Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
61/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ratkaisuni on ollut että tehdään ruokaa kahdestaan vain yhdeksi kerraksi, ja että syön omia ruokaani, eli lähinnä salaatteja ja wokkeja, ja paistoksia, ja kasviskeittoja. Noista mies ei tule täyteeen joten napsii sitten jotain siihen päälle ja väliin, tai tekee itse ison määrän ruokaa josta minäkin syön, mutta vain normaaliannoksen. 

ollaan sovittu että juustoa on oltava aina minun tarpeisiini, ja leipää ja maitoa, ja jos joku näistä on hotkittu, niin mies hakee lisää.

maidon juomisen mies lopetti jo vuosia sitten, ja lapsistaan toinen lopetti itse, ja toiselle sanottiin että maitoa ei enää juoda meillä. 

moes tekee ruuat kun lapsensa on täällä, ja kylläpä mies ja poikansa, joka on lihava, syövät paljon. Iso makaronilaatikko menee kerralla meillä kolmella. Itse otan normaaliannoksen, he syövät loput kerralla.

kunnolen yksinnkotona niin hyvin harvoin tarvii kaupassa käydä, ruuaksi riittää parsakaali porkkana sipuli kaaliwokki raejuustolla, eli halpaa olisi. 

meillä tämä siis ei ole ongelma, kun asiat on ratkaistu jo aikaa sitten

Vierailija
62/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä mukavaa asua itsekseen. Voi syödä ihan mitä ja milloin huvittaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriarytmi kuntoon. Kun illalla syö hevosannoksen, niin aamulla ei ole nälkä.

Muutos aloitetaan lisäämällä aamupala. Sitten voi vähentää illan syömistä.

Vierailija
64/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat tekemään miehelle alkupalat. Eli keität tai teet mikrossa alkupalaksi ison annoksen kaurapuuroa. Kun se on syöty, pieni tauko. Ja sitten vasta varsinaisen ruuan kimppuun.

Eli puurolla tms halvalla ja helpolla ruualla täytetään pahin nälkä.

Tarkoitus toki on, että pitemmällä aika välillä mies tekee muutoksia ruokailutottumuksiinsa, mutta jos tämä aukaisi silmät tilanteelle.

Vierailija
65/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi ei syö aamiaista eikä aina lounastakaan? Pakotat ravitsemusterapeutille, eihän tuollaisessa syömisessä ole mitään järkeä! Että koko päivän energia päivällisellä ja iltapalalla. 

Vierailija
66/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se SIKA!

Entinen!! avomies teki niinkin inhottavia temppuja kun olin ostanut kaappiin vierasvaraksi pikkuleipiäkin, niin salaa söi koko ison pakeillisen ja tyhjän paketin vain laittoi takaisin kaappiin.Kiva tunne kun meinasin sieltä ottaa vieraille tarjottavaa😱👹

Vierailija
67/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen mies myös. Jos haluan, että ruokaa on kahdeksi päiväksi tms, niin laitan seuraavan päivän ruoan jo jääkaappiin ja sanon hänelle, että sen saa syödä, mitä kattilassa on. 

Vierailija
68/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis kerää nälkävelkaa koko päivän, ja tyydyttää sen kotona päivällisellä. Oletko ottanut ongelman puheeksi miehen kanssa? Mitä hän sanoo? Selitä rauhallisesti miten tämä rasittaa sinua ja yritä sopia hänen kanssaan että lisäisi aamuun/päivään syömistä ettei olisi työpäivän jälkeen tuollainen sudennälkä.

Vierailija
69/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailet ihan minun annoksiani, paitsi maitoa en juo. Kamalaa, jos kotona joku vahtisi, paljonko lasagnea saan ottaa. Ostakaa isompi vuoka tai laittakaa toinen paistumaan seuraavaksi päiväksi. T. Normaalipainoinen N57

Vierailija
70/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa ruuasta annokset jääkaappiin ja jätä miehelle kohtuullinen annos jäljelle kattilaan. 

Vierailija
71/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt hyvä ihminen miehesi syödä, jos kerran on nälkä. Aivan hirveää kyttäystä. Pistä se itse menemään kauppaan ostamaan ruokansa. Hankkikaa lisää kylmäsäilytystilaa, isompi jääkaappi ja pakastin. Älä valmista höttöä vaan kunnollista terveellistä ruokaa. Mies saa myös opetella tekemään ruokaa koko perheelle, jos ei vielä osaa.

Vierailija
72/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät miehen itse hankkimaan ja valmistamaan syömänsä ruokamäärät. Ja siivoamaan jäljet. 

Huolehdit vain omasta ja lapsen ruuasta ja annat ahmatin hoitaa omansa.

Problem solved

Vierailija
73/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kovin omituisia nämä palstalaisten parisuhteet, joissa puoliso nähdään lähinnä vihollisena ja vastustajana. Mikä järki sellaisessa kuviossa oikein on, mitä hyvää se tuo elämäänne?

Itse asiaan: kai nyt aikuinen ihminen osaa hankkia omat ruokansa, jos aloittajaa niin kovasti rasittaa ukon ruokkiminen? Ei tuollainen voi olla mikään oikea ongelma.

Vierailija
74/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitaongelmia tulee ja muitakin: Kun eletään miehen rahoilla.Ei uskaleta yksin elää juuri rahan takia. Työtnhän sinäkin olet.Tee tarpeeksi ruokaa niin ei lopu kesken.

Vierailija
75/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis kerää nälkävelkaa koko päivän, ja tyydyttää sen kotona päivällisellä. Oletko ottanut ongelman puheeksi miehen kanssa? Mitä hän sanoo? Selitä rauhallisesti miten tämä rasittaa sinua ja yritä sopia hänen kanssaan että lisäisi aamuun/päivään syömistä ettei olisi työpäivän jälkeen tuollainen sudennälkä.

Tästä tulee mieleen, että käyttääkö mies sinua törkeästi taloudellisesti hyväkseen. Työlounaanhan hän joutuisi maksamaan itse, tai ainakin osan, jos on lounasetu tarjolla. Pistää vihaksi tämmöiset ap:n miehen kaltaiset "miehet"!

Vierailija
76/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee mieleen, että käyttääkö mies sinua törkeästi taloudellisesti hyväkseen. Työlounaanhan hän joutuisi maksamaan itse, tai ainakin osan, jos on lounasetu tarjolla. Pistää vihaksi tämmöiset ap:n miehen kaltaiset "miehet"!

No miksi pitää olla noita yhteistalousvirityksiä, joissa maksetaan toisten ruokia tai muuta? Ei parisuhteen tarvitse tarkoittaa mitään kolhoositaloutta, jos siitä tulee vain riitaa.

Vierailija
77/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta, sekä aloituksesta että useista vastauksista, herää ajatus, että ap:n mies on mies vain ikävuosiltaan. Hän ei osaa pitää huolta itsestään, saati sitten parisuhteestan tai perheestään. Moni nainen jostain syystä elää tällaisen lapsimiehen kanssa suostuen huolehtimaan hänestä kuin lapsesta. Ajan oloon se tulee tekemään naisen katkeraksi, ja on lapsille todella huono esimerkki parisuhteesta.

Vierailija
78/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala korvaamaan jauheliha soijarouheella ja tekemään muutenkin vain kasvisruokaa jonkun aikaa :D lasagne kesäkurpitsaa, kastikkeeseen sipulia, paprikaa, porkkanaa jne.

Eiköhän se mies ala ostelemaan omat makkaransa aina nopeaan.

Vierailija
79/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna nyt hyvä ihminen miehesi syödä, jos kerran on nälkä. Aivan hirveää kyttäystä. Pistä se itse menemään kauppaan ostamaan ruokansa. Hankkikaa lisää kylmäsäilytystilaa, isompi jääkaappi ja pakastin. Älä valmista höttöä vaan kunnollista terveellistä ruokaa. Mies saa myös opetella tekemään ruokaa koko perheelle, jos ei vielä osaa.

Aikuinen ihminen voi myös muuttaa toimintaansa järkevämmäksi ja terveellisemmäksi. Suurin osa aikuisista tekee jossain vaiheessa muutoksia elintapoihinsa. Meillä on jätetty maidon juonti, alkoholi ja roskaruoka jo aikaa sitten, eikä herrkujakaan  mene enää kuin juhlissa. 

eli hyvin voi opetella tekemäännitse ruokaa, ja syömään aamupalan ja lounaan.

Vierailija
80/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen myös tekemään enemmän sellaista ruokaa mikä ei miehen lempparia. Silloin yleensä syö vain oikeasti nälkäänsä. Myös seuraavan päivän ruuat annosrasiaan sivuun heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän