Ottaa niin päähän kun sairaita lapsia viedään hoitoon!!!!!!!!!!!!!!
Nytkin yhdellä lapsella perhepäivähoidossa silmätulehdus ja korvatulehdus niin ilmoitettiin että pitävät vain yhden päivän kotona ja tuovat sitten takaisin hoitoon. Itse pidän todella tarkkaan huolen että lapsi on kotona juuri niin kauan kuin tarvitsee. Ottaa oikeasti päähän!
Kommentit (108)
sen jälkeen on pakko mennä töihin. Itse en usko, että sellaista äitiä tai isää onkaan, joka haluaisi viedä lapsen sairaana hoitoon ja mennä itse töihin, en ainakaan ole koskaan sellaista tavannut. Kun vain ei ole vaihtoehtoja. Itselläni ainoa mahdollisuus olla pois töistä tuon kolmen päivän jälkeen on palkaton virkavapaa, ja sitäkin pitäisi anoa ainakin pari viikkoa etukäteen, joten minkäs teet. Onnellisia ovat ne, joilla on joustavat työajat tai hoitavat mummot, mutta meidän muiden pitää viedä sydäntä särkien puolikuntoiset lapsemme hoitoon.
lääkäri sanoi, ettei enää eilen ole tartuttava, joten voi viedä hoitoon. Rähmimis-aikaan tartuttaa, mutta on olemassa kuulema kahta erilaista silmätulehdusta. Flunssan seurauksena tuleva ei tartuta kuin harvoin, toisin kuin tämä joka tytölläni on eli ilman flunssaa tullut.
Korvatulehdus ei tartu.
Vierailija:
Oletteko kuulleet näistä ringeistä jotka tulevat hoitamaan sairasta lasta että vanhemmat pääsevät
töihin? Niissä on ammattitaitoista väkeä joka tulee vaikka aamuhälytyksellä. Ainakin suurimmissa kaupungeissa.
sitä todistusta hakemaan juuri siksi kun meillä EI SAA ILMAN TODISTUSTA OLLA POIS edes sitä ensimmäistä päivää!!
Ei ensimmäistäkään päivää voi olla ILMAN lääkärin tai sairaanhoitajan todistusta pois.
olisi mielekkäämpää yrittää vaikuttaa tähän, kun yksittäisten työnantajien joustokykyyn ja halukkuuteen
ja juuri muutama vuosi sitten kovennettiin sääntöjä " kun kaikenmaailman neuvolantädeiltä oli lupia haettu"
jokaisesta pienestä räkätaudista ollaan lapsen kanssa kotona viikko.
vaivautunut ottamaan selvää mistä voisi saada lapselleen hoitajan kotiin ettei tarvitsisi viedä puolikuntoista lasta hoitoon.
ei riitä, että yksi sairas lapsi tuodaan hoitoon, kun kohta sairastavat muutkin lapset ja hoitajatkaan eivät ole täysin immuuneja lasten sairauksille, tiesittekös? Ja kun lapset vievät taudit vielä muihinkin koteihin, niin tällä tavalla niitä epidemioita syntyy. Eri asia, jos lapsi jo ollut hoidettavana kotona niin, että tauti on siinä vaiheessa, ettei enää tartu. Kyllä minusta, jos lapsi vaikuttaa reippaalta eikä kuumetta ole ollut, voi viedä hoitoon, vaikka olisi lääkekuurikin päällä, mutta kun nähnyt sellaistakin, että lapsi tuodaan räkätautisena ja korvatulehduksessa SUORAAN LÄÄKÄRILTÄ hoitoon, kun äiti ei voi (ei huvita?) jäädä kotiin hoitamaan. Ensimmäiset antibiootit tautia vastaan otettiinkin sitten hoitopaikassa ruokailun jälkeen.
plus ruokaraha yli 6 tunnin päivissä, pitää tilata viikkoa ennen tarvetta
olen kokeillut, tosi vaikea ennustaa, että viikolla 32 lapseni sairastaa nuhakuumetta
ennen. Vähäsen vaikeaa ennustaa räkätaudin tulemista.
Eikä todellakaan jokaisessa kunnassa ole tuollaista palvelua edes saatavilla. Äitinikin asuu 100 km päässä eikä omista autoa. Pakko on viedä lapsi puolkuntoisena hoitoon. Oli sitten korva tai silmätulehdus tai räkätauti.
Pelkkä tulehdus ei riitä. Ja johan ne lääkkeet alkavat tehoa heti. Eikä korvatulehdus edes tartu.
ei ole mitenkään vaikeaa. Yleensähän niitä pyörii tiettyinä aikoina vuodesta ja koko lapsiryhmässä kerrallaan. Minä olen onnistunut melkein joka kerta ennakoimaan kummankin kanssa. Tapaturmat on erikseen.
Itse viimeisenä, nyt sairaslomalla. Jos en olisi muista syistä joulukuussa ollut pois töistä, olisin joka tapauksessa joutunut olemaan min. 9 päivää pois lasten sairauksien vuoksi. Ja sitten vielä oma saikku päälle.
En usko, että näitä flunssia juurikaan pystytään välttämään.
Molempi pahempi kuitenkin joko viet toipilaan/sairaan lapsen hoitoon tai itselle tulee tolkuttomat töistä poissaolot. Eniten hoitoonviemisessä kuitenkin kärsii sairas lapsi itse. Häntä ei ole vielä kukaan maininnut tässäkään ketjussa.
tosin sen sairaus ei ole tarttuvaa sorttia..
No leikki sikseen, kyllä muakin ottaa päähän toi että tuodaan puolikuntoisena hoitoon. Infektioherkkä lapsukaiseni imuroi joka pöpön perussairautensa vuoksi.
joo, korvatulehdus ei tartu, mutta kun kyseessä ei ollut PELKKÄ korvatulehdus. Korvatulehdus oli varmaan saanut alkunsa siitä FLUNSSASTA, mitä lapsi sairasti jo pidempään. Flunssa tiettävästi tarttuu.
t. 62
voi tulla vakava sairaus.
Minulla flunssasta tuli poskiontelotulehdus ja siitä näköhermontulehdus. Sitten menikin jo näkö ja töistä vuoden poissaolo.