Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?
Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Päätellen aloittajan koneelta puuttuvista skandinaavisista/germaanisista merkeistä, aloitus on EU:n ulkopuolelta kirjoitettu provo.
Minulla on kaytettyna ostettu lappari jossa ei aakkoset toimi
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeen paljon sun tuet on? Mä menisin ilomielin töihin tuolla palkalla koska saan pelkän työmarkkinatuen.
Saan tukia 1300€/kk kateen
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ihmiset eivät vain suosiolla muuta tuetun toiminnan yksiköihin asumaan?
Sillä olisi myös työllistävä vaikutus sekä lisäisi yhteisöllisyyden tunnetta tuen tarvitsijoiden piirissä. Ruokailu Leijona caitering valtion yhtiön kautta ja ruokailu tulisi yhteisostojen myötä huomattavasti edullisemmaksi kuin nyt kun jokainen asuu omassa yksikössään. Lapsillekin helpompaa sillä kaikilla olisi yhteineväiset asut ,ehkä oranssin sävyiset haalarit tai vastaavat käytännölliset varusteet.
Ei niihinkään kuka tahansa pääse.
Vierailija kirjoitti:
Saan tukia 1300€/kk, jos menisin töihin 3000e kk palkalla niin siitä menee 1000€/kk ulosottoon, 900€/kk vuokraan, 100€ sähköön/kk, 50€ kotivakuutukseen, eli jäisi sama käyttöraha kuussa kuin työttömänä....
ap
Jos menisit töihin.. Otahan ap huomioon se, että tuolla asenteella et noin vain mene töihin, joissa maksetaan 3000€/kk. Elät tuilla, velkasi on ja pysyy, eikä kukaan palkkaa tyyppiä, jolla on tyhjä cv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätellen aloittajan koneelta puuttuvista skandinaavisista/germaanisista merkeistä, aloitus on EU:n ulkopuolelta kirjoitettu provo.
Minulla on kaytettyna ostettu lappari jossa ei aakkoset toimi
ap
Jep. Aakkosten tilalla vissiinkin kyrilinen kirjaimisto.
Mä saan n.900€ kelan työttömyyspäivärahaa. Asumistuki 700€. Lapsilisä 800€, elatustuki 600€, toimeentulotuki 600€. Lisäksi ei tarvitse ostaa lääkkeitä, pelätä sairaala/sähkö tai muita laskuja.
Laske siitä kannattaako keski palkalla mennä töihin kun suurin osa tuista lähtee pois. Käteen ei jää työmatkakulujen jälkeen kun n.100€ enemmän ja sohvalla makoilu/kattoon räkimis aikaa menee
No on siinä se ero, että onko rehti ja tomera työssäkäyvä ihminen vai arvoton tukien kuppaaja ja luuserivässykkä. Jokaisen oma valinta valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan tukia 1300€/kk, jos menisin töihin 3000e kk palkalla niin siitä menee 1000€/kk ulosottoon, 900€/kk vuokraan, 100€ sähköön/kk, 50€ kotivakuutukseen, eli jäisi sama käyttöraha kuussa kuin työttömänä....
ap
Jos menisit töihin.. Otahan ap huomioon se, että tuolla asenteella et noin vain mene töihin, joissa maksetaan 3000€/kk. Elät tuilla, velkasi on ja pysyy, eikä kukaan palkkaa tyyppiä, jolla on tyhjä cv.
Velat vanhenee 15 vuodessa
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä saan n.900€ kelan työttömyyspäivärahaa. Asumistuki 700€. Lapsilisä 800€, elatustuki 600€, toimeentulotuki 600€. Lisäksi ei tarvitse ostaa lääkkeitä, pelätä sairaala/sähkö tai muita laskuja.
Laske siitä kannattaako keski palkalla mennä töihin kun suurin osa tuista lähtee pois. Käteen ei jää työmatkakulujen jälkeen kun n.100€ enemmän ja sohvalla makoilu/kattoon räkimis aikaa menee
Samaa mielta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ihmiset eivät vain suosiolla muuta tuetun toiminnan yksiköihin asumaan?
Sillä olisi myös työllistävä vaikutus sekä lisäisi yhteisöllisyyden tunnetta tuen tarvitsijoiden piirissä. Ruokailu Leijona caitering valtion yhtiön kautta ja ruokailu tulisi yhteisostojen myötä huomattavasti edullisemmaksi kuin nyt kun jokainen asuu omassa yksikössään. Lapsillekin helpompaa sillä kaikilla olisi yhteineväiset asut ,ehkä oranssin sävyiset haalarit tai vastaavat käytännölliset varusteet.
Ei niihinkään kuka tahansa pääse.
Yllättävän moni täällä kirjoittavista kuitenkin on kykenemätön huolehtimaan itsestään sekä lapsistaan ,joten edellytykset täyttyvät hyvin monen kohdalla täysin. Ei ole varaa asuntoon,ruokaan, omiin taikka lasten vaatteisiin saatikka minkäänlaista kykyä pärjätä itsenäisesti elämästä. Ainoina ratkaisuina ryöstöt, pahoinpitelyt ,varkaudet ym. Hyvinkin arveluttavat keinot.
Ilmeisesti ap on ulosotossa ja palkasta otettavat maksut siksi suuremmat kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Entinen työkaveri erosi vaimonsa kanssa jotta vaimo ja lapset saa tuet heidän omakoti taloonsa, todellisuudessa asuivat yhdessä.
Tuokin porsaanreikä tukitaan uuden järjestelmän myötä. Kannattaisi ehkä lukea jo kirjatut muutokset ,sillä ne ovat hyvinkin helposti saatavilla.
Aika entinen ei koskaan enää palaa .
Hyvä itsenäisyyspäivää . =)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas harmaat tai maastokuvioiset? Ja minä sentään olen maanpuolustusmyönteinen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap on ulosotossa ja palkasta otettavat maksut siksi suuremmat kuin muilla.
Mitä ulosotto on? Saat itsellesi lainaksi 1000 euroa rahaa ja jätät sen maksamatta takaisin. Eli olet saanut 1000 euron hyödyn itsellesi.
Velkaa ei tarvitse maksaa takaisin. Paavo Arhinmäki,SDP
Vassari politiikkaa. Halveksuttavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ulosotto on? Saat itsellesi lainaksi 1000 euroa rahaa ja jätät sen maksamatta takaisin. Eli olet saanut 1000 euron hyödyn itsellesi.
Velkaa ei tarvitse maksaa takaisin. Paavo Arhinmäki,SDP
Vassari politiikkaa. Halveksuttavaa toimintaa.
Nuoruudessa tuli holmoiltua ja sen takia velkaa, ihan normaalia
ap
Ehkä se olisikin parempi, että jokainen yhtään epämukavassa tilanteessa elävä tiputtaa itsensä vain tukien varaan.
Loppuu nimittäin kirstusta pennit hyvin nopeaa, jos jokainen mukavuudenhalussaan unohtaa selkärankansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisellä palkalla tuleva eläke on noin 1400€- verot, saman saa työtä tekemätönkin henkilö.
Tuokaan ei pidä paikkaansa. Itsellä on reilu 2000 kk palkka ja saan reippaasti enemmän eläkettä kuin takuueläke.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeen paljon sun tuet on? Mä menisin ilomielin töihin tuolla palkalla koska saan pelkän työmarkkinatuen.
Monet tuet ovat omista tuloista riippumattomia: vammaistuet, lapsilisät, elatustuet ainakin.
Miten muka voi jäädä vähemmän kuin tuet? Olen itse kuntoutustuella ja tuon suuruisesta palkasta jäisi reippaasti enemmän rahaa kuin eläkkeestä.
Ap on Orpon trolli.