Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Työtön mies jää helposti ilman pitkää parisuhdetta - "Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta"

Vierailija
30.11.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010026831.html

"Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta. Parisuhteen (ja lasten saannin) edellytys on koulutus ja hyvät tulot. Näin kirjoitti eläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto viestipalvelu X:ssä keskiviikkona.

Murto viittaa Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen (Vatt) tutkimukseen eriarvoisuudesta Suomessa. Se julkaistiin tällä viikolla ja tutkimuksen voi lukea täältä.

Raportissa todetaan, että eriarvoisuus työmarkkinoilla vaikuttaa linkittyvän yhä vahvemmin sosiaaliseen eriarvoisuuteen.

Tutkimus käsittelee vuosia 1987-2021. Se näyttää, että työttömät ja pienituloiset miehet ja naiset jäävät yhä todennäköisemmin ilman kumppania. Muutos on ollut suurempi miehille.

Vuonna 1987 ilman työtuloa olevista miehistä 67 prosentilla oli kumppani. Vuonna 2019 heistä vain 37 prosentilla oli kumppani.

Tarkastelussa ovat 25-60-vuotiaat miehet."

Kommentit (880)

Vierailija
821/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työtön mies huolehtii jälkikasvustaan? Lapsiperheköyhyys jättää lapsiin jälkensä ja uuden hallituksen myötä aina vaan ahtaammalle joutuvat työttömät lapsiperheet. Ei kukaan oikeasti halua synnyttää lapsia kurjuuteen. Työpaikka ja talous täytyy olla kunnossa ennen kuin lapsien hankkimista aletaan suunnitella. 

Jos naisella on ok-tulot, niin eihän se silloin ole ongelma, eikö?

Molempien vanhempien pitää kyetä tekemään ja maksamaan ja huolehtimaan. Mistä tiedät minä päivänä se perheen parempituloinen kuolee tai vaikkapa halvaantuu?

Toisaalta, jos mies(tai nainen) on täysi tallukka niin miksi se "parempi" puoliso haluaisi lapsikseen "puolitallukkaita"???

Vierailija
822/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä miehenä ymmärrän varsin hyvin, että työttömät miehet jäävät ilman parisuhdetta. Nykyisin työttömyys ja mielenterveysongelmat kulkevat vahvasti käsi kädessä sukupuolesta riippumatta. Jos minä olisin miehenä työtön, niin en kokisi olevani edes valmis parisuhteeseen, koska en koe olevani riittävä nyt keskituloisenakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työtön mies" (tai nainen) ei ole mikään yhteiskuntaluokka. 

yhteiskuntaluokkia on yhä Suomessakin, vaikka niiden merkitys onkin vähentynyt vaikka 100v sitten verrattuna. Yhtieskuntaluokasta toiseen kipuaminen/putomainen vaatii aika paljon muuta kuin YT-neuvottelut tai onnistumisen työhaastattelussa. 

ja merkittävintä tässä on se, että siitä "työtön" olotilasta on itse asiassa melko helppo päästä pois: sinnikäs työnhaku / opiskelujen aloitus / varusmiespalvelus / yrittäjyys -- onhan noita, jos ihmisellä on motivaatiota muuttaa tilannettaan.

Jos työttömyys on "elämäntapavalinta" tai Mt / fyysinen sairaus -johtuva niin silloin väitän että tuo parisuhteeseen pääsemättömyys ei kyllä suoranaisesti johdu siitä, että sattuu olemaan myös työtön.

Ja silti, joka päivä, myös työttömät, vammaiset, masentuneet, alkolisoitinuneet jne "vajaakuntoiset" löytävät itselleen parisuhteita. 

sen elämän ei vaan kuulukaan olla helppoa.

Vierailija
824/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Miehet näyttävät loukkaantuneen siitä, etteivät työttömät miehet kelpaa naisille.

Mutta en näe naisten valittavan siitä, etteivät työttöminä kelpaisi miehille. Miksi naisia ei häiritse ajatus? 

Miksi työttömät miehet eivät lähesty työttömiä naisia? Elättäjääkö etsivät? 

Naiset eivät lähtökohtaisesti oleta, että heillä olisi joku myötäsyntyinen oikeus parisuhteeseen.

Naisten ulkonäköä ja muita ominaisuuksia arvostellaan jatkuvasti, joten he tietävät, että kilpailu on kovaa.

Olettavathan. Se on ihan loputonta se naisten kitinä miesten ulkonäkökriteereistä. Lihavat naiset ei tunnu millään hyväksyvän sitä että miesten ei tarvitse himoita heitä vaikka kuinka puhutaan inceleistä ja suostumuksesta ja muusta.

Mä luulen, että lihava nainen hyväksyy täysin sen, että ei kelpaa sinulle. Mutta hän ei myöskään halua sinua niin paljoa, että haluaisi muuttaa itsensä joksikin fitness-pimeiksi vuoksesi.

Onhelmahan tässä syntyy siitä, kun ne lihavat ovat tyytyväisiä (?) läskisensä kanssa ihan itseksensä, JA sinä ja kaltaisesi vingutte, että elämä on teille epäreilua kun teille ei löydy fitnesspimu-hotbebe-naapurintyttöä.

kukaan ei käske teitä "madaltamaan omia kriteereitänne" mutta älkää vinkuko, jos sitten jäätte yksin. Teilläkään ei ole oikeutta vaati, että se läski muuttuu toiseksi ihmiseksi vain koska sitten kelpaisi teille. 

ja ihan vaan tiedoksi - kyllä tuolla maailmassa tepastelee hyvin paljon normaalipainoisiakin sinkkunaisia, mutta ehkäpä heissä on sitten sinun silmiin joku muu vika -- tai sinussa heidän silmiin ???

Vierailija
825/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas niitä naisten laatuvaatimuksia tai vaihtoehtoisesti miesten standardien puutetta kun miehille kelpaa työtönkin nainen mutta naiset karsastelee työtöntä miestä. Koska kaikesta tasa-arvohumpuukista huolimatta naiset elää muinaisten arvojen mukaan missä mies tuo pöytään leivän.

Vierailija
826/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä luulen, että lihava nainen hyväksyy täysin sen, että ei kelpaa sinulle. Mutta hän ei myöskään halua sinua niin paljoa, että haluaisi muuttaa itsensä joksikin fitness-pimeiksi vuoksesi."

Aaaa just just, siks meillä on näitä lihavuuden naamallehieromiskampanjoita "lihavakin on seksikäs" yms. kun lihavat ovat täysin tyytyväisiä siihen etteivät kelpaa kaikille. Hahhah

Vierailija
827/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan huolisi työtöntä miestä. Jos mies sanoo tekevänsä töitä silloin kun huvittaa, ei todellakaan kiinnostaisi. Se on sitä, mitä itse haluaisin: tehdä töitä kun huvittaa. En todellakaan sellaista ukkoa katselisi, joka toteuttaisi minun omaa haavettani, minun joutuessa pakosta töihin. 😂

Vierailija
828/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulen, että lihava nainen hyväksyy täysin sen, että ei kelpaa sinulle. Mutta hän ei myöskään halua sinua niin paljoa, että haluaisi muuttaa itsensä joksikin fitness-pimeiksi vuoksesi."

Aaaa just just, siks meillä on näitä lihavuuden naamallehieromiskampanjoita "lihavakin on seksikäs" yms. kun lihavat ovat täysin tyytyväisiä siihen etteivät kelpaa kaikille. Hahhah

Onko tullut mieleen, että se sama mainos on myös miehille - myös lihava mies seksikäs (toiset on ja toiset ei, ja seksikkyys on AINA henkilökohtainen kokemus).

Lisäksi tuo parjaamasi kampanja (mitä en oikeasti oikein ymmärrä, koska lihavuus on terveyshaitta niin sitä ei suoranaisesti kannattaisi väkisin vääntää uudeksi normaaliksi) ei sano "lihavuus on seksikästä, Mikko myös sinun on pakko tästä mainoksesta alkaen kiihottua lihavista naisista" vaan sen tarkoitus on antaa lupa lihavallekon ihmiselle hyvään itsetuntoon ja itsekunnioitukseen.

Vierailija
829/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kuulostaa kyllä melko surulliselta hahmolta. En ihmettele.

Kyllä työtön mies on luuseri, koska miehet saa niin paljon helpommin töitä kuin naiset. Varsinkin paremmin palkattuja töitä, joihin ei varsinkaan lisääntymisikäisiä naisia mieluusti palkata. Miehenä etenemismahdollisuudet on niin paljon paremmat. Minullekin sanottiin nuorena ihan suoraan, että et saa tätä paikkaa, koska sitten kuitenkin ilmoitat seuraavaksi olevasi raskaana. 

En vaan voi arvostaa työtöntä miestä, kun miehille kaikki on niin paljon helpompaa, pelkästään viitsimisestä kiinni!

Vierailija
830/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on seksikkäämpi, jos se tekee töitäkin. On kiinnostunut muustakin kuin kotiympyröistä ja harrastuksista. Rahanhimo on kyllä pahasta ja liikatyö.

Vierailija
831/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekee edelleenkin niin vähän kotitöitä ja on lastenhoidossa mukana, että on ihan kohtuuvaatimus, että mies tuo rahat perheeseen. Vähintäänkin enimmät rahat.

Vierailija
832/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on että jos työttömällä  ei ole rahaa niin ei saa naista eikä parisuhdetta..

Eikä pidäkään saada. Lapset tulevat helvetin kalliiksi. Nythän on lapsiperheköyhyys selvästi kasvanut. Sitä se on kun persaukiset tekee lapsia. 

Vierailija
833/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että osa naisista on persoja helpolle rahalle. Ja mikä sen helpompaa kuin hyvin tienaava kumppani. Ja luulen, että se on monien suominaisten haaveena.

Vierailija
834/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Juoppo jolla ei ole rahaa kaljaan. Mikä voisi olla kauheampaa.

Vierailija
835/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että osa naisista on persoja helpolle rahalle. Ja mikä sen helpompaa kuin hyvin tienaava kumppani. Ja luulen, että se on monien suominaisten haaveena.

Ei? Cindy on Gabonista (Keski-Afrikasta) ja saapui länteen löytääkseen onnen. https://m.youtube.com/results?sp=mAEA&search_query=Cindy+sugarbaby

Vierailija
836/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työtön mies on luuseri, koska miehet saa niin paljon helpommin töitä kuin naiset. Varsinkin paremmin palkattuja töitä, joihin ei varsinkaan lisääntymisikäisiä naisia mieluusti palkata. Miehenä etenemismahdollisuudet on niin paljon paremmat. Minullekin sanottiin nuorena ihan suoraan, että et saa tätä paikkaa, koska sitten kuitenkin ilmoitat seuraavaksi olevasi raskaana. 

En vaan voi arvostaa työtöntä miestä, kun miehille kaikki on niin paljon helpompaa, pelkästään viitsimisestä kiinni!

Ja anteeksi epäselvä teksti. Kädet on tärissyt tänään kuin panikoivalla rotalla.

Yllekirjoittanut

Vierailija
837/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa ajatus rikkaasta työssäkäyvästä miehestä olisi se että hyvä, onpahan edes yksi mies joka osaa ja pystyy huoehtimaan itsestään jolloin naisen ei tarvitsisi ottaa äidin roolia 👍

Vierailija
838/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtöntä miestä elätin viisi vuotta. Kyllä alkoi riittää se touhu. Siinä kärsi rakkauskin kun koin että olen miehen huoltaja, äiti. 

Työssäkäyminen ei ole vaikeaa jos ei ole nirso. Omalla alallani on koko ajan pulaa tekijöistä, palkka on hyvä ja kummempaa koulutusta ei tarvitse. Esimerkkinä.. On varmasti muitankin. Se että on tehnyt joskus huonojakin töitä kertoo paljon luonteesta. Kuten kertoo sekin että ei ole tehnyt juuri mitään kun odottaa jotain super mahtavaa tai ei vaan huvita.

Vierailija
839/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtöntä miestä elätin viisi vuotta. Kyllä alkoi riittää se touhu. Siinä kärsi rakkauskin kun koin että olen miehen huoltaja, äiti. 

Työssäkäyminen ei ole vaikeaa jos ei ole nirso. Omalla alallani on koko ajan pulaa tekijöistä, palkka on hyvä ja kummempaa koulutusta ei tarvitse. Esimerkkinä.. On varmasti muitankin. Se että on tehnyt joskus huonojakin töitä kertoo paljon luonteesta. Kuten kertoo sekin että ei ole tehnyt juuri mitään kun odottaa jotain super mahtavaa tai ei vaan huvita.

Millä alalla on hyvä palkka, eikä kummempaa koulutusta tarvitse?

Näistä aloista välillä kuulee tällä palstalla, mutta alaa ei mainita.

Vierailija
840/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vähenevät jatkuvasti ja nopeammin. Tämä ei heti kuitenkaan vaikuta , mutta tahti kiihtyy, menee melko pian peruuttamattomaksi. orpovallassa häviiömme etenee voimakkaamin.                                                                                 d

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä