Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä
Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kadehdin noita, jotka eivät palele. Itse palelen 24/7 ja välillä (esim. tänään) ulkona kehossa tuntuu ihan siltä, että kuolen kylmyyteen. Oikeasti tulee primitiivisiä ajatuksia, että selviänkö hengissä sisällä. Saan tietysti järkeiltyä ajatukset niin, että tämä on ihan normaalia, en kuole. Ja mulla oli kuitenkin toppahousut, toppatakki, pipo, hanskat jne. Olen aina ollut palelija ja inhoan sitä yli kaiken.
Hyvät naiset ja herrat... Nykyihminen 😂😂🤣
Ton on pakko olla joku Helsingin tai Tren pumpulipillu, joka painaa 40kg maksimissaan.
Suuhun raiskaus lämmittää.
-Yamal
Jotkut kommentit on kyllä hauskoja. Luulis, että se on lähinnä sitä vähäisesti pukeutunutta koskeva asia, kuinka kylmä hälle ulkona tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se on parempi ihminen joka käyttää 10 minuuttia toppavaatteiden pukemiseen ollakseen 10 minuuttia ulkona? Ja sit aina kauppaan sisälle mennessä kauhean kuuma ja riisuminen, ja sitten taas toppavaatteet päälle ulos mennessä. Mitä nyt kukakin sitten pitää järkevänä pukeutumisena.
Miten siinä pukemisessa menee 10 minuuttia? Miksi mittaatte kaiken kellon mukaan? Laitat kengät jalkaan takin pääkke myssyn hanskat ja kaulaliinan ja lähdet sinne 10 minuutin kävelylle. Sen tekee 30 sekunnissa.
Tai sit puetaan just sen verran ja siinä ajassa kun itsestä tuntuu parhaalle, ja jätetään besserwisser-ääliöiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Pukekaa vaan ihan niin vähän kuin tahdotte, mutta kyllä teillä siellä ulkona kylmä on pa
Mikä siinä on niin pelottavaa jos 10 minuuttia tuntee hieman kylmää?
Mulla on kesällä välillä kuuma, talvella välillä kylmä ja oon aina ajatellut että se on normaalia. Nautin vuodenaikojen vaihtelusta ja on kiva ettei koko ajan ole tasaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.
Nämä jotka ei talvewlal käytä talvikamppeita kaupungilla 10-15 minuutin takia on nykyajan vätyksiä, jotka yrittää esittää kovaa. Kokeilkaa olla -25 asteessa 2 tuntia liikenteessä ilman hattua. Alatte 20 minuutin jälkeen pitelemään korvianne ja itksemään tuskasta ja kivusta.
No ei jonkun 10-15 minuutin takia tartte samoja toppavaatteita kuin 2 tunnin ulkoilussa, selvähän se. Miks
No kyllähän te viinaa vedätte. Jonkun pimpan matkaan lähdet toiselle puolelle "kaupunkia". Suomessa ei oikeastaan ole kaupunkeja. Vaan kyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.
Tai sitten he ovat vähän paremmassa kunnossa kuin palstan sohvaperunat, ja heillä ääreisverenkierto pitää ihon lämpimänä.
Ei se kuntoa katso nuo paleltumat. Oon minäkin nuori aikuinen ja kannattaisi sinunkin sivistää itseäsi paleltumista.
Ei niitä paleltumia mitenkään hetkessä tule, kyllä pakkassäässä voi jonkin aikaa olla vaikka ilman vaatteita ilman mitään ongelmaa. Ei ne varmaan mitään tuntikausia aio noissa vähissä vaatteissa ulkoilla.
Itse asiassa tuulisella pakkaskelillä ei kannattaisi olla ilman kunnollisia vaatteita. Kor
Ja se korvanlehti muuttui tuommoiseksi kun oli 10 minuuttia ulkona -12 asteessa ja pipon sijaan oli huppu päässä? Ihan varmasti juu.
-12 ei ole kovin kylmä. Parinkymmenen pakkaset vasta rupee viluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kommentit on kyllä hauskoja. Luulis, että se on lähinnä sitä vähäisesti pukeutunutta koskeva asia, kuinka kylmä hälle ulkona tulee
Juu tottakai on. Mutta kyllä niillä silti kylmä on. Hytisee ja tutisee koko ajan kävellessä, mutta silti esitetään että on yhtä lämmin kuin kesällä. Lopeta nyt tuo itsesi kusettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäätyi tänään kyrvännuppi kävelyllä. Nyt on aika alkaa käyttämään pitkiä kalsareita.
Aikamoista. Itsellä se tajuaa vetäytyä itseensä ja suojella itseään paleltumisilta.- Ei oo erektioo päällä jatkuvasti vaikka viriili oonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se on parempi ihminen joka käyttää 10 minuuttia toppavaatteiden pukemiseen ollakseen 10 minuuttia ulkona? Ja sit aina kauppaan sisälle mennessä kauhean kuuma ja riisuminen, ja sitten taas toppavaatteet päälle ulos mennessä. Mitä nyt kukakin sitten pitää järkevänä pukeutumisena.
Miten siinä pukemisessa menee 10 minuuttia? Miksi mittaatte kaiken kellon mukaan? Laitat kengät jalkaan takin pääkke myssyn hanskat ja kaulaliinan ja lähdet sinne 10 minuutin kävelylle. Sen tekee 30 sekunnissa.
Tai sit puetaan just sen verran ja siinä ajassa kun itsestä tuntuu parhaalle, ja jätetään besserwisser-ääliöiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Pukekaa vaan ihan niin vähän kuin tahdot
Panot ja imut ilman kumia jookos?
Kuka täällä sekoilee noilla lainauksilla mitä sattuu?
Käyttäjä2875 kirjoitti:
-12 ei ole kovin kylmä. Parinkymmenen pakkaset vasta rupee viluttaa.
Älä valehtele.
Olen 58 v eukko. Muistan, kun oli nuori, pipoa ei käytetty, vaikka oli 30 astetta pakkasta. Korkokengillä, ohuissa sukissa lähdettiin viikonloppuisin juhlimaan. Paikat jäätyivät, mutta kun muoti. Sama se on nykynuorillakin. Kun ikää tulee, niin huomaa, että mukavuus on tärkeämpää, kuin muoti. Älkää tuomitko nuoria, itse yritän aina muistaa omia tyhmyyksiäni. 😊
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä sekoilee noilla lainauksilla mitä sattuu?
Palsta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 v eukko. Muistan, kun oli nuori, pipoa ei käytetty, vaikka oli 30 astetta pakkasta. Korkokengillä, ohuissa sukissa lähdettiin viikonloppuisin juhlimaan. Paikat jäätyivät, mutta kun muoti. Sama se on nykynuorillakin. Kun ikää tulee, niin huomaa, että mukavuus on tärkeämpää, kuin muoti. Älkää tuomitko nuoria, itse yritän aina muistaa omia tyhmyyksiäni. 😊
Kuka tässä nyt tuomitsee? Huvittaa lähinnä tuollaiset taliaivot.
Muakin tympii pukea talvella niin hemmetisti päälle, mutta teen sen silti, koska vihaan palelemista. Mieluummin siis näen sen vaivan ja käytän ajan pukemiseen kuin että mulla on hirveän kylmä siellä ulkona. Vaatetta kuitenkin riittää, se on eri juttu kuin kesähelle, jota ei pääse pakoon kuin ilmastoituun tilaan.
Luulen, että ne, jotka "haluaa palella", on laiskoja, turhamaisia ja/tai välinpitämättömiä. Eivät katso lämpömittariin tai ulos ikkunasta ennen pihalle menoa. Samat ihmiset hikoilevat kesällä liian paksuissa vaatteissa, ja ehkä syksyllä ja keväällä heillä on sopiva olla. He eivät myöskään välitä, minkälainen sää on, kun taas itse olen tosi sääherkkä, enkä siedä palelua, hikoilua enkä kastumista. Jos pystyn vaatetuksella välttämään näitä epämukavuuksia, näen sen vaivan, että valikoin vaatteet huolellisesti sään ja käytännöllisyyden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäätyi tänään kyrvännuppi kävelyllä. Nyt on aika alkaa käyttämään pitkiä kalsareita.
Aikamoista. Itsellä se tajuaa vetäytyä itseensä ja suojella itseään paleltumisilta.- Ei oo erektioo päällä jatkuvasti vaikka viriili oonkin.
Itselläkin se on yleensä tehnyt noin. Nyt en tiedä miksi näin ei tapahtunut.
Minä olen 50 ja kävelen lenkkareissa talvisin. Hupullinen toppatakki riittää talveksi. Asun Vantaalla. En ymmärrä, miksi 3: n talvikuukauden ajaksi täytyy hankkia paksu talvivarustus? Marraskuussa pakkaset, maaliskuussa alkaa kevät, lumet sulavat, lämpötilat nousevat.
Olette te kyllä heikkoa tekoa, kun saatte paleltumia kahden korttelin matkalla lähikauppaan. Varmaan kuolisitte saman tien, jos kävisitte esimerkiksi avantouinnilla.
Itse asiassa tuulisella pakkaskelillä ei kannattaisi olla ilman kunnollisia vaatteita. Korvat ja nenä varsinkin paleltuu nopeasti.
Ootko ikinä nähnyt paleltunutta korvalehteä? Minä olen. Se oli paksuksi turvonnut ja musta. Parin päivän kuluttua siitä alkoi irrota mustia paloja. Kun pintakerros oli irtoillut, korvalehti oli paksu, punainen ja kiiltävä. Oli kuulemma kipeä.