"saamelaishahmo poistetaan kuvankäsittelyllä teoksesta. Jää yksinäinen poro tunturiin. Kuvatkoon se sitten nykysaamelaisuutta"
Ihan paras kuittaus uhriutujille! :)
"Vaatimus teoksen poistosta on pyrkimys ennakkosensuuriin. Suostun kuitenkin siihen, että saamelaishahmo poistetaan kuvankäsittelyllä teoksesta. Jää yksinäinen poro tunturiin. Kuvatkoon se sitten nykysaamelaisuutta, Souri jatkaa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/571dcf4d-82c1-4e02-a6c2-667ce72f3d58
Kommentit (825)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukahan on oikea tekijä souri ei tuohon kykene korkeintaan piirtämään nunnukan lukemaan playboita
Anteeksi vaan. Souri on erittäin lahjakas kuvataiteilija. Verrokkeja on Suomessa lähinnä Juhani Palmu, Reidar Särestöniemi ja Helene Shjerfbeck. Ei sitä lahjakkuutta poista se, että on tehnyt muutakin. Itse olen kuvataiteellisesti lahjakas, mutta monet lajissa yhtä lahjakkaat ikätoverit on kouluttautuneet diplomi-insinööreiksi ja se taide on jäänyt harrastukseksi. Jos he ei pystyisi enää hoitamaan insinöörin töitään ja alkaisi myydä tauluja, niin pitäisikö se kyseenalaistaa sillä perusteella, että ne on dippainssin tekemiä? Ammattitaiteilijoiksi alkaa ne, jotka ei kykene muuhun.
Missäpäin maaseutua tuollaisia juntteja sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palmun lato aiheiset taulut pohjanmaalta pitää kieltää loukkaavina
Edustaa saama laatua tämän tuurilesbon kanssa.
Mitä se lesbous tähän liittyy?
Kata alkoi lepakoksi koska tiesi että heikäläiset ostaa aina omiltaan ja tukee rahallisesti aina omiaan. Ns heteromarkkinoilla tuo opportunisti ei pärjäisi millään.
Kysymys ei pohjimmiltaan ole saamelaisuudesta, vaan intersektionaaliseen feminismiin liittyvästä uhriutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoppa itse tuota Soitin sukupuolta ja ulkonäköä. Tuommoinen nainen on ilmiselvä lespo ilman että sitä tarvitsee erikseen kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai poro saa jäädä? Pitäisikö poistaa sekin?!
Ja maisema pois. Erittäin epäilyttävä varmasti sekin.
Hyvä Souri!
Tasan ainoa syy miks sitä kokoajan potkitaan on se et se saa suomen muut virallisesti verkostoidut taiteilijat näyttään ihan avuttomilta räpeltäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos malaa noin rumia tauluja niin ei kelpaa kuin lesboksi jos siihenkään. Mutta noin huonoilla taiteenlahjoilla Kärkkäinen ei tule ikinä saamaan miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukahan on oikea tekijä souri ei tuohon kykene korkeintaan piirtämään nunnukan lukemaan playboita
Anteeksi vaan. Souri on erittäin lahjakas kuvataiteilija. Verrokkeja on Suomessa lähinnä Juhani Palmu, Reidar Särestöniemi ja Helene Shjerfbeck. Ei sitä lahjakkuutta poista se, että on tehnyt muutakin. Itse olen kuvataiteellisesti lahjakas, mutta monet lajissa yhtä lahjakkaat ikätoverit on kouluttautuneet diplomi-insinööreiksi ja se taide on jäänyt harrastukseksi. Jos he ei pystyisi enää hoitamaan insinöörin töitään ja alkaisi myydä tauluja, niin pitäisikö se kyseenalaistaa sillä perusteella, että ne on dippainssin tekemiä? Ammattitaiteilijoiksi alkaa ne, jotka ei kykene muuhun.
Missäpäin maaseutua tuollaisia juntteja sikiää?
Kuka tahansa, joka tuntee olevansa luovan taiteellisen työn tekijä jollain kulttuurin taiteenalalla voi kutsua itseään taiteilijaksi.
T. Fiksupedia
Vierailija kirjoitti:
On olemassa taiteilijoita ja maalareita. Kata on jälkimmäisiä.
No ei todellakaan ole, taidat olla teknisesti kyvytön oIkEa tAiTeILiJa?
Minulla on 30 vuoden ura kuvataiteissa, souri on virkistävän taitava.
Kyllästyttää jatkuva mielensäpahoittaminen aiheesta kuin aiheesta. Maalaus oli ihan hieno. T. Vasemmalla laidalla oleva ihminen
Olen sanaton. Jospa Souri menisi DNA-testiin, ja löytyisi ripaus saamelaista.
Onko nyt niin, että vitivalkoisena suomalaisena en voi esimerkiksi ottaa valokuvaa jonkin muun kulttuurin edustajasta ja pistää sitä kehyksiin? Voinko naisena tehdä kuvan mistään muusta sukupuolesta, kansallisuudesta, kulttuurin edustajasta? Ja jos vaikkapa saamelainen nyt ottaa minusta kuvan, niin onko sillä hetkellä varastettu kulttuurinen pääomani?
Vierailija kirjoitti:
Minusta Sourin taulut ovat hienoja.
Minä pidän niistä myös 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehehe. Jos Kata on nIiN tAitAvA, miksei häntä arvosteta varsinaisissa taidepiireissä? Salaliitto? Naisviha? Lesboviha?😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän niistä myös 🙂
Pidän joistain Sourin töistä, en kaikista.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän niistä myös 🙂
Kannattaa pitää tuollaiset asiat ihan itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tikku-ukko taiteilijat joiden osaamattomuus on niiden tyyli tulee ja syö sut elävältä. : D
Olet siis ihan oikeassa ja noi taidottomat narsistiset urpot ei kestä sitä, sen enempää kun souriakaan koska molemmat saatte ne näyttään ihan va jakeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehehe. Jos Kata on nIiN tAitAvA, miksei häntä arvosteta varsinaisissa taidepiireissä? Salaliitto? Naisviha? Lesboviha?😆🤣
Ei kun siks kun se osaa ihan oikeasti wikä,vaan juosten kuse kaikkea mitä tekee.
Herra on hyvä ja tutustuu aiheeseen niin mun tarve puolustella kantaani loppuu siihen.
Spreijaan aliskaan samelaisnaisen ilkosillaan. Omistan saamelaisuudesta 1/8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muiden ihmisten mielipide = teknistä osaamista?
Sun on pakko olla joku apuraha taiteilija tai persu joka vaan huutelee.
Tulee mieleen Pirkka-Pekan ja Aake Kallialan Nunnuka hahmot. Pöyristyttiin niistäkin ja niinpä hahmot vetivät ylleen tummat puvut.
Olivat sitten kuitenkin vielä hupaisemman näköisiä. Ehkäpä saamelaiskulttuuri tulisikin jättää heille itselleen. Vaalikoot kuten tahtovat umpiossaan.