Kysymys työhösi liittyen: millaiset asiakkaat ärsyttävät sinua?
Kysymys otsikossa. Nyt saa avautua. Peukku ylös = ärsyttää/ärsyttäisi minuakin. Peukku alas = ei ärsytä/ärsyttäisi minua.
Ärsyttää asiakkaat, jotka ovat supervaativia ja sitten eivät edes osaa kiitosta sanoa, kun saavat toivomansa asian.
Ap
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka tulevat asioimaan jo ennestään jostakin muusta syystä vihaisena ja huonolla tuulella. Olisko parempi jäädä kotiin ja hoitaa asiointi paremmalla mielellä joskus toiste eikä oksentaa pahaa oloaan syyttömien niskaan?
Mun viime viikon paras asiakaskohtaaminen oli juuri tällaisen valmiiksi vihaisen ja selvästi täysin uupuneen, kiireisen ihmisen kanssa. Autoin häntä ja lopuksi hän sitten sanoi että anteeksi kun mä sulle huusin, on vaan ihan superraskas viikko. Ei mua haitannut, sellaista elämä on. Mulle nämä on välillä parhaita asiakkaita ja koen onnistuneeni jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoiset, jotka vielä elävät 1900-luvun "Asiakas on kuningas" -utopiaa. Autan paljon mielummin ihmisiä, jotka eivät kuvittele olevansa maailman napoja.
Kuule, olen melko paljon matkustellut ja esimerkiksi Japanissa asiakaspalvelussa on perusperiaatteena, että asiakas on jumala. Siihen verrattuna tämä Suomen kepeä "asiakas on oikeassa" on aika kevyttä. Voitaisiin kyllä täälläkin ottaa mallia Japanista asiakasPALVELUSSA.
Onnea vaan Japaniin ja asiakaspalvelijaksi. Kannattaa laittaa vaseliinia ikeniin, että hymy pysyy yllä, vaikka vituttaisikin.
T. Japanilaisen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoiset, jotka vielä elävät 1900-luvun "Asiakas on kuningas" -utopiaa. Autan paljon mielummin ihmisiä, jotka eivät kuvittele olevansa maailman napoja.
Kuule, olen melko paljon matkustellut ja esimerkiksi Japanissa asiakaspalvelussa on perusperiaatteena, että asiakas on jumala. Siihen verrattuna tämä Suomen kepeä "asiakas on oikeassa" on aika kevyttä. Voitaisiin kyllä täälläkin ottaa mallia Japanista asiakasPALVELUSSA.
Muuta sinne Japaniin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Luku- ja kirjoitustaidottomat, joilla ei ole kelloa.
Tiedotteessa esimerkiksi lukee: "Tarkastamme termostaatit maanantaina 2.2.2024 klo. 9-15"
Asukas soittaa lauantai-iltana klo. 21 ja kysyy: "Milloin tulette? Mitä tulette tekmään? Tuletteko meille? Tai pyytää, että heille tullaankin tiistaina 3.2.2024 klo. 17, koska mikään muu aika ei heille sovi ja heidän täytyy ehdottomasti olla itse paikalla.
Kun sanon, ettei se sovi ja heidän asuntonsa voidaan jättää tarkastamatta tai että erillistarkastus on maksullinen, suuttuvat ja hulluimmat soittavat toimitusjohtajalle.
Nämä toisten asuntoihin tunkeutujat kyllä kummastuttaa, kun ette osaa antaa edes mitään summittaista arviota milloin tunkeudutte sisään. Jos viestissä lukee "tarkastamme termostaatit 4.-5.12. klo 8-16" niin ette osaa edes mitään summittaista arviota kertoa milloin vierailette. Ihan sattumanvaraisestiko te niissä asunnoissa käytte? Eka ykköskerroksesta pari asuntoa, sitten kutoskerroksesta yksi, sitten neljännestä kaksi asuntoa jne.?
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat, jotka luimistelevat myymälän nurkissa ja valittavat sitten jälkikäteen, että on huono asiakaspalvelu. Aikuinen ihminen osaa tulla itse kysymään apua, jos sitä tarvitsee.
Tämä! Sitten nämä yleensä keski-ikäiset naiset laittaa vielä vihapostia perään. Yhyy, yhyy minua ei huomattu ja kyllä on huonoa palvelua. Vaikka myyjä olisi tervehtinyt ja ollut ns. saatavilla. Henkilökuntaa on valitettavasti vähän ja aina ei voi tietää halutaanko sitä apua vai ei.
Ärsyttää myös nämä 5 min ennen sulkemista tulevat, jotka linnottautuvat koppiin ison vaatekasan kera. Eivät tee elettäkään, vaikka myyjä ystävällisesti vinkkaa että liike on menossa kiinni.
Osa myös tulee ihan oikeasti etsimään jotain hautajaismekkoa 3 min sulkua..
T. Vaatemyyjä
Purevat ärsyttää eniten!
t. Erityisopettaja
Jotka teettävät turhaa työtä huolimattomuudella.
Äitylit, jotka olettavat, että myymälässä on heidän lapsikatraalleen leikkipaikka ja paskahuussi sekä tietty imetys- ja vaipanvaihtomahdollisuus tuoreimmalle toukalle.
30-50 vuotiaat naiset 😂. Autoala.
Väliintuppautujat. Eli nämä, kun sinulla on toisen asiakkaan kanssa tilanne kesken niin tullaan siihen, että "mä nyt vaan äkkiä kysyn..." ja "anteeksi mulla olis nyt vähän kiire". Saakeli että nousee v-käyrä. Minä palvelen asiakkaan kerrallaan ja jos ei ole aikaa odottaa, niin painuu sitten suosiolla siitä hevon kuuseen.
Olen puhelinmyyjä ja teflonia. En kiinnitä mitään huomiota ärsyttäviin asiakkaisiin vaan saan voimani henkisesti vaativaan myyntityöhöni niiltä ihanilta asiakkailta, jotka suhtautuvat rauhallisen asiallisesti soittooni ja kuuntelevat tarjoukseni. Jos ahdistuisi ja tuntisi tuskaa jokaisesta negatiivisesta kontaktista, tätä työtä ei jaksaisi tehdä
Onneksi on kivoja asiakkaita. He saavat ihan kaikki kylkiäiset ja edut, koska ovat ihania <3 Ja ihana asiakas voi olla, vaikka ei mitään ostaisikaan.
Asiakkaat joille pitää tehdä töitä heidän omien suunnitelmiensa mukaan (meillä on ihan ammattisuunnittelijat talossa) ja sitten ne asiakkaan omat suunnitelmat ovat täynnä virheitä mutta silti vaaditaan priimaa lopputulosta ja reklamoidaan herkästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luku- ja kirjoitustaidottomat, joilla ei ole kelloa.
Tiedotteessa esimerkiksi lukee: "Tarkastamme termostaatit maanantaina 2.2.2024 klo. 9-15"
Asukas soittaa lauantai-iltana klo. 21 ja kysyy: "Milloin tulette? Mitä tulette tekmään? Tuletteko meille? Tai pyytää, että heille tullaankin tiistaina 3.2.2024 klo. 17, koska mikään muu aika ei heille sovi ja heidän täytyy ehdottomasti olla itse paikalla.
Kun sanon, ettei se sovi ja heidän asuntonsa voidaan jättää tarkastamatta tai että erillistarkastus on maksullinen, suuttuvat ja hulluimmat soittavat toimitusjohtajalle.
Nämä toisten asuntoihin tunkeutujat kyllä kummastuttaa, kun ette osaa antaa edes mitään summittaista arviota milloin tunkeudutte sisään. Jos viestissä lukee "tarkastamme termostaatit 4.-5.12. klo 8-16" niin ette osaa edes mitään summittaista arviota kertoa milloin vierailette. Ihan sattum
Vajaaälyinen ei tietysti hoksaa, että on tehokkainta hoitaa homma numerojärjestyksessä eikä hypätä sattumanvaraisesti kerroksesta ja rapusta toiseen.
Ja ei, emme tunkeudu sisään. Vaan siitähän se raivo ratkeaa, kun sanotaan, ettei tulla ollenkaan. 😂
Insinöörit. Nämä paljastuvat aina, kun kaikki mitat pitää olla millimetreissä ja joka nippelinappelitieto pitää nillittää läpi.
Haisulit. Ja lähinnä semmoiset jotka haisevat lialle ja epäpuhtauksille, viinalle, röökille tms.
Asiakkaat maksaa minun palkan. Työskentelen tuotekehityksessä, ja asiakaskontakteja on varsin vähän. Saisi olla enemmänkin, niin syntyisi käsitys kuinka he käyttävät tekemäämme laitteita. Tekisimme mielellämme asiakkaita kiinnostavia ominaisuuksia, mutta managerit menee yleensä bisnescase edellä.
Vierailija kirjoitti:
Myöhästelijät. Teen työtä, jossa monissa tilanteissa ei ole varaa myöhästyä, kun se sotkee päivän aikataulut. Sitten tulee joku asiakas myöhässä ja loppupäivä on hirveää kiireessä juoksemista sen takia.
Kyllä. Varsinkin jotka tulevat hoitamaan isoa asiaan 5 minuuttia ennen sulkemisaikaa. Joillakin näyttää olevan jopa hupaisaa kun änkevät sisään.
Toinen porukka on se joka ehdottomasti änkee työntekijöiden puolelle.
Sitten on nämä juttelukaveria haluavat.
Vänkääjät jotka haluavat alennusta tuotteesta joka on jo alennettu niin alas kuin pystytään. Tänään oli vielä eräs joka halusi että pakkaus avataan että hän saisi pari osaa astiastosta kun ei olisi halunnut maksaa 30% alkuperäisestä hinnasta, minkä koko pakkaus olisi maksanut.
Ja on vielä nämä "asiantuntijat" jotka eivät erottaisi hevosen turpaa perseestä mutta ovat avuliaat kertomaan miten minun työni pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian ohesta... Japanissa intensiteetti on ihan omaa luokkaansa. Useilla yrityksillä on jopa oma "brändin hymy", eli voit päätellä henkilön tavasta hymyillä hänen työpaikkansa!
Lattialle kuseskelijat, wc-paperin varastelijat.
Teen töitä pitopalvelua tarjoavassa firmassa. Meidän valikoimaan kuuluu vain tietyntyylistä tarjottavaa, tyyliin perinteisiä suomalaisia ruokia. Asiakkaat tietävät tämän ja ovat halunneet juhliinsa tarjottavat mieltä. Eiköhän säännöllisesti joku juhlavieraista (eli ei palvelun tilanneesta) valita, miksi on vain suomalaisia ruokia. Minusta tuo valittaminen on epäkunnioittavaa, erityisesti juhlan järjestäjää kohtaan.