Annanko miehen vaan olla tuossa? En luota häneen enää.
Pitkä suhde. Mies jäänyt usein kii siitä että mm. valehdellut kenen naisen kanssa on tekemisissä ja paljonko. Voinut vaikka sanoa ettei ole yhden naistyökaverin kanssa missään tekemisissä, sitten baarissa tää nainen juoksee miehen kaulaan ja selviää että ovat puhuneet meidän lapsista, niiden harrastuksista ja kouluasioista, vaikka mistä. Ei yksi kerta mitään mutta näitä on _p_a_l_j_o_n_. Valehdellut muistakin asioista.
Nyt oon todennut että en enää luota. Ei onnistu. En ajattele pettäneen, vaikka on senkin voinut tehdä. Mutta valehtelu mulle käy ihan liian helposti. Kuulemma se tapahtuu vahingossa. Oon puhunut erosta, mies ei halua. Ei kuulemma haittaa vaikka en luota vaikka "oon nyt kaikesta 100% rehellinen". Nyt se kuulemma onnistuu vaikkei ennen. Hän tahtoo olla mun kanssani.
Mietin tuossa nyt. Mies on paljon pois työn takia eli saan omaa aikaa. Hän on mukava ja meillä on hauskaa. Seksikin toimii silloin kun sitä on. Lapset on isoja ja niiden luona yhdessä käyminen on kivaa. Kun mies on kotona niin tekee kaikenlaista talossa ja pihassa. Talo on mun. Kun mies ei kerta halua erota niin miksi pitäis? Jospa annan olla näin? Oon päättänyt etten uutta miestä enää ottais, eli mikäs kiire tässä. Mies tuntuu haluavan tulla kotiin mun luo, niin tulkoot. Olisi mulle sitten osa-aikamiehenä, vaikka muuten aattelisinkin olla "yksin". Onko tässä jotain huonoa? En ite hoksaa mitään, eikö tää ole vähän kun win win.
Kommentit (118)
Eli miehesi on siis pahasti mieleltään sairas. Aikuinen ihminen kuitenkin vastaa omasta terveydestään. Jos hän ei halua edes yrittää hankkia hoitoa sairauteensa, niin tuskin se itsestään paranee. Jos tilanne on sinulle ok, niin mikäs siinä.
Ehkä miehen on pakko valehdella jutelleensa naisten kanssa, koska pelkää sinua niin paljon. Oletko kovin mustasukkainen? Ei kai juttelussa ole mitään väärää, jos ei ole tehnyt mitään muiden kanssa? Toki valehtelu ei ole kivaa eikä reilua, mutta olisiko syytä nostaa siitä kissa pöydälle, eikä ensimmäisenä miettiä eroa? Ihmiset eroavat ihan liikaa. Itse en súsko uuteen kierrokseen, vaikka miehessä on vikoja (ja itsessäkin), en osaisi elää yksinkään. Uutta en ottaisi missään tilanteessa kuitenkaan. Olemme kuitenkin toistemme parhaita (ja ainoita) ystäviä vielä senkin jälkeen, kun lapset lentävät pesästä. Yhdessä on oltu 30 ja rapiat vuotta.
Kai nyt ******* kuka tahansa tulisi mustasukkaiseksi, jos oma mies valehtelisi ettei tunne jotain naista, ja sitten tavatessa nainen hyppää kaulaan? 😂 Vai osalleko se olisi normaalia, eikä herättäisi minkäänlaisia tuntemuksia? 😂
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt ******* kuka tahansa tulisi mustasukkaiseksi, jos oma mies valehtelisi ettei tunne jotain naista, ja sitten tavatessa nainen hyppää kaulaan? 😂 Vai osalleko se olisi normaalia, eikä herättäisi minkäänlaisia tuntemuksia? 😂
Tämä. Viimeistään tuossa vaiheessa heräisi mustasukkaisuus ja epäilyt, että mitähän selkäni takana nyt tapahtuu.
Ei tää tosiaan mistään mustasukkaisuudesta johdu. Mies on sen huomannut ja myöntänyt monesti että jos kertoo rehellisesti asioista, ei tuu mitään ongelmia. Ja oon hermoni säilyttänyt silloinkin jos ensin sanoo jotain ja kohta huomaa valehdelleensa ja korjaa asian. Vaikka se tuntuukin niin omituiselta! Mutta turhautuminen ja suuttuminenkin iskee tasan silloin jos selviää että on valehdellut. Koska se tuntuu siltä ettei kunnioita yhtään. Ja korostan että tätä tapahtuu siis ihan arkisissa asioissakin että ei oo aina mistään naisista kyse.
Kun en vaan yhtään tajua tällasta valehtelua, siksi olisi tosi mielenkiintoista kuulla jotain "faktaa" sellaisilta joilla sama ongelma.
Jättämässä en tosiaan ole mutta pitäisi kai sitä pariterapiaa jatkaa. Kunhan saadaan taloustilanne tasaantumaan joulun jäljiltä että on terapiaan varaa taas. Ak
Jos ihmiset puhuisivat ja kommunikoisivat enemmän, ei olisi niin paljon salaisuuksia. Ehkä olisi säästetty psykiatri- ja perheneuvolakuluissakin. Me veronmaksajat niitä maksamme.
Kaulaan hypännyt nainen olisi voinut kertoa sinulle, miten hyvin tuntee miehesi.
Miehen työkaverit voisivat puhua sinun kanssasi jne.
Kun kukaan ei sano mitään, ihmiset voivat vapaasti tehdä mitä haluavat puolison selän takana. Ja homma menee oudoksi.
Avatkaa ihmiset suunne.
Sanoessasi miehellesi ettet luota, annat hänelle oikein luvan valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Sanoessasi miehellesi ettet luota, annat hänelle oikein luvan valehdella.
Mitäs logiikkaa se tämä on? Ei ainakaan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt työkaverin tuntee eikäole mitään epänormaalia halata työkaveria!
Ap on mustasukkainen. Todella sairas.
Minä olisin ennemmin yksin. Jos ihminen ei arvosta minua, niin ei sen tarvi sitten olla mun elämässäkään. Ennemmin elelisin itsekseni ja elämä saattaisi tuoda eteen sellaisen ihmisen, joka on luottamuksen arvoinen. Mutta en mä jaksaisi kyllä katsella tuollaista miestä, mitä iloa siitä saa?
No älä nyt viitsi, rikkoa perhe ja aiheuttaa lapsille elinikäinen trauma omien luottamusongelmiesi takia. Mene enemmin terapiaan.
Ihmiset eroavat kyllä nykyään aivan käsittämättömän helposti ja lapsien hyvinvoinnista piittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt viitsi, rikkoa perhe ja aiheuttaa lapsille elinikäinen trauma omien luottamusongelmiesi takia. Mene enemmin terapiaan.
Ihmiset eroavat kyllä nykyään aivan käsittämättömän helposti ja lapsien hyvinvoinnista piittaamatta.
Jos aikuiset lapset traumatisoituvat vanhempien avioerosta niin siinä kyllä kannattaa hakeutua jo hoitoon
Mustasukkaisen puoliso joutuu valehtelemaan, jopa siitä kenenkä kanssa on keskustellut ja mistä.
Normaali ihminen ymmärtää, että työkaverit keskustelevat myöskin lapsista, harrastuksista ja yleensä elämän tapahtumista.
Muistelepas nyt omaa toimintaasi ja katso sitä oikein kriittisesti, olisiko vika sittenkin sinussa ja sinun reaktioissasi
Lukiko viimeisimmät mustis-kommentoijat ketjua ollenkaan?
Kuullostaa siltä, että hyötyisitte pariterapiasta ja pienestä seikkailusta. Nyt talvella sinne terapiaan jutustelee ja kesällä Lappiin yhdessä kärsimään luonnon armoille. Siellä kohdataan toinen tunteessa monella eri tavalla. Yhdessä sinne ja yhdessä takaisin.
Vaihtoehtona on kärsiä loppuun asti stagnaatiossa ja tunteellisessa epävarmuudessa.
Kaikki selviää parhain päin, kun alatte syödä puhdasta ruokaa. Lukekaa Pipliaa, tutkikaa sieltä viidettä Mooseksen kirjaa. Siellä Herra ilmoittaa meille, mitä meidän on tekeminen.
Älä lähetä miestäsi helvetin tuleen, äläkä heittäydy sinne itse. Kuunnelkaa Herran sanaa ja palastukaa. Sielunne ei ole vielä kadotuksessa.
Näin sanoo Herra:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.
Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.
Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.
Näitä älä miehellesi tarjoa, niin hänen sydämensä puhdistuu ja valheddelu loppuu.
Ikävin tilanne on se jossa molemmat olettavat toisen olevan uskoton ja kumpikin on sitä itse. Sellainen liitto on yhden käryn päässä romahduksesta.
Valitsisin itse mielummin avoimen suhteen. Silloin tilanne olisi molempien osalta selvä - kumpikin käy tai on käymättä satunnaisesti vieraissa ja voidaan jopa sopia kuinka usein, ja kertoa ei tarvitse. Kummallakin on oma elämänsä ja sitten vielä yhteinen elämä.
MInä miehenä suostuisin tällaiseen - minulle riittäisi yksi ilta vapaalla kerran kuukaudessa, joulu- ja heinäkuuta lukuunottamatta. Kotona saa seksiä, haluaisin vain välillä käydä toteuttamassa toisenalista intiimiä mielenkiinnon kohdetta joka ei kotona onnistu.
Ei täällä näemmä lueta mitä tänne kirjoittaa eli sinällään turhaa. No jotkut lukee ja kiitos siitä!
Ymmrrättekö sitten taas te jotkut että mä oon samaa mieltä ettei ole paha jutella kuulumisia, vaikka syvällisempiäkin työ- tai muiden kavereiden kanssa. Mä pidän sitä normaalina ja niinhän mäkin teen. Myös halaaminen on ok ja voinhan mäkin halata työkaveria jos tilanne eteen tulee. Mutta mä en pidä normaalina enkä hyväksyttävänä sitä että valehtelee toiselle päin naamaa asioista joista ei "tarvitsisi" valehdella! Lainausmerkeissä siksi että mun mielestä mistään asiasta ei tarvi valehdella. Ei myöskään raha-asioista tai menemisistä ja niistäkin mies on valehdellut vaikka edelleen on myöntänytkin että riidat on aina tulleet siitä jos valehtelee, ei siitä jos on puhunut totta. Ihan mistä tahansa asiasta.
Me reissataan lomat ja silloin meillä on mukavaa yhdessä ihan aina. Valehdeltavaa ei kai silloin oo kun ollaan samoissa tiloissa koko ajan, heh.
Yksi alleviivattu lause vielä, meillä suhteessa ongelmana on VALEHTELU. Se kun miehellä on pinttynyt tapa valehdella, välillä vahingossakin, eikä tiedä miksi niin tekee. Kuulemma välillä itekin ihmettelee miksi taas valehteli. Mä en ymmärrä.
Ja yhdelle valittajalle tiedoksi että ei mene meidän parisuhdeterapiat veronmaksajien pussista. Ihan ite maksetaan. Ap
tyypillistä suomalaiselle naiselle ettei kykene itse tekemään päätöstä edes tuollaisesta asiasta vaan tarvitsee muiden vastaavien mielipiteen.
Mikäs siinä, jos ei luottamuksen ja kunnioituksen puute häiritse. Minua sellainen häiritsee ja kaipaan suhteelta lämpöä, tuo kuulostaa kylmältä ja kovalta.