Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut suuttuu, kun minulla ei oöw whatsappia?

Vierailija
30.11.2023 |

Hankaloitan kuulemma muiden elämää. En halua olla mukana missän whatsapp-ryhmässä puhumassa jonninjoutavuuksia tai olla jonkun kytättävänä. En koe edes tarvitsevani whatsappia. Miksi jotkut ottavat tämän henkilökohtaisena loukkauksena? Täälläkin aina alanuolitetaan, jos kerron, ettei minulla ole whatsappia. 

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa osa taas olettaa, että kaikilla on monta kaveririnkiä, ryhmäharrastuksia ja iso suku. Oikeasti yksinäinen ei tee mitään whatsappilla, niihin harvoihin tuttuihin voi pitää muutenkin yhteyttä. 

Vierailija
82/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa osa taas olettaa, että kaikilla on monta kaveririnkiä, ryhmäharrastuksia ja iso suku. Oikeasti yksinäinen ei tee mitään whatsappilla, niihin harvoihin tuttuihin voi pitää muutenkin yhteyttä. 

Tässä on kritisoitu heitä, joilla on iso kaveripiiri ja harrastuksia yms ja he olettavat, että kaikki viestitellään erikseen heille. Ketään ei muuten kiinnosta toisten Whatsapit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos haluat elämästä vaikeeta ja viestit maksullisilla tekstiviesteillä. Ei mihinkään wa-ryhmiin ole pakko kuulua vaikka sovellus käytössä olisikin.

En oo ap mutta yleisesti whatsappittomuuteen ja tuohon että haluais elämästä vaikeaa; kyseessä voi olla ennemminkin halu olla tekemättä helpoimman kautta. Siinä on eroa.

Minulla ei ole whatsappia, mutta en koe elämäni olevan sen vaikeampaa. Itse asiassa koen elämäni olevan helpompaa kun en enää ole whatsapissa. Ei ole enää ihmissuhdedraamoja liittyen sovellukseen.

Vierailija
84/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistin whatsapin, kun en jaksanut enää tuota kyttäyssovellusta. Ihmiset loukkaantuivat, jos et heti vastannut jne. Muutenkin ärsytti olla tavoitettavissa 24/7.

En minä ole tavoitettavissa jatkuvasti, vaikka mulla onkin Whatsapp. Ei niitä viestejä ole pakko heti lukea.

Vierailija
85/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa tekstiviestiä käyttää, niin osaa Whatsappiakin, se on periaatteessa sama asia. Toki alkuun täytyy se sovelluksen asennus käydä läpi ja se varmaan on se suurin kynnys monelle. Mutta yli seitsemänkymppiset vanhempani esimerkiksi käyttävät perheen viestittelyyn nykyään Whatsappia, joten ei se vaikeaa ole.

Esimerkiksi juuri perheen kesken whatsapp-ryhmä on erittäin kätevä, siellä sama keskustelu on kaikkien nähtävillä ja siihen voi jokainen osallistua siinä määrin kuin katsoo parhaaksi. Nytkin on taas helppo suunnitella joulunviettoa siellä, kun pitää sovittaa sisarusten kesken menoja niin että nähtäisiin kaikki mahdollisimman hyvin toisiamme.

Kahdenväliset keskustelut ovat sitten erillään siitä. Ja siellä sitten näkee milloin viesti on mennyt perille ja onko se nähty vai ei. Ei siinä silti ole sen suurempaa painetta vastailla kuin tekstarilla tai millään muullakaan. Jos haluaa, sen voi ottaa pois päältä niin etteivät muut tiedä oletko lukenut viestin vai et, tai milloin olet ollut viimeksi paikalla.

Vierailija
86/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistin whatsapin, kun en jaksanut enää tuota kyttäyssovellusta. Ihmiset loukkaantuivat, jos et heti vastannut jne. Muutenkin ärsytti olla tavoitettavissa 24/7.

Voit laittaa asetuksissa pois päältä seurannan niin että kukaan ei näe, oletko paikalla vai et. 

Jos sinulla on puhelin, etkö ole ihan samalla tavalla sen kautta tavoitettavissa 24/7? Miten Whatsapp-tavoitettavuus on jotenkin pahempi juttu? Voithan mykistää Whatsapp-ryhmät tilapäisesti tai pysyvästi ja käydä vaan joskus katsomassa viestit, jos haluat. 

Minulle Whatsapp on välttämätön omien harrastusten ja lasten harrastusryhmien ja koululuokan viestinnässä, ystävien kanssa kun jaetaan kuulumisia ja sovitaan tapaamisia, sukulaisten kanssa (esim. kun isä oli sairaana, oli siellä helppo viestitellä äidin ja sisarusten kanssa yhdessä ja samassa ryhmässä kaikista käytännön asioista, eikä tarvinnut erikseen soitella jokaiselle, että miten nyt menee ja mitä asioita pitäisi hoitaa) ja oman ydinperheen keskinäisessä viestinnässä (esim. tiedotetaan perheelle, että nyt meneekin myöhempään tai että ehtiikö joku käydä ostamassa maitoa).

Jotkut ryhmät olen mykistänyt, etten kuule piippauksia. Tärkeistä ryhmistä haluan tietenkin ilmoituksen, ihan niin kuin haluaisin kuulla puhelimenkin soivan, jos jollakulla on tärkeää asiaa.

Välillä ihmetyttää jääräpäisyys olla ottamatta uutta teknologiaa käyttöön. On aika itsekästä olettaa, että juuri sinulle laitetaan erikseen viestiä sovituista/sovittavista asioista tai että juuri sinun kanssasi pitää käyttää aikaa että puhutaan puhelimessa samat asiat, jotka voisit ihan itse lukea Whatsapp-ryhmästä ja jopa osallistua keskusteluun ja suunnitteluun.

Vierailija
87/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon erilaisissa järjestäjän rooleissa olleena on todettava, että henkilöt jotka eivät käytä WhatsAppia hankaloittavat asioita suuresti.  WhatsApp-ryhmät ovat lyömätön keino viestiä nopeasti suurelle joukolle ihmisiä, jakaa tiedostoja ja linkkejä sisältävää informaatiota, ja äänestää asioista mutkattomasti. 

Kyllä se nyppii, jos pitää erikseen muistaa, että Matti ja Mirkku eivät ole WhatsAppissa, joten heille pitää lähettää tämä tiedosto sähköpostitse, kysellä sopiiko heille tapaaminen päivänä X, Y vai Z, ja sitten vielä varmistaa tekstiviestillä että he lukevat viestin pian ja reagoivat siihen. Ryhmän ulkopuoliset myös jäävät helposti ulkopuoliseksi muusta tiedonvaihdosta, joka ei ole virallista,  mutta voi olla silti hyödyllistä, kuten vinkkaamiset ja tapahtumakutsut. 

Ymmärrän vielä sen, että joku ei käytä somea. WhatsApp on kuitenkin viestisovellus, joka ei kyttää, ei uhkaa käyttäjänsä yksityisyyttä, eikä vaadi sen enempää aktiivisuutta kuin tekstiviestien lähettäminenkään. 

Ainakin oma kokemukseni on se, että työ- ja harrastusryhmissä ihmiset noudattavat etikettiä. Keskusteluun voi osallistua juuri sen verran kuin haluaa, ja ryhmä pidetään siistinä turhasta aiheen ulkopuolisesta lätinästä.

Ja ryhmänhän voi aina asetuksista vaientaa, jos ei halua ilmoitusta kaikesta uudesta toiminnasta. 

Vierailija
88/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nättiä, miten nykyaikana jättiyrityksen "ilmais"sovellus on muodostunut jopa välttämättömyydeksi viestimisen suhteen. Kai tiedätte, että tämä whatsappinkin omistava taho on jäänyt kiinni käyttäjätietojen luvattomasta jakamisesta ja myymisestä, muun muassa kiinalaisille teknologiayrityksille? 

Vierailija
89/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nättiä, miten nykyaikana jättiyrityksen "ilmais"sovellus on muodostunut jopa välttämättömyydeksi viestimisen suhteen. Kai tiedätte, että tämä whatsappinkin omistava taho on jäänyt kiinni käyttäjätietojen luvattomasta jakamisesta ja myymisestä, muun muassa kiinalaisille teknologiayrityksille? 

Evvk.

Vierailija
90/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pistää vihaksi! PERKELE!

Vierailija
91/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä ymmärrä, miten Alexander Bellin keksintö onpi muodostetut wälttämättömyydeksi yhteydenpitoin suhteen. Kirjeillä on ennenkin pärjätty. Jos hätä tulee, woi lähettää telegrafin!

Vierailija
92/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut suuttuu, kun minulla ei ole puhelinta?

Ikinä ei kutsuta mihinkään. Olen loukkaantunut.

Vierailija
93/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos haluat elämästä vaikeeta ja viestit maksullisilla tekstiviesteillä. Ei mihinkään wa-ryhmiin ole pakko kuulua vaikka sovellus käytössä olisikin.

En oo ap mutta yleisesti whatsappittomuuteen ja tuohon että haluais elämästä vaikeaa; kyseessä voi olla ennemminkin halu olla tekemättä helpoimman kautta. Siinä on eroa.

Omastasi voit tehdä han niin hankalaa, hidasta ja vaivalloista kuin haluat, mutta älä odota että muut tekevät samoin sinun vuoksesi. 

Vierailija
94/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä ymmärrä, miten Alexander Bellin keksintö onpi muodostetut wälttämättömyydeksi yhteydenpitoin suhteen. Kirjeillä on ennenkin pärjätty. Jos hätä tulee, woi lähettää telegrafin!

Hassua. Ihan niin kuin koko puhelinteknologian kehityksen tarpeellisuus tarvis kyseenalaistaa, jos ei pidä automaattisesti hyvänä valta-asemansa väärinkäyttämiseen syyllistyneen teknologiayritysjätin sovelluksen toimimista monessa tilanteessa jopa välttämättömyytenä

Vierailija
95/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit laittaa asetuksissa pois päältä seurannan niin että kukaan ei näe, oletko paikalla vai et. 

Jos sinulla on puhelin, etkö ole ihan samalla tavalla sen kautta tavoitettavissa 24/7? Miten Whatsapp-tavoitettavuus on jotenkin pahempi juttu? Voithan mykistää Whatsapp-ryhmät tilapäisesti tai pysyvästi ja käydä vaan joskus katsomassa viestit, jos haluat. 

Minulle Whatsapp on välttämätön omien harrastusten ja lasten harrastusryhmien ja koululuokan viestinnässä, ystävien kanssa kun jaetaan kuulumisia ja sovitaan tapaamisia, sukulaisten kanssa (esim. kun isä oli sairaana, oli siellä helppo viestitellä äidin ja sisarusten kanssa yhdessä ja samassa ryhmässä kaikista käytännön asioista, eikä ta

Niin mullahan ei ole älypuhelinta, enkä sitä teidän vuoksenne osta, en myöskään teidän vuoksenne hyväksy whatsapin ehtoja, enkä jaa Facebookille tekstareitani. Mark Z. ei tarvitse niitä. Riittää, että DNA:lla ja Elisalla ovat.

-eri

Vierailija
96/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla minun Nokialaisessa mahdollinen, vuosimallia 2006.

Vierailija
97/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mukana jossain toiminnassa, jossa viestitään WA:n kautta, odotat ilmeisesti sitten että sulle pitää lähettää samat viestit jotain muuta kautta? Onhan se hankalaa.

Itse latasin kiltisti Whatsappin sen jälkeen, kun taloyhtiön hallitus (olen jäsen) päätti, että hallituksen keskinäiset keskustelut siirretään sinne. Sen jälkeen olen alkanut vaihtaa siellä viestejä muutaman muunkin ihmisen kanssa, mutta pääasiassa käytän sitä kyllä noihin hallitushommiin. Se kun itse valittavissa, mihin Whatsappia käyttää, ja milloin.

Man kan bara konstatera att ert husbolags styrelse har något som kallas shit for brains.

Vierailija
98/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi harvaa tuttuani asuu ulkomailla ja kyllä whatsapilla soitetaan kaikki puhelut ihan viikottain. 

Vierailija
99/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mukana jossain toiminnassa, jossa viestitään WA:n kautta, odotat ilmeisesti sitten että sulle pitää lähettää samat viestit jotain muuta kautta? Onhan se hankalaa.

Itse latasin kiltisti Whatsappin sen jälkeen, kun taloyhtiön hallitus (olen jäsen) päätti, että hallituksen keskinäiset keskustelut siirretään sinne. Sen jälkeen olen alkanut vaihtaa siellä viestejä muutaman muunkin ihmisen kanssa, mutta pääasiassa käytän sitä kyllä noihin hallitushommiin. Se kun itse valittavissa, mihin Whatsappia käyttää, ja milloin.

Man kan bara konstatera att ert husbolags styrelse har något som kallas shit for brains.

En tiedä onko tässä nyt vähän kielimuuria, mutta pidätkö siis whatsapin välityksellä ryhmäviestittelyä paskana aivoille? Onko muutkin viestiryhmät sitä?

Vierailija
100/106 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä kaveririnkejä, harrastuksia sun muita olisi jos olisi helppo keino pitää yhteyttä kaikkiin. Mutta ei niin ei, harva jaksaa pidemmän päälle selostaa yksityisesti Hänen Majesteetilleen ryhmässä käytyjä juttuja.