Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa niin päähän kun sairaita lapsia viedään hoitoon!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
03.01.2007 |

Nytkin yhdellä lapsella perhepäivähoidossa silmätulehdus ja korvatulehdus niin ilmoitettiin että pitävät vain yhden päivän kotona ja tuovat sitten takaisin hoitoon. Itse pidän todella tarkkaan huolen että lapsi on kotona juuri niin kauan kuin tarvitsee. Ottaa oikeasti päähän!

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joo, korvatulehdus ei tartu, mutta kun kyseessä ei ollut PELKKÄ korvatulehdus. Korvatulehdus oli varmaan saanut alkunsa siitä FLUNSSASTA, mitä lapsi sairasti jo pidempään. Flunssa tiettävästi tarttuu.

t. 62

Vierailija
62/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän selitti minulle myös (sinällään erinomainen) omalääkärimme. Ei haittaa, jos putkikorva vuotaa, huuhdellaan vain, laitetaan tipat ja sitten päiväkotiin, missä pitää tietysti elää samassa rytmissä kuin muutkin. Ulkona ollaan tietysti oli keli mikä tahansa. Päiväunilta herätellään.

Systeemi on kova ja kaikkea muuta kuin lapsiystävällinen. Lapsi ei ole kunnossa, jos korva on kipeä, vaikka kuumetta ei sillä kertaa sattuisikaan olemaan.

Olen kyllä hämmästynyt, että monet vanhemmat näyttää olevan samaa mieltä.

Ja kyllä, tarvitsen työpaikalleni aina lapun, kolme päivää palkallista ja sitten palkatonta vapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsen vanhempi on aina paras hoitaja lapselleen

- työnantaja ei yleensä katso hyvällä poissaoloja, mutta minkäs teet, kun lapsi/lapset ovat kipeitä

- 3 pvn sairauden jälkeen voi hakea uuden lääkärintodistuksen tarvittaessa

- kukaan ei ole työpaikallaan korvaamaton, vanhempana sen sijaan yleensä

Itse suivaannuin työnantajan asenteeseen pienten lasten äitinä ja vaihdoin työpaikkaa. Lapset sairastelivat pieninä ja olin itse heidän kanssaan silloin kotona, koska muuta apua ei ollut saatavilla (paikkakunnalla ei MLL:n hoitajia ennenkuin koulutytöt koulun jälkeen, isovanhemmat asuvat 150 km:n päässä ja käyvät työssä). Asiakkaat jäivät firmalle mutta heidän projektinhoitajansa vaihdettiin, ts. minulta vietiin asiakkaat. Ja lapset siis sairastivat puolen vuoden aikana kaksi kertaa, yhteensä reilun viikon.

Minä muutin työpaikkaa sellaiseen, jossa pienten lasten äiditkin ovat ihmisiä, eikä heitä simputeta tai painosteta sen takia, että joskus joutuu olemaan lastensa kanssa kotona.

Vierailija
64/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- lapsen vanhempi on aina paras hoitaja lapselleen

- työnantaja ei yleensä katso hyvällä poissaoloja, mutta minkäs teet, kun lapsi/lapset ovat kipeitä

- 3 pvn sairauden jälkeen voi hakea uuden lääkärintodistuksen tarvittaessa

- kukaan ei ole työpaikallaan korvaamaton, vanhempana sen sijaan yleensä

Itse suivaannuin työnantajan asenteeseen pienten lasten äitinä ja vaihdoin työpaikkaa. Lapset sairastelivat pieninä ja olin itse heidän kanssaan silloin kotona, koska muuta apua ei ollut saatavilla (paikkakunnalla ei MLL:n hoitajia ennenkuin koulutytöt koulun jälkeen, isovanhemmat asuvat 150 km:n päässä ja käyvät työssä). Asiakkaat jäivät firmalle mutta heidän projektinhoitajansa vaihdettiin, ts. minulta vietiin asiakkaat. Ja lapset siis sairastivat puolen vuoden aikana kaksi kertaa, yhteensä reilun viikon.

Minä muutin työpaikkaa sellaiseen, jossa pienten lasten äiditkin ovat ihmisiä, eikä heitä simputeta tai painosteta sen takia, että joskus joutuu olemaan lastensa kanssa kotona.

Työpaikkoja ei niin vaan ole joka nurkassa uusia tarjolla....

Vierailija
65/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suurin osa äideistä ei halua tulla irtisanotuksi ja joutua 6-viikon karenssille

kukaan ei ole sanonut vievänsä onnellisena lapsensa sairaana hoitoon

Vierailija
66/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu uusi lääkärintodistus 3 päivän jälkeen. Yhden lapsen kanssa voi olla yhtäjaksoisesti kotona 3 päivää palkallisena, ainakin meillä. Ei auta vaikka hakisit 10 lääkärintodistusta, palkkaa ei tipu.

Vierailija
67/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaanpa silti. Kun lapseni ovat sairaita, he saavat sairastaa kotona. Kun he ovat terveitä, he jaksavatkin sitten taas innolla käydä vaikka missä. Ja toipuvat nopeammin ja pysyvät terveempinä. Eivät kinua väsyneinä ja puolikuntoisina hoidossa tai vanhempiensa kauppareissuilla.

Vierailija
68/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun normisto on mikä on, niin samahan se on joustaa niiden terveiden vanhemmat ja jäädä hoitamaan heitä kotiin

Vierailija
69/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti voi pitää heitä 4 seinän sisällä niin pitkään, että yhdenkään nenä ei vuoda tai ole edes pientä yskää.

3 lasta ja nytkin on monta kuukautta ollut jollain vuoronperää pientä nuhaa tai yskää. Jos lapset olisivat hoidossa, niin olisimmeko me miehen kanssa joutuneet nyt olemaan vuoronperää pois töistä 3 kuukautta? Ei mitään järkeä.

Vierailija:

mutta vastaanpa silti. Kun lapseni ovat sairaita, he saavat sairastaa kotona. Kun he ovat terveitä, he jaksavatkin sitten taas innolla käydä vaikka missä. Ja toipuvat nopeammin ja pysyvät terveempinä. Eivät kinua väsyneinä ja puolikuntoisina hoidossa tai vanhempiensa kauppareissuilla.

Vierailija
70/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
71/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että tiedän ihmisten vievän umpikuumeisia lapsia hoitoon tai vesirokkopotilaita niin, että näpyt vain mahassa näkymättömissä.

Meillä on kuopuksella helposti ja usein nuha, itselläni on samanlainen, eikä se enää mitään menoa haittaa. Mutta mahataudit, rokot, flunssat ja tulehdukset podetaan aina visusti pois.

81

Vierailija
72/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en raahaa, enkä niin kirjoittanutkaan. O-pet-te-le lukemaan.

81

Vierailija
73/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka tän sitten kirjoitti ?

Vierailija
74/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa nyt se iltapäivälääkitys tai hanki uudet lasit.

81

Vierailija
75/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirjoittaa ja sitten sanookin ettei kirjoittanut. Jakomielitauti ??

Vierailija
76/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 ei ole huono ulosanti. Ihminen harvoin on ulosanti. Jos haluat sanoa, että hänellä on huono ulosanti, pitää kirjoittaa että 81:lla on. Kenellä se huono ulosanti ja sen lisäksi vielä kirjoitetun ymmärtämisen häiriö?

81

Vierailija
77/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin lapset perheineen olisivat " liian tuttuja" , sillä todellakin tuovat puolikuntoisina hoitoon.

Viimeisin oli että vatsataudin jälkeen tultiin hoitoon " kun ei se enää aamulla oksentanut" . Sitten kaksi muuta sai taudin ja heidän perheensä sekä äitini sairastivat taudin. Tämä ensiksi sairastanut joutui sitten varahoitoon päiväkotiin, oli se niin hankalaa ja siitä maristiin äidilleni.

Jotenkin kai vanhemmat pitävät sopivampana kuin esim isossa ryhmässä päiväkodissa, missä myös hoitajat sanovat napakammin että lapsi on sairas. Äitini ei aina uskalla, marisee sitten mulle (mikä ei tietenkään ole puolusteltavaa).

Jos menen kyläilemään lasten kanssa, voin aina laskea että joku tauti saattaa tulla.

Vierailija
78/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen 3 päivän jälkeen kun niin moni sanoo ettei saa palkallista vapaata töistä? Se tauti kun kestää viikon ja jos molemmat muksut sairastuu peräjälkeen niin siinä meneekin sitten puolitoista viikkoa ennenkuin molemmat ovat kunnossa. Ei ole ihme että esim. viime keväänä oli oikea epidemia kys. taudissa kun mukulat viedään hoitoon puolikuntoisina ja tartuttavina. Mua ei hetkauta normaalit flunssat eikä edes silmätulehdus mutta vatsataudit ym. on todella inhottavia, varsinkin esikoinen on aina todella huonossa kunnossa.

Vierailija
79/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tauti on akuutti, niin tarttumis vaaraa ei ole enää.

Vierailija
80/108 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tarttuu myös ns. akuutissa vaiheessa.