Miksi jotkut suuttuu, kun minulla ei oöw whatsappia?
Hankaloitan kuulemma muiden elämää. En halua olla mukana missän whatsapp-ryhmässä puhumassa jonninjoutavuuksia tai olla jonkun kytättävänä. En koe edes tarvitsevani whatsappia. Miksi jotkut ottavat tämän henkilökohtaisena loukkauksena? Täälläkin aina alanuolitetaan, jos kerron, ettei minulla ole whatsappia.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa jos jollakin ei ole whatuppia, kunhan hän ei sitten rupea kitisemään että ikinä ei kutsuta mihinkään tai ei tiedä jostain asiasta mistä muut tietävät. En jaksa yhden vastatannankiisken takia lähetellä viestejä erikseen.. jääkööt kutsutta.
Sen ymmärtää, jos jää paitsi jostain informaatiosta. Mutta kuulostaa aika rajulta, jos jätetään kutsumatta viestintäsovelluksen puuttumisen vuoksi. Toki sekin joskus ja joissain tilanteissa ymmärrettävää, mutta viestissäsi sanoit ettei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele miksei sinua koskaan enää kutsuta mihinkään kavereiden kesken.
Ehkä parempikin päästä eroon niin pikkumaisista kavereista että arvottavat jonkun helkkarin sovelluksen perusteella. Eivät mikään menetys kenellekään, paitsi toisilleen, sillä kuka muukaan tyhjäpäisyyttään jaksaisi kuin kaltaisensa.
Kuulostaa hyvin vahvasti siltä, ettei sinulla ole ensimmäistäkään ystävää.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Olen eri, mutta ei sitä kaveria jätetä ulkopuolelle jonku whatsappin vuoksi. Kaverille ilmoitetaan yhteisistä menoista sitten teksiviestillä tai soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa jos jollakin ei ole whatuppia, kunhan hän ei sitten rupea kitisemään että ikinä ei kutsuta mihinkään tai ei tiedä jostain asiasta mistä muut tietävät. En jaksa yhden vastatannankiisken takia lähetellä viestejä erikseen.. jääkööt kutsutta.
Onko niin kova homma lähettää yhdelle erikseen ihan vaan tekstiviesti? Itse jos järjestän juhlat, niin laitan kaikille haluamilleni kutsun joko whatsappilla, messengerillä tai tavis tekstiviestillä tai saatan jopa soittaa jollekin. Pääasia, että kaikille tulee kutsu perille. Mulle on ihan sama millä tavalla se kutsun sitten lähetän. En edes halua luoda mitään whasappryhmiä. Harvoin tulee mitään juhlia kuitenkin järjestettyä.
No on se. Ei mikään iso vaiva toki, mutta kunkin kommunikaatiorajoitteiden muistaminen ei aina tapahdu. Viralliset kutsut esim häihin on asia erikseen, mutta kutsut tyyliin lähtiskö joku mun kanssa tänään leffaan, eivät välttämättä lähde erikseen jollekin murjottajalle, jonka mielestä kaikki muu kuin välttämätön kommunikaatio on tyhjänpäiväistä :D
Itse olen watsappissa, tekstiviestit maksaa. Mutta ymmärrän mitä tarkoitat jonninjoutavalla keskustelulla, eli ryhmäkeskustelulle sanon ei kiitos. Eihän se watsapp kyttäämistä kuitenkaan ole, varsinkin jos et laita näkyviin tietoa koska olet viimeksi ollut paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele miksei sinua koskaan enää kutsuta mihinkään kavereiden kesken.
Ehkä parempikin päästä eroon niin pikkumaisista kavereista että arvottavat jonkun helkkarin sovelluksen perusteella. Eivät mikään menetys kenellekään, paitsi toisilleen, sillä kuka muukaan tyhjäpäisyyttään jaksaisi kuin kaltaisensa.
Se on sinun näkemyksesi, tuntemattomasta ihmisestä, ja saat sen pitää. Teetkö useinkin noin heppoisasti päätelmiä toisista ihmisistä ja erityisesti tuntemattomista? Onnea valitsemallasi tiellä.
Kyllä teen päätelmiä ihmisistä foorumeilla huvikseni. Ja kyllä teidät vastarannankiisket ja periaatteen ihmiset tunnetaan, teitähän on joka kannonkolossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mullakaan whatsappia enkä aio hankkiakaan. Ei kiinnosta jonninjoutavuudet ja ne jotka kiinni haluaa saada, saavat kyllä ihan ilmankin mokomaa. Whatsappin puuttumisesta vänisijät ohitan olankohautuksella. Heillä omat motiivinsa saada liittymään siihen orjalliseen porukkaan joka kuvittelee olevansa niin tavattoman tärkeä että tavoitettavuutensa tulee olla 24/7 ja joka saakelin asiasta tulee raportoida ummet ja lammet, aakeet ja laakeet.
Tiedätkö sinä edes mikä whatsapp on? Ei se ole mikään facebook eikä siellä ole pakko liittyä mihinkään ryhmään. Käytännössä whatsapp on paranneltu versio "tavallisesta" tekstiviestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mullakaan whatsappia enkä aio hankkiakaan. Ei kiinnosta jonninjoutavuudet ja ne jotka kiinni haluaa saada, saavat kyllä ihan ilmankin mokomaa. Whatsappin puuttumisesta vänisijät ohitan olankohautuksella. Heillä omat motiivinsa saada liittymään siihen orjalliseen porukkaan joka kuvittelee olevansa niin tavattoman tärkeä että tavoitettavuutensa tulee olla 24/7 ja joka saakelin asiasta tulee raportoida ummet ja lammet, aakeet ja laakeet.
Tiedätkö sinä edes mikä whatsapp on? Ei se ole mikään facebook eikä siellä ole pakko liittyä mihinkään ryhmään. Käytännössä whatsapp on paranneltu versio "tavallisesta" tekstiviestistä.
Kyllä siellä on joillakin ns turhan madaltunut viestintäkynnys.
Whatsapp on vähän sama kuin tekstiviestit. Siinä pystyy myös luomaan oman ryhmän esim. meillä on yläasteen tyttöporukan ryhmä ja siellä sovitaan kerran vuodessa pidettävät pikkujoulut. Joskus on luotu ryhmä jos jollakin vaikka synttärit tai luut juhlat ja pitää isomman porukan kanssa sopia asioita. Kaikki saa samat viestit ja pysytään ajan tasalla.
Joku siis kysyi mihin tarvitsee whatsappia. Ei näköjään onnistunut lainaus. Mutta ei sitä mihinkään tarvitse mutta on kätevä tapa viestiä ryhmissä kun ei tarvitse erikseen kaikilta kysellä jos isommalla porukalla jotakin sovitaan.
Myös työjutut kulkee whatsapp ryhmissä hyvin. Ei tartte pomon erikseen ilmoittaa kaikille asiaa x tai y.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei sitä kaveria jätetä ulkopuolelle jonku whatsappin vuoksi. Kaverille ilmoitetaan yhteisistä menoista sitten teksiviestillä tai soittamalla.
Tyyppi joka uhoaa kuinka ei halua wa:ta koska siellä on vain pikkumaisten ihmisten tyhjänpäiväisyyksiä, joista sietääkin päästä eroon, on varmaan oikea päivänpaiste ja sydänystävä joo joo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä mikä se on eikä edelleenkään kiinnosta. Saa kiinni jo sen verran monesta paikasta ja niin monella eri konstilla että jos ei niistä mikään kelpaa niin anti olla tasaraha. En jää kaipaamaan.
Mulla kyllä on whatsappi, mutta en ole siellä esim. yhdessäkään ryhmässä, käytän sitä harvakseltaan ihan vaan samaan tapaan kuin tekstiviestejä. Mulle on ihan sama laitanko jollekin sen tekstiviestin vai whatsapp-viestin. Mutta jos nyt olisi vaikka joku työpaikan whatsapp-ryhmä jossa voi vaikka kysellä vuorojen vaihtoja muiden kanssa, niin siinä se olisi toki paljon kätevämpi kuin vaikka ne tekstarit, kun yhdellä viestillä saa kaikki kiinni.
Kysy asiaa niiltä, jotka asiasta suuttuvat
Vierailija kirjoitti:
Whatsapp on vähän sama kuin tekstiviestit. Siinä pystyy myös luomaan oman ryhmän esim. meillä on yläasteen tyttöporukan ryhmä ja siellä sovitaan kerran vuodessa pidettävät pikkujoulut. Joskus on luotu ryhmä jos jollakin vaikka synttärit tai luut juhlat ja pitää isomman porukan kanssa sopia asioita. Kaikki saa samat viestit ja pysytään ajan tasalla.
Joku siis kysyi mihin tarvitsee whatsappia. Ei näköjään onnistunut lainaus. Mutta ei sitä mihinkään tarvitse mutta on kätevä tapa viestiä ryhmissä kun ei tarvitse erikseen kaikilta kysellä jos isommalla porukalla jotakin sovitaan.
Myös työjutut kulkee whatsapp ryhmissä hyvin. Ei tartte pomon erikseen ilmoittaa kaikille asiaa x tai y.
Meillä on ehdottomasti kielletty käyttämästä whsappia työasioihin tietoturvallisuuden vuoksi. Meillä pomo ilmoittaa asioista sähköpostitse ja hän luonut ryhmän, ettei kaikille tarvitse ilmoittaa erikseen. Toimii ihan samalla tavalla kuin whatsapp.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lyödään vetoa että Ap pitää myös maskia?
En ole ap, mutta käytän maskia SEKÄ myös Whatsappia.
Vierailija kirjoitti:
No maksattehan aina myös käteisellä koska pelkäätte vAlVoNtAa.
Hieno polku yleistyksen kautta whataboutthismiin, varsinkin kun aloituksessa ei taidettu mainita valvonnanpelosta mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin kova homma lähettää yhdelle erikseen ihan vaan tekstiviesti? Itse jos järjestän juhlat, niin laitan kaikille haluamilleni kutsun joko whatsappilla, messengerillä tai tavis tekstiviestillä tai saatan jopa soittaa jollekin. Pääasia, että kaikille tulee kutsu perille. Mulle on ihan sama millä tavalla se kutsun sitten lähetän. En edes halua luoda mitään whasappryhmiä. Harvoin tulee mitään juhlia kuitenkin järjestettyä.
No on se. Ei mikään iso vaiva toki, mutta kunkin kommunikaatiorajoitteiden muistaminen ei aina
No ette te ilmeisesti mitään läheisiä ystäviä olekaan, jos et edes muista koko henkilöä jos et näe sitä whatsapissa, niin ei kai siinä kumpikaan mitään menetäkään.
Mä käytän joidenkin ihmisten kanssa tekstareita, joidenkin whatsappia ja yhden kanssa telegrammia. Ei ole mitään ongelmia muistaa ketkä ovat ystäviäni ja sukulaisiani vaikka en näekään kaikkien nimiä rivissä yhdessä sovelluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi joka uhoaa kuinka ei ha
Meillä kommunikoidaan ihan normaalisti mm. puhelimitse, jopa kasvotusten, sen lisäksi tekstiviestit ja sähköpostit kulkee jos on tarvis. Suurimmalla osalla kaikki tarvittava puhelimessaan joten saamme toisiimme yhteyden ihan ilman whatsappeja ym. pappeja. Myös työasiat. Älylaitteet on tehneet ihmisistä entistä tyhmempiä ja laiskempia ja kaiken pitäisi olla mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista. Tälläkin palstalla se on selkeästi nähtävissä. Vaikka omistankin älylaitteita, en halua kaikkea niiden tehtäväksi.
Ne ryhmäkeskustelut sekä maksuttomuus on whatsappin suurin etu verrattuna perustekstariin. Ryhmäkeskustelut voi toki olla myös haitta, mutta tietyissä tilanteissa ihan älyttömän paljon kätevämpää viestiä ryhmäkeskustelussa kuin jokaisen osallistujan kanssa erikseen. Turhiin ryhmiin ei tartte kuulua ja niitä voi myös vaientaa jos ei halua puhelimen pilpattavan koko ajan. Kahden kesken jonkun ihmisen kanssa on toki sama viestiä tekstarein tai soittamalla, se saattaa tosin olla maksullista liittymätyypistä riippuen.
Onko teillä siis joku synttäriryhmä, jossa kutsutte lasten synttäreille ryhmäläiset vai miten tämä toimii, jos ei tarvitse kuin yhden kutsun laittaa? Minä en edes halua sellaiseen porukkaan, jossa kaikki tapahtuu sovelluksen kautta. Jos jotain ärsyttää, ettei saa minua kiinni whatsappissa, en edes halua olla tämän kaveri. En harrasta ryhmäjuttuja ja hyvin olen saanut tarvittavani tiedot töissäkin aamupalaverissa ilman whatsappia. Kuulostaa olevan tässäkin keskustelussa joillekin ongelma, ettei nimenomaan whatsappin kautta saa kiinni. Naurettavaa.
Joku kyseli maskista, käytin sitä vaan kun oli "pakko" ja samaa maskia useamman kerran eli se siitä arvailusta.
Ap
Se on sinun näkemyksesi, tuntemattomasta ihmisestä, ja saat sen pitää. Teetkö useinkin noin heppoisasti päätelmiä toisista ihmisistä ja erityisesti tuntemattomista? Onnea valitsemallasi tiellä.