Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Näin sairaslomalaiset viettävät sairaslomapäiviään: Matkoja Thaimaahan, kalastusreissuja, shoppailureissuja.. Miten SINÄ sairaslomailet?

Vierailija
28.11.2023 |

Sairauslomia on vietetty Thaimaassa, kalareissuilla ja shoppailemassa Rusketus ihmetytti pomoa palattuani

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009474936.html

Huh huh, ihmekös työnantajat ovat kyllästyneitä suomalaisiin työntekijöihin ja sairaslomailijoille jaetaan pienemissä työpaikoissa potkuja.

Miten te vietätte sairaslomanne? Onko teillä minkälaisia sairaslomasuunnitelmia? Mikä on suosikki sairaslomakohteenne?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä huijareita on mutta sairaslomalla voi olla monesta syystä. Jopa ulkomaanmatka voi joissakin harvoissa tapauksissa olla asiallista. Esimerkiksi jos todetaan lähitulevaisuudessa kuolemaan johtavava sairaus, olettaisi, että saattaa saada sairaslomaa vaikka olisi vielä fyysisesti ok kunnossa. Tällöin jos esimerkiksi on joku kohde, jossa haluaa vielä käydä tai läheisiä sukulaisia asuu ulkomailla ja heidät haluaa vielä nähdä, on syytäkin matkustaa jos se onnistuu (lääkärin lupa, vakuutus toimii jne.). Itse asun muualla Euroopassa ja tuollaisessa tilanteessa kävisin luultavasti Suomessa vielä kerran ja lisäksi muutamassa paikassa Euroopassa.

Vierailija
122/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä lorvikatarria saitsuttavat on samanlaisia ihmispskoja kuin nuo elintasosurffaaajat jotka käyttää tp-järjestelmää häikäilemättömästi hyväkseen.

Ja suurin pskakasa on se porukka joka tällaisen przeilyn mahdollistaa.

puhut siis ay-mafiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne työntekijät maksavat sen työnantajan kaikki kulut eli mitä selität? En vielä tiedä työnantajaa joka itse tienaisi. Kyllä ne työntekijät tekevät sen tyäön mistä raha tulee. Omistaja vain ryöstää siitä.

Vierailija
124/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu lukea. Olen ollut uupumisen takia poissa töistä pidempään. Ei riitä voimat oikein mihinkään. Rahat on loppuneet kauan sitten ja elän sukulaisen avustuksen varassa. Ehkä tästä vielä joskus nousen, ehkä en.

Vierailija
125/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin työterveydestä, että onko mitään estettä lähteä ulkomaille, ja he sanoivat ettei ole. Lähdin sitten lämpöön kahdeksi viikoksi.

Vierailija
126/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipeänä olen tehnyt töitä useinkin. Lääkkeellä kuume laskee ja pesen käsiä useammin. Hoitoalalla olen. 

Saikulla olin ainoastaan kun norovirus oli koko perheessä ja hädin tuskin pystyin poistumaan vessasta.

Jos aina jää saikulle kun on nuha tai kurkku kipeä, tulisi saikkupäiviä monen viikon edestä jola vuosi. Jos kaikki toimisivat niin, ei kukaan olisi töissä.

Saikuttamista en oikein ymmärrä.

Sinä sitten upeana ihmisenä tartutat toisetkin, voi kuinka on hienoa...Ja kehut itseäsi vielä ?

Vierailija
127/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma on sairauslomaa, eikä sen viettämiseen liene mitään yhtä oikeaa paikkaa. Oma tapani on tehdä idioottina töitä myös kipeänä kotoa käsin, vaikka yhdelläkään työnantajalla ei ole koskaan ollut samanlaista sitoutumista minuun kuin minulla työhöni.

Yhtään parempaa hautapaikkaa tai suurempaa kunniaa ei tällä maanisella suhteella töihin saa. Olen iloinen niiden puolesta, jotka osaavat ottaa toipumisen rennosti ja antaa sille aikaa. Valehtelu ja järjestelmän väärinkäyttö ovat sitten ihan toisia kysymyksiä, mutta niiden kohdalla kyse ei olekaan sairauslomasta vaan sen väärinkäytöstä.

Vierailija
128/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sairaana kotona. Ei ole mt-ongelmia tai tuki- ja liikuntaelinsairauksia, joiden vuoksi voisi saikuttaa.

Vierailija
129/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä

käsi murtuneena

jalka murtuneena

influenssassa

olenhan YRITTÄJÄ!!!

Vierailija
130/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yleensä koskaan saa ajoitettua sairaslomaa siihen tilanteeseen jolloin olen kaikkein sairain vaan moni lääkäri tajuaa tilanteeni vasta kun olen jo toipumassa. Hyvää se lepo silloinkin tekee vaikka liian lyhyeksi jääkin. Vietän sen ajan enimmäkseen sikeässä unessa jos ei ole aivan pakko tehdä jotain muuta.

Siis, käyt töissä sairaana ja vasta kun olet jo toipumassa, menet lääkäriin? 

Menen kyllä heti tai yritän saada ajan heti. Yleensä alkuun kirjoitetaan korkeintaan yksi päivä jos sitäkään, ja sen jälkeen olen yleensä jo niin sairas etten pysty menemään uudelleen. 

Vierailija
131/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyään saa diagnoosin esim. masennuksesta, vaikka jaksaisi matkustella, harrastaa, juhlia ja tehdä kaikkea kivaa kuntoutumisen nimissä, paitsi ei töitä. Onkohan nämä niitä tapauksia. Tunnen monia, jotka ei kunnolla jaksa tehdä töitään, mutta joilla on ihan hitokseen kaikkia menoja ja matkoja ja treffejä ja kylpylöitä ja hiihtoreissuja lappiin sun muita kuitenkin. En ymmärrä. Joku tuossa masennuksen tulkinnassa on pielessä. 

Vierailija
132/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että joidenkin mielestä on kuitenkin aina sairaslomailtu väärin. Viime kesänä odottelin leikkausta pitkäaikaiseen käsivaivaan sairaslomalla. Oli ne alkukesän kovat helteet, joten päivät meni pitkälti läheisessä maauimalassa viilentyen tai rannalla. Osan ajasta olin vanhempien mökillä merenrannalla. Kuumuus turvotti kättä ja lisäsi kipuja, joten näillä keinoilla sain pidettyä kivut jotakuinkin siedettävinä.

Mainitsin tästä joskus työkaverille ja sain kuulla kunniani. Ihan hyvin kuulemma olisin voinut tehdä töitä, jos pystyin noin lomailemaan. Ei nähnyt mitään ongelmaa tehdä töitä hiirellä ja näppiksellä kovissa kivuissa, jos pystyin kerran lillumaan(en edes uinut, kun se lisäsi kipuja) uima-altaassa/järvessä/meressä sen kanssa. Meni maku koko työkaveriin, kun syyllisti tuolla tavalla. Jaksoi vielä muutama viikko sitten kettuilla asiasta, kun olin korona vuoksi sairaslomalla muutaman päivän. Että missäs lomailin tällä kertaa. Huoh. 

Vierailija
133/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona ja teen töitä.

Vierailija
134/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipeänä olen tehnyt töitä useinkin. Lääkkeellä kuume laskee ja pesen käsiä useammin. Hoitoalalla olen. 

Saikulla olin ainoastaan kun norovirus oli koko perheessä ja hädin tuskin pystyin poistumaan vessasta.

Jos aina jää saikulle kun on nuha tai kurkku kipeä, tulisi saikkupäiviä monen viikon edestä jola vuosi. Jos kaikki toimisivat niin, ei kukaan olisi töissä.

Saikuttamista en oikein ymmärrä.

Itse en taas ymmärrä sairaana varsinkin hoitoalalla töissä olemista. Vanha äitini sai juuri Koronan, kun joutui käymään lääkärissä toisesta syystä ja hoitaja oli ollut nuhassa. Korona levisi meihin kaikkiin ennen kuin edes huomattiin. Siskoni alle 3-vuotias joutui sen vuoksi sairaalaan. Toisen siskoni syöpäleikkausts jouduttiin siirtämään tämän vuoksi. Ja tuskin ollaan ainoa porukka, jonka koronarypäs lähti tästä yhdestä itsekkäästä ihmisestä.

Kuinka usein ihmisillä oikein on nuha ja kurkkukipu, jos niistä muka saisi viikkojen saikut vuoteen. Itselläni on ehkä 1-3 kertaa vuodessa ja aina se johtaa kunnolliseen tautiin, jossa ei tosiaan kenenkään kuulu olla töissä. 

Vierailija
135/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ap pöljä jääräpää. Linkkaamassaan tekstissä on sana SAIRAUSLOMA, aivan kuin se oikein kirjoitetaan, mutta omassa tekstissään sana on koko ajan väärin: SAIRASLOMA. Millä tavalla se sairaus on kipeä? 

Vierailija
136/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos työnsä aiemmin tehnyttä on alettu kiusaamaan/häiriköimään työpailalla, ja sen takia sairastaa ja ahdistaa mennä töihin? Ei myöskään voi irtisanoutua, koska uutta työtä ei löydy varalle, ja jäisi ilman rahaa. Apua ei saa, eikä kukaan usko. 

Vierailija
137/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat, Kela jne voisivat palkata etsiviä polttamaan näitä LOISIA. Kenkää ilman irtisanomisaikaa.

En tunne mitään sääliä näitä ihmispskja kohtaan.

Kävin tänä kesänä sairaslomalla Tallinnassa :) siinähän kiukuttelet :)

Vierailija
138/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa sairaslomamatkatoimistoja? :D

Vierailija
139/139 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairAUsloma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän