Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole syönyt kolmeen kuukauteen sokeria ja olen rajoittanut päivittäiset kalorit minimiiin, mutta

Vierailija
04.12.2023 |

Olen silti ylipainoinen nainen. 165 cm ja 72 kg tällä hetkellä. Lähtötilanne oli n. 80 kg. Tuntuu, että paino ei liiku alaspäin, jos en pidä kalorinsaantia todella pienenä ja lopeta kaikkea ylimääräistä hiilaria. En syö käytännössä ollenkaan leipää tai pastaa tai riisiä. Kaikki sokeriherkut jätin jo syyskuussa. Silti en ole vieläkään normaalipainoinen. Onneksi kaikkien mielestä laihtuminen on ihan helppoa ja kuka vain voi vain muuttua hoikaksi jos itse haluaa. Sen päivän haluan nähdä, että olen taas hoikka ja vielä kykenen pitämään tätä elämäntyyliä yllä loppuelämäni. Masentavaa tämä on, jos nyt suoraan sanotaan. 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan 165 cm nainen voi syödä paljon. Pieni ihminen kuluttaa vähän, vanhempana vielä vähemmän. Ennen vanhaan kun ihmiset eivät vielä olleet ylipainoisia, syötiin yksi ateria päivässä. Ja ehkä jotain ihan pientä sen lisäksi. Eikä se ateria ollut mitään mättöä, vaan tavallinen lautasellinen lämmintä terveellistä ruokaa ja joku yksi pieni leipäsiivu sen mukana. Ja se oli siis päivän ainoa "isompi" ruokailu. Ei ihmistä ole luotu syömään kokonaista jumbomix-mättöpussia jälkkäriksi ja sen lisäksi vähän herkkuja pitkin päivää.

Ennen ihmiset oli aliravittuja. Se ei ole kai tavoite. Monissa kehitysmaissa syödään edelleen vain yksi ateria päivässä, monesti ei edes sitä.

Vierailija
62/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lihastreeniä se on jojoilua.Ei hiilarit itsessään lihota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on helppoa verrattuna painon pitämiseen laihdutetuissa lukemissa. Tämä kannattaa pitää mielessä.

Vierailija
64/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, entä jos lopettaisit kaloreiden laskemisen, itsesi punnitsemisen ja söisit vähän rennommin? Olet jo laihtunut hyvin, ja kun jatkat herkuttomalla linjalla ja jotain mieluista liikuntaa harrastaen, uskon suunnan pysyvän samana. Pätkäpaasto voisi olla hyvä? Mutta opettele myös hyväksyvää suhtautumista itseesi.

Vierailija
65/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keksiä jotain hyvää syömistä mikä ei sisällä paljoa kaloreita esim marjat äläkä vedä päivittäisiä kaloreita liian alas. Jos normikulutus on noin 2000 kcal niin yritä saada siihen 1500 kcal/pv osumaan. Tsemppiä!

Vierailija
66/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan 165 cm nainen voi syödä paljon. Pieni ihminen kuluttaa vähän, vanhempana vielä vähemmän. Ennen vanhaan kun ihmiset eivät vielä olleet ylipainoisia, syötiin yksi ateria päivässä. Ja ehkä jotain ihan pientä sen lisäksi. Eikä se ateria ollut mitään mättöä, vaan tavallinen lautasellinen lämmintä terveellistä ruokaa ja joku yksi pieni leipäsiivu sen mukana. Ja se oli siis päivän ainoa "isompi" ruokailu. Ei ihmistä ole luotu syömään kokonaista jumbomix-mättöpussia jälkkäriksi ja sen lisäksi vähän herkkuja pitkin päivää.

Älä viitsi. Kerran päivässä joku linnunannos ei ole kenellekään terveellistä tai suositeltavaa. Kroppa siinä vain hajoaa ja voimat loppuu. Ihminen tarvii energiaa eikä siihen varsinaisesti pituus vaikuta.

Ei lietsota syömishäiriötä kiitos. Tää kulttuuri on muutenkin ihan sairas laihuuden palvonnassaan.

Vierailija
67/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tsemppiä ja jaksamista. Olet pudottanut painoa jo todella hyvin, se on todella hyvin tehty eikä onnistu kaikilta eikä kovin helposti. Mutta ymmärrän täysin, mitä puhut noista henkisistä seuraamuksista ja syömishäiriön riskistä. On toisaalta hyvä, että olet jo tunnistanut itsestäsi ja ajattelustasi tämän. Minäkin suosittelisin, että pidät taukoa varsinaisesta painon pudotuksesta, ja jos mahdollista ylläpitäisit kuitenkin jo saavuttamaasi hienoa tulosta terveellisellä syömisellä. Katso alkaako ajattelusi "normalisoitua". Sinulla ei ole mitään syytä piiskata tai inhota itseäsi.

Laihduttaminen on hankala asia. Juopolle sanotaan, että älä vaan juo enää yhtään alkoholia yhtään koko loppuelämäsi aikana. Lihavan tulee syödä joka päivä ja monta kertaa. Mutta jatkuvasti miettiä että ei vaan liian paljon, tai vääränlaista, tai väärään aikaan. Ja samalla joka tuutista toitotetaan tuosta jatkuvasti, ja myös täysin ristiriitaista tietoa. Ja vieläpä lähes kaikki kaupassa myytävä ruoka on sellaista, että sitä ei itse asiassa pitäisi kenenkään ostaa ja syödä, varsinkin jos kaikkien eri mieltä keskenään olevien mielipiteitä uskoo.

Vierailija
68/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot vaan, ettet rajoita kaloreita niin paljon, että joudut säästöliekille. 

Kun itse olen laihkarilla joudun syömään 5 krt päivässä, jotta paino tippuu. Tällöin kuukaudessa voi lähteä jopa 8 kg.

Sitten kun en jaksa jatkaa jatkuvaa ruuan puputusta, ja alan syömään 3-4 krt päivässä, paino pyrkii nousemaan.

Vierailija
69/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu hiilareiden välttely? Täysjyvä käyttöön, et saa kuitujakaan tarpeeksi tuolla ruokavaliolla. 

Vierailija
70/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katot vaan, ettet rajoita kaloreita niin paljon, että joudut säästöliekille. 

Kun itse olen laihkarilla joudun syömään 5 krt päivässä, jotta paino tippuu. Tällöin kuukaudessa voi lähteä jopa 8 kg.

Sitten kun en jaksa jatkaa jatkuvaa ruuan puputusta, ja alan syömään 3-4 krt päivässä, paino pyrkii nousemaan.

Mihin tämä perustuu,että laihtuu kun syö 5 kertaa päivässä? Miksi ei voisi laihtua syömällä 3 kertaa päivässä? Tuleeko sinulla saman verran kaloreita silloin kun syöt 5 kertaa päivässä? Vai onko yksi syöntikerta joku omena tai vastaava?

Vierailija
71/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan niin että jos haluaa laihtua tehokkaasti niin on syötävä todella vähän. Siis hyvin vähän. Silloin kyllä myös laihtuu. Mutta voit ottaa vaikka parin viikon jaksoja, jolloin syöt tosi vähän ja ne on sellaisia kilo per viikko. Muutamassa kuukaudessa huomaat että oho, 6-7 kiloa on jo lähtenyt. 

Vierailija
72/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 165cm ja painan 81kg ja näytän ihan normaalilta :D Mulla toki F kupin tissit ja käyn salilla = lihasta. Ei se paino oikeasti kerro oletko ylipainonen vai et tai oletko epäterve. Mun neuvo on, että syö säännöllisesti ja kokeile syödä ensin laskemalla kalorit. Liikutko yhtään? Jos et liiku erityisemmin, niin 1650kcal/1750 pv on ok. Jos taas urheilet ja liikut, riippuen kuinka paljon, niin sanoisin 1800-2000kcal.

No et näytä. Mä olen myös 165cm ja painan 62kg enkä edes kuvailisi itseäni sanalla hoikka, normaali kylläkin. Sinä taas olet selkeästi ylipainoinen, olet vain itse sokeutunut sille. Ja mullakin on F-kupin tissit, mitä sitten? Veikkaisin, että meillä on "hieman" eri ympärysmitta rintaliiveissä...

Vierailija
73/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 165cm ja painan 81kg ja näytän ihan normaalilta :D Mulla toki F kupin tissit ja käyn salilla = lihasta. Ei se paino oikeasti kerro oletko ylipainonen vai et tai oletko epäterve. Mun neuvo on, että syö säännöllisesti ja kokeile syödä ensin laskemalla kalorit. Liikutko yhtään? Jos et liiku erityisemmin, niin 1650kcal/1750 pv on ok. Jos taas urheilet ja liikut, riippuen kuinka paljon, niin sanoisin 1800-2000kcal.

Normaali on suhteellinen käsite. Nykyajan läskien vierellä varmasti näytätkin normaalilta. 50 vuotta sitten olisit näyttänyt superläskiltä. Ei 80 kg kyllä tuon kokoiselle ole normaalipainoa nähnytkään. Sun pitäisi painaa noin 50 kg.

Joskus vaan tuntuu siltä, etteivät ihmiset oikein ymmärrä, miten vakavia mielenterveyden häiriöitä sy

Melkein kaikilla my ass. Siinä tapauksessa kahdella kolmesta suomalaisesta olisi ahmimishäiriö ja se nyt on ihan höpöhöpöä. 

Vierailija
74/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu hiilareiden välttely? Täysjyvä käyttöön, et saa kuitujakaan tarpeeksi tuolla ruokavaliolla. 

Se perustuu insuliinin eritykseen.

Vierailija
75/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisessa menee myös oma aikansa, miksi laihtuminen pitäisi tapahtua hetkessä?

Vierailija
76/77 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki on se, että esim. taatelit ja suklaa nostavat verensokeria hitaammin kuin vaikkapa kaurapuuro. Jos siis syöt aamulla kaurapuuron sijaan suklaata siten että annosten kalorimäärät vastaavat toisiaan, kaurapuuro lihottaa enemmän, koska sen glykeeminen indeksi (GI) on korkeampi kuin suklaan ja taatelien. Peruna saattaa olla joskus kaikista pahinta, koska tietyin edellytyksin sen GI on jopa yli 100, mikä on puhtaan glukoosin GI! Mitä korkeampi GI, sitä enemmän elintarvike nostaa insuliinin pitoisuuksia veressä, mikä johtaa siihen että suurempi määrä hiilareista varastoituu rasvana!

Vierailija
77/77 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään huono tahti, 8kg/3kk. Ei paljon tämän nopeampaa tahtia yleensä suositella. Seuraava 3 kk ja olet enää n.64kg. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi