Keitä ovat brittihovin kaksi rasistia?
Kommentit (278)
R o t u realismi ei ole r a s i s m i a, vaan tervettä järkeä.
Jännä että Pier Morgan on tänään maininnut Charlesin ja Katen ihan tv:ssä. Luulin, että sen Meghan-inho on niin suurta (sen jälkeen kun sai ne kuuluisat pakit Meghanilta), että yrittäisi vaan mielistellä hovia. Mutta ei näköjään. Saakohan sakot...
Jos tumma ihminen sanoo minua rasistiksi, olenko silloin sitä. Minua sanottiin niin, kun sanoin, ettei meidän kulttuuriin kuulu tunnin yksityispuheluita.
Tätä sanaa käytetään liian herkästi.
Yllättävät nimet, täytyy sanoa, mutta uskon että hovin suosio Britanniassa vaan vankistuu tämän paljastuksen jälkeen. Noiden henkilöiden imagot on niin vahvat että tällainen epämäääräinen nimenpaljastus jossain käännöksessä ei sitä hetkauta. Hyvin yllättävää jos paljastuksilla on kielteisempi vaikutus hoviin kuun Sussexeihin.
Vierailija kirjoitti:
Archie ja Lilibeth sitten ovat valkoisempia kuin valkoiset itse 😂
Kenenkähän lapsia ovat?
Vierailija kirjoitti:
Minä se olin.
Och jag med.
Jotenkin luulen että tämä vain ärsyttää ihmisiä lisää. Jutusta on kulunut jo vuosia ja kaikesta päätellen kyse ei ollut mistään isosta asiasta vaan huonoista vitseistä perheen kesken. Meghan varmasti loukkaantui mutta asia lienee paisunut jo ihan vääriin mittasuhteisiin ja yleisökin sen näkee.
Katen kylmyydestä Meghania kohtaan on jo puhuttu siinä dokkarissakin, joten se tuskin on shokki kenenkään ja Katella on tietysti oikeus pitää niistä ihmisistä joista pitää.
Kate ja kuningas on nimetty hollantilaisessa käännöksessä. Omid Scobie tosin on kammottava onnenonkija samoin kuin Meghan, joten ei ihan hirveästi kannata laittaa painoa niiden sanoille.
Charles oli ilmeisesti kirjoittanut jonkun kirjeen jossa yritti selvitellä asioita ja tämän kirjeen Scobie on nähnyt. Kirjeessä Charles kehottaa myös keskustelemaan Walesien kanssa, en tiedä olisiko tuosta sitten keksitty että Kate on se toinen.
Aika selvää on että kuka lähde tässä tapauksessa on, koska noita kirjeitä on tuskin levitelty. Charles yritti korjata asioita mutta tässä sitten on palkka.
Vierailija kirjoitti:
Kate ja kuningas on nimetty hollantilaisessa käännöksessä. Omid Scobie tosin on kammottava onnenonkija samoin kuin Meghan, joten ei ihan hirveästi kannata laittaa painoa niiden sanoille.
Piti vielä lisätä että nuoruudessani olin pitkässä suhteessa puoliksi mustan miehen kanssa ja usein mietimme minkä värisiä lapsia meille tulisi. Hänen perheensä mietti myös, mitään r a sismia ei ihmettelyyn liittynyt, enemmänkin olisi ollut outoa ettei kukaan olisi miettinyt. Meghan haluaa vain ratsastaa nykyään niin muodikkaalla r-kortilla, hänhän on koko elämänsä yrittänyt häivyttää kaikki mustat piirteet ulkonäöstään.
Lasta solvataan. Sen sijaan että vanhemmat vievät asian poliisille ja syyttäjälle saadakseen lapselleen oikeutta, he kertovatkin siitä Oprahille ja kirjailijalle. Herää kysymyksiä. Ne voi jokainen päätellä mielessään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä lisätä että nuoruudessani olin pitkässä suhteessa puoliksi mustan miehen kanssa ja usein mietimme minkä värisiä lapsia meille tulisi. Hänen perheensä mietti myös, mitään r a sismia ei ihmettelyyn liittynyt, enemmänkin olisi ollut outoa ettei kukaan olisi miettinyt. Meghan haluaa vain ratsastaa nykyään niin muodikkaalla r-kortilla, hänhän on koko elämänsä yrittänyt häivyttää kaikki mustat piirteet ulkonäöstään.
Käyttäytyikö miehesi perhe sinua kohtaan kylmästi ja etäisesti? Koska siitähän tässä on paljolti kysymys. William ja Kate eivät missään vaiheessa hyväksyneet Meghania tai pitäneet häntä sopivana puolisona Harrylle. Sellaisessa tilanteessa pään aukominen lapsen mahdollisesta väristä on julmaa.
Jos itse saisin mustaihoisen miniän, pidättyisin kyllä tuollaisesta keskustelusta kokonaan. Enkä olisi arvostanut, jos anoppini olisi miettinyt, saavatko omat lapseni minun nenäni. Ei tuollainen ole nykypäivää.
Vierailija kirjoitti:
Lasta solvataan. Sen sijaan että vanhemmat vievät asian poliisille ja syyttäjälle saadakseen lapselleen oikeutta, he kertovatkin siitä Oprahille ja kirjailijalle. Herää kysymyksiä. Ne voi jokainen päätellä mielessään itse.
Siis hetkinen. Väitätkö ihan tosissasi että Harryn ja Meghanin olisi pitänyt mennä kertomaan poliisille, että Catherine solvaa heidän lastaan? Siitäpä vasta olisi itku suntynyt.
Hyvin voi uskoa, että ovat juuri nuo kaksi. Charles kyseli tyhmyyttään ja Kate silkkaa ilkeyttään.
Catherine on ollut koulukiusattu, joten tämä nostaa varmasti vanhoja tunteita pintaan. Kiusaajat kyllä keksivät aiheita, kuten tässäkin tapauksessa, vaikka jokainen ymmärtä, ettei koulutettu ja paljon matkustanut pienten lasten äiti varmasti arvostelisi toisen tulevan vauvan väriä.
"Minusta ihonväristä kysyminen on mitätön juttu. On luonnollista ottaa aihe puheeksi, kun sukuun tulee tummaihoinen. Se vasta outoa olisikin, jos oltaisiin kuin ei huomattaisikaan, että joku on tummaihoinen."
Näin voi puhua vain supisuomalainen, valkoihoinen immeinen. Ei tajua kai itsekään kuinka rasistiselta tuo kuulostaa!
Ei edes kiinnosta. Meghan tuntuu melkoiselta uhriutujalta, ei näe itsessään mitään vikaa.