Mies halusi ensin läheisyyttä ja sen jälkeen eron
Menin miehen luokse tarkoituksena selvittää meidän välejä ja sopia miten edetään suhteessamme. Taustalla riidan päätteeksi miehen puolelta tullutta eropuhetta. Mies oli ystävällinen, teimme ruokaa, hän pyysi kainaloon ja olimme käytännössä toistemme iholla koko illan niin kuin pariskunta. Ajattelin että mies haluaa jatkaa yhdessä hänen käytöksensä perusteella. Halusin kuitenkin varmistaa vielä asian ja kysyin sitä häneltä. Hän kertoi että ei halua enää seurustella. En voi ymmärtää miten joku voi leikkiä toisen tunteilla noin, sanoin hänelle. Hän vain ihmetteli suureen ääneen että mitäs kysyit eikä ollut mielestään tehnyt mitään väärin. Onko tämä nyt teidän mielestä kunnollista käyttäytymistä? Miten mies ei voi muka tajuta loukanneensa?
Kommentit (104)
Nainen, älä koskaan juokse miehen perässä. Älä soita hänelle ensin. Anna miehen jahdata sinua. Tärkeimpänä älä suostu sänkyyn ennen avioliittoa.
Onkohan miehellä jo seuraava tulija jonossa?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehellä jo seuraava tulija jonossa?
Samaa mietin
Kuinkas pitkä seurustelu tässä oli takana?
Jätä se mies. On sitoutumiskammoinen ja ehkä narsisti. Olen ollut aivan samassa tilanteessa kuin sinä. Näin jälkikäteen tiedän että mies on narsisti. Vaihtaa naista kuin paitaa ja pitää ovia ns. auki muille. Pitää sinua siinä niin kauan kuin ei tule ongelmia tai et kyseenalaista mitään ja alistettu hänen ehtoihinsa. Olet vaan varalla.
No ei ole kunnollista käyttäytymistä ollenkaan. Hyväksikäyttäjä sinua. Älä ole sinisilmäinen vaan avaa silmäsi. Älä ole liian kiltti ja usko kaikkea mitä se mies sanoo. Teot ovat tärkeämpiä kuin sanat.
Ihan järkyttävää mies. Ei rakasta sua oikeasti. Käyttää sua niin kauan kuin palvelet häntä.
Olemalla hänen kanssaan tekemisissä, saat paskottua itsetuntosi oikein huolella ja jatkossa mietit, että ei sinusta kuitenkaan kukaan voi olla oikeasti kiinnostunut.
Pakene.
Suhde loppui. En nähnyt tuon tapahtuneen jälkeen enää mitään mahdollisuutta jatkaa. Tuo oli todella loukkaavaa toimintaa. Näen miehen täysin eri silmin enkä halua että hän tekee samoin uudelleen. Mulle riitti. Kiitos kannustavista viesteistä :) ap
Vierailija kirjoitti:
Suhde loppui. En nähnyt tuon tapahtuneen jälkeen enää mitään mahdollisuutta jatkaa. Tuo oli todella loukkaavaa toimintaa. Näen miehen täysin eri silmin enkä halua että hän tekee samoin uudelleen. Mulle riitti. Kiitos kannustavista viesteistä :) ap
Onnea! Jatkossa kannattaa kertoa että sinun läheisyys on tarkoitettu vain loppuelämän avioliittoa varten.
Mulle kävi kans noin. Tuli illalla luokseni. Ihan sitä samaa kaavaa. Vähän viiniä juotiin, juteltiin ja sit nukkumaan koska seksin takia jäi luokseni yöksi. Tätä vaan jatkui ja jatkui. Aina sama kuvio mun luo kerran viikossa. Jossain vaiheessa aloin kyllästymään tähän samaan kaavaan kun suhde ei edennyt mihinkään suuntaan. Lopussa mies vaistosi että olin kyllästynyt ja varsinkin kun näistä asioista häntä ei kiinnostanut edes keskustella. Tuli hyväksi käytetty olo ja kärsin. Hän ei panostanut suhteeseen yhtään. Viimeinen ilta meni juuri noin. Sain läheisyyttä joka tuskin edes oli aitoa hänen puoleltaan. Sitten sitä seksiä ja aamulla vierestäni herätessään oli aivan outo ja kylmä sekä etäinen. Tiesin että tää suhde jos sitä miksikään suhteeksi voi edes kutsua on ohi. Hän vain katosi 3 viikoksi. Ei vastaillut viesteihin tai jos vastasi niin viestien sävy oli vähäsanaista ja välttelevää. Toinen nainen oli jo silloin kuviossa. En ole koskaan tavannut elämässäni tuollaista kusipäätä joka pettää minua noin julmasti. Kehtasi vielä tulla luokseni valehdellen vaikka pani jo toista naista samaan aikaan. Miten joku voi valehdella toiselle aivan sumeilematta jatkuvasti? No selitys on varmaan se että mies on omatunnoton ja kylmä hyväksikäyttäjä. Itsekäs empatiakyvytön joka oikeuttaa itsensä pettämiseen. Itselleni ei tulisi mieleenkään toimia noin julmasti toista kohtaan. Valitettavasti näitä tunteettomia hyväksikäyttäjä vaan on. Täytyisi osata välttää nämä ja valita elämäänsä niitä rehellisiä ja välittäviä mutta tunnistaminen on alussa vaikeaa joten siksi näihin persoonallisuushäiriöisiin tulee helposti koukutettua itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap! Fiksusti toimittu.
Ja tässähän on vain sinun väritetty "totuutesi" asiasta.
Olisi kiva kuulla mieheltä, mistä riitelitte, mitä niin pahaa sanoit, että tunteet loppuivat kuin seinään. Sen ei tarvitse olla isokaan asia monen ketjussa, mikä katkaisee kamelin selän...
Vierailija kirjoitti:
Hei, ihan samaa olen kokenut. Mies paljastui monen vuoden on/offin jälkeen itsekkääksi narsistiksi. Tuossa on kyse kylmän ja kuuman vaihtelusta. Vuoristorataa ja asiat tapahtuvat miehen ehdoilla. Suhde on vallankäyttö ja hyväksikäyttösuhde. Empatia puuttuu ja vastavuoroisuus. Lähde. Ei tule muuttumaan. Juhlapyhinä ja lomia ennen ne piirteet voimistuvat.
Minullakin saman tyyppinen kokemus. Myös tuo lomajuttu, alkoi aina ottaa etäisyyttä/viritellä eroa ennen lomaa. Saitko selville, mistä tuo johtui? Kiinnostais muakin,
Tuollaisiin epäterveisiin suhteisiin ei todellakaan kannata jäädä. Niissä masentuu ja menettää viimein itsetuntonsa ja itsearvostuksensa täysin. Alat ajattelemaan itsestäsi virheellisesti että mikset riitä hänelle. Sinä riität kyllä mutta hän ei sitä näe. Riität sille oikealla ihmiselle et hänelle. Ansaitset ihmisen joka näkee, kuulee ja arvostaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, ihan samaa olen kokenut. Mies paljastui monen vuoden on/offin jälkeen itsekkääksi narsistiksi. Tuossa on kyse kylmän ja kuuman vaihtelusta. Vuoristorataa ja asiat tapahtuvat miehen ehdoilla. Suhde on vallankäyttö ja hyväksikäyttösuhde. Empatia puuttuu ja vastavuoroisuus. Lähde. Ei tule muuttumaan. Juhlapyhinä ja lomia ennen ne piirteet voimistuvat.
Minullakin saman tyyppinen kokemus. Myös tuo lomajuttu, alkoi aina ottaa etäisyyttä/viritellä eroa ennen lomaa. Saitko selville, mistä tuo johtui? Kiinnostais muakin,
Sama täällä. Lomia edeltävinä aikoina alkoi kylmyys ja etäisyys. Epäkypsä mies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollut varmaan sama mies. Niin tuttua sanasta samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain selville. Käyn nyt terapiassa puhumassa asiasta. Kyseessä terapeuttini, itseni, ystävieni sekä psykiatrin mukaan on narsisti. Ja tämä ei nyt ole mitään sitä että 'kaikki exät olisi narsisteja" haukkumista vaan aivan totta. Pitkään olin sen tiennyt mutta olin pahasti koukussa häneen ja olen vieläkin. En pystynyt päästänään irti. On todella tärkeää lähteä noista suhteista heti eikä olla yhteydessä millään lailla näihin ihmisiin. Hukkasin elämästäni 6 vuotta. Nyt koetan toipua ja helppoa se ei ole. Ne jotka ovat tämän saman kokeneet niin tietävät mistä puhun.
Hyväksikäyttöä