Ottaa niin päähän kun sairaita lapsia viedään hoitoon!!!!!!!!!!!!!!
Nytkin yhdellä lapsella perhepäivähoidossa silmätulehdus ja korvatulehdus niin ilmoitettiin että pitävät vain yhden päivän kotona ja tuovat sitten takaisin hoitoon. Itse pidän todella tarkkaan huolen että lapsi on kotona juuri niin kauan kuin tarvitsee. Ottaa oikeasti päähän!
Kommentit (108)
Tuollaisten syiden takia ei saa edes sairaslomaa, joten vaikea senkin takia jäädä hoitamaan " sairasta" lasta. Minäkään en ymmärrä sitä, jos ei lasta pidetä kotona yhtä kuumeetonta päivää tai esim. hieman ripuloiva lapsi viedään hoitoon. Meillä rajana on siis kuume tai se, että lapsi ei jaksa normaaleja päivärutiineita.
Meilläkin taudit " imuroidaan" tai ainakin minä ja nuorin lapsistani, joka on koko päivän kotona. Koululaiset sairastavat vähemmän. Käsiä pestään joka välissä mutta mitään desinfiointiaineita en halua käyttää. Pian ne pöpöt muuntuvat niin, että eivät reagoi desinfinointiaineisiin. Paras lääke tautikierteeseen olisi, että sairaat lapset sairastaisivat kotona eivätkä hoitopaikassa. Muutaman kerran olen lähettänyt kotiin sairaan lapsen, joka on tuotu päivähoitoon SAIRAANA siis kuumeisena. Ei olisi iso vaiva aamulla ennen hoitoon lähtöä mitata lapsen kuumetta. Aika turhauttavaa sekä minulle että vanhemmille, jos lasta haetaan jo puolen tunnin päästä takaisin kotiin. Kipeää lasta en suostu hoitamaan, se vastuu kuuluu vanhemmille!
Sairasta, tartuttavaa lasta ei saa tuoda hoitoon, ei silmätulehduksen vuoksi rähmivää eikä muuten sairasta. Sinunlaistesi idioottien takia me muut joudumme kyllä menettämään ansioitamme ja lapsemme turhaan sairastamaan.
Josku olen pitänyt lapsiani kotona varmuuden vuoksi ja sitten heillä ei olekaan ollut mitään vikaa. Aika harmillista sekin. Joskus harvoin on hoidosta soitettu että tule hakemaan ja silloin olen tietty hakenutkin.
Mutta olisi se nyt vähän hassua alkaa pitää lapsia kotona jonkin vuotavan nenän takia! Eri asia on kuume tai jokin ripuli. Mutta voihan nenä vuotaa kauankin jonkin flunssan jälkeen ja vaikea se on silloin tietää mitä tehdä. Ei niistä töistä voi nyt viikkokausiakaan poissa olla!
Onhan itselläkin joskus näitä flunssia että toisina päivinä on parempi olo ja sitten seuraavana voi vähän taas yskityttää ja nenä vuotaa. Tänä keväänä on ollut liikkeellä tällaisia tauteja.
Eli pointtini on se että ei vanhemmankaan aina ole helppoa aamuisin määrittää viekö lapsen vaiko ei. Yleens on kiire hoitoon ja töihin ja lapsikin voi olla ihan ok aamulla.
Päivä- ja ulkovaatteet päälle ja autoon. Jos lapsella ei sillä hetkellä pää helota tulipunaisena ja henki kulkee, niin mistä voi tietää onko kipeä vai ei. Meillä ollaan monesti pienessä yskässä muutama päivä, nenät valuu vähän ja siinä se. Joka aivastuksesta kun jäisi kotiin niin kyllä työnantaja tykkäisi.
ettei vain jää yhtään latia palkkaa saamatta. Joskus on tosiaan vaikea arvioida kuntoa, mutta kun selkeästi sairaita lapsia kuskataan hoitoon, kyse on jostain muusta kuin tietämättömyydestä.
ja suunnttomasti minuakin ärsyttää se, että puolikuntoisina tuodaan hoitoon. Sitten sairastuvat muut sekä omat lapseni! onneksi on näitäkin, jotka pitävät lapsen kotona " pienestäkin" sairaudesta. Mutta esim. silmätulehdus on hyvin tarttuva. Vasta meillä käytiin läpi parvorokko ja tämä tartuttava lapsi tuotiin hoitoon vaikka jo kotona oli nähty ne " läimäyksen" jäljet poskissa. Itse niitä ihmettelin ja sitten äiti sanoi, että ai muuten meidän x:llä on sitten parvorokko. Ryhmässämme on eräs lapsi, joka myös sairastui ja hänen äitinsä on raskaana. Onneksi äidillä oli vasta-aineita eli hän oli jo aimmin sairastanut ko. taudin. Muuten olisi saattanut vaikuttaa sikiöön. Eli ottakaa tällaisetkin asiat huomioon.
Vierailija:
Uuseat työantajat maksavat palkkaa 3 päivää ja sen jälkeen on palkatonta. Ei se kaikkien pussille käy.
ja sitten ei tartte yleensä paljoa vuoroja tehdä seuraavassa kuussa kun töissä rangaistaan siitä, että jäi sairasta lasta hoitamaan kotiin 3 pväksi.
Onko toi nyt reiluu... reiluu ja reiluu..
Vierailija:
Tuntuu kuin lapset perheineen olisivat " liian tuttuja" , sillä todellakin tuovat puolikuntoisina hoitoon.Viimeisin oli että vatsataudin jälkeen tultiin hoitoon " kun ei se enää aamulla oksentanut" . Sitten kaksi muuta sai taudin ja heidän perheensä sekä äitini sairastivat taudin. Tämä ensiksi sairastanut joutui sitten varahoitoon päiväkotiin, oli se niin hankalaa ja siitä maristiin äidilleni.
Minä toimin jonkin aikaa yksityisenä pphoitajana. Yhden hoitolapsen perhe oli juuri tällainen: ensin tuotiin oma puolikuntoisena hoitoon ja sitten kiukuteltiin, kun minun lapseni sai häneltä kys. taudin. Lapsi itse oli oikein ihana :), mutta vanhemmat tämän sairasteluasian lisäksi muutenkin " mukavalla" asenteella varustettuja: hakivat lasta vähän miten sattui, myöhässä " viimeisestä ajasta" mm (" kun en päässyt irrottautumaan töistä" , sanoo hakija ja sitten selviää, että toinen vanhempi onkin jo kotona -- ja minulla myöhästyy lapsi harrastuksesta). Loppujen lopuksi sain tarpeekseni ja irtisanoin hoitosopimuksen.
Muiden perheiden kanssa ei ollut mitään ongelmia, olivat täyspäisiä aikuisia ihmisiä.
eniten kärsii se puolikuntoisena hoitoon raahattu pienokainen. Kuvitelkaa nyt itsenne kuumeessa ja tukkoisena tai korvasärkyisenä 20 ihmisen laumaan syömään, työskentelemään ja vielä ulos muutamaksi tunniksi.
useita kertoja vuodessa, eikä vain kaksi kertaa kuten joku tuossa sanoi. Nuha ei mielestäni estä hoitoonmenoa, mutta silmätulehduksen kanssa olen tarkka, koska se tarttuu helposti.
KOrvatulehduksen takia ei tarvitse olla sairaslomalla, ellei lapsi muuten ole huonokuntoinen, kuumeinen jne.
Ja tuosta sairasloman määrästä. Meillä saa 3 päivää palkallista sairaslomaa todistusta vastaan. Sen jälkeen haetaan uusi todistus, m ikäli lapsi on vielä kipeä, mutta siitä ei enää makseta palkkaa. Sehän tulisi aivan tolkuttoman kalliiksi työnantajallekin p itää ensin sijaista ja sitten vielä maksaa palkkaa sille, joka ei ole töissä. Varsinkin pienyrittäjät ovat ahtaalla tuollaisen takia.
Itse olen ollut poissa pisimmillään 1,5 viikkoa, kun lapsen mahatauti ei ottanut laantuakseen. Oli kyllä paljon pienempi palkka (eikä se normaalistikaan suuri ole) mutta sitten täytyy pihistellä muusta, mutta mielestäni sairaan lapsen kuuluu olla kotona.
Jos flunssa nenänvalumisineen kestää viikkoja ei keskiverrosti sairastavan taaperon vanhemmat kovin paljon työpaikoillaan aikaa viettäisi.
Sitä en ymmärrä että vatsatautisia tai kuumeisia lapsia kuskataan hoitoon. Tai sitten yleiskunnoltaan niin huonoja että eivät päivän rasituksia kestä. Mutta nuhan takia ei todellakaan ole välttämätöntä olla hoidosta pois.
lapsia tuodaan hoitoon TIETEN TAHTOEN. Panadolia aamulla ja lapsi autoon ja eikun menoksi. Tämä on valitettava tosiasia :(
t. lastenhoitaja pk:ssa
Suurimmalla osalla lapsista on vain ne pari kertaa vuodessa flunssa. Ok, toiset sairastaa enemmän kuin toiset. Ehkä omassa tarharyhmässä on juuri sellainen aina puolikuntoisena päiväkodissa tyyppi.
Ja korvatulehdushan ei edes tartu.
Minusta hoitoon viennille on neuvolasta selvät ohjeet. Jos lapsi vähän yskii tai nen vuotaa, se ei ole peruste poissaololle. Korvatulehduskaan ei ole peruste, ellei siihen liity kipua tai kuumetta (aina ei liity, ja kuumekin voi mennä päivässä). Minä en voi olla poissa töistä koska haluan, vain jos on todistus lapsen sairaudesta.
arvioida jaksamiseni paremmin kuin lapseni.
Jos lapsi jaksaa leikkiä, niin menee päiväkotiin, jos ei, niin on kotona. Eli jos nenä valuu ja flunssa olis tuloillaan, niin hoidossa ollaan niin kauan kunnes se flunssa on iskeny. S-päiviä on muutenkin jo niin paljon, että oikeen harmittaa, kun olen joskus pitäny lapsen kotona ja se onkin touhunnu ihan pirteenä.
Mahtaiskohan opintoihin edes saada lisäaikaa lapsen flunssien perusteella? Enpä oikeen usko. Kursseilta lentää aika nopsaan pihalle.
Juu, ja itsekin kuljen edelleen busseissa ja luennoilla vaikka kuinka tautisena, jos vaan sängystä ylös pääsen.
Tiedän, olen itsekäs, mutta ei tää elämä kotona istumalla etene.
On yleensä virustauti kuten tavallinen nuha ja siitä on selkeä ohje, että ei tarvitse olla pois hoidosta.
En minä ainakaan edes tiedä, mitkä taudit tarttuu vai ei. Ei mullakaan ole varaa täällä kotona päivystää. Mutta en halua kiusata lastani viemällä sitä hoitoon, jos se ei siellä jaksa touhuta. Eikä pk:n täditkään halua sinne lasta, joka ei pysy ryhmän mukana.
Välillä kyllä kismittää todella, jos jää vaikka tenttiin menemättä jos mahatauti yllättää. Jos se itselleni yllättää, niin menen tenttiin, mutta lasta en voi viedä hoitoon oksentamaan. Elämä on tällasta. Pöpöt ei valitettavasti varaa kalenterista aikaa. Joskus menee omat suunnitelmat ihan vituralleen, mutta se on vaan nieltävä.
t: yh, joka on tänäänkin kökkinyt koko päivän kotona kipeän lapsen kanssa
Loppui kun alotimme tiukan dieetin allergoivista ruoka-aineista.
Koskaan ei tarttunut sisaruksiin joilla ei ikinä korvatulehduksia.
Olin silloin kotona ettei tarttenut miettiä poissaoloja.
Mutta että jotta koska kun , jonkun flunssan takia viikon sairasloma jos nenä vuotaa?
jos tuo yksi lapsi olisi ollut yhden päivän kauemmin kotonaan olisi 3 aikuista ja 2 lasta välttynyt näiltä 3 päivää kotona sairastamisilta.
Tämä oli juuri se mistä haluttiin keskustella ja tätä ap ja minä olemme vastaan.