Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu peruttu mun osalta! Mies sanoi ettei osteta toisillemme lahjoja, lapsille vaan

Vierailija
01.12.2023 |

Jää muka enempi rahaa ruokiin ja voitais käydä vaikka risteilyllä.

Tuli kyllä niin kamala olo kun tajusin että tässä se oli, rakkaus on loppu meidän suhteesta!

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt varmaan vitsaillaan aloituksessa mut jos joku aikuinen on noin lahjojen ja tavaran perään niin kannattaa miettiä mistä se johtuu. Tässä kyse ei ollut siitä ettei mies välitä, kun ehdotti kuitenkin yhteistä risteilyä. Miksi siis halutaan koko ajan lisää ja lisää ja oletetaan että oma puoliso ostelee tavaraa? 

Vierailija
102/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi rakkauden osoitus minulle on, että mies pesee vaikka saunan ja vessan kuin että toisi jotain lahjoja.

Saunan ja vessan pesuun kuluu aikaa ja vaivaa. Lahjan saa tilattua puhelimella parissa sekunnissa.

Vähän vastaavasti minulle tärkeintä on se, että järjestää aikaa ja rauhaa jouluna, on läsnä, hyvällä tuulella ja esim. laitellaan joulua, ruokia, takkatulia jne. yhdessä. Lahjaksi riittää vaikka suklaarasia, mikä sekin vain lapsia varten, koska lapsille olisi outoa, jos joku ei saisi yhtään lahjaa (niin kuin joku tuossa aiemmin muisteli, että oli lapsena surullinen, kun äiti ei saanut lahjaa).

Eli kunhan mies tekee täsmälleen niin kuin nainen vaatii ja käskee on joulu hyvä?

Nyt en ymmärrä. Kyllä sillä miehellä on ihan yhtälailla ideoita ja mielihaluja ruokien suhteen, ja se voi olla mies, joka keksii, että tehdäänpäs hienot jäälyhdyt pihalle, laitetaanpas takkaan tulet, tai tarjoillaanpas tänä jouluna miehen itsensä suolaamaa graavilohta. Ihan oma-aloitteisesti. Pointti on siis vain se, että kaikki on läsnä ja osallistuu hyvillä mielin yhteiseen mukavaan joulunaikaan. Lahjat on mulle toissijaisia, ne on lähinnä lapsia varten, että tulee joulupukki lahjoineen. Aikuisille joku paketti sinne jaettavaksi, mutta suklaarasia riittää hyvin. 

T. Se, kelle vastasit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat joku rakkauden mittari? Huh mikä materialismin multihuipentuma. 

Ja eikö toi risteily oo muka mukava ajatus? Yhteistä laatuaikaa. Ennemmin joku kiva reissu kuin keskinkertainen pakolla ostettu lahja. 

Vierailija
104/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin suomalaista. En pysty kuvittelemaan, että muualla tehtäisiin kömpelöä parodiaa naisesta, joka pahastuu kun ei saa joululahjaa puolisoltaan. Suomalaiset ovat ovat ihan omaa rotuaan. Ilmeisesti puolisoa on kohdeltu hyvin, jos hetkeen ei ole annettu turpaan ja siitäkin pitää kiittää. Käytöstavoista, huomaavaisuudesta tai romantiikan hömpötyksestä ahdistutaan.

Lapsille on hirveän hauskaa kuunnella äitinsä kiukuttelua ja/tai v^ttuilua siitä miten taas tuli väärä lahja tai lopulta lahjaa ei ollenkaa. Isää kävi lähinnä sääliksi. 

-ohis

Mua ahdisti, kun äiti oli laittanut kaikille muille, myös isälle lahjat ja avatessa tajuaa, että vain äiti on ilman. Siinä 10 vuoden iässä aloin laittamaan äidille lahjan ja näin miten hän arvosti. Isää ei tilanne vaivannut mitenkään. Ehkä ä

Itse sain joskus jopa äidille ostamani lahjan itselleni takaisin. Nykyään en osta äidille lahjaa.

Vierailija
105/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin hyvän elämänohjeen. Elämä koostuu sarjasta valintoja.

Todella noin on ja hyvin monia asioita voimme valita. Kuulin myös eräästä perheestä, jossa melkein kilpaillaan kuinka paljon kukin saa joululahjoja. Kymmeniä/ pää. Samasta perheestä viestiä että pitäs saada uusi tv. Entinen on pieni perustv ei smart eikä voi katsoa areenaa eikä tietysti muitakaan älytv: n ohjelmia. En uskaltanut ehdottaa, että sano et ei mitään kymmeniä joululahjahjoja nyt kenellekään vaan ostetaan iso HDtv. Sen saisi heittämällä kun lopettavat kymmenien joululahjojen hankkimisen. Asioita pitää osata priorisoida. 

Vierailija
106/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lahjat kuuluu aikuseenkin jouluun

ap

Mielestäni joulu on lasten juhla. Aikuiset voi ostaa itselleen lahjan jos niin haluaa. Jos ainoa tapa saada kunnioitusta parisuhteessa on jonkun materiaalin saaminen, niin joutaakin parisuhde päättyä tähän.

Vierailija
107/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjat joku rakkauden mittari? Huh mikä materialismin multihuipentuma. 

Ja eikö toi risteily oo muka mukava ajatus? Yhteistä laatuaikaa. Ennemmin joku kiva reissu kuin keskinkertainen pakolla ostettu lahja. 

Tälläistä suurinosa ihmisten "mittari" ja elämä tavaraa ja materiaa pitää ostella muuten ei rakasta!! Oksettavaa ja takapajuista että jotkut aikuiset itkee jos ei oo ostettu lahjaa tai sellaista lahjaa joka ei vähintään satasien arvoinen. Toivon kolmatta maailmansotaa niin pääsis noistakin materialisteista eroon. 

Vierailija
108/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mielestäni joulu on lasten juhla. Aikuiset voi ostaa itselleen lahjan jos niin haluaa. Jos ainoa tapa saada kunnioitusta parisuhteessa on jonkun materiaalin saaminen, niin joutaakin parisuhde päättyä tähän.

Joulu on kaikkien juhla mutta on minustakin outoa ja suoraan sanoen kuvottavaakin jo että jotkut aikuiset niin kovasti materian yms perään että "rakkaus" loppuu siihen paikkaan jos ei jouluna saa lahjoja! Ymmärrän lapsia mutta että keski ikäisetkin haluaa risteilyä,tahdotaan koruja,tahdotaan monen sadan rääsyä...

Vierailija
109/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan et mies osoittaa arvostavansa mua. Joku rupuristeily ei ole arvostusta.

ap

Etkö sä osaa lukea sitä arvostusta muista eleistä kuin ostetetusta krääsästä?

Mä huomasin arvostustuksen tänä aamuna kun sain nukkua rauhassa 11 asti, kukaan ei tullut kyselemään mitään, keittiössä tehtiin aamupalaa hissukseen ja kahvi odotti valmiina kun heräsin. Olinkin illalla ihan rättipoikkiväsy, se oli huomioitu.

Vierailija
110/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joulu on kaikkien juhla mutta on minustakin outoa ja suoraan sanoen kuvottavaakin jo että jotkut aikuiset niin kovasti materian yms perään että "rakkaus" loppuu siihen paikkaan jos ei jouluna saa lahjoja! Ymmärrän lapsia mutta että keski ikäisetkin haluaa risteilyä,tahdotaan koruja,tahdotaan monen sadan rääsyä...

Minusta on väärin opettaa lapsillekin se, että lahjoja pitää olla ja paljon. Kulutusjuhlat muutenkin on huono esimerkki elämän varrelle. Meillä ei ole koskaan harrastettu sellaista. Jouluna muutama paketti lapsille, sellaisia jotka ovat tarpeen ja tulevat käytetyksi. Aikuisten kesken ei mitään.

Vierailija
111/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se siten selvisi mullekin, että mies ei rakasta minua. Ei ole koskaan rakastanutkaan, kun ei ole 30 vuoden aikana joululahjaa ostanut.

Vierailija
112/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kamalaa kuinka on lapsellisia aikuisia, jotka vielä aikuisenakin tarvitsee lahjoja. 😳 Meillä on ostettu kaupasta itselle mitä tarvitsee ja olisi naurettavaa alkaa jotain paketteja vaihtelemaan. 🤣

Mitään turhaa ei voi ostaa kaappeihin lojumaan ja turhalta tuntuisi kysyä toiselta lahja toiveita kun kumpikin voi tuhlata omiin tarpeisiinsa tai olla tuhlaamatta. Tulee mieleen etteikö joillain tule joulua ellei ole pakko törsäämistä. Eihän meillä edes mitään puutu jouluna kun kaikki tarpeelliset hankitaan pitkin vuotta eikä odotella mihinkään jouluun.

Jotkut aikuiset osaa yllättää lapsellisuudellaan,ovat lapsellisempia kuin lapset ikinä jouluna. 

Menipä sinulla nyt tunteisiin kun joku toivoo jouluna pakettia.

Meillä on ihan itsestään selvää että jouluna jokainen saa lahjan. Ei tarvitse olla kallis, mutta jokainen on muistamisen arvoinen. 

Eikä se ole vaihtoehto rakkaudelle ja lämpimälle parisuhteelle vaan osa sitä. 

Vierailija
113/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, otan niin osaa! On varmaan vaan ihan vähitelkennpääsdyt lipsumaan siihen, ettet ole enää hänen elämänsä aurinko ja keskipiste, järkyttävää että nyt jotkut lapset menee laittamaan sun edelle, ja vielä jouluna! Siis tosi itsekästä! Niin loukkaannun sun puolesta. Palveleeko se muuten enää mitenkään tai antaako rahaa? Miten voi elämä olla tuollaista kärsimystä naisella parhaassa iässä.

Minusta tuo ap ei varsinaisesti auringolta kuulostanut (Huom. yksi l-kirjain!), pikemminkin joltain kylmältä, pimeältä planeetalta.

Vierailija
114/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin suomalaista. En pysty kuvittelemaan, että muualla tehtäisiin kömpelöä parodiaa naisesta, joka pahastuu kun ei saa joululahjaa puolisoltaan. Suomalaiset ovat ovat ihan omaa rotuaan. Ilmeisesti puolisoa on kohdeltu hyvin, jos hetkeen ei ole annettu turpaan ja siitäkin pitää kiittää. Käytöstavoista, huomaavaisuudesta tai romantiikan hömpötyksestä ahdistutaan.

Lapsille on hirveän hauskaa kuunnella äitinsä kiukuttelua ja/tai v^ttuilua siitä miten taas tuli väärä lahja tai lopulta lahjaa ei ollenkaa. Isää kävi lähinnä sääliksi. 

-ohis

Mua ahdisti, kun äiti oli laittanut kaikille muille, myös isälle lahjat ja avatessa tajuaa, että vain äiti on ilman. Siinä 10 vuoden iässä aloin laittamaan äidille lahjan ja näin miten hän arvosti. Isää ei tilanne vaivannut mitenkään. Ehkä ä

Miksi äiti ei laittanut itselleen lahjaa, kun kerran tiesi, ettei kukaan muu hoida asiaa?

Vierailija
115/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jehmu. Miten sä selviät tuosta 🤸

Minä pyysin ettei osta, ku en itse keksi mitään. Meniköhän läpi  💃

Vierailija
116/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pistää ero vireille. En tuollaista miestä kauaa katsoisi.

Siinäpä ukolle lahjaa kerrakseen  🌚

Vierailija
117/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 joulukuuta on arkipäivä. Ei silloin tarvii mitään lahjoja.

Vierailija
118/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole koskaan ostaneet toisillemme lahjoja ja syy siihen on se, että mies ei osaa ostaa minulle. Itse osaisin ostaa miehelle mieleisiä lahjoja, mutta olisi hyvin epätasa-arvoista jäädä itse ilman lahjoja. Siksi ei osteta.