ kk + 140€ asumistukea. Jos saisin työn, jossa maksettaisiin 3000€/kk, niin ilosta kiljuen juoksisin töihin. Miksi tukia aina liioitellaan? Onko jokin kampanja taas menossa, että hallituksen kyykytykset saataisiin suotuisaan valoon? Kelan sivuilta voi tarkistaa, paljonko peruspäiväraha on. Kukaan ei saa 3000€ tukina.
Ap on Kokoomuksen trolli.
Nyt valoja päälle. Mä menin töihin 1600 € palkalla ja sitten palkka nousi yli kaksinkertaiseksi. Tottakai kannattaa saada jalka johonkin väliin.
Entinen työkaveri erosi vaimonsa kanssa jotta vaimo ja lapset saa tuet heidän omakoti taloonsa, todellisuudessa asuivat yhdessä.
Mä en kyllä mitenkään usko, että jos on 5000 bruttopalkka, niin netto olisi vähän yli tonnin. Kun töissä kattelen kollegoja joilla on tuollainen palkka, niin heillä on kyllä vara hyvinkin keskiluokkaiseen elämään, johon kuuluu lomamatkoja, harrastuksia ja kaikenlaisen kaman ostelua.
Päätellen aloittajan koneelta puuttuvista skandinaavisista/germaanisista merkeistä, aloitus on EU:n ulkopuolelta kirjoitettu provo.
Kampanja taas menossa, jolla oikeutetaan hallituksen leikkaukset, kuten Sipilän hallituksenkin aikana. Olen Saku, joka saan 10.000€/ kk, tekemättä mitään. Makaan sohvalla, räkien kattoon, juoden kaljaa. ( Huomaa; työttömät juovat ainoastaan kaljaa, eivät koskaan muuta, ei edes kahvia). Vettäkään he eivät juo, vain kaljaa. Oudosti kaikki työttömät aina makaavat sohvillaan ( en omista sohvaa). Räkien kattoonsa. Ei tulisi mieleenikään räkiä kattoon; miksi ihmeessä tekisin niin? Pidän asuntoni siistinä, kauniina. Ei ole minun syyni, ettei 61v kelpaa työnantajille, palkalla, jolla elää.
Vierailija kirjoitti:
Saan tukia 1300€/kk, jos menisin töihin 3000e kk palkalla niin siitä menee 1000€/kk ulosottoon, 900€/kk vuokraan, 100€ sähköön/kk, 50€ kotivakuutukseen, eli jäisi sama käyttöraha kuussa kuin työttömänä....
ap
Mä menin töihin ja palkka pienempi kuin 3000€. Ylitöillä sain tuloja nostettua ja ulosottoon meni rahaa. Monet itkut tuli itkettyä rahan vähyyden vuoksi, mutta kyllä se kaikki kannatti. Katsos kun siinä kävi niin, että sain velat maksettua ja luottotiedot puhtaaksi! Samalla kerrytin eläkettä itselleni.
Eri asia jos velat on sitä luokkaa, että ei ole mahdollisuutta maksaa elinaikana. Se tietenkin masentaa, mutta osa veloista myös vanhenee.
Saisit ainakin ostettua näppäimistön jossa kaikki näppäimet toimii.
Miksi nämä ihmiset eivät vain suosiolla muuta tuetun toiminnan yksiköihin asumaan?
Sillä olisi myös työllistävä vaikutus sekä lisäisi yhteisöllisyyden tunnetta tuen tarvitsijoiden piirissä. Ruokailu Leijona caitering valtion yhtiön kautta ja ruokailu tulisi yhteisostojen myötä huomattavasti edullisemmaksi kuin nyt kun jokainen asuu omassa yksikössään. Lapsillekin helpompaa sillä kaikilla olisi yhteineväiset asut ,ehkä oranssin sävyiset haalarit tai vastaavat käytännölliset varusteet.
Juuri nuo henkilöt haluaa töihin, mutta heitä ei valita, koska eivät ole työsuhteessa. Tuo valintakohta estää työllistymisen. Mitään muuta estettä ei useinkaan ole.