Annanko miehen vaan olla tuossa? En luota häneen enää.
Pitkä suhde. Mies jäänyt usein kii siitä että mm. valehdellut kenen naisen kanssa on tekemisissä ja paljonko. Voinut vaikka sanoa ettei ole yhden naistyökaverin kanssa missään tekemisissä, sitten baarissa tää nainen juoksee miehen kaulaan ja selviää että ovat puhuneet meidän lapsista, niiden harrastuksista ja kouluasioista, vaikka mistä. Ei yksi kerta mitään mutta näitä on _p_a_l_j_o_n_. Valehdellut muistakin asioista.
Nyt oon todennut että en enää luota. Ei onnistu. En ajattele pettäneen, vaikka on senkin voinut tehdä. Mutta valehtelu mulle käy ihan liian helposti. Kuulemma se tapahtuu vahingossa. Oon puhunut erosta, mies ei halua. Ei kuulemma haittaa vaikka en luota vaikka "oon nyt kaikesta 100% rehellinen". Nyt se kuulemma onnistuu vaikkei ennen. Hän tahtoo olla mun kanssani.
Mietin tuossa nyt. Mies on paljon pois työn takia eli saan omaa aikaa. Hän on mukava ja meillä on hauskaa. Seksikin toimii silloin kun sitä on. Lapset on isoja ja niiden luona yhdessä käyminen on kivaa. Kun mies on kotona niin tekee kaikenlaista talossa ja pihassa. Talo on mun. Kun mies ei kerta halua erota niin miksi pitäis? Jospa annan olla näin? Oon päättänyt etten uutta miestä enää ottais, eli mikäs kiire tässä. Mies tuntuu haluavan tulla kotiin mun luo, niin tulkoot. Olisi mulle sitten osa-aikamiehenä, vaikka muuten aattelisinkin olla "yksin". Onko tässä jotain huonoa? En ite hoksaa mitään, eikö tää ole vähän kun win win.
Kommentit (118)
Jos mies haluaa muuttua ja sinä jaksat sitä odottaa niin menkööt terapiaan. Siitä se alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa muuttua ja sinä jaksat sitä odottaa niin menkööt terapiaan. Siitä se alkaa.
Tämä ja jos mies ei pysty, kun tekee liian pahaa, niin se on voi voi.
Niin, miksi ette mene pariterapiaan? Molemmat saisi apua ongelmiinsa, koska niitä molemmilla ketjun perusteella on paljonkin. Lisäksi saatte apua keskinäisiin vuorovaikutusongelmiin.
Tämä siis, jos edelleen yhdessä haluatte jatkaa. Minä en näkisi siinä mitään järkeä, vaan ottaisin eron ja alkaisin rakentaa ihan omaa elämää ilman tuollaista miestä.
Mä en tosiaan halua eroa. Ja kuten oon kertonut niin parisuhdeterapiassa ollaan oltu ja ollaan menossa taas ensi vuoden puolella. Tämä loppuvuosi nyt on niin paljon kuluja ja menoja muutenkin. Ja en mä tiedä tuleeko meidän suhde kuntoon koskaan, siis siten että voisin olla rauhassa ja luottaa mutta niin. Toinen vaihtoehto on sitten vaan opetella ettei se haittaa. En tiedä, en tosiaankaan tiedä mitä tehdä mutta päivän kerrallaan. Kenen elämä olis täydellistä. Ap
Mies valehtelee vain epäluotettavalle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mies valehtelee vain epäluotettavalle naiselle.
Aivan näin! Kaikilla niillä miehillä joilla on salarakas, varapano tai jopa kakkosperhe jota pitävät salassa, niillä on kaikilla vain epäluotettava vaimo! Vaimo siis syyllinen. Totta!
Toivottavasti tuo ^ on ironiaa?
Miksi ap et menisi ihan henkilökohtaiseen terapiaan. Näetkö, että olet läheisriipuvainen ja omanarvontuntosi on olematon. Elät ilmeisesti tuon epäkelvon miehen kautta, muuten olisit jo jättänyt hänet. Mutta et ole itsellesi olemassa, ellei sinua joku "rakasta" = huoli = jaksa tulla kotiin luoksesi, mikä on hänelle erittäin helppoa, koska pidät ovet auki, etkä mitään rimaa kohtelulle, jota sinuun voi kohdistaa.
Jonkun mielestä "ei mitään rimaa kohtelulle", mutta itse tiedän paljonkin huonompaa kohtelua kuin se, että joskus valehtelee tupakanpoltosta, tai siitä mitä on jutellut jonkun satunnaisen naisen kanssa kohdatessa. Tsiisus. Elääkö jotkut jossain lasipallossa, vai miksi valkoiset valheet koetaan ehkä pahemmaksi asiaksi ikinä? Tekö jättäisitte jos toinen ei kerro polttaneensa töissä röökin tai jutelleensa naissukupuolen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mielestä "ei mitään rimaa kohtelulle", mutta itse tiedän paljonkin huonompaa kohtelua kuin se, että joskus valehtelee tupakanpoltosta, tai siitä mitä on jutellut jonkun satunnaisen naisen kanssa kohdatessa. Tsiisus. Elääkö jotkut jossain lasipallossa, vai miksi valkoiset valheet koetaan ehkä pahemmaksi asiaksi ikinä? Tekö jättäisitte jos toinen ei kerro polttaneensa töissä röökin tai jutelleensa naissukupuolen kanssa?
Se, että tietää huonompaakin kohtelua, ei ole mikään mittari. Maailma on täynnä huonompaa kohtelua, mutta miksi kukaan normaali ihminen, joka osaa itse käyttäytyä ihmisiksi ja olla tasapainoisessa ja hyvässä suhteessa, sietäisi jotain paskakäytöstä ihan vaan siksi, "että joku muukin".
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitusta? Ja oletko lukenut ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaan halua eroa. Ja kuten oon kertonut niin parisuhdeterapiassa ollaan oltu ja ollaan menossa taas ensi vuoden puolella. Tämä loppuvuosi nyt on niin paljon kuluja ja menoja muutenkin. Ja en mä tiedä tuleeko meidän suhde kuntoon koskaan, siis siten että voisin olla rauhassa ja luottaa mutta niin. Toinen vaihtoehto on sitten vaan opetella ettei se haittaa. En tiedä, en tosiaankaan tiedä mitä tehdä mutta päivän kerrallaan. Kenen elämä olis täydellistä. Ap
Oletko terve ja hyvinvoiva?
Vierailija kirjoitti:
Akkojen demonisoivaa ja syyttävää kälätystä. Mitä jos puhuisit miehesi kanssa luottamuksesta etkä kirjoittaisi someen?
Ihan kuin ei olisi puhunut. Itsellä alkaa olla ikää mittarissa sen verran, että on opittu ihan käytännössä ja kantapään kautta, että on ihan turha jäädä keskustelemaan luottamuksista kenenkään kanssa. Sitä on tai ei ole. Ja jos joku vahingossa tekee jotain, mikä rikkoo luottamusta, hän ihan itse hoitaa silloin ne puhumiset ja korjaa tilanteen. On vain oman elämänsä vessasta vetämistä jäädä mahdollistamaan kehityskelvottoman ihmisen epämäääräisiä puuhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että tietää huonompaakin kohtelua, ei ole mikään mittari. Maailma on täynnä huonompaa kohtelua, mutta miksi kukaan normaali ihminen, joka osaa itse käyttäytyä ihmisiksi ja olla tasapainoisessa ja hyvässä suhteessa, sietäisi jotain paskakäytöstä ihan vaan siksi, "että joku muukin".
Missasit iloisesti pointin. Se oli tuossa ekassa lauseessa. Lainausmerkeissä. "Ei mitään rimaa kohtelulle". Really?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä liittyisi asiaan? Ei liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä liittyisi asiaan? Ei liity.
Liittyy ihan oleellisesti. Ihminen toisensa perään kertoo, miten huonossa suhteessa on ollut jatkuvasti sairas, koska keho ei kestä suhteen aiheuttamaa stressiä. Tulee autoimmuunisairauksia, allergioita, reumaa, astmaa jne. Ja masennusta, ahdistusta, paniikkihäiriötä, unettomuutta jne. Ja nämä paranevat monelta kokonaan eron myötä tai vähintään helpottuvat ja uusien tautien tuleminen lakkaa tai hidastuu.
Koettu on ihan omallakin kohdalla.
On mulla sairauksia, mutta ne ei miehestä johdu millään lailla. En ole sallimassa miehelle mitä tahansa käytöstä mutten myöskään ole nyt ottamassa eroa. Asioista ollaan puhuttu paljonkin ja siis hyvin paljon kaksin ja terapiassa ja totta vie sekin on ketjussa tullut ilmi jo moneen kertaan. Tuntuu nyt ketju pyörivän paikallaan eli jos ei ole uutta sanottavaa kellään niin turha kai tätä jatkaa? Lueskelen nyt vielä jonkun aikaa jos jollain on jotain jaettavaa tai eteenpäin vievää kysyttävä. Ap
Tupakanpoltosta mun mieskin on valehdellut joskus. Nykyään enää ei vaan nyt voi ohimennen mainita että töissä otti päähän ja Juha tarjosi. Kun puhutaan muita asioita.
Mutta mihinkään kaksoiselämään en tän miehen kohdalla usko. Kaikki vapaat, lomat ym viettää mun kanssa eikä mitään outoja soittoja tai viestejä ole. Hänen puhelin on mulle avoin. Ja silloin kun sitä oon katsonut niin siellä ei oo mitään kummallista, ei someissa eikä missään. Ei ole ollut koskaan. Kun on töissä, on töissä. Sellainen työ josta ei voi lähteä kesken kaiken "tunniksi yksityiseen tapaamiseen" eikä myöskään voi lähteä vaikka tuntia aiemmin. Aina jos hälle soitan vaikka yllättäenkin on siellä missä pitääkin. Koskaan ei ole ollut mitään ihmeellistä. Enemmän tää mies kai on kotihiiri kuin suuri osa muista miehistä.
Kovasti mies sanoo ettei enää valehtele, että nyt on tajunnut mitä se aiheuttaa. Viimeksi kertoi mitä uusi työntekijä oli hänestä kysellyt. Enkä noita vaadi tietää enkä kysele vaan kuulemma kertoo että näen että "uskaltaa" ja haluaa kertoa. Enkä mä tarvitse tietää mitä on kenenkin kanssa jutellut, kunhan ei mulle enää valehtelisi. Ap