Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu peruttu mun osalta! Mies sanoi ettei osteta toisillemme lahjoja, lapsille vaan

Vierailija
01.12.2023 |

Jää muka enempi rahaa ruokiin ja voitais käydä vaikka risteilyllä.

Tuli kyllä niin kamala olo kun tajusin että tässä se oli, rakkaus on loppu meidän suhteesta!

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikuiset lahjoja tarvi. En ymmärrä,että joku pahoittaa mielensä.

Vierailija
42/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tavaran palvontaa. Kyllä yhdessäolo on se lahja. Omillaan toimeentuleva ei tarvitse toista väkisin ostamaan jotain vain ostamisen vuoksi. Minusta rakkaus ja tavara ovat aivan eri maailmoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just ehdotin miehelle, ettei ostettaisi toisillemme lahjoja tänä vuonna. Mies vaikutti silmin nähden helpottuneelta. Molemmilla todella raskas ja stressaava vaihe töissä, ja kun lapset ja kaikki muu päälle, jokainen tehtävä kuormittaa. En minä ehdi käyttää aikaa nyt lahjojen hankintaan, joten tulisi ostettua jotain ihan typerää ja turhaa, mikä tulisi ensimmäisenä vastaan. 

Onneksi mies ei loukkaantunut, vaan sanoi, että onneksi sanoit noin, kun hän oli jo stressannut siitä, että mitä mulle ostaisi, eikä ollut vielä keksinyt hyvää lahjaa. 

Sovittiin, että ollaan itse lahjat toisillemme, kun jouluna ehditään viettää laatuaikaa. Ollaan edelleen todella rakastuneita, eikä se tosiaan riipu mistään lahjoista. 

Vierailija
44/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan et mies osoittaa arvostavansa mua. Joku rupuristeily ei ole arvostusta.

ap

Sano sille, että varaa Karibian risteilyn. Älä tyydy muuhun. Nyt tiukkana!

Tilaiskin. Olis pitänyt etsiä joku juristi tai lääkäri eikä insinööri

ap

Sinun olisi pitänyt itse opiskella juristiksi tai lääkäriksi. Et sitten niin tehnyt, vaan kiukuttelet kun omat rahasi ei riitä.

-ohis

Vierailija
45/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aikuiset on joulun alla lapsellisempia kuin lapset,  kieli pitkällä odotetaan joululahjoja joiden pitäisi olla kallista ja laadukasta sitten saadaan itkupotkuraivarit kun ei ollutkaan sitä chanelin uutta hajuvettä tms.

Vierailija
46/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa kuinka on lapsellisia aikuisia, jotka vielä aikuisenakin tarvitsee lahjoja. 😳 Meillä on ostettu kaupasta itselle mitä tarvitsee ja olisi naurettavaa alkaa jotain paketteja vaihtelemaan. 🤣

Mitään turhaa ei voi ostaa kaappeihin lojumaan ja turhalta tuntuisi kysyä toiselta lahja toiveita kun kumpikin voi tuhlata omiin tarpeisiinsa tai olla tuhlaamatta. Tulee mieleen etteikö joillain tule joulua ellei ole pakko törsäämistä. Eihän meillä edes mitään puutu jouluna kun kaikki tarpeelliset hankitaan pitkin vuotta eikä odotella mihinkään jouluun.

Vierailija
47/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monessa perheessä osa "jouluiloa" on äidin kiukuttelu isälle, kun sai väärän lahjan. Se on myös lapsille raskasta kuultavaa. 

Vierailija
48/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Sinun olisi pitänyt itse opiskella juristiksi tai lääkäriksi. Et sitten niin tehnyt, vaan kiukuttelet kun omat rahasi ei riitä.

-ohis

Jotkut aikuiset on tosi tosi lapsellisia lahjojen suhteen ei riitä että vietetään joulu yhdessä vaan kiukutellaan kuin teinit jos ei ole monen tonnin arvoista lahjaa jouluna.

Vierailija
49/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamalaa kuinka on lapsellisia aikuisia, jotka vielä aikuisenakin tarvitsee lahjoja. 😳 Meillä on ostettu kaupasta itselle mitä tarvitsee ja olisi naurettavaa alkaa jotain paketteja vaihtelemaan. 🤣

Mitään turhaa ei voi ostaa kaappeihin lojumaan ja turhalta tuntuisi kysyä toiselta lahja toiveita kun kumpikin voi tuhlata omiin tarpeisiinsa tai olla tuhlaamatta. Tulee mieleen etteikö joillain tule joulua ellei ole pakko törsäämistä. Eihän meillä edes mitään puutu jouluna kun kaikki tarpeelliset hankitaan pitkin vuotta eikä odotella mihinkään jouluun.

Jotkut aikuiset osaa yllättää lapsellisuudellaan,ovat lapsellisempia kuin lapset ikinä jouluna. 

Vierailija
50/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan minun tyttöystävälle  ainakin 6-8 lahjaa. Ostin sille kaksi joulua sitten 33 lahjaa. Pistin ne pakettiin kaikki se oli hauskaa kun toin säkin lahjoja sille ja se lähes järkyttyi.

Oot ihuna <3 ja sun tyttis on hyvin onnellinen nainen

ap

Vierailija
51/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika iloinen, jos olisi sellainen mies, joka haluaisi viettää aikaa kanssani, ja lähteä vaikka risteilylle.

Mutta joillakin on isommat vaatimukset kuin muilla. Ap voisi ostaa lahjat itselleen, mutta valitsee sen sijaan asettaa tarkat vaatimukset sille, miten miehen pitää rakastaa häntä.

Neuvon kirjoittamaan ohjekirjan kaikkien juhla- ja merkkipäivien varalta. Laminoitu versio olisi plussaa.

Vierailija
52/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi taitaa olla toinen nainen jolle ostaa niitä joululahjoja.

En oikein jaksa uskoa. Ei sitä kukaan muu huolis

ap

Vierailija
53/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

-ohis

No toi nyt oli vaan lǎpällä

mut oikeesti onhan se kurjaa kun nǎkee miten mun ystävien miehet satsaa ja panostaa niihin. Ja nää miehet on just yliopiston käyneitä ja kovapalkkaisia eli fiksumpia. Ja sit oma mies ei voi vähempää välittää musta ja mun tunteista. Luulen et se on oikeesti vähän tyhmä

kyllä tää ei joululahjoja juttu tappo mussa kaiken kiinnostuksen intiimimpään kanssakäymiseen. Et sillä osastolla ei miehellä oo mitään odotettavaa

ap

Vierailija
54/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden kieli on ihmisillä erilainen. Tärkeintä voi olla sanat, teot, kosketus, aika tai lahjat. Kannattaa puhua asiasta miehen kanssa. 

https://kaksplus.fi/perhe-elama/parisuhde/rakkauden-kieli-testi/

Itse ajattelen, että elämäntilanne vaikuttaa siihen, mikä tuntuu tärkeimmältä. Pikkulapsiperheessä laatuaika yhdessä voi olla tosi arvokasta. Meillä tosin käsitys laatuajasta oli ihan erilainen. 😄

Vierailija
55/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saathan sinä ostaa miehellesi lahjan, jos vain haluat. 

Vierailija
56/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset haluavat olla niin ankeita ja tylsiä. Eri asia sanoa että ei tarvi puolisoltaan joululahjaa kuin ilmoittaa että ei aio itse sellaista hankkia. Yh, miten ankea suhde

Mun mies on just tylsä ja saita. Ison virheen tein, oisin niin ansainnut parempaa

kun halusin pitää rapujuhlat sukulaisille mies sanoi ettei niitä rapuservettejä kannata ostaa kun talouspaperi käy hyvin. En sitten pitänyt juhlia ollenkaan kun tuli paha mieli. Mies oli tyytyväinen: tulit sitten järkiis, se vaan sano

ap

Vierailija
57/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lahjat kuuluu aikuseenkin jouluun

ap

Ei kuulu.

Vierailija
58/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän oo parasta että lähdet lasten kanssa hotelliin jouluksi 

ei joulu ilman materiaa oo rakkautta ! 

Vierailija
59/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoitko, ap, sille miehellesi, haluat häneltä lahjan?

Taitaa mies luulla, että nyt on sovittu ettei lahjoja osteta ja että asia on ap:llekin ok.

Toisille lahjat ovat tärkeitä, toisille eivät. Toiset osoittavat rakkautta antamalla lahjoja, toiset eivät. Ap:n mies ilmeisesti ei. Mutta ei hän ajatuksiakaan lue, eikä ap:n tässä eikä muissakaan asioissa kannata jättää neuvottelematta. 

Vierailija
60/118 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mies eikä mikään jos ei naiselleen joululahjaa osta. Harkitsisin vakavasti jatkoa. Kyseessä kuitenkin vuoden suurin juhla, yhdessäolon juhla, johon kuuluu AIVAN oleellisena osana lahjojen antaminen ja saaminen.

Joulu on LASTEN juhla.

Kyllä se on ihan kaikkien juhla, ei se muuten olisi kalenterissa virallisena vapaana 

Se on vapaa että vanhemmat voivat olla lasten kanssa.