Kysymys työhösi liittyen: millaiset asiakkaat ärsyttävät sinua?
Kysymys otsikossa. Nyt saa avautua. Peukku ylös = ärsyttää/ärsyttäisi minuakin. Peukku alas = ei ärsytä/ärsyttäisi minua.
Ärsyttää asiakkaat, jotka ovat supervaativia ja sitten eivät edes osaa kiitosta sanoa, kun saavat toivomansa asian.
Ap
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luku- ja kirjoitustaidottomat, joilla ei ole kelloa.
Tiedotteessa esimerkiksi lukee: "Tarkastamme termostaatit maanantaina 2.2.2024 klo. 9-15"
Asukas soittaa lauantai-iltana klo. 21 ja kysyy: "Milloin tulette? Mitä tulette tekmään? Tuletteko meille? Tai pyytää, että heille tullaankin tiistaina 3.2.2024 klo. 17, koska mikään muu aika ei heille sovi ja heidän täytyy ehdottomasti olla itse paikalla.
Kun sanon, ettei se sovi ja heidän asuntonsa voidaan jättää tarkastamatta tai että erillistarkastus on maksullinen, suuttuvat ja hulluimmat soittavat toimitusjohtajalle.
Nämä toisten asuntoihin tunkeutujat kyllä kummastuttaa, kun ette osaa antaa edes mitään summittaista arviota milloin tunkeudutte sisään. Jos viestissä lukee "tarkastamme termostaatit 4.-5.12. klo 8-16" niin ette osaa edes mitään summitta
Totta kai homma on järkevintä hoitaa numerojärjestyksessä. Siksi ihmetyttää miksi on niin vaikeaa antaa edes jotain summittaista arviota. Jos yhteen asuntoon menee vaikka 5 min niin amisaivo ei osaa siitä laskea arviota milloin hän vierailee vaikka toisessa kerroksessa? En minä asujana tiedä paljonko teillä aikaa menee yhteen asuntoon ja aloitatteko ylhäältä vai alhaalta, niin en voi itse tuollaista yksinkertaista laskutoimitusta suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedotteessa esimerkiksi lukee: "Tarkastamme termostaatit maanantaina 2.2.2024 klo. 9-15"
Asukas soittaa lauantai-iltana klo. 21 ja kysyy: "Milloin tulette? Mitä tulette tekmään? Tuletteko meille? Tai pyytää, että heille tullaankin tiistaina 3.2.2024 klo. 17, koska mikään muu aika ei heille sovi ja heidän täytyy ehdottomasti olla itse paikalla.
Kun sanon, ettei se sovi ja heidän asuntonsa voidaan jättää tarkastamatta tai että erillistarkastus on maksullinen, suuttuvat ja hulluimmat soittavat toimitusjohtajalle.
Nämä toisten asuntoihin tunkeutujat kyllä kummastuttaa, kun ette osaa antaa edes mitään summittaista arviota milloin tunkeudutte sisään. Jos viestissä lukee "tarkastamme termostaatit 4.-5
Varmuuslukko oveen ja lukkoon, niin ei tarvitse arpoa käykö yleishanslankari jantunen asunnossa vai ei.
Olen töissä kahvilassa, jossa monet järjestää kerhoja ja isompia tapaamisia. Minua ei ärsytä ihminen joka ei osta mitään, mutta ärsyttää ihminen joka ei osta mitään mutta vaatii silti palvelua. Viime viikolta jäi mieleen tyyppi jolla oli oma teepussi mukana ja käveli perässäni vaatien kuumaa vettä yrittäessäni hoitaa maksavan asiakkaan tilausta jonka tuo maksava asiakas oli myös tehnyt ensin.
Anteeksi äidit, mutta myös teidän äitikerhot on yleensä aika ikäviä asiakaspalvelijan näkökulmasta. Ei osteta mitään mutta varataan monta pöytää, siirrellään ja järjestellään niitä oman maun mukaan, syödään omia eväitä ja vaaditaan lämmittämään vauvanruokia mikrossa. Jätetään pöydät aivan ryöttäiseen kuntoon vauvan sotkuja, eväiden tähteitä ja roskia ja vessoihin vauvan ulostetta ja vaippoja haisemaan. Olen myös nähnyt kun eräs äiti vaihtoi lapsensa vaipan siinä kahvilan pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka tulevat asioimaan jo ennestään jostakin muusta syystä vihaisena ja huonolla tuulella. Olisko parempi jäädä kotiin ja hoitaa asiointi paremmalla mielellä joskus toiste eikä oksentaa pahaa oloaan syyttömien niskaan?
Ai jaa?
Jos olet selkärangattomassa pazkafirmassa töissä, ansaitset kaiken oksennuksen mitä päällesi kaadetaan.
Siis kanssarikollinen, ei syytön.
Kitisijät jotka eivät osaa laskea 1+1
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä kahvilassa, jossa monet järjestää kerhoja ja isompia tapaamisia. Minua ei ärsytä ihminen joka ei osta mitään, mutta ärsyttää ihminen joka ei osta mitään mutta vaatii silti palvelua. Viime viikolta jäi mieleen tyyppi jolla oli oma teepussi mukana ja käveli perässäni vaatien kuumaa vettä yrittäessäni hoitaa maksavan asiakkaan tilausta jonka tuo maksava asiakas oli myös tehnyt ensin.
Anteeksi äidit, mutta myös teidän äitikerhot on yleensä aika ikäviä asiakaspalvelijan näkökulmasta. Ei osteta mitään mutta varataan monta pöytää, siirrellään ja järjestellään niitä oman maun mukaan, syödään omia eväitä ja vaaditaan lämmittämään vauvanruokia mikrossa. Jätetään pöydät aivan ryöttäiseen kuntoon vauvan sotkuja, eväiden tähteitä ja roskia ja vessoihin vauvan ulostetta ja vaippoja haisemaan. Olen myös nähnyt kun eräs äiti vaihtoi lapsensa vaipan siinä kahvilan pöydällä.
Kamalaa!
1. sitten kun kerkiäisit asioimaan kuuman veden tilaajan kanssa, minä sinuna laskuttaisin häneltä teen hinnan. Vaikka kuinka olisi oma teepussi, ei se kahvilan teevesi + kahvilatilan käyttö ilmaista ole.
2. onko näille äitikerholaisille pakko lämmittää vauvanruoka? Muistelen että joskus oli lehtikirjoitus tämäntyyppisestä aiheesta. Siinä kauhisteltiin kun ei vauvanruokaa lämmitetty kuin varsinaisille asiakkaille (niille jotka ostaa itselleenkin jotain muuta lisäksi). Tätä pidettiin sitten hirveänä menettelynä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen "Aikuiset" -sarjan jakso, jossa Oona yrittää pyörittää vauvakahvilaa ja lopuksi paiskaa äitylit ulos pazkavaippoineen. Naurattaa joka kerta. Olispa oma liiketila, niin voisi tehdä juuri noin ja valikoida asiakkaansa! :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta kanssa-asiakkaat voisivat alkaa rohkeammin kommentoida ja ojentaa näitä asiattomasti käyttäytyviä kuten juuri ruokailupöydällä vaippoja vaihtavia ja ihan kautta linjan muitakin törkeästi käyttäytyviä asiakkaita. Myyjä kun puuttuu peliin, niin hän saa aina valitukset ja jopa varoitukset niskaansa, mutta toisia asiakkaita ei voikaan samalla tavalla kyykyttää ja vetää jopa noloksi, kun toinen asiakas rupeaa kommentoimaan aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi äidit, mutta myös teidän äitikerhot on yleensä aika ikäviä asiakaspalvelijan näkökulmasta. Ei osteta mitään mutta varataan monta pöytää, siirrellään ja järjestellään niitä oman maun mukaan, syödään omia eväitä ja vaaditaan lämmittämään vauvanruokia mikrossa. Jätetään pöydät aivan ryöttäiseen kuntoon vauvan sotkuja, eväiden tähteitä ja roskia ja vessoihin vauvan ulostetta ja vaippoja haisemaan. Olen myös nähnyt kun eräs
2. onko näille äitikerholaisille pakko lämmittää vauvanruoka? Muistelen että joskus oli lehtikirjoitus tämäntyyppisestä aiheesta. Siinä kauhisteltiin kun ei vauvanruokaa lämmitetty kuin varsinaisille asiakkaille (niille jotka ostaa itselleenkin jotain muuta lisäksi). Tätä pidettiin sitten hirveänä menettelynä.
On kyllä yritetty sitä että lämmitetään vaan varsinaisille asiakkaille. Muistan vieläkin yhden äidin järkyttyneen ilmeen kun hän tuijotti minua ja sanoi että "mutta se tulee lapselle!" Ihan kuin minä olisin hirviö jonka takia lapsi jää ilman ruokaa :D
Tuota ja niskojen nakkelua & huonoja arvosteluja tuli sen verran että nykyään lämmitetään kyllä mutta välillä tuntuu että sekin on huonoa palvelua ettei lapsen eväiden lämmittäminen mene koko jonon ohi automaattisesti :(
"Parkkiaika loppuu just , kauhea kiire" -asiakkaat.
Syytön mä olen siihen, että et osaa ostaa tarpeeksi parkkiaikaa. EVVK.
Lukutaidottomat ärsyttävät minuakin. Esimerkiksi jos pyydän jossakin viestissä, että tiedustelut pyydän osoittamaan kollegani sähköpostiosoitteeseen X, vastaa iso osa ihmisistä silti siihen minun viestiini minulle. Jos pyydän lähettämään tiedot X, Y ja Z, kymmeneen ihmiseen mahtuu aina yksi, joka vastaa viestiin toimittamatta pyydettyjä tietoja ja joudun kysymään uudestaan.
Olen alalla, jossa jokainen minuutti aikaamme kirjataan tarkkaan ja maksaa asiakkaalle lisää, joten sinänsä asiakas maksaa itse hutiloinnistaan, mutta se raha menee firmalle. Minä en lisää palkkaa siitä, että joudun toistamaan itseäni ja välittämään viestejä oikeille vastaanottajille.
Myös kopiohirviöt ärsyttävät. Siis ne, jotka laittavat viestiinsä varmuuden vuoksi puoli firmaa kopioksi. Joskus kyse on niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kysymyksestä, johon voisi vastata yhdellä sanalla. Ehkä asiakas ajattelee, että saa todennäköisemmin vastauksen nopeasti, kun viestissä on monta vastaanottajaa, mutta todellisuudessahan tilanne on päinvastainen. Jos minä saan viestin, josta näen, että se on mennyt lisäkseni kolmelle muullekin ihmiselle, sorrun olettamaan, että joku niistä kolmesta vastaa siihen. Jos ne kolme muutakin ajattelevat kuten minä, asiakas ei välttämättä saa vastausta. Sen sijaan jos näen, että viesti on tullut vain minulle, sille on vähän pakko tehdä jotakin, vähintään välittää henkilölle, jolle ko. asia kuuluu.
Näille kopiohirviöille läheistä sukua ovat henkilöt, jotka pistävät sähköpostiinsa CC:ksi saman tien firman kaikki omistajat ja pomot, jos eivät saa tahtoaan läpi tai jos heillä on valittamista. Usein tällaiset pomolle valittajat suuttuvat täysin kohtuuttomista asioista, kerran esim. oma asiakkaani päätti vain lopettaa toimeksiannon kanssamme ilmoittamatta siitä, ja hän koki vääryydeksi, että loppulaskuun oli sisällytetty pari tavoitteluyritystä yhteensä 5 minuuttia, kun hän ei tosiaan ollut millään tapaa ilmoittanut, että päättää toimeksiantonsa. Valitti sitten tästä pomolleni. Yleensä tässä kohtaa annan asiakkaalle sitä, mitä tämä tahtoo, ja annan pomon vastata sähköpostiin, sillä meidän kesken tiedän, että hän on itseäni paljon tiukempi tyyppi eikä katsele minkäänlaista perseilyä asiakkailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä toisten asuntoihin tunkeutujat kyllä kummastuttaa, kun ette osaa antaa edes mitään summittaista arviota milloin tunkeudutte sisään. Jos viestissä lukee "tarkastamme termostaatit 4.-5
Kyllä minä insinööriaivoilla osaan laskea, kauanko yhteen asuntoon menee aikaa. Siksihän kirjoitan tiedotteeseen, että homma tehdään vaikkapa 9-15. Vaan kun se seitsensorminen asukas ei ymmärrä, että hänen (vaikkapa asuntoon no. 10 tulllaan noin klo. 10.)
"Kyllä minä insinööriaivoilla osaan laskea, kauanko yhteen asuntoon menee aikaa. Siksihän kirjoitan tiedotteeseen, että homma tehdään vaikkapa 9-15. Vaan kun se seitsensorminen asukas ei ymmärrä, että hänen (vaikkapa asuntoon no. 10 tulllaan noin klo. 10.)"
Mitä ihmettä? Jos kerran tiedät paljonko yhteen asuntoon menee aikaa niin mikset kirjoita sitä siihen viestiin? Asukkaan pitää siis laskea asunnot, jakaa antamasi aikaikkuna asuntojen määrällä ja vielä päätellä missä järjestyksessä menet. On sulla tosiaan insinööriaivot :D
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidottomat ärsyttävät minuakin. Esimerkiksi jos pyydän jossakin viestissä, että tiedustelut pyydän osoittamaan kollegani sähköpostiosoitteeseen X, vastaa iso osa ihmisistä silti siihen minun viestiini minulle. Jos pyydän lähettämään tiedot X, Y ja Z, kymmeneen ihmiseen mahtuu aina yksi, joka vastaa viestiin toimittamatta pyydettyjä tietoja ja joudun kysymään uudestaan.
Olen alalla, jossa jokainen minuutti aikaamme kirjataan tarkkaan ja maksaa asiakkaalle lisää, joten sinänsä asiakas maksaa itse hutiloinnistaan, mutta se raha menee firmalle. Minä en lisää palkkaa siitä, että joudun toistamaan itseäni ja välittämään viestejä oikeille vastaanottajille.
Myös kopiohirviöt ärsyttävät. Siis ne, jotka laittavat viestiinsä varmuuden vuoksi puoli firmaa kopioksi. Joskus kyse on niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kysymyksestä, johon voisi vastata yhdellä sanalla. Ehkä asiakas ajattelee, että saa todennäköisemmin vastaukse
Sähköpostin käyttö on monelle tosiaan ylivoimaista. Sun vuodatuksesta kuitenkin jäi puuttumaan itseäni eniten ärsyttävät sähköpostittelijat. Ne, jotka aloittavat aina uuden viestiketjun samasta aiheesta. Ei helvetti, verenpaine nousee jo kun ajattelenkin jotain pitkää palvelun sopimista josta on lopulta 149 eri viestiketjua. Joissain yksi viesti, joissain useampia. En tiedä mikä heitä vaivaa. Löytääkö he itse niistä lopulta mitä oikein on sovittu? Asiakkaani ovat yrityksiä ja välillä ihmettelen miten monessa yrityksessä on noin sekavia ihmisiä ihan tärkeissäkin tehtävissä. Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, ettei kaikille ei ole tuonkaan vertaa ymmärrystä jaettu. Kyllähän portaiden kävely ylöspäin kasvattaa kuntoa ja jakolasku on tuntematon käsitys.
Totta puhuen olen tässä reilut 10.000 asuntoa kiertäeenä huomannut, että soittajat eivät ole tyhmiä vaan yksinäisyydessään ja mielenterveysongelmissaan soittavat mihin tahansa numeroon, joka saavat käsiinsä. Surullista.
Aggressiviset asiakkaat, jotka tulevat purkamaan omaa pahaa oloa ja keksivät konfliktin vaikka omasta päästään. 99% pystyn hoitamaan itse ja niille pahimmille sanon, että vartijat ovat yhden napinpainalluksen päässä. Kokeillaanko, kuinka nopeasti vartijat ovat täällä, jos se uhkailu ei lopu?
Sellaiset, jotka uskovat olevansa oikeassa kaikesta. Ei ole meidän vikamme, että olet väärässä paikassa, väärään aikaan, olet saanut vääriä ohjeita jostain muualta jne. Jos olet varannut aikasi palveluntarjoajalle X, älä syytä meitä siitä että olemme palveluntarjoaja Y.
Vad kan man säga? Skit kunder är ett faktum, men vem har för många kunder? Det är bara att ta faktum som de är.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minä insinööriaivoilla osaan laskea, kauanko yhteen asuntoon menee aikaa. Siksihän kirjoitan tiedotteeseen, että homma tehdään vaikkapa 9-15. Vaan kun se seitsensorminen asukas ei ymmärrä, että hänen (vaikkapa asuntoon no. 10 tulllaan noin klo. 10.)"
Mitä ihmettä? Jos kerran tiedät paljonko yhteen asuntoon menee aikaa niin mikset kirjoita sitä siihen viestiin? Asukkaan pitää siis laskea asunnot, jakaa antamasi aikaikkuna asuntojen määrällä ja vielä päätellä missä järjestyksessä menet. On sulla tosiaan insinööriaivot :D
On minulla sen verran uskoa asiakkaiden järjenjuokuun ja laskutaitoon. Toki voin tehdä tarkemmankin aikataulun, jos sinä tai hengenheimolaisesi haluavat maksaa siitä. Siihen en tosin usko.
Toisekseen jo lähtiessä voi auto hajota, mittarit eivät toimi, huoltomies ei olekaan paikalla jne. Tämä on tietysti aivokuolleelle aivan yllättävää.
Onneksi teen työtä missä en ole asiakkaiden kanssa kontaktissa. Mutta mitä esimies välillä avautuu niin siellä on sellaisia vastarannankiiskejä joille ei mikään kelpaa, koska "aina ennenkin on näin tehty".