Olen ollut sekä ruma että kaunis. Ja kyllä elämä kauniina on helpompaa
Olin lapsen pyöreä, jopa pullukka. Minulla oli paksut posket ja pyöreät kasvonpiirteet.
Lapsuuden pyöreys katosi vajaa kolmikymppisenä, laihduin ja kasvonpiirteeni muuttuivat. Aloin urheilla ja omaksuin terveelliset elämäntavat.
Yhtäkkiä ihmiset muuttuivat minulle enemmän ystävällisemmäksi, miehet alkoivat kiinnittää minuun huomiota, ja minua yritettiin iskeä esim kaupassa, tai kuntosalilla jne. Töissä sain palkankorotuksen ja ylennyksen. Myös todella usein minua kehutaan kauniiksi. Esim aloitin uudet opinnot ja heti ensimmäisellä viikolla 4 eri ihmistä kehui minua kauniiksi yms. Kaupassa saan parempaa palvelua ja ihmiset ovat positiivisempia minua kohtaan.
Kun olin pullukka minua kiusattiin koulussa ja nuorena olin täysin näkymätön miehille.
onko muita samaa kokeneita? Elämää siis sekä rumana että kauniina?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Toi just mikä on väärin,syrjivää muita kohtaa esim just työelämässä ketään ei saa laittaa eriarvoiseen elämään ulkonäön perusteella,lisäksi kaikille pitää olla ystävällinen oli minkä näköinen tahansa.
Joo mut ei voi vaatia että pullukka olisi viehätysmielessä vetävämpi kuin hoikempi, vaikka moni niin haluaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut saman.
Ja sen huomaaminen että ihmiset kohtelevat sinua ulkonäön mukaan, on saanut minut pitämään suurinta osaa ihmisistä tyhminä.
Itse olen kahdesti tehnyt matkan rumasta kauniiksi ja takaisin rumaksi. En pidä ihmisiä tyhminä, mutta julmina ja pinnallisina kyllä. En voi luottaa yhteenkään mieheen, koska tiedän miten he ajattelevat ja minkä arvoinen heille olen. Yhtenä hetkenä sitä kohdellaan kuin ihmistä, kun hetki sitten parhaimmillaan ei huomioitu laisinkaan ja pahimmillaan kirjaimellisesti syljettiin päälle. Pitäkää tunkkinne.
Joku yllättyy, että kauniina/komeana ja timminä saa enemmän huomiota, etenkin vastakkaiselta sukupuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija nro 11 ei tunnu ymmärtävän aiheesta mitään. Ap puhuu täyttä asiaa, asiat menevät juuri noin kuten ap:n kokemus kertoo.
Suht harva kokee elämässään suurta muutosta ulkonäössään. Valtaosalle rakentuu jo nuorena itsetunto muiden hyväksynnän puolesta karkeasti asteikolla hyljeksitty-neutraali-suosiossa kylpevä. Ja tämä hyväksyntä rakentuu näille ääripäille puhtaasti ulkonäön mukaan.
Itse tämän todella tiedän, koska elin 30-vuotiaaksi katsellen ihmisten vihaisia ilmeitä minua kohtaan ja vastakkaiselta sukupuolelta ei ollut lämpöä saatavilla. Sitten sain kaikki palaset kohdalleen treenaamalla ja panostamalla ravintoon. On tullut ennemmin hymyjä kuin vihaisia katseita ja on tultu kadulla kommentoimaan seksikkääksi ja tultu pokailemaankin. Ihmisten suhtautuminen on vaan täysin eri.
Kyl. Itse huomasin 40 kg laihdutettuani, että yhtäkkiä naispuoliset tuttavat halusivat ottaa kuvia kanssani. Sitä ennen ryhmäkuvien ottamista vältettiin aina, jos olin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Paremminkin niin, että jos mitäänsanomaton, neutraali, ihmiset ei kato sitä miltä näytät. Jos poikkeaa massasta, niin vihamiehiä ja ihailijoita tulee (oli sitten ruma tai kaunis)
Ei rumilla mitään ihailijoita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen reilusti ylipainoinen (160/120) ja silti en saa olla miehiltä rauhassa missään. Töitä olen saanut ihan yhtä hyvin kuin normaalipainoiset kaverini.
ei sua seurusteluun vongata. (vieläkö vuonna 2023 lihavat niin kuvittelee? )
Ja lihavuus on toki jokaisen oma valinta,äärimmäisen harovin se johtuu jostain muusta kuin ylensyömisestä.
Varmaan johdat jotain kansainvälistä lihavuutta tutkivaa projektia, kun noin varmana lauot totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Joku yllättyy, että kauniina/komeana ja timminä saa enemmän huomiota, etenkin vastakkaiselta sukupuolelta.
Kyllä sitä huomiota saa rumana ja lihavanakin. Ihmisarvoista kohtelua ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä huomiota saa rumana ja lihavanakin. Ihmisarvoista kohtelua ei saa.
Juu, tiedän kyllä entisenä, reilusti ylipainoisena miehenä miltä tuntuu olla halveksuvien katseiden yms. kohteena. Jotkut aspatkin olivat kuin myrkyn nielleitä jos joutuivat olemaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole kokemusta. Aina olen töitä saanut, mua kohtaan on oltu ystävällisiä ulkonäöstä riippumatta, oon tullut juttuun ihmisten kanssa ja onneksi olen saanut palkankorotukset ihan sen perusteella että olen tehnyt työni hyvin! Hirvittävä ajatuskin että rahaa tulisi pelkän ulkonäön turvin. Eli kai mä olen sitten senverran mukava ihminen että mua on arvostettu luonteeni ja persoonani perusteella.
Siinä puhuu ihminen, joka ulkonäkönsä takia on aina tullut kohdelluksi hyvin, eikä siksi muusta ymmärrä. Enkä tarkoita hyvällä ulkonäöllä vain kauneutta/komeutta, vaan myös positiivista perusilmettä.
Sellaiset joilla sitä ei ole, tietävät mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Paremminkin niin, että jos mitäänsanomaton, neutraali, ihmiset ei kato sitä miltä näytät. Jos poikkeaa massasta, niin vihamiehiä ja ihailijoita tulee (oli sitten ruma tai kaunis)
Näin sen tuossa jo aiemmin kommentoin ja jos kuuluu tuohon suureen neutraaliin massaan, niin ei pysty mitenkään ymmärtämään tämän asian olevan totta kun siihen ei synny koskaan mitään omakohtaista kokemusta.
Siis joo, minulla on ollut kasvoissa pahoja iho-ongelmia. Ei aina mutta ajoittain. Kun minulla on niitä, olen muille tyhmempi, nolompi, vähäarvoisempi, näkymättömämpi ymym..
Ilman iho-ongelmia saan paljon parempaa kohtelua ja minuun suhtaudutaan paremmin. Parhaimmillaan Helsingissä 3 miestä arkipäivänä koittanut pokata, pyytää treffeille ja pyytää numeroa.. arvatkaa vaan aknen tai kosketusihottumani kanssa katsottu päinkään. Joten myös, pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Siis joo, minulla on ollut kasvoissa pahoja iho-ongelmia. Ei aina mutta ajoittain. Kun minulla on niitä, olen muille tyhmempi, nolompi, vähäarvoisempi, näkymättömämpi ymym..
Ilman iho-ongelmia saan paljon parempaa kohtelua ja minuun suhtaudutaan paremmin. Parhaimmillaan Helsingissä 3 miestä arkipäivänä koittanut pokata, pyytää treffeille ja pyytää numeroa.. arvatkaa vaan aknen tai kosketusihottumani kanssa katsottu päinkään. Joten myös, pitäkää tunkkinne.
Ja töissä 2 työkaveria kysynyt "miksi tuollainen malli haluaa olla täällä töissä"🥹😅 pesemässä vanhusten takapuolia lähihoitajana..mitä tuohon voi vastata. Että minulla on akne ja en halua asiakaspalvelutöihin. Jostain se elanto pitää ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Katsotko sinä aknenaamaisia miehiä ja toivot heiltä lähestymisiä? Aina hyvä yrittää asettua muiden kenkiin. Kun olin ylipainoinen, en todellakaan syyttänyt ketään siitä, etteivät he halunneet minua... En ollut fyysisesti haluttava. Tiedostin sen. En itsekään olisi halunnut itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotko sinä aknenaamaisia miehiä ja toivot heiltä lähestymisiä? Aina hyvä yrittää asettua muiden kenkiin. Kun olin ylipainoinen, en todellakaan syyttänyt ketään siitä, etteivät he halunneet minua... En ollut fyysisesti haluttava. Tiedostin sen. En itsekään olisi halunnut itseäni.
Häh? Mitä minä voin ihosairaudelleni. En katso ketään tuntematonta ja toivo läheisyyttä. En minä syyttänyt ketään ongelmistani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut saman.
Ja sen huomaaminen että ihmiset kohtelevat sinua ulkonäön mukaan, on saanut minut pitämään suurinta osaa ihmisistä tyhminä.
Itse olen kahdesti tehnyt matkan rumasta kauniiksi ja takaisin rumaksi. En pidä ihmisiä tyhminä, mutta julmina ja pinnallisina kyllä. En voi luottaa yhteenkään mieheen, koska tiedän miten he ajattelevat ja minkä arvoinen heille olen. Yhtenä hetkenä sitä kohdellaan kuin ihmistä, kun hetki sitten parhaimmillaan ei huomioitu laisinkaan ja pahimmillaan kirjaimellisesti syljettiin päälle. Pitäkää tunkkinne.
Tämä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Ihmiset ihan tiedostamattaan ja tahattomasti kohtelevat toisiaan eri tavalla ulkonäön perusteella kaikissa yhteyksissä. Asia ei riipu sukupuolesta tai seksuaalisesta suuntautumisesta.
Onhan se uskomatonta kuinka paljon enemmän etuoikeuksia ihminen saa pelkästään ulkonäön takia. Tämä on syy miksi me emme voi ikinä saavuttaa aitoa tasa-arvoa, geeniloton takia johon riittää symmetrinen naama.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se uskomatonta kuinka paljon enemmän etuoikeuksia ihminen saa pelkästään ulkonäön takia. Tämä on syy miksi me emme voi ikinä saavuttaa aitoa tasa-arvoa, geeniloton takia johon riittää symmetrinen naama.
Juu, lääkiksen pääsee läpi pelkällä naamalla ja sitä rataa.
Miksi niin monissa "duunari"hommissa on niin paljon kauniita/komeita jos pelkällä naamalla saa kaiken, ml. ylennykset kuten tällä palstalla usein toitotetaan?
Pullukka nainen oli mukamas näkymätön miehille? Häh? No jopas oli jotain surkeita miehiä, surkimuksia, ei miehiä ensinkään vaan jotain luusereita rääpäleitä heikkomuksia pelkureita mitälie.
Luepas Francois Rabelaisin kirjoittama romaani "Gargantua". Siinä jättiläinen Gargantua sekä hänen kaverinsa käyvät sotaa jonka voittavat. Aivan sankarimaisen voiton jälkeen nuo urhokkaat kaikkein mahtavimmat miehet sanovat "nyt me saadaan meidän palkinto, nyt mennään naisiin! Parhain mies meistä saa kaikkein pulskimmat naiset!"
Niin: tosimiehet tahtovat pullukat! Jos sinua ei pullukkana miehet halunneet... niin ole onnellinen. Ole onnellinen että luuserimiehet eivät sinua halunneet. Onneksi et päätynyt yhteen luuserimiesten kanssa.
Terveisin, tosimies. Ja ainiin: jos joskus lihoat jälleen pulskaksi niin soita minulle.
ei sua seurusteluun vongata. (vieläkö vuonna 2023 lihavat niin kuvittelee? )
Ja lihavuus on toki jokaisen oma valinta,äärimmäisen harovin se johtuu jostain muusta kuin ylensyömisestä.