Joulu peruttu mun osalta! Mies sanoi ettei osteta toisillemme lahjoja, lapsille vaan
Jää muka enempi rahaa ruokiin ja voitais käydä vaikka risteilyllä.
Tuli kyllä niin kamala olo kun tajusin että tässä se oli, rakkaus on loppu meidän suhteesta!
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi taitaa olla toinen nainen jolle ostaa niitä joululahjoja.
En oikein jaksa uskoa. Ei sitä kukaan muu huolis
ap
Haluatko sinä ap, aina olla se kynnysmatto ?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut aikuiset on joulun alla lapsellisempia kuin lapset, kieli pitkällä odotetaan joululahjoja joiden pitäisi olla kallista ja laadukasta sitten saadaan itkupotkuraivarit kun ei ollutkaan sitä chanelin uutta hajuvettä tms.
Rikkaiden riita ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset haluavat olla niin ankeita ja tylsiä. Eri asia sanoa että ei tarvi puolisoltaan joululahjaa kuin ilmoittaa että ei aio itse sellaista hankkia. Yh, miten ankea suhde
OLEN SAMAA MIELTÄ, ja vaikka sinkku olenkin, niin haluan silti lahjan :)))
Kaikki hinnat ovat nousseet, useimmilla palkat eivät ole nousseet samaa tahtia. Vaimo ei tätä tajua, hän ei seuraa talousuutiset ja tuhlaa entiseen malliin. Monessa perheessä edelleen mies hoitaa raha-asiat. Ehkä hän on todennut, että nyt aletaan olla tiukilla. Perhe on riippuvainen hänen tuloistaan ja työpaikalla on selvästi tilaukset vähentyneet. Mies tietää, että työttömyys romahduttaa heidän taloutensa. Hän rakastaa vaimoaan eikä halua moittia tuhlailusta. Vaimo ostaa hänelle joka vuosi jonkin kalliin lahjan, joka ei ole mieleen. Hän ehdottaa varovasti, että aikuiset lopettaisivat lahjojen annon. Vaimo ajattelee vain itseään ja vetää herneen nenään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hinnat ovat nousseet, useimmilla palkat eivät ole nousseet samaa tahtia. Vaimo ei tätä tajua, hän ei seuraa talousuutiset ja tuhlaa entiseen malliin. Monessa perheessä edelleen mies hoitaa raha-asiat. Ehkä hän on todennut, että nyt aletaan olla tiukilla. Perhe on riippuvainen hänen tuloistaan ja työpaikalla on selvästi tilaukset vähentyneet. Mies tietää, että työttömyys romahduttaa heidän taloutensa. Hän rakastaa vaimoaan eikä halua moittia tuhlailusta. Vaimo ostaa hänelle joka vuosi jonkin kalliin lahjan, joka ei ole mieleen. Hän ehdottaa varovasti, että aikuiset lopettaisivat lahjojen annon. Vaimo ajattelee vain itseään ja vetää herneen nenään.
Jos näin on niin mies voi vain ja ainoastaan syyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin miehelle etta sopii mainiosti ja voin hoidella varaukset sinne risteilylle. Sitten buukkaat ihanan karibianristeilyn lentoineen kunnon sviitissa ja annat miehelle aattona varauspaperit suloisesti hymyillen. Kiitat miesta ihanasta lahjasta ja kehut miten huomaavainen ja antelias han onkaan. Jos hemmolla oli mielessa joku tallinnanreissu niin yllattyypa perinpohjaisesti.
Jos haluat lisaa kierretta hommaan niin varaa karibianristeily koko perheelle Disneyn laivalta. Viikko lasten kanssa Mikkihiiren ja Akuankan seurassa, niin ensi vuonna mies suorastaan rukoilee etta saa ostaa sulle lahjat.
Hihhih, kaksitoista katkeraa jo alapeukuttanut kirjoitusta. Nyt ap luuri kuumaksi ja varaa ne liput, toi selkeesti iski hermoon.
Kyllä sanoisin näin hiljattain eronneena, että tuo on niitä merkkejä, missä suhde lähtee haalenemaan. Jos on tiukkaa, niin vaikla jollain sovitulla budjetilla pienempää. Seuraavaksi ei huomioida synttäreitä tai äitien-/isänpäivääkään.
Oletpa lapsellinen. Me emme ole ostaneet lahjoja toisillemme kymmeneen vuoteen, on ollut ihanaa kun on saanut keskittyä vaan lasten joulun odotukseen ja joulurauhaan aattona.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mies eikä mikään jos ei naiselleen joululahjaa osta. Harkitsisin vakavasti jatkoa. Kyseessä kuitenkin vuoden suurin juhla, yhdessäolon juhla, johon kuuluu AIVAN oleellisena osana lahjojen antaminen ja saaminen.
Niin, kyllä minäkin olen sitä mieltä että jos on läheinen ihminen, mutta ilman mitään isompaa syytä, ohittaa ihmisen kokonaan Jouluna, ei sitä suhdetta kannata jatkaa. Tietysti avioliittoa ei voi tuolla perusteella lopettaa, mutta on se keskustelun paikka vielä jos näin toistuu usen. Etenkin kun mitään muistamista ei kaikki saa koskaan keneltäkään muulta, jos sukua ei ole eikä ystäviä, työtä yms. Ymmärrän täysin jos on joku kriisi, rahapula, sairaus, muu iso este. Toisaalta JOulu tulee kerran vuodessa joten ei se yllätys ole. Joku pieni suklaarasia, sukat, mitä vaan pientä, ei luulisi olevan ylivoimaista kenellekkään?
Rahapulan ymmärrän muissa ihmisissä, on mullakin tuttuja jotka on joskus sanoneet etteivät pysty lähettämän joulukorteja enää tai lahjoja. Mutta itse olen heille kuitenkin näitä antanut , pelkästään siitä syystä että olen voinut, eikä oma tilanteeni ole niin huono ollut kai. Joulumieli on sydämessä, en hennoisi koskaan jättää ketään läheistä ilman mitään pientä muustamista jos kykenen. Olisi aika raakaa, kun alkaa miettimään että se ihminen tuntisi olevansa täysin hylätty ja yksinäinen kun katselee toisten iloa ja lahjavuoria.
Olen oikeastaan aika vihainen niille nuorille aikuisille jotka taas tänäkin jouluna ohittaa ne nvanhat isovanhemmat täysin, ei edes korttia saa aikaiseksi lähettää. EI ne vanhukset ole somessa, suraamassa nuorten "tykkäyksiä" jouluna. Muuhun rahaa riitää kyllä.
Voi ei, otan niin osaa! On varmaan vaan ihan vähitelkennpääsdyt lipsumaan siihen, ettet ole enää hänen elämänsä aurinko ja keskipiste, järkyttävää että nyt jotkut lapset menee laittamaan sun edelle, ja vielä jouluna! Siis tosi itsekästä! Niin loukkaannun sun puolesta. Palveleeko se muuten enää mitenkään tai antaako rahaa? Miten voi elämä olla tuollaista kärsimystä naisella parhaassa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos menisit juttelemaan sille Kirkon diakoniatyöntekijälle ja kerrot tilanteestasi. Häneltä saat 40 euron lahjakortin jolla voit ostaa perheellesi pientä joulupurtavaa, ehkä kynttilän sille vaimolesikin, tai suklaarasian. Tai, Pelastusarmeijasta hae apua. Tai kaupan Joulupuusta? Myös ilmaiseski lahjoitetaan palstoja voit selailla, monesti annetaan lahjoituksia.
Kyllä se on tahdosta kiinni, ja yrityksestä, eikä rahasta.
Me ollaan miehen kanssa ensimmäistä joulua yhdessä ja sain lahjan jo etukäteen kysymyksen ja toteamuksen muodossa: mikä on sinun budjettisi joululle? Meinaan siis ruokia ja kaikkea muuta. Ja minähän en ole ostamassa sulle lahjaa. Se varmaan käy sulle?
mies tietää, että tavaralahjaa en kaipaa. Kaipaisin lähinnä vaikka jotain kivaa yhdessä tekemistä hänen kanssaan (eli ostaisi liput vaikka konserttiin tai museoon tai johonkin) tai sitten jokin lahjakortti kauneushoitolaan/spa on oikein hyvä. Mutta ei niin ei. Ei mullakaan kallista lahjaa ole. Kylpytakki (jonka ostin Hemtexistä sitä hotel collectionia) ja siihen ompelen erään meidän sisäpiirivitsi kangaspaikan. Lisäksi nahkaiset tohvelit. Molemmille tulee käyttöä, koska mies on aikoinaan sanonut, että olisi kiva sellaiset.
Ja mun budjetti joululle on ilmeisesti aivan älytön. Ostin kuuseen koristeita useammalla sadalla, matkustan useammalla sadalla miehen luo. Toki näitä ei oteta huomioon, koska ne ei miehelle merkkaa. Ja ruokaan olen varannut kahden viikon visiitille (joulu ja uv) noin 500€. Kaikkineen luulen, että mulla menee noin 1000-1500 euroa ja mies kiukuttelee sitä kun hän maksaa aina kaiken.
meillä vähän sama kuin aloittajalla. Mies on insinööri ja itse olen diplomi-insinööri. Mies on pihi ja itse en.
Hae EU ruokakassa , siellä taitaa olla jouluisin joku vanha karkkirasia tai kahvipaketti? Ehkä niistä tulisi muistminen vaimolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset haluavat olla niin ankeita ja tylsiä. Eri asia sanoa että ei tarvi puolisoltaan joululahjaa kuin ilmoittaa että ei aio itse sellaista hankkia. Yh, miten ankea suhde
Mun mies on just tylsä ja saita. Ison virheen tein, oisin niin ansainnut parempaa
kun halusin pitää rapujuhlat sukulaisille mies sanoi ettei niitä rapuservettejä kannata ostaa kun talouspaperi käy hyvin. En sitten pitänyt juhlia ollenkaan kun tuli paha mieli. Mies oli tyytyväinen: tulit sitten järkiis, se vaan sano
ap
Provomieshän tämä on selvästi, mutta jatkakaa vaan.
Näille, jotka ei halua joululahjoja itselleen eikä muille, lahjoitan aina synttäreinään vuohen ulkomaan köyhille. Kerron watsapp viestissä että vuohesi on lahjoitettu ulkomaille. Ole hyvä.
Sullahan on se oma mies. Paras Joululahja.
Ja mun budjetti joululle on ilmeisesti aivan älytön. Ostin kuuseen koristeita useammalla sadalla, matkustan useammalla sadalla mieheen..
Kai olet nämä kustannukset selkeästi esittänyt miehelle? Mies ei lue ajatuksia, insinöörimies vielä vähemmän. (en minäkään lue, olen insinöörinainen). Ja jos haluat lahjan, niin sano se hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, otan niin osaa! On varmaan vaan ihan vähitelkennpääsdyt lipsumaan siihen, ettet ole enää hänen elämänsä aurinko ja keskipiste, järkyttävää että nyt jotkut lapset menee laittamaan sun edelle, ja vielä jouluna! Siis tosi itsekästä! Niin loukkaannun sun puolesta. Palveleeko se muuten enää mitenkään tai antaako rahaa? Miten voi elämä olla tuollaista kärsimystä naisella parhaassa iässä.
Kitsas sydän, ei joulumieltä. Ahne ja pihi, ei haluaisi muille hyvää. Kannataa lukea kirja: saiturin joulu. Rikas ei halunnut antaa muille mitään jouluiloa.
Vaimosi joutuu menemään Hurstin yksinäisten Jouluiltaan, saadakseen edes hitusen lämpöä vierailta, kun ei läheisiltään sitä saa koskaan.
Kuka sanoi että lahjan pitäisi olla tavaraa? Mun mies tietää että rakastan hemmotteluhoitoja (kuumakivihieronta yms) mutta en raaski käydä niissä koska ne ovat niin hintavia. Siispä mies antaa mulle lahjaksi jonkun hemmotteluhoidon josta tykkään tosi paljon ja mies tykkää kun tietää/näkee että lahja oli mulle sopiva.