Hienoin hotelli missä olet majoittunut
Suomessa ja/tai ulkomailla? Mikä siitä teki erityisen hienon?
Kommentit (55)
Mendez Teneriffalla. Tarjoilijat tarjoilivat aamiaisen hopeavadeilta valkoiset käsineet käsissä ja frakki päällä. Tämä 80 luvulla.
Mm. Grand Hotel Oslossa ja Kempinski Budapestissa. Hienoa niissä oli kova hinta.
Vierailija kirjoitti:
Hotelli Astoria Leningradissa. Tyylihuonekalut ja kattokruunuja. Vanhaa tyyliä, mutta siksi erikoinen.
Huomaa: vanhaa Euroopasta kopioitua tyyliä rakennuksissa ja sisustuksessa.
Olin joskus hotelli Klaus K sviitissä Helsingissä yön, työpaikan pikkujoulut. Oli ihan hieno.
Yleensä hienoissa hotelleissa ei ole muuta hienoa kuin korkea hinta.
The Boma (uudempi osa) Nairobissa ehkä. Tyylikäs, valtavat huoneet.
Grand Hotel Oslo, Kämp Helsinki, Lilla Roberts Helsinki.
Palladiun Hotel Palmyra, Ibiza. Erinomainen ja hotellin ravintola on ollut listattuna parhaiden AI-hotellien top kympissä. Voin suositella.
Vilnassa mutten muista enää nimeä. Huone oli todella suuri ja samoin kylppäri. Oli myös parveke ja vieressä uimapaikka. Aamiaisella kuumatjuomat tarjoiltiin pöytiin ja salin ovella hienoissa vaatteissa toivotettiin huomenta sir ja madam. Se oli joku matkatoimiston bussimatka ja mietittiin jo että onko käyny virhe majoituksessa sillähinnalla. Joku perhe myös majoittui hulppeassa huoneessa.
Ruotsissa tarjoilija toi pyydän lähelle erikseen tee pussitkin mistä valita ettei tarvinnut nostaa pyllyä. Ja kaatoi kuppiin veden kuin muuta . No pöytiin tarjoilu oli ennen tyylikästä. Asiakkaat ei parveillut pitkin käytäviä lautanen kädessä. Ne tuotiin pöytiin. No Espanjassa oli kunnon kylpyamme ja seinät peiliä kuin tuplapatjat kunnon täkit ja sohva huoneessa . Spa jäi käyttämättä. Niissä on lämmitetty allas jne. Kauppakin oli ja ulkoallas. Ikävintä on näissä se suuri määrä asiakkaita kuin tehdas ikään. Voisi olla ennemmin pari pienempää yksikköä. Kuin yksi jätti suuri. No kodikkuus on mukavaa. Surkein oli oma valinta Saharassa beduiiniteltta mikä täyttyi hiekasta ja moskiitoista. Järkyttävä olo siellä hiekalla. Hyh.
Afrikassa bungalowit missä asuttiin taloissa. Niin hyvää ruokaa ei ole missään maan päällä kuin siellä.
Varmaan hienoin on joku egyptiläinen viiden tähden hotelli, olen ollut monissa. Sanotaan vaikka TUInkin valikoimaan nykyään kuuluva Baron Palace Sahl Hasheeshissa. Rakennus on upea, kultaa ja kimallusta, henkilökuntaa niin paljon, että mitään ei tarvitse itse tehdä. Ruoka parasta a-luokkaa, piperrystä huipputasolla. Ainoa miinus sijainti, eli keskellä aavikkoa. Toki noihin resortteihin mennään lepäämään, joten tekemistä ei siellä erityisesti kaivata.
Hienoja hotelleja on varmaan kaikissa suurissa kaupungeissa, itse en yleensä erityisesti etsi luksusta, vaan kauniita rakennuksia ja kehuttuja ravintoloita. Olin viimeksi keväällä espanjalaisessa suht pienessä kaupungissa hotellissa, joka oli tasoltaan aivan loistava, ja maksoi vähän reilut 100 euroa yöltä. Upeaa vieraanvaraisuutta, asiakkaan henkilökohtaista huomioimista, upeat ruuat ja aamiainen, keskiaikainen historiallinen espanjalainen kaupunkitalo entisöitynä taiteella ja kasvitieteellä höystettynä. Tähtiä silti vain kolme, ehkä koska ei ollut kengänkiillotuskonetta tai uima-allasta.
5 tähden hotellit esim. Kreikassa ovat toki upeita, mutta minusta niissä ei ole mitään järkeä lomailla, kun parasta maassa on juuri pienet paikalliset ravintolat ja kahden tähden hotellit, joiden henkilökunta oikeasti osaa vieraanvaraisuuden.
Hongkongissa oli hieno hotelli, mutta en muista mikä hotelli nyt olikaan.
Varmaan Hotel Bretagne Ateenassa. Työmatkoilla aina 4-5*.
Mitenkäs Helsinki? Onko kukaan ollut Kämpissä tai hotelli Mariassa? Itse buukkaan aina tylsästi aseman Grand Centralista kylpyammehuoneen, koska on sijainniltaan itselleni sopiva. Olisi kyllä kiva joskus maksaa viisi sataa ekstraa ja nähdä mitä sillä Helsingissä yössä saa.
Kalastajatorppa on itse asiaassa yllättävän ylellinen.
Varmaan joku Las Vegasissa, muutamassa hotellissa siellä ollut, melkosen hulppeita ja kerran huone oli kuin sviitti, varmaan lähemmäs 100 neliön lukaali. Silti ne on siellä kohtuuedullisia.
Uppsalassa majoituttiin 3-henkisenä perheenä teinin kanssa tässä hotellissa sellaiseen sviittiin. Siinä oli 2 makuuhuonetta niin ei maksanut sen enempää, kuin 2 erillistä huonetta ois maksanut.
Hotelli Astoria Leningradissa. Tyylihuonekalut ja kattokruunuja. Vanhaa tyyliä, mutta siksi erikoinen.