Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Näin sairaslomalaiset viettävät sairaslomapäiviään: Matkoja Thaimaahan, kalastusreissuja, shoppailureissuja.. Miten SINÄ sairaslomailet?

Vierailija
28.11.2023 |

Sairauslomia on vietetty Thaimaassa, kalareissuilla ja shoppailemassa Rusketus ihmetytti pomoa palattuani

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009474936.html

Huh huh, ihmekös työnantajat ovat kyllästyneitä suomalaisiin työntekijöihin ja sairaslomailijoille jaetaan pienemissä työpaikoissa potkuja.

Miten te vietätte sairaslomanne? Onko teillä minkälaisia sairaslomasuunnitelmia? Mikä on suosikki sairaslomakohteenne?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat, Kela jne voisivat palkata etsiviä polttamaan näitä LOISIA. Kenkää ilman irtisanomisaikaa.

En tunne mitään sääliä näitä ihmispskja kohtaan.

Vierailija
2/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?

Olen ollut viimeksi sairaslomalla 11 vuotta sitten kun oli jalkaleikkaus. Olin sairaslomalla kotona ja yritin kuntoutua mahdollisimman pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä nipottamalla, että se on sairausloma eikä sairasloma.

Joo-o. Poden ihan kotona koronaa ja olen prkeleen pahalla päällä enkä edes tiedä miksi.

Vierailija
4/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kaikki sairaslomat töissä, kun sijaista ei ole saatu. Kiva on kipsi jalassa olla asiakaspalvelussa, samoin käsi paketissa. Olen siis ollut samassa paikassa töissä mihin sairaslomankin sain. 

Vierailija
5/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkiä sairaslomia porukka oikein saa? Itse olen saanut vain sen verran sairaslomaa, että olen vielä hiukan toipilas kun palaan töihin.

Vierailija
6/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin sohvalla pari päivää koronaa sairastaen. Edelliskerran sama homma toissavuonna, sitä edellinen kerta vissii viiden vuoden takaa, vietin aikaa lähinnä vessanpöntön ääressä.

Sellaisia sairausloma-vapaan viettotapoja minulla.

Vierailija
7/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli flunssa päällä, tein töitä etänä, en sen kummempaa.

Vierailija
8/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos flunssaa, niin kuumaa juomaa baarissa. Jos käsi paketissa, niin kylmää juomaa baarissa.

Vierailija
9/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miksi olen sairauslomalla.Kun olin työuupumuksen takia niin ulkoilin kävin salilla oman jaksamisen mukaan.Syöpäleikkauksen jälkeen oli  aikalailla kotona ja ulkoilin sitten kun pystyin.Flunssassa olen pysynyt kotona.Mutta ei tulis mieleen lähteä ulkomaille tai ylipäänsä reissuun oli sairausloman syy mikä tahansa...

Vierailija
10/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten sairaslomailen? No, sairastin pitkittyneen koronan, jonka jälkitauteina tuli sinuiitti, bronkiitti ja pneumonia. 4 viikkoa meni siten, että jopa wc- käyntien jälkeen tuli tuskanhiki ponnistamisesta. Olin niin väsynyt, että 10 h yöunien lisäksi nukuin 2- 4 h päiväunet. Ihan tuli sängyssä vietettyä melkein 24h. En jaksanut edes tabletilta katsoa tv- sarjoja. Äänikorjojakin jaksoin kuunnella max 1/2 h. Lihaksiin, niveliin, kurkkuun,päähän särki, ja hengittäminen omi vaikeaa.

Vierailija
11/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen ihan kotona ollen, kävellen yms. Leffassa tuli käytyä viimeisinä sairaslomapäivinä kun olo oli jo hyvä.

Vierailija
12/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona matalaaprofiilia pidän. Kaupasta viikoksi herkkuja 😋

Vierailija
13/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lorvikatarria saitsuttavat on samanlaisia ihmispskoja kuin nuo elintasosurffaaajat jotka käyttää tp-järjestelmää häikäilemättömästi hyväkseen.

Ja suurin pskakasa on se porukka joka tällaisen przeilyn mahdollistaa.

Vierailija
14/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueellani ei ainakaan olla sairaslomilla. Yli kuusikymppisillä  hoitajilla ei  työterv.lekurien mukaan voi olla mitään vaivoja.

Ei vaikka ovat tehneet ikänsä raskasta vanhustyötä, siihen moni vielä yksinhuoltajana   kasvattanut lapset  ym  kotityöt pälle kokoaikaisen kolmivuorotyön lisäksi.

Ei tehän olette normaalipainoinen, kädet liikkuu, sormet yltää taivuttettuna lattiaan, lonkatkin vielä liikkuvat...Terve kuin pukki, todella, todella olette hyväkuntoinen ikäiseksenne.  Näin ollen ETTE  voi olla sairas.....Ei vaikka aneyrysmaa ym verisuonitauteja, nivelvaivoja, iskiasta, lonkka-ja polvikipuja, niskavaivoja, kulumia joka puolella, verenpaine koholla,  ymv. vaivoja.

Vierailija
15/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tänään, sohvalla finnrexiniä lipittäen. Iltapäivällä kuitenkin osallistun yhteen telcoon koska "ilman mielipidettäsi asiaa on mahdotonta viedä eteenpäin..."

Vierailija
16/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri rakensi terassia saikulla. Jäi kiinni kun pomo sattui ajamaan autolla ohi.

Vierailija
17/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä lorvikatarria saitsuttavat on samanlaisia ihmispskoja kuin nuo elintasosurffaaajat jotka käyttää tp-järjestelmää häikäilemättömästi hyväkseen.

Ja suurin pskakasa on se porukka joka tällaisen przeilyn mahdollistaa.

Jep. Ei voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka tällaiset älyttömät verkot on kutoneet ja vielä kehtaa puolustaa kuinka hyvin kaikki toimii.

Vierailija
18/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla vietetään kyllä usein ihan sairasta lomaa, mutta muistakaan nyt vielä kerran, että sairas-loma tai sairas-lomalainen, ei ole sama asia, kuin sairaUsloma tai sairaUslomalainen.

Vierailija
19/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut saikulla vain flunssan tai yrjötaudin takia ja silloinkin vaan kun olen niin kipeä ettei voi edes etänä tehdä hommia. Joten kyllä ne sohvan pohjalla kuluu. Ellei lapset satu sairastamaan samalla jolloin päivät kuluu lapsia hoitaen, jostain syystä 38 astetta kuumetta lapsella ei tunnu juurikaan vauhtia hidastavan vaikka itsellä olo on ihan jyrän alle jäänyt.

Vierailija
20/139 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta saa irtisanoa nuo, kun irtisanomissuoja heikkenee jokaisella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä