Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
41/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös vaikuttaa itsekkäältä kun ensimmäisenä syö suurimman osan ruoasta. En minä vaan kehtaisi rohmuta itelle ylenpalttisesti. Mutta tälläisiä röyhkeitä ne jotkut on.

Jos ap valmistaa ruuan, miten on mahdollista, että mies syö ensimmäisenä? Eihän se niin mene, vaan ensimmäiseksi laitetaan lapsen lautaselle riittävästi ruokaa, sitten otetaan itse ja loput saa syödä mies.

Vierailija
42/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itsekästä ja toisaalta siitä ei kehtaa herkästi mainitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi

Miehet syö muutenkin isompina enemmän, nälkä voi jopa sattua kehoon. Jotkut pitävät ruoan maistumista kohteliaisuutena

Pyydä käymään ruokakaupassa useammin tai osallistumaan kokkaamiseen

Vierailija
44/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on vain sellaisia, että on syötävä kaikki mitä on tarjolla / olemassa valmiina esim. jääkaapissa. Siksi tekisin sinuna pienempiä annoksia ja näin totuttaisin pienempään annoskokoon.

... ja ottaisin itse ensimmäisenä oman ja lapsen annoksen.

En kävisi kaupassa joka päivä vaan ostaisin sen, mitä tarvitaan. Kun ruoka olisi loppunut, niin sitten olisi ja sillä selvä. Mies hankkisi ihan itse lisää.

Mikä ihme aloittajan saa ruokkimaan miestä tuolla tavalla?

Vierailija
45/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä haluat vertaistukea etkä ratkaisuja ongelmaan?

Mitä hyvää sinä näet siinä, että sinä kannat selkä vääränä ruokaa kotiin ja oletettavasti myös maksat, jotta mies saa mättää ruokaa mielin määrin? 

Yksi neuvo tässä kuitenkin tulee: tee ihan itse vanukasta kerralla niin paljon, että riittää sekä miehelle että lapselle.

Vierailija
46/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös vaikuttaa itsekkäältä kun ensimmäisenä syö suurimman osan ruoasta. En minä vaan kehtaisi rohmuta itelle ylenpalttisesti. Mutta tälläisiä röyhkeitä ne jotkut on.

- eli "alfa"

Vierailija
47/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se SIKA!

Vierailija
48/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehen kanssa, kerro mikä vaivaa ja keksikää yhdessä ratkaisu.

Vierailija
49/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se suursyömäri osaa edes laittaa ruokaa itse? 

Vierailija
50/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat tehdä normaalin reseptin mukaisen henkilömäärän ruokaa kerralla ja annat miehen ottaa ensin. Sitten lasten kanssa teatraalisesti jaatte sen lopun ja pidät meteliä siitä, että lapsille ei jäänyt mitään vaikka teit lapsillekin aikuisten mukaan tarkalla reseptillä määrät. Luulisi tyhmimmänkin miehen siinä vaiheessa tajuavan kun omat lapset jää nälkäiseksi.

"Isi söi teidänkin ruuat, voi voi. Pyytäkää isiä tekemään teille lisää ruokaa."

Vierailija
51/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih. Tiedän tunteen. Itse elätän 19 vuotiasta erityisnuorta, joka syö syömisen ilosta. Itse olen pienituloinen ja pieniruokainen. Tunnen tuskasi, ap.

Vierailija
52/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana mies maksamaan ruokansa. Miksi sinä maksat ne?

Vierailija
53/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa puolet kauppareissuista kyllä. Mutta silti minäkin joudun ostamaan isoja määriä niillä omilla vuoroillani. Ja mies kyllä tekee ruokaa hänkin, muutamana päivänä viikossa. Silti ongelma on olemassa ja uuvuttaa minua.

ap

MIKSI ihmeessä ravaatte joka päivä kaupassa! Istukaa alas ja tehkää vaikka kolmen viikon ruokalista, ja teette ruuat yhdessä! Mieskin alkaa tajuamaan annoskoot, ettei lasagnea vedetä koko vuokaa kerralla!

Säästyy rahaakin kun ette ravaa kaupassa jatkuvasti.

Vierailija
54/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama ongelma kunnes mies alkoi syödä kunnon aamiaisen. Valtava puuroannos öljyllä, marjoilla ja rahkalla. Alkoi riittää pääruoka seuraavallekin päivälle. Mies on kyllä kova kuntoilemaan. 

Mieheni ei tosiaan syö aamiaista, juo aamuisin vain kupin kahvia mustana. Ei syö aamiaista vaikka laittaisin sen valmiiksi, ei kuulemma ole aamulla nälkä.

ap

Eikä käy lounaallakaan, ei ihme, että on nälkä kotiin tullessa!

Eli pesuvadillinen "heinää" alle pahimpaan nälkään! Tee perunasalaattia/makaronisalaattia jnejne jota voi lappaa ensin alle!

Vierailija
55/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ostaa vain lapputuotteita ja sano että kun menekki vähenee, on varaa parempaan. 

Tai hae miehelle leipäjonosta ruuat.

Vierailija
56/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama ongelma kunnes mies alkoi syödä kunnon aamiaisen. Valtava puuroannos öljyllä, marjoilla ja rahkalla. Alkoi riittää pääruoka seuraavallekin päivälle. Mies on kyllä kova kuntoilemaan. 

Mieheni ei tosiaan syö aamiaista, juo aamuisin vain kupin kahvia mustana. Ei syö aamiaista vaikka laittaisin sen valmiiksi, ei kuulemma ole aamulla nälkä.

ap

Eikä käy lounaallakaan, ei ihme, että on nälkä kotiin tullessa!

Eli pesuvadillinen "heinää" alle pahimpaan nälkään! Tee perunasalaattia/makaronisalaattia jnejne jota voi lappaa ensin alle!

Kaurapuuroa tuohon vikaan syödään, ei mitään kallista salaattia.

Vierailija
57/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta samasta tilanteesta. Mies söi paljon ja kalliita ruokia ja vaati mua maksamaan puolet. Olin pienempituloinen. Ei olla enää yhdessä. Tää ei tietty ollut ainoa syy eroon ja tavallaan kuvaa kuitenkin kaikkea. Hän vaati multa muutenkin kaikenlaista,  otti koko ajan mutta ei itse antanut oikein mitään.  Mulla kesti turhan kauan uskoa todeksi hänen luonteensa, onneksi kuitenkin lopulta uskoin, että ei tule muuttumaan ja lähdin. Tällä hetkellä voin hyvin  : ) enkä taida miestä enää samaan talouteen huolia  : )

Vierailija
58/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat tehdä normaalin reseptin mukaisen henkilömäärän ruokaa kerralla ja annat miehen ottaa ensin. Sitten lasten kanssa teatraalisesti jaatte sen lopun ja pidät meteliä siitä, että lapsille ei jäänyt mitään vaikka teit lapsillekin aikuisten mukaan tarkalla reseptillä määrät. Luulisi tyhmimmänkin miehen siinä vaiheessa tajuavan kun omat lapset jää nälkäiseksi.

Tuollainen passiivis-aggressiivinen, näytösmäinen kuittailu on lapsille todella ikävää ja myrkyttää kodin ilmapiirin. Ei lasta pidä laittaa kärsimään vanhempien erimielisyyksistä.

Vierailija
59/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen passiivis-aggressiivinen, näytösmäinen kuittailu on lapsille todella ikävää ja myrkyttää kodin ilmapiirin. Ei lasta pidä laittaa kärsimään vanhempien erimielisyyksistä.

Juuri noin. Jos haluaa traumatisoida lapsen, kannattaa käyttää lasta keppihevosena riitelyyn hänen itsensä kuullen.

Vierailija
60/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei välttämättä auta yhtään mitään jos mies ei tajua missä vika on. Sitten ovat kaikki nälissään kun mies vetää napaansa sen vähäisenkin mitä on ostettu. Pahinta olisi jos ap ja lapset alkaisivat syödä salaa sillä jos millä saa syömishäiriön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan