Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtamedian viimeisin propaganda: Digiaika ja laitteet heikensivät lasten opiskelua kun todellisuudessa sen tekivät häiriköivät oppilaat

Vierailija
06.12.2023 |

Opiskelusta ei tule mitään kertovat lapset kun luokissa häiriköivät oppilaat estävät opiskelun niiltäkin jotka haluaisivat opiskella... 

Ja tätähän valtamedia ja hallinto eivät halua tuoda esille lainkaan...

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somalit

Ai somppu on syyllinen?!

Toki myös timppa, karvis, rullis ja toppis.

Vierailija
42/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt lapsiltanne ne saamarin laitteet pois ja pistäkää kirja käteen. Toisen polven m-muuttajat nimittäin menevät ihan just ohi. Erot ovat jo kaventuneet uusimman tutkimuksen mukaan.

Omista lapsistanne tässä kysymys on.

Mutta onko se huono asia jos toisen polven m-muuttajat menee kantaväestön muksuista ohi? Ainahan täälläkin valitetaan miten he heikentävät opiskelua eivätkä pärjää tai sopeudu. Nythän näyttää hyvälle.

Niinhän sitä luulisi, mutta se menestyskin on monelle laiskalle ja yksinkertaiselle punainen vaate. Juutalaiset Euroopassa ja igbot Afrikassa esimerkiksi ovat tämän katkerasti kokeneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää primitiiviset villit puoli-apinat takasin luonnolliseen elinympäristöönsä niin Pisa-tulokset ampaisevat nousuun.

Viidakon latvustoon?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvanut ensimmäisen sukupolven tietokoneiden keskellä, enkä kärsi keskittymisongelmista. Pikemminkin päinvastoin. Mutta sittemmin tavat käyttää digilaitteita ovat muuttuneet melko radikaalisti. Minun lapsuuden pelit opettivat kehittivät ongelmanratkaisutaitoja, sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä.

Tuo pitää paikkansa. Omat lapseni ovat jo yli kolmekymppisiä ja sun kommentistasi tuli mieleen, että aikoinaan lapset katsoivat lastenohjelmia, joissa oli juoni. Siis tarina ja lapsen piti keskittyä katsomaan ja kuuntelemaan, jotta koko tarina oli kerrottu. Mitä olen seurannut muutaman sukulaislapsen älypuhelinten käyttöä, niin nykyisin ne "tarinat" kestävät vain muutamia minuutteja. Lapsia ei edes opeteta katsomaan piirrettyä elokuvaa, joka kestäisi tunnin tai jopa puolitoista.

Vierailija
45/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se häiriköinti johtuu juuri tästä digiajassa kun kukaan ei pysty keskittymään kun luuri polttelee taskussa.

Pitkälti juuri näin, mutta myös kanta-suomalaislasten juurettomuus luo levottomuutta ja epävarmuutta.

se onkin jo kiellettyä sanoa mitä ja mistä  juurettomuus ja sen puuttuminen on tullut

Vierailija
46/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvanut ensimmäisen sukupolven tietokoneiden keskellä, enkä kärsi keskittymisongelmista. Pikemminkin päinvastoin. Mutta sittemmin tavat käyttää digilaitteita ovat muuttuneet melko radikaalisti. Minun lapsuuden pelit opettivat kehittivät ongelmanratkaisutaitoja, sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä.

Tuo pitää paikkansa. Omat lapseni ovat jo yli kolmekymppisiä ja sun kommentistasi tuli mieleen, että aikoinaan lapset katsoivat lastenohjelmia, joissa oli juoni. Siis tarina ja lapsen piti keskittyä katsomaan ja kuuntelemaan, jotta koko tarina oli kerrottu. Mitä olen seurannut muutaman sukulaislapsen älypuhelinten käyttöä, niin nykyisin ne "tarinat" kestävät vain muutamia minuutteja. Lapsia ei edes opeteta katsomaan piirrettyä elokuvaa, joka kestäisi tunnin tai jopa puolitoista.

Mutta se koskee myös aikuisia. Moni alkaa vilkuilla kännykkää vaikkapa jonkin hieman hidassoutuisemman klassikkoelokuvan aikana.

Vierailija
47/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio. Hetken jaksavat katsoa elokuvaa ja sitten jo alkavat leikkiä muuta tai katsoa älylaitetta. Pelikoneen edessä sitten kyllä tapittavat hievahtamatta tuntejakin

Vierailija
48/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun samaan luokkaan laitetaan poikaoppilaita, joita aivo pestään lapsesta saakka, että väärä uskoisia, varsinkaan naisia, ei tarvitse kunnioittaa, ei kai sellaisten opettamisesta tulekaan mitään.

Se olisi ihan peruslähtökohta opetttamisen onnistumiselle, että oppilas kunnioittaisivat opettajaa. 

Vierailija
49/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa ysärillä puolentoista tunnin elokuvan katsominen oli kyllä sallittua, mutta ei mitenkään erityisen toivottava ajanviettotapa, koska ruudun tuijottaminen oli vanhempien mielestä passivoivaa ja väsyttävää. Nyt aikuisena kun katson telkkaria, teen mielellään vaikka käsitöitä samalla. Mutta nyt pitkän elokuvan seuraamisesta onkin tullut jokin hieno keskittymiskyvyn osoitus.

Alkuperäiseen aiheeseen, testissähän oli kysytty häiritsevätkö digilaitteet omaa oppimista, ja suomalaisista 41% mielestä häiritsevät. Keskiarvo 31%. Eli kyllä ne älylaitteet tähän asiaan liittyvät, ja Suomessa ongelma on isompi kuin muualla. Mutta sitähän tuosta ei ilmene, häiritseekö nuoria se oma laite, vai luokkakaverien laitteen käyttö. Ja muista häiriötekijöistä ei ilmeisesti kysytty.

Vierailija
50/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio

Kun morkataan lasten huonoa keskittymiskykyä, pitäisi tietää, minkä ikäisistä lapsista puhutaan. Omani eivät pieninä millään jaksaneet olla ruutujen ääressä, mutta nyt isompana jaksavat hyvinkin katsoa pitkiä elokuvia, ja näin sen mielestäni pitää mennäkin.

Vierailija
51/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videoissa ja lastenohjelmissa nykyään vaan huudetaan. Itse saan päänsäryn noista lapsille suunnatuista möykkäohjelmista. 

Vierailija
52/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää primitiiviset villit puoli-apinat takasin luonnolliseen elinympäristöönsä niin Pisa-tulokset ampaisevat nousuun.

Viidakon latvustoon?

minä taas kovasti odotan että nykykouluoppien nimenomaan tieteen näkökulmasta Korkesaaren  apinat muuttuisivat ihmisiksi        

( kouluoppien mukaan muut satua-luo muuten juurettomuutta) 

sen tiiän et immeiset on alkanut muuttua appinoiksi

Vierailija
53/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun samaan luokkaan laitetaan poikaoppilaita, joita aivo pestään lapsesta saakka, että väärä uskoisia, varsinkaan naisia, ei tarvitse kunnioittaa, ei kai sellaisten opettamisesta tulekaan mitään.

Se olisi ihan peruslähtökohta opetttamisen onnistumiselle, että oppilas kunnioittaisivat opettajaa. 

Tässä olisi monellakin opettelemista. Lapseni oli mukana eräässä kuviossa, jossa yhtä luokan poikaa oli porukalla nujuutettu. Pidimme lapselle ankaran tylytyksen, mietimme toimintakeinoja noihin tilanteisiin ja laitoimme opettajalle viestin, että toivomme että meitä pidetään ajan tasalla ja tulemme tarvittaessa koululle selvittämään asiat kasvotusten muiden vanhempien kanssa. Opettaja oli positiivisella tavalla hämmästynyt, että otimme asian tosissamme.

Kerrottakoon vielä, että tällä kertaa kiusaajat olivat vaaleita ja kiusattu hieman tummempi. Meille asialla ei ollut väliä, mutta joillekin tässä ketjussa kaikesta päätellen olisi.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 52: "Mun lapsuudessa ysärillä puolentoista tunnin elokuvan katsominen oli kyllä sallittua, mutta ei mitenkään erityisen toivottava ajanviettotapa, koska ruudun tuijottaminen oli vanhempien mielestä passivoivaa ja väsyttävää. Nyt aikuisena kun katson telkkaria, teen mielellään vaikka käsitöitä samalla. Mutta nyt pitkän elokuvan seuraamisesta onkin tullut jokin hieno keskittymiskyvyn osoitus.

Alkuperäiseen aiheeseen, testissähän oli kysytty häiritsevätkö digilaitteet omaa oppimista, ja suomalaisista 41% mielestä häiritsevät. Keskiarvo 31%. Eli kyllä ne älylaitteet tähän asiaan liittyvät, ja Suomessa ongelma on isompi kuin muualla. Mutta sitähän tuosta ei ilmene, häiritseekö nuoria se oma laite, vai luokkakaverien laitteen käyttö. Ja muista häiriötekijöistä ei ilmeisesti kysytty."

Eipä niitä elokuvia joka päivä katseltukaan. Ei välttämättä edes joka viikko. Uusi Disneyn piirretty tuli noin kerran vuodessa vhs-kasetille tai myöhemmin dvd-rompulle. 

Vierailija
55/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 52: "Mun lapsuudessa ysärillä puolentoista tunnin elokuvan katsominen oli kyllä sallittua, mutta ei mitenkään erityisen toivottava ajanviettotapa, koska ruudun tuijottaminen oli vanhempien mielestä passivoivaa ja väsyttävää. Nyt aikuisena kun katson telkkaria, teen mielellään vaikka käsitöitä samalla. Mutta nyt pitkän elokuvan seuraamisesta onkin tullut jokin hieno keskittymiskyvyn osoitus.

Alkuperäiseen aiheeseen, testissähän oli kysytty häiritsevätkö digilaitteet omaa oppimista, ja suomalaisista 41% mielestä häiritsevät. Keskiarvo 31%. Eli kyllä ne älylaitteet tähän asiaan liittyvät, ja Suomessa ongelma on isompi kuin muualla. Mutta sitähän tuosta ei ilmene, häiritseekö nuoria se oma laite, vai luokkakaverien laitteen käyttö. Ja muista häiriötekijöistä ei ilmeisesti kysytty."

Eipä niitä elokuvia joka päivä katseltukaan. Ei välttämättä edes joka viikko. Uusi Disneyn piirretty tuli noin

Jos mennään 80-luvun alkupuolelle, videonauhureita ei ollut juuri kellään vielä. Elokuva oli katsottava elokuvateatterissa tai tv:stä juuri silloin kuin se tuli. Keskittyminen juuri tietyllä hetkellä oli paljon tärkeämpää kuin nykymenetelmillä, kun elokuvan voi pysäyttää missä kohtaa tahansa, voi katsella milloin tahansa ja vaikka monta kertaa peräkkäin.

Vierailija
56/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioista ei saa puhua. Apukoululainen kuuluu luonnollisesti apukouluun...

Missä niitä "apukouluja" mahtaa olla?

Vierailija
57/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin mielestä Suomen pitäisi jäädä jälkeen muun maailman digikehityksestä.

Vierailija
58/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkärit tai lääkärit siellä häiriköi, tämä on itse omin silmin todettu fakta. Eikun tiikerit ne olikin! Eikun.. no yrittäkää arvata.

Kyllä se valkoihoinem nicojannica on se suurin häirikkö! Toki täällä väittää muuta niiden perseilijliden vsnhemmat tai muut puolustajat! 

Vierailija
59/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa, miten täällä kielipuolet kirjoittajat meuhkaavat, kuinka pitäisi saada kouluihin lisää äidinkieltä ja ainekirjoitusta. Samalla sitten haukutaan pakkoruotsi ja hömppähumanistit. O tempora o mores.

Ja millä ihmeen logiikalla pakkoruotsi ja hömppähumanistit parantaa palstakirjoittajien koulussa oppimaa suomenkieltä?

Vähän ihmeellisiä loogisia kytkentöjä teillä pakkoruotsittavilla hömppähumanisteilla. 

Vierailija
60/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kiltti kansa. Se on ongelma myös nykyajan koulumaailmassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme