Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole syönyt kolmeen kuukauteen sokeria ja olen rajoittanut päivittäiset kalorit minimiiin, mutta

Vierailija
04.12.2023 |

Olen silti ylipainoinen nainen. 165 cm ja 72 kg tällä hetkellä. Lähtötilanne oli n. 80 kg. Tuntuu, että paino ei liiku alaspäin, jos en pidä kalorinsaantia todella pienenä ja lopeta kaikkea ylimääräistä hiilaria. En syö käytännössä ollenkaan leipää tai pastaa tai riisiä. Kaikki sokeriherkut jätin jo syyskuussa. Silti en ole vieläkään normaalipainoinen. Onneksi kaikkien mielestä laihtuminen on ihan helppoa ja kuka vain voi vain muuttua hoikaksi jos itse haluaa. Sen päivän haluan nähdä, että olen taas hoikka ja vielä kykenen pitämään tätä elämäntyyliä yllä loppuelämäni. Masentavaa tämä on, jos nyt suoraan sanotaan. 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 165cm ja painan 81kg ja näytän ihan normaalilta :D Mulla toki F kupin tissit ja käyn salilla = lihasta. Ei se paino oikeasti kerro oletko ylipainonen vai et tai oletko epäterve. Mun neuvo on, että syö säännöllisesti ja kokeile syödä ensin laskemalla kalorit. Liikutko yhtään? Jos et liiku erityisemmin, niin 1650kcal/1750 pv on ok. Jos taas urheilet ja liikut, riippuen kuinka paljon, niin sanoisin 1800-2000kcal.

Normaali on suhteellinen käsite. Nykyajan läskien vierellä varmasti näytätkin normaalilta. 50 vuotta sitten olisit näyttänyt superläskiltä. Ei 80 kg kyllä tuon kokoiselle ole normaalipainoa nähnytkään. Sun pitäisi painaa noin 50 kg.

Mulla siis kirjaimellisesti näkyy vatsalihakset aamusin :D Sali on mun työ ja harrastus. Oon kisannut fitneksessä jne.

Vierailija
22/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerit käyttöön ja monipuolisempaa ruokaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 ja painan nyt 56 kg, olin 72 kg ennen pätkäpaastoa. Nytkin syön vain klo 9-16 välillä. Juon paljon kahvia, se laittaa aineenvaihdunnan toimimaan. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja struuma, ja otan aamulääkkeen 8.30 veden kanssa ja syön vasta klo 9. Nyt olen kolme vuotta pitänyt painon kurissa näin. Syön leipää, pullan ja suklaatakin kahvin kanssa, kaurapuuroa, perunaa ja kasviksia, kanaa ja juustoa. En liiku yhtään. Silti paino pysyy pätkäpaastolla. Joka aamu punnitsen itseni. Nyt jää aikaa tehdä kaikkea, enkä ajattele ruokaa juuri ollenkaan.

Vierailija
24/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puhkesi kilpirauhasen autoimmuunisairaus pätkäpaaston jälkeen. En edes laihtunut juurikaan sillä metodilla, vaikka kalorit oli ihan minimissä. 

Vierailija
25/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kiloa kolmessa kuukaudessa? Hihkuisin onnesta!

Vierailija
26/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko olla loppuelämän sokeritttomalla ja vähähiilihydraattisella? 

Ite oon laihduttanut ~80kg--->73kg laskemalla kaloreita. Syön päivittäin riisiä, pastaa, joskus suklaapatukan. Koitan pitää kalorit kuitenkin maltillisina. (Ja silloin tällöin cheat day, jolloin en laske kaloreita.) Tätä pystyn jatkamaan loppuelämäni, en ole laihdutuskuurilla. Tällä hetkellä syön 1700kcal päivässä, liikun ja olen aktiivinen, joten kulutukseni on korkeahko myös.

Vielä noin 3-4kg pudotettavaa ja sen jälkeen sen ylläpitoa loppuelämä.

Vierailija
27/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 ja painan nyt 56 kg, olin 72 kg ennen pätkäpaastoa. Nytkin syön vain klo 9-16 välillä. Juon paljon kahvia, se laittaa aineenvaihdunnan toimimaan. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja struuma, ja otan aamulääkkeen 8.30 veden kanssa ja syön vasta klo 9. Nyt olen kolme vuotta pitänyt painon kurissa näin. Syön leipää, pullan ja suklaatakin kahvin kanssa, kaurapuuroa, perunaa ja kasviksia, kanaa ja juustoa. En liiku yhtään. Silti paino pysyy pätkäpaastolla. Joka aamu punnitsen itseni. Nyt jää aikaa tehdä kaikkea, enkä ajattele ruokaa juuri ollenkaan.

Ei sovi kaikille. Tuokin perustuu siihen, että kalpreita tulee vähemmän. Miksi niitä kaloreita ei voi ottaa vähemmän pidempänä aikana.

Vierailija
28/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon pudotettavaa, kannattaa esim. 5kg jälkeen ottaa "taukoaika" eli ylläpitää painoa laihduttamatta ja sitten taas laihduttaa seuraavat 5kg. Näin keho ei myöskään mene säästöliekille, kun ei koko aikaa kituuta yhä pienemmillä kaloreilla.

Vierailija
29/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi kaikille. Tuokin perustuu siihen, että kalpreita tulee vähemmän. Miksi niitä kaloreita ei voi ottaa vähemmän pidempänä aikana.

Silloin pitäisi olla syömässä koko ajan, haluan tehdä muutakin! Minä olen parantunut nivelrikosta, refluksista ja unettomuudesta tällä pätkäpaastolla, siksi jatkan sitä loppuelämäni.

Vierailija
30/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mitä pidemmällä ajanjaksolla syö, sitä helpommin niitä kaloreita tulee liikaa.

Vierailija
31/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 165cm ja painan 81kg ja näytän ihan normaalilta :D Mulla toki F kupin tissit ja käyn salilla = lihasta. Ei se paino oikeasti kerro oletko ylipainonen vai et tai oletko epäterve. Mun neuvo on, että syö säännöllisesti ja kokeile syödä ensin laskemalla kalorit. Liikutko yhtään? Jos et liiku erityisemmin, niin 1650kcal/1750 pv on ok. Jos taas urheilet ja liikut, riippuen kuinka paljon, niin sanoisin 1800-2000kcal.

Jahas, jahas, kyllähän sinä selkeän ylipainoinen olet, miksi valehtelet itsellesi.

Olen itse 166/58 kun olen hiukan lihonut ja kyllä tämäkin hiukan pehmeä jo on, näkee selvästi. Saati tähän laittaisi yli 20 kiloa, niin huh huh

Vierailija
32/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa nämä kilot on lähteneet kahdessa kuukaudessa. Sokerit jätin syyskuun alussa, mutta itseni punnitsemisen aloitin vasta lokakuun alussa.

Tuntuu silti epäonnistuneelta olla edelleen ylipainoinen, koska olin kuitenkin 30 vuotta normaalipainoinen, nyt sitten paksukainen jo useamman vuoden.

Ja kuten sanoin, syön turhan vähän, mutta pääasiassa proteiinia ja kuituja. Liikun pääsääntöisesti 10 000 askelta päivässä. Viime aikoina olen uskaltanut alkaa jopa juosta. Lisäksi nostan painoja kotona. Salille en halua mennä muiden katseltavaksi.

Tiedän, että kaikki tulee menemään kuitenkin pieleen, repsahdan, kaikki tulee kaksinverroin takaisin jne. En vaan jaksa edes ajatella tällaisia enää, koska kaikki joka tuutista tursuava ruoka-, läski-, terveys-, fitnesspuhe oksettaa minua. 

ap

Vierailija
33/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Hyvin havainnoitu: syöt (jotain..) niukemmin? nautit (jotain..) kaloreita niukemmin?

Ja paino? eu muutu.

Entä sun olo. Onko se 'entisensä', vai pahempi?

--

Aivot tarvitsevat (energia) rasvoja. Samoin kaikki kudokset nivelet jne. 

--

Älä tee sitä 'samaa (fitness naisten.yms) mokaa', että:

- yksipuolistavat (niukentavat) ravintonsa?

- pistävät tällä 'kehonsa säästä-liekeille' = ei hyvä!

--

Vähemmän vain syö ja kun "osaa annostella" normaalia & terveellistä (ei vain makarooneja makkaroita sokerii) syömisiään, niin että:

-annoskoot pienenee.

-liikkuu päivittäin sopivasti & monipuolisesti.

Alkaa se 'uusi keho' siitä muotoutuu..

ja Laihtuu. - Näin kävi itsellä. Siihen meni itsellä alle 1/2v (olin 90kg. ja 1/2v päästä 78kg ;) - Näillä, em.

ohjeilla. KOKEILE Säkin! 

Vierailija
34/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet rajoittanut kalorit minimiin? Ei sun tarvitse seurata kaloreita yhtään, jätät vaan lisätyn sokerin ja ultraprosessoidut elintarvikkeet pois. 

Vierailija
35/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta aikaa laihduttavana voin sanoa,että hidasta on painon laskeminen. Olen saanut nyt vuoden aikana pois 4-5kg. Tavoite on n.10 kg pois. En ole halunnut kitudieettiä,mutta vähentänyt syömisiä,sokerit/herkut minimiin ja tehnyt ihan elämäntaparemontin,enkä vaan väliaikaista dieettiä.

Vierailija
36/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa nämä kilot on lähteneet kahdessa kuukaudessa. Sokerit jätin syyskuun alussa, mutta itseni punnitsemisen aloitin vasta lokakuun alussa.

Tuntuu silti epäonnistuneelta olla edelleen ylipainoinen, koska olin kuitenkin 30 vuotta normaalipainoinen, nyt sitten paksukainen jo useamman vuoden.

Ja kuten sanoin, syön turhan vähän, mutta pääasiassa proteiinia ja kuituja. Liikun pääsääntöisesti 10 000 askelta päivässä. Viime aikoina olen uskaltanut alkaa jopa juosta. Lisäksi nostan painoja kotona. Salille en halua mennä muiden katseltavaksi.

Tiedän, että kaikki tulee menemään kuitenkin pieleen, repsahdan, kaikki tulee kaksinverroin takaisin jne. En vaan jaksa edes ajatella tällaisia enää, koska kaikki joka tuutista tursuava ruoka-, läski-, terveys-, fitnesspuhe oksettaa minua. 

ap

Pessimisti ei pety! Kuinka läheisesi jaksavat sinua?

Vierailija
37/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vähän mun pitää joka tapauksessa oppia syömään, jos aion pysyä hoikkana, jos minusta joskus sellainen tulee. En jaksa mitään sellaista väsytystaistelua, että vähennän sitten aina yhden potaatin verran kaloreita päivässä ruokavaliostani kun olen laihtunut 5 kg. Sama kai vetää sitten suoraan hoikan 50-kiloisen ruokavaliolla, jos ei ole mitään menetettävää paitsi lihakset, mutta niitä nyt ei ollut ennenkään. ap

Vierailija
38/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla ap on kilpirauhasen vajaatoiminta, niin älä syö liian vähän. 

Toiseksi, unohda tuollainen kovaa treenaaminen. Käy mielummin kävelemässä reippaasti.

Vierailija
39/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pessimisti ei pety! Kuinka läheisesi jaksavat sinua?

Eivät läheiseni tästä tiedä mitään. ap

Vierailija
40/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali on suhteellinen käsite. Nykyajan läskien vierellä varmasti näytätkin normaalilta. 50 vuotta sitten olisit näyttänyt superläskiltä. Ei 80 kg kyllä tuon kokoiselle ole normaalipainoa nähnytkään. Sun pitäisi painaa noin 50 kg.

Joskus vaan tuntuu siltä, etteivät ihmiset oikein ymmärrä, miten vakavia mielenterveyden häiriöitä syömishäiriöt ovat.

Aika monesta paistaa

Tämä. Melkein kaikilla lihavilla on ahmimishäiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä