Miksi ET ole tehnyt aloitetta kiinnostavalle naiselle?
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuten sanoin, sinänsä naisen pituudella ei ole merkitystä.
Jos nainen olisi pidempi, toki se kertoisi heti ettei tässä haeta mitään "ylöspäintuijottelua" :D Mutta eiköhän tuo asia selviä muutenkin kun tapaillaan.
Ja tosiaan kyllä se on turn-off jos nainen pitää ulkoisessa mielessä kovasti siitä että olen pidempi. Kuvittele naisena jos mies ajattelisi "olet aika iso, mutta sentään minua pienempi kun olen 150kg".
Totta puhuen minulle on muutenkin turn-off sellainen käytös joka saa minut tuntemaan itseni naisen isäksi."
Mä en kyllä oikein tavoita tuota ajattelua vaikka yritän. Mulle itselleni on vaan plussaa jos mies pitää jostain ulkoisesta ominaisuudesta minussa. Vielä parempi, jos se on pysyvä ominaisuus kuten vaikka pituus (tai mun tapauksessa sen puute) eikä sellainen mikä tulee ajan myötä muuttumaan. En vain pysty ajattelemaan että mulle
Tuossa on se ero, ettei lyhyyttä ajatella huonona ominaisuutena naisessa.
Kun mies on tottunut koko ikänsä siihen että on lyhyt, niin kyllä se on turn-off jos naisesta parasta on kun mies on häntä pidempi. Eli tavallaan Ö-luokan pitkä mies.
Sehän on ihan eri asia jos sä vaikka tykkäisit eniten siitä jos mies on samanpituinen.
Tässä keskustelussa menee pää jotenkin vähän pyörälle :D Mulle kävisi samanpituinen tai lyhyempi mies, mutta heitä ei vaan paljoa ole. Mulle miehen lyhyys on positiivinen ominaisuus. Mä en haluaisi hirveän pitkää miestä koska meillä olisi niin hurja se pituusero. Mutta en tietenkään ajattele, että se on miehen paras ominaisuus että hän on mulle sopivan lyhyt tai pitkä, pitäähän muutakin olla.
Musta olisi kuitenkin kiva, jos mussa olisi joku ominaisuus mistä ei kaikki viehäty (varmasti onkin), ja sitten löytyisi joku joka pitääkin juuri siitä ominaisuudesta. En kokisi sitä turn-offina vaan ajattelisin että mehän sitten sovitaan toisillemme ainakin sitten sen asian puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jonkun mielestä loukkaavaa, jos toinen ajattelee: "olet aika iso, mutta sentään minua pienempi"? Mikäs faktan ajattelussa on loukkaavaa? Tuo oli neutraali ja jopa kaunis ajatus. Sen sijaan joku "Olet jäätävä ja ruma läski, mutta kelpuutan sinut kuitenkin" olisi rumasti ajateltu.
Mitä eroa noissa oli? Tuossahan indikoidaan että nainen on iso (negatiivinen ominaisuus) mutta kelpaa kuitenkin koska ei sentään ole miestä isompi.
Siis mitä, et näe eroa :D ? Ootpas ahdasmielinen jos ajattelet, että naisen "aika iso"us olisi kaikista negatiivinen asia. On paljon upeita isoja naisia, mutta eivät he ole "jäätäviä ja rumia läskejä."
No mutta eihän tuossa ongelmaa olekaan :)
Sinähän pidät miehen lyhyyttä positiivisena asiana, etkä edes toivo pituuseroa.
Kannattaa nyt muistaa, ettei kaikkia kommentteja ole suunnattu juuri sinulle. Niissä viitataan naisiin, joille pituusero ja miehen ylöspäinkatseleminen on se juttu.
En mitenkään usko että tässä olisi sinun tapauksessasi ongelmaa. Lähestyt vain huoletta lyhyitä miehiä jotka vaikuttavat kiinnostavilta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin jatkamaan pakkien jälkeen työskentelyä samassa paikassa. Liikaa menetettävää.
Mistä tiedät saavasi pakit? Ehkä hän nimenomaan odottaa aloitettasi..
Jos tilanne olisi tämä pettyisin. Pitää nyt jotenkin osoittaa kiinnnostusta?
Ei ole enää vaivan arvoista.
Miespuolisista kavereistani omassa ikäryhmässä noin puolet on sinkkuja, eikä heitäkään enää kiinnosta. Tuosta ryhmästä löytyy esim. miljonääri, ~600 hengen yrityksen toimari ja poliisin korkean päällystön virkamies. Eivät ole lähestyneet naisia vuosiin.
Luulen että miehet on tässä kohtaa elämää nähneet enimmät sekoilut mitkä liittyy naisten perusolemukseen ja se oma rauha nähdään arvokkaampana kun parisuhderituaalit tai mahdollinen parisuhde.
M36
Onpas hyviä viestejä miehiltä tässä ketjussa.
Lähes kaikki tavismiehet pystyy samaistumaan tuohon, että nuorena ei kelpaa naisille, mutta sitten vanhempana parisuhde/perhemielessä alkaa vasta kelpaamaan.
Ei mikään kovin ilahduttava tieto, että kelpaa vain hyötymismielessä perhettä perustamaan ja romanttiset suuret tunteet saa nuorena ne tasokkaimmat pelimiehet.
Koska on pelottanut liikaa. Ilmeisesti turhaan koska olen tehnyt elämässäni yhden aloitteen naiselle josta olin todella kiinnostunut ja olen edelleen sen naisen kanssa naimisissa.
"Lähes kaikki tavismiehet pystyy samaistumaan tuohon, että nuorena ei kelpaa naisille, mutta sitten vanhempana parisuhde/perhemielessä alkaa vasta kelpaamaan."
Tätä logiikkaa sotkee kuitenkin aika paljon se että nämä miehet ovat usein silloin nuorena hyvin ujoja ja tekevät vähän kunnon aloitteita. Sitten kun iän ja elämänkokemuksen myötä alkaa sitä rohkeutta ja omaa luonnetta löytyä vähän enemmän, niitä naisiakin alkaa löytyä.
Ei siis ole ihan niin yksinkertaista että naiset eivät nuorempana huoli ja myöhemmin huolivat vaan kyllä siinä on tapahtunut kaikenlaista kasvamista ja kypsymistä molemmilla puolilla siinä välissä.
Naiset haluat vain hyötyä sinusta, ei heitä kiinnosta kuka olet syvimillä sisimmässäsi, heti kun joudut työttömäksi peli on ohi ja naisesi jo vilkuilee toisia.
Jep näin se on, miehelle kelpaa työtön nainen muttei ikinä toisinpäin.
"Tuossa on kyse siitä, ettei nainen näe lyhyyttä positiivisena ominaisuutena vaan lyhyt mies kelpaa koska nainen on lyhyt ja siksi mies on sentään häntä pidempi."
Eikä tuo henkilö nimenomaan ole yrittänyt selittää että miehen lyhyys on hänelle positiivinen ominaisuus koska ei halua miehen olevan liian paljon häntä pidempi? Pitkä mies olisi siis hänelle negatiivista koska kokoero olisi liian suuri.
"Iässä n. 18-28 naiset mieluummin miellyttävät komeaa ja itsevarmaa miestä saadakseen tältä suosiota, ja sitten mies päättää käykö vain panemassa, vai kävisikö suhde jossa mennään miehen ehdoilla - kunnes naisystävää vaihdetaan taas kuin sukkia. Tavismiehen kannalta tämä tarkoittaa sitä, että pakit tulevat erittäin suurella todennäköisyydellä, kunnes naisille iskee lapsikuume ja vihdoin tavismiehet kelpaavat. Siinä vaiheessa tavismiehillä on pitkä kokemus siitä, etteivät naiset kiinnostu heistä."
Väittäisin kyllä että tämä on aika ikiaikainen ongelma. Ei ole ollut koskaan mitään sellaista onnelaa jossa tavismiehet on heti nuorena revitty käsistä tai että naisen on saanut ilman isoa määrää rohkeita aloitteita tai ilman pelkoa tylyistä pakeista.
Olen itse 90-luvun alun ujohko nuori mies ja ihan saman ongelman parissa silloinkin painittiin. Kaltaiseni vähän nörtimmät pojat olivat silloinkin järjestään sinkkuja sinne vähintään 25 vuotiaiksi jonka jälkeen alkoi sitten vähitellen sitten löytyäkin naisia perheen perustamistarkoituksissa.
Ainoa ero nykypäivään on se että silloin kaltaiseni miehet pitävät asiaa ihan normaalina eikä kukaan itkenyt miten pitää vain tyytyä pelimiesten entisiin ja että meillä kuuluisi nuori timmi neitsyt. Olimme tyytyväisiä että se nainen vihdoin löytyi ja siitä sitten katsottiin eteenpäin, ei taaksepäin.
Ei viitti lähestyä kiinnostavia typyjä, kun ovat kuitenkin varattuja, ei kiinnostuneita jne. Ei viitti nolata itseä kyselemällä. Parempi lähestyä deitti appeissä.
Oon jotenkin niin jumissa, että en osaa. Pelkään että ongelma vaan pahenee, jos en saa jotain tehtyä. Öisin näen romanttisia unia ja asia muutenkin kummittelee. Naiset saattaa tehdä aloitteita, mutta en huomaa tai osaa tarttua niihin tarpeeksi nopeasti. Sitten tilaisuus meni jo. Voi olla että ihan mieleni blockaa noita lähestymisiä jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Oon jotenkin niin jumissa, että en osaa. Pelkään että ongelma vaan pahenee, jos en saa jotain tehtyä. Öisin näen romanttisia unia ja asia muutenkin kummittelee. Naiset saattaa tehdä aloitteita, mutta en huomaa tai osaa tarttua niihin tarpeeksi nopeasti. Sitten tilaisuus meni jo. Voi olla että ihan mieleni blockaa noita lähestymisiä jostain syystä.
Tutulta kuulostaa. Itsekin missasin vaikka kuinka monta tilaisuuttaa kun en vain jotenkin tajunnut että nyt tuossa on nainen joka yrittää vihjata olevansa kiinnostunut. Sitten josku myöhemmin syttyi lamppu päässä ja sitten taas on ihmetellyt miten sitä voikin olla niin tyhmä ja sokea.
No onneksi sitten vihdoin tajusin toimia oikeaan aikaan ja nyt jo vuosikymmen yhteistä taivalta takana. Joten ei kannata ihan toivoa heittää.
Se on naimisissa mun kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
5. Me Too
Platoninen lähestyminen ei toimi, mutta romanttisista vihjeistä voi helposti seurata se, että mies tulkitaan ahdistelijaksi. Komeaa miestä ei tietysti tulkita, ja kenties taitava pelimies osaa luovia oikein (tai ei välitä valituksista). Muitta tavismiehelle tämä on kuin miinakenttä.
Jos lähestyt naista asiallisesti, on hyvin epätodennäköistä että joudut syytetyksi ahdistelusta. Mee too on tuonut naisille äänen puhua sikailua vastaan, sekös monia teistä miehistä vituttaa
Tämä on ihan totta, mutta toimiakseen tällainen lähestyminen tarvitsee melkein sen että toinen hieman ns ottaa koppia siitä lähestymisestä, muuten koko yritys jää aika sellaiselle kollegiaaliselle tasolle. Ei siinä tietenkään mitään vikaa ole, mutta jos toiveessa olisi jotain romanttisempaa viritystä, tuo ei ihan täytä odotuksia
Vierailija kirjoitti:
"Lähes kaikki tavismiehet pystyy samaistumaan tuohon, että nuorena ei kelpaa naisille, mutta sitten vanhempana parisuhde/perhemielessä alkaa vasta kelpaamaan."
Tätä logiikkaa sotkee kuitenkin aika paljon se että nämä miehet ovat usein silloin nuorena hyvin ujoja ja tekevät vähän kunnon aloitteita. Sitten kun iän ja elämänkokemuksen myötä alkaa sitä rohkeutta ja omaa luonnetta löytyä vähän enemmän, niitä naisiakin alkaa löytyä.
Ei siis ole ihan niin yksinkertaista että naiset eivät nuorempana huoli ja myöhemmin huolivat vaan kyllä siinä on tapahtunut kaikenlaista kasvamista ja kypsymistä molemmilla puolilla siinä välissä.
Näin asia varmaan on, omat kokemukseni vahvistavat tämän. Siksi minulle on nykyään tärkeää kokea että olen tällaisen kasvaneen ja kypsyneen naisen silmissä kuitenkin myös romanttisesti/eroottisesti mielenkiintoinen, enkä vaan jokin mahdollistaja johon tyydytään. Kaikenlainen himmailu ja jarruttelu seksuaalisessa mielessä ikään kuin vahvistaa sitä kuvaa että tässä ei ole aidosta halusta kyse, kun taas villimpi tapaus osoittaa selvästi että nykyään kelpaan myös petiseuraksi. Kyse on siis vaan siitä mitä ja miten viestitään toiselle.
Onpa kompleksikasta ajattelua... Miksi tehdä ongelma ja loukkaus asiasta joka ei sitä ole? Silloinhan lyhyys on positiivinen ominaisuus jos se on käytännössä kätevä, eli vaikka just pussaaminen ja keskustelu on helpompaa. Ei tyytymistä.
Älä tee asioista ongelmaa jos ne eivät sitä ole!
nim.merk. nainen, joka ei ole koskaan tajunnut, että miehen lyhyydessä pitäisi olla jotain vikaa. Suunnilleen samapituisuus eli n. 170 cm miehelle on just hyvä!