Miksi jotkut suuttuu, kun minulla ei oöw whatsappia?
Hankaloitan kuulemma muiden elämää. En halua olla mukana missän whatsapp-ryhmässä puhumassa jonninjoutavuuksia tai olla jonkun kytättävänä. En koe edes tarvitsevani whatsappia. Miksi jotkut ottavat tämän henkilökohtaisena loukkauksena? Täälläkin aina alanuolitetaan, jos kerron, ettei minulla ole whatsappia.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele miksei sinua koskaan enää kutsuta mihinkään kavereiden kesken.
Ehkä parempikin päästä eroon niin pikkumaisista kavereista että arvottavat jonkun helkkarin sovelluksen perusteella. Eivät mikään menetys kenellekään, paitsi toisilleen, sillä kuka muukaan tyhjäpäisyyttään jaksaisi kuin kaltaisensa.
Kuulostaa hyvin vahvasti siltä, ettei sinulla ole ensimmäistäkään ystävää.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Olen eri, mutta ei sitä kaveria jätetä ulkopuolelle jonku whatsappin vuoksi. Kaverille ilmoitetaan yhteisistä menoista sitten teksiviestillä tai soittamalla.
Tyyppi joka uhoaa kuinka ei ha
Taas eri, mutta huomaa, että otit kirjoituksesta muutaman sanan ja yhdistit ne uudestaan eri tavalla miten niitä siinä kirjoituksessa käytettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, mihin yksinäinen eläkeläispapparainen tarvitsee tuota Whatsappia ja yleensäkin, mikä se edes on?
Sillä saat viestiteltyä ja soitettua ilmaiseksi,tavallinen textiviesti ja puhelu maksaa.
Minä olin samanlainen vastarannankiiski kunnes äitini raahasi minut älypuhelinkauppaan kuusi vuotta sitten.
Ymmärsin vasta jälkeenpäin miten hankalaa ystävilläni on ollut, kun kaikkien muiden kanssa voidaan sopia menot ja tulot prikulleen valmiiksi ryhmäkeskusteluissa, ja sitten jonkun täytyy raportoida minulle erikseen tekstiviestillä tai sähköpostitse. Olen ihminen jolle useimmiten kaikki käy, mutta olihan siinä säätöä kun ensin selvitetään a) ajankohta, b), mennäänkö ravintolaan vai ollaako jonkun kotona, c) mihin ravintolaan jos ravintolaan, d) mitä syödään, kuka valmistaa mitäkin jos pidetään nyyttärit, e) kuka tekee varauksen ja mihin kellonaikaan, f) etukäteistilaukset ravintolan sellaista toivoessa.
Nyt kaikki käy käden käänteessä kun olen mukana niissä somealustoissa joissa muutkin. Ei siitä pääse mihinkään, se on nykyaikaa.
Meidän kaveriporukka käyttää facebookin messengeriä. Siinäkin saa ryhmäkeskustelun. Ollut iät ajat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, mihin yksinäinen eläkeläispapparainen tarvitsee tuota Whatsappia ja yleensäkin, mikä se edes on?
Sillä saat viestiteltyä ja soitettua ilmaiseksi,tavallinen textiviesti ja puhelu maksaa.
Voi valita sellaisen liittymän, jossa puhelut ja viestit on ilmaisia.
Liityin Whatsappiin vain ja ainoastaan, jotta olisi sukulaisiin yhteys yhteisiin tiluksiin liittyvissä asioissa. Hetken päästä huomasin, että minut on mitään kysymättä liitetty lapsen iltapäivähoidon ryhmään, josta en kehtaa erota, kun siitä kuulemma menee kaikille ilmoitus. Jouduin sitten laittamaan ryhmien merkkiäänet pois, ettei tarvisi kuunnella piippauksia vieraiden lasten tulemisista ja menemisistä. Ja nyt sitten ne sukulaisten viestit hautautuvat lukematta, ellen erikseen käy etsimässä niitä.
Ennen kaikkien 1-1 lähettämät viestit tulivat iMessageen eli yhteen paikkaan, nyt osa niistä päätyy Whatsappiin. Selvä huononnus sekin. Mieli tekisi poistaa koko äppi.
Taitaa olla melkoinen hyväntekeväisyysyritys tuo meta, kun antaa ihmisten helpottaa suunnattomasti elämäänsä ja käyttää maksutta (onko WA:ssa edes mainoksia?) heidän ylläpitämäänsä sovellusta!
Vierailija kirjoitti:
Liityin Whatsappiin vain ja ainoastaan, jotta olisi sukulaisiin yhteys yhteisiin tiluksiin liittyvissä asioissa. Hetken päästä huomasin, että minut on mitään kysymättä liitetty lapsen iltapäivähoidon ryhmään, josta en kehtaa erota, kun siitä kuulemma menee kaikille ilmoitus. Jouduin sitten laittamaan ryhmien merkkiäänet pois, ettei tarvisi kuunnella piippauksia vieraiden lasten tulemisista ja menemisistä. Ja nyt sitten ne sukulaisten viestit hautautuvat lukematta, ellen erikseen käy etsimässä niitä.
Ennen kaikkien 1-1 lähettämät viestit tulivat iMessageen eli yhteen paikkaan, nyt osa niistä päätyy Whatsappiin. Selvä huononnus sekin. Mieli tekisi poistaa koko äppi.
Ei ketään kiinnosta kuka poistuu mistäkin ryhmästä. Ihan itse vaikeutat elämääsi tuolla tavalla. Parasta varmaan lopettaa koko sovelluksen käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Miten he ilmaisevat suuttumuksensa? Ehkä kuvittelet vaan heidän suuttuvan. Eikö tavallisella tekstiviestillä mene viestit perille?
Mulla on "pihi" liittymä, en maksa tekstiviesteistä, siksi käytän whatsappia.
Ps ei niihoin ole pakko vastata!
Tässäkin keskustelussa osa raivopäänä vaahtoaa, kun jollakin ei ole whatsappia. Joillekin tullut elämää tärkeämmäksi whatsappissa oleminen. Ennen tehtiin omin kätösin synttärikutsut ja muut kissanristiäiskutsut ja nyt pidetään haastavana lähettää viestillä henkilökohtainen kutsu. Nykyään pitäisi olla whatsappissa, että hyväksytään sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei työpuhelimiin saa asentaa wa mutta esimiehet ilmeisesti saavat, koska lähettävät viestejä työpuhelimistaan meidän omiin puhelimiin.
Et voi vastaanottaa whatsupp viestejä jos sulla ei ole sitä asennettuna!
Haloo pahvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei työpuhelimiin saa asentaa wa mutta esimiehet ilmeisesti saavat, koska lähettävät viestejä työpuhelimistaan meidän omiin puhelimiin.
Haloo pahvi!
Haloo pahvi kakkonen, hän ei saa asentaa sitä työpuhelimeensa mutta omassa puhelimessa se on.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittymän kuukausihinta kuitenkin korkea(sisältää tietyn määrän puheluita ja viestejä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo pahvi!
Työpuhelimiin ei saa ladata whatsappia, mutta pomot laittavat omista työpuhelimistaan whatsapp-viestiä työntekijöiden henkilökohtaisiin puhelimiin. Tai näin minä ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittymän kuukausihinta kuitenkin korkea(sisältää tietyn määrän puheluita ja viestejä)
Mulla on 23e/kk, rajaton määrä puheluita ja viestejä ja 100mbit netti.
Eihän se ole iso homma ilmoittaa sille yhdelle Whatsapittomalle tyyliin "juhlat 12.3.24" mutta jos halutaan sopia erikseen ryhmätapaaminen, johon kaikki pääsisivät, on helkkarin raivostuttavaa, kun yrität sopia kaikille sopivaa aikaa ja saat viestitellä erikseen sen yhden kanssa. Monesti näissä tilanteissa sovitaan sen ryhmässä olevan porukan kanssa ja ilmoitetaan vain kylmän viileästi tälle yhdelle aika ja paikka, sopi se hänelle tai ei.
Itse kuulun moneen eri ryhmään, enkä edes tiedä, onko kaikki ko. porukkaan kuuluvat Whatsapissa. Joskus ikävä kyllä käy silleen, että vasta tapahtumapaikalla porukka hoksaa, että Tiina ei olekaan saanut mitään tietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaveriporukka käyttää facebookin messengeriä. Siinäkin saa ryhmäkeskustelun. Ollut iät ajat käytössä.
No jaa, FB vaan on niin vanhanaikainen. Mulla ei edes ole koko FB juttua puhelimessa ollenkaan. EI kiinnosta kenenkään asiat niin paljoa että viitsis asentaa.
Mikäs siinä jos haluat elämästä vaikeeta ja viestit maksullisilla tekstiviesteillä. Ei mihinkään wa-ryhmiin ole pakko kuulua vaikka sovellus käytössä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen ryhmän mykistää yksittäinkin painamalla ryhmän nimeä.
Mulla on tasan 1 whatsappryhmä: oma perhe, sama viesti menee lapselle ja miehelle. Joskus oli lapsen koululuokan vanhempien ryhmä, eikä sielläkään kukaan lätissyt jonninjoutavuuksia.
Kaverit jotka lähettelee "kissavideoita" on äänettömällä, niin ei tarvi joutavan vuoksi hypätä kun puhelin piippaa. Tietävät itsekin olevansa paitsiossa ja että lähettää vanhanaikasen tekstarin jos on kiireellistä asiaa.
Ihan miten sitä itse käyttää...