Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?

Vierailija
06.12.2023 |

Onko jarkea menna toihin 3000eukk palkalla jos siita jaa kaikkien kulujen jalkeen vahemman kuin tuista?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Verot vie kaiken. Itselläni palkka 5 000 euroa josta menee veroihin ja vähennyksiin (kaikki siis pakollisia) 75%. 

Käteen jää joka kuukausi 1250 euroa. Koitapa sillä elää...

Veronpalautuksia ei tule vaan mätkyjä eli pitäisi maksaa vielä enemmän veroja. Aivan sairas yhteiskunta. Ensi vuonna jään työttömäksi. Työnteko ei kannata. Ansiosidonnaista tulen saamaan noin 75% palkastani eli se kannattaa.

Onpas sulla jännä verotus. Mulla on palkka 10 000 euroa kuussa ja siitä jää käteen 5400 euroa pakollisten verojen ym. jälkeen. Surkean provosi kruunaa luulo siitä, että saat 5000 euron kuukausipalkalla 75% ansiosidonnaista. Sulla saattaa olla järkytys edessä ;-)

Vierailija
82/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap on ulosotossa ja palkasta otettavat maksut siksi suuremmat kuin muilla. 

Mitä ulosotto on? Saat itsellesi lainaksi 1000 euroa rahaa ja jätät sen maksamatta takaisin. Eli olet saanut 1000 euron hyödyn itsellesi.

Velkaa ei tarvitse maksaa takaisin. Paavo Arhinmäki,SDP 

Vassari politiikkaa. Halveksuttavaa toimintaa. 

Nuoruudessa tuli holmoiltua ja sen takia velkaa, ihan normaalia

ap

Kasvata selkäranka. Menet töihin, maksat velat. Jossain vaiheessa olet "kuivilla" ja jotain jää sivuunkin. Saat työkokemusta etkä syrjäydy pysyvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri erosi  vaimonsa kanssa  jotta vaimo ja lapset  saa tuet heidän omakoti taloonsa, todellisuudessa asuivat yhdessä.

Tuokin porsaanreikä tukitaan uuden järjestelmän myötä. Kannattaisi ehkä lukea jo kirjatut muutokset ,sillä ne ovat hyvinkin helposti saatavilla.

Aika entinen ei koskaan enää palaa .

Hyvä itsenäisyyspäivää . =)

Avaa nyt ihmeessä miten? Tosiasia on, että kummallakin voi olla oma asunto ja se oikeus ei riipu siitä, saako toinen tukia vai ei. Ei voi pakottaa ketään valitsemaan joko asutaan yhdessä kokonaan tai ei ollenkaan. Jos pilkkua nuss.. itan, niin pysyvää asumista ei saisi olla, toki laki ei ole määritellyt mikä on hyväksyttävä oleskeluaika toisen asunnossa, ilman että on pakko siirtyä sinne kirjoille myös.

Jos tällaisista aletaan tuomioita antamaan, pitäisi se olla määritelty myös laissa. Ei noin tärkeissä asioissa voida mennä vain joidenkin henkilökohtaisten mielipiteiden tai mutu tuntuman avulla.

Ja mitä tulee siihen että "Mitäs jos kaikki tuohon ryhtyisi" No kaikilla ei onneksi ole sen verran huonoa tilannetta, että tuo olisi kannattavaa edes. 

Vierailija
84/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Vapaamatkustajat elävät köyhyydessä hautaan saakka. Jonkin sortin aivovamma kai tuokin on, ettei pysty ajattelemaan tätä päivää pidemmälle.

Vierailija
85/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap on ulosotossa ja palkasta otettavat maksut siksi suuremmat kuin muilla. 

Mitä ulosotto on? Saat itsellesi lainaksi 1000 euroa rahaa ja jätät sen maksamatta takaisin. Eli olet saanut 1000 euron hyödyn itsellesi.

Velkaa ei tarvitse maksaa takaisin. Paavo Arhinmäki,SDP 

Vassari politiikkaa. Halveksuttavaa toimintaa. 

Nuoruudessa tuli holmoiltua ja sen takia velkaa, ihan normaalia

ap

Kasvata selkäranka. Menet töihin, maksat velat. Jossain vaiheessa olet "kuivilla" ja jotain jää sivuunkin. Saat työkokemusta etkä syrjäydy pysyvästi.

In your Dreams ja vain kuolleen ruumiini yli. Hah luuliko joku että maailman törneimmillä tärkeimmillä rikoksilla ja ihmisoikeusrikkomulsilla, kun tarpeeksi keppiä annetaan, niin joku tekee tismalleen niin kuin kuuluu?

Onneksi näistä tietää myös jotkut muut kun vain uhri ja sairaat tekijät! En voi uskoa, että läheskään kaikille olisi ok, vaikka ihmeen hyvin näitä on moni jaksanut pimittää. Eikö törkeiden rikosten öimittäminenkin on jo törkeää rikollisuutta. Hullu ja sairas Suomi ja suomalaiset.

Mitä ajattelitte? Eliminoida kaikki jotka tietää? 

Vierailija
86/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jarkea pohtia uima-altaan reunalla rookia vedellen ja aimistella suomalaisen palkansaajan tukia, kun on itse ahneena ryokaleena nauttinut Suomessa ilmaisesta  kouluruuasta ja koulutuksesta ja muuttanut maansamyyneena ulkomaille alhaisen verotuksen maahan? Hapea.

Vierailija
87/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, se ei ole velkojen maksua sitten jos joku rikollisesti nyhtää ne joltain. 

Vaikka mieli tekisi, ei kannata tyhmentää itseään niin, ttä uskottelee rikoksilla tehdyt jutut, valheet ja väärennykset omassa päässään niin, että itse uhri olisi tehnyt jotain. Hah esim. allekirjoittaa vaikka väörennetys paperin, jossa antaa vaikka suostumuksen johonkin mitä ei ole ollut paperissa. Jee mä voitin ja huijasin... 

Ei, sä teit vaan törkeän rikoksen. 

Vierailija
88/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kasvatettu arvostamaan työntekoa ja OMAA rahaa, samoin olen kasvattanut lapseni. 

Pienikin itse ansaittu palkka on moraalisesti parempi kuin kerjätty tuki. Aiemmin oli häpeä joutua hakemaan sossutukia, nyt sillä ylpeillään????

Missä on kunnianhimo, työmoraali, unelma paremmasta elämästä??

Vierailija
89/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on kasvatettu arvostamaan työntekoa ja OMAA rahaa, samoin olen kasvattanut lapseni. 

Pienikin itse ansaittu palkka on moraalisesti parempi kuin kerjätty tuki. Aiemmin oli häpeä joutua hakemaan sossutukia, nyt sillä ylpeillään????

Tämä

Vierailija
90/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Verot vie kaiken. Itselläni palkka 5 000 euroa josta menee veroihin ja vähennyksiin (kaikki siis pakollisia) 75%. 

Käteen jää joka kuukausi 1250 euroa. Koitapa sillä elää...

Veronpalautuksia ei tule vaan mätkyjä eli pitäisi maksaa vielä enemmän veroja. Aivan sairas yhteiskunta. Ensi vuonna jään työttömäksi. Työnteko ei kannata. Ansiosidonnaista tulen saamaan noin 75% palkastani eli se kannattaa.

Valehtelee kuin sika. Paljonko on ulosottoja?

Vierailija
91/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä jää 3000 euron kuukausipalkasta omasta mielesstään vähemmän kuin tuista, niin parempi olisi siirtyä niille tuille. Saisi työnantajakin huomattavasti älykkäämmän työntekijän, vaikka edellyttäisi uudelta työntekijältä vain lukemisen ymmärtämistä ja yhteen- ja vähennyslaskutaitoa.

Vierailija
92/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä palkalla tuleva eläke on noin 1400€- verot, saman saa työtä tekemätönkin henkilö.

Ja vatut! Takuueläke, joka esim. työtätekemätön siis vain saa, on 922 e/kk. Kantsii lukea ja ottaa asioista ensin selvää ennen kuin pashaa kirjoittaa. Ei tule lähellekään mitään 1400 ansioita. Esim. Olen 38 vuotta tehnyt kokoaika- ja osa-aikatöitä, mitä vain olen onnistunut saamaan, on työeläkkeeni vasta hiukan reilut 400 e/kk! Minäkin tulen "nauttimaan" vain tuon takuueläkkeen. Jos, sitä enää sitten maksetaan, kun eläkkeelle pääsen. Pienet "touhutonni"-palkat kun ei merkittävästi eläkettä nosta! Edesmennyt äitini teki koko ikänsä töitä 13-vuotiaasta asti. Yhden ainutta päivää ei ollut työttömänä. Eläke ei edes lähellekkään tuota 922 e/kk! Joten, se ja sama köyhän miettiä mitään reilua eläkettä.

Se työtön tulee saamaan takuu eläkkeen päälle myös sosiaali tukia, joita sinä et saa. 

Vierailija
93/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne varmaan katosi silloin osalta ihmisiä kun ne ei enää jaksaneet työelämässä ja niitä vaatimuksia. Työelämä on kiristynyt huomattavasti viimeisen 30 vuoden aikana. Työstä on tehty ihmisille vammauttavaa ja ankeaa.

Vierailija
94/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä palkalla tuleva eläke on noin 1400€- verot, saman saa työtä tekemätönkin henkilö.

Ja vatut! Takuueläke, joka esim. työtätekemätön siis vain saa, on 922 e/kk. Kantsii lukea ja ottaa asioista ensin selvää ennen kuin pashaa kirjoittaa. Ei tule lähellekään mitään 1400 ansioita. Esim. Olen 38 vuotta tehnyt kokoaika- ja osa-aikatöitä, mitä vain olen onnistunut saamaan, on työeläkkeeni vasta hiukan reilut 400 e/kk! Minäkin tulen "nauttimaan" vain tuon takuueläkkeen. Jos, sitä enää sitten maksetaan, kun eläkkeelle pääsen. Pienet "touhutonni"-palkat kun ei merkittävästi eläkettä nosta! Edesmennyt äitini teki koko ikänsä töitä 13-vuotiaasta asti. Yhden ainutta päivää ei ollut työttömänä. Eläke ei edes lähellekkään tuota 922 e/kk! Joten, se ja sama köyhän miettiä mitään reilua eläkettä.

Tuohon tulisi kansaneläkettä päälle 563e. Takuueläkkeeseen ei ole oikeutta. Asumistukea voisi hakea asumiskuluihin.

Vierailija
95/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne varmaan katosi silloin osalta ihmisiä kun ne ei enää jaksaneet työelämässä ja niitä vaatimuksia. Työelämä on kiristynyt huomattavasti viimeisen 30 vuoden aikana. Työstä on tehty ihmisille vammauttavaa ja ankeaa.

Siksi jäinkin jo nuorena eläkkeelle

Vierailija
96/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka yleensäkään noin paskoilla palkoilla töihin menee? Kasvattakaa selkäranka!

Vierailija
97/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa työntekoa ei työntekijälle ole mitään järkeä, että jos noin aletaan "järkeilemään", niin kohta on tilaa työmarkkinoilla niille "vähemmän järkeville". 

Vierailija
98/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sanoisin, että on järkeä mennä töihin koska loiseläminen ei ole hyväksi ihmisellle. Sen jokainen aikuinen huomaa ihan itse, jos lapsi jää makaamaan koneen ääreen eikä mene edes pesulle välillä, lapsi on mennyttä.

Toki akuisena voi loisia, mutta jos on lapsia on tärkeää olla esimerkkinä, kuinka kannattaa opetella tavaamaan, lukemaan ja laskemaan. Myöhemmin sitten itse pukemaan ja siivomamaan jälkensä.

Kun on ammatti ja rahaa, voi taas ostaa piian joka hoitaa siivoushommat ja itse voi keskittyä rahan hankintaan. Mikä parasta hankkia asunnon jossa viihtyy, eikä loisia muiden loiseläjien haisevissa ja meluisissa taloissa. Mahdollisille lapsilleen voi myös valita hyvät opinahjot, rupukoulujen sijaan. 

Tässä vain muutama syy mennä töihin, elättää itsensä.

Vierailija
99/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvittaisiin joku kunnon nälänhätä tms, niin päästäisiin tästä terveiden ihmisten pummimentaliteetista, että se on ihan sama mistä se raha revitään, kun sen eteen vain ei tarvi tehdä mitään.

Vierailija
100/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka on 3000 € ja netoksi jää 2200 €. En saa tukia. Noin puolet menee pakollisiin kuluihin eli asuminen, ruoka, vakuutukset, hygienia jne, loput puolet jää humputeltavaksi tai säästöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi