TV1 Perjantai: Mikä homoudessa pelottaa?
Ihan hyvä teema, mutta miksi tämä keskustelu on kuin 20 vuoden takaa. Haastateltavana jälleen stereotyyppinen hahmo, joka haaveillut lapsen balettitanssijan urasta.
Kaipaisin näihin ohjelmiin tuulahdusta tosielämästä, ei jotain aktivisteja.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä pantiin homot kuriin vaalien alla, hyvä niin. Ovat koko ajan tuomassa pride aatetta esiin.
Aivan. Kyllä pitäisi perustaa eläintarhoihinkin joku virka, että saataisiin pidettyä homot eläimet irti toisistaan.
Ja museoissa pitäisi piilottaa kaikki homoutta näyttävät kuvitetut maljat piiloon perähuoneeseen. Oppisivatpa historialliset homotkin pysymään piilossa.
En kyllä jaksa uskoa että ketään homous pelottaisi. Tämä että homot syyttelee muita jostain syrjinnästä, vihasta ja fobiasta on kyllä ihan heidän omaa tarinaa. Esimerkiksi Päivi R on sanonut että hänen mielestä homot on ihan yhtälailla samanarvoisia, yhtä hyviä ihmisiä, yhtä rakastettavia jne, mutta ei, kun homojen on väännettävä ja valehdeltava että Päivi tahtoo tappaa suunnillen homot ja vihaa jne
Homofobiset miehet on kaappihomoja. Tutkittu!
En ole homoseksuaali (lesboseksuaali) yhtään, mutta menisin silti mielellään vanhana homojen vanhainkotiin. Että saa olla omanlaisensa, koska kaikilla muilla alueilla kuin seksuaalisuus, olen kyllä kummallinen. Ja sitäpaitsi papat siellä ei luultavasti niin herkästi ottais jutustelua flirttinä, kun olettaisivat mun olevan lepso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rento mies, joka on sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia. Asia ei ole minulle ongelma.
Mutta samalla minun on sanottava, että olen teinipoikana joutunut vanhemman homomiehen ahdistelun uhriksi ja kesti pitkään ennen kuin pystyin ajattelemaan yhtäkään homoa näkemättä tämän kusipään naamaa mielessäni.
Homous ei tee kenestäkään pahaa, mutta se ei myöskään tee kenestäkään automaattisesti hyvää. Joukossa on vastenmielisiä ihmisiä, jotka eivät hallitse itseään.
Mä olen nuorena tyttönä joutunut useamman kerran vanhemman miehen ahdistelemaksi ja jouduin pitkään käsittelemään tätä. Kusipäitä riittää kaikissa seksuaaliryhmissä
Näinhän se menee, iso osa naisista elää nuoruutensa ja nuoren aikuisuutensa enemmän tai vähemmän peläten heteromiehiä. Vasta sitten kun melko turvassa kun rupsahtaa. Homomiehet on turvallisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä homot on aina näitä stereotypisiä neitimiehiä pikkusormi pystyssä?
Miksi sinua haittaa se, jos joku on neitimäinen, tai pikkusormi pystyssä?
Elä ja anna muidenkin elää ihan niin kuin haluavat.
Kyllä siitä tulee kiusaantunut olo, kun mies pukeutuu naisellisesti ja käyttäytyy ns neitimäisesti puhuen sellaisella tietyntyyppisellä äänella. Joku kehityshäiriö?
Kyllä se on ainoastaan sinun ongelmasi. Apua on saatavilla!
"Sovitaanko, että höpiset omissa nimissäsi noita typeryyksiäsi. Et ole Setassa etkä feministi vaan reppana.
Idiootti olet ja lisäksi pelkuri. Et taida viihtyä siinä ahtaassa lokerossa, johon itsesi asetat."
Tehdäänpä testi, vastaisitko rehellisesti:
1) Voiko penis olla naisen sukupuolielin? Voiko pojalla olla pimppi?
2) Voiko penistä vaginaan -seksi olla homoseksiä?
3) Voiko homomies olla raskaana?
4) Mistä lapsen transius tunnistetaan, ellei sukupuolelle epätyypillisestä käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on saavutettu osittain, mutta ei vanhemmissa ikäpolvissa. Heillä on myös kokemuksia ajoilta, jolloin homous oli vielä laitonta ja sairaus. Näiden kokemusten jakaminen on tarpeellista samaa ikäluokkaa olevien ihmisten kanssa.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että olisi kiva nähdä mediassa myös homoseksuaaleja, jotka eivät ole niin stereotyyppisiä. Ihan tavallisia insinöörejä tai rakennusmiehiä, opettajia tai taksikuskeja.
Eivät sellaiset halua profiloitua seksuaalisuudellaan yhtään sen enempää kuin heterot. Kuinka moni menisi telkkariin nimenomaisesti kertomaan, millaista on heteroseksuaalin elämä? Jos ihminen on itsensä kanssa sinut, tuntuu tällainen ihan älyttömältä.
Jokainen saa elää niin kuin haluaa. Minä en ole mikään arvostelemaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on saavutettu osittain, mutta ei vanhemmissa ikäpolvissa. Heillä on myös kokemuksia ajoilta, jolloin homous oli vielä laitonta ja sairaus. Näiden kokemusten jakaminen on tarpeellista samaa ikäluokkaa olevien ihmisten kanssa.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että olisi kiva nähdä mediassa myös homoseksuaaleja, jotka eivät ole niin stereotyyppisiä. Ihan tavallisia insinöörejä tai rakennusmiehiä, opettajia tai taksikuskeja.
Eivät sellaiset halua profiloitua seksuaalisuudellaan yhtään sen enempää kuin heterot. Kuinka moni menisi telkkariin nimenomaisesti kertomaan, millaista on heteroseksuaalin elämä? Jos ihminen on itsensä kanssa sinut, tuntuu tällainen ihan älyttömältä.
Tavishomot haluavat vain elää ihan tavallista elämää muiden joukossa. Opiskella, käydä töissä ja hankkia kumppanin. Tavallisia asioita ja haaveita. Tämä transporukka ja queeraktivistit ovat sitten asia erikseen, he haluavat tehdä itsestään ja valinnoistaan numeron. Hehän pilkkaavat tavishomoja homonormatiivisuudesta ja tyrkyttävät eheyttävää tyttödikkiä lesboille.
No ei pelota. Tuputus vaan ärsyttää. Ei kiinnosta vaikka naapuri sanoisi olevansa zoofiili.
No, saunaan en menisi ho mon kanssa. Olisi noloa istua lauteilla, kun ho molla on täysi stondis päällä.
Vierailija kirjoitti:
No, saunaan en menisi ho mon kanssa. Olisi noloa istua lauteilla, kun ho molla on täysi stondis päällä.
Jos olet kova uimahalli tms yleisten saunojen käyttäjä niin todennäköisesti olet ollut elämäsi aikana useammankin homon kanssa saunassa.
Harmi, etten huomannut katsoa. Oliko haastateltaviksi kutsuttu muslimeja?
Mikä homoudessa pelottaa = mikä homotuksessa vituttaa?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksa uskoa että ketään homous pelottaisi. Tämä että homot syyttelee muita jostain syrjinnästä, vihasta ja fobiasta on kyllä ihan heidän omaa tarinaa. Esimerkiksi Päivi R on sanonut että hänen mielestä homot on ihan yhtälailla samanarvoisia, yhtä hyviä ihmisiä, yhtä rakastettavia jne, mutta ei, kun homojen on väännettävä ja valehdeltava että Päivi tahtoo tappaa suunnillen homot ja vihaa jne
Hyvä pointti, osa s-vähemmistöistä ottaa aktivismin elämäntehtäväkseen eli käytännössä koettaa muokata ympäristöään muuttumaan joksikin, mitä itse haluaa.
ONNEKSI kaikki eivät ole tuollaisia. Kuuluivat sitten ihan mihin vähemmistöön tahansa. He eivät vaadi, jopa pakota ketään muuttumaan mieleisekseen (kuten luonnehäiriöiset narsistit juuri tekevät). He sietävät maailmaa joka ei ole ihan heidän mittojensa mukainen. Juuri tämä on se ominaisuus joka yleensä imuroi arvostusta ympäristöltä.
Kiitos olen etsinyt tätä videota.
Ketä julkkishomot haittaavat? Ei mua. Haittaako sua muutkin julkkikset, esim. Sanna Marin?
Miksi? Tunnetko itsesi täyspaskaksi? Hyvä, koska olet.