Oletko jo alkanut etsiä halvempaa asuntoa kun asumistuki on pienentymässä? Vai odotatko vielä?
Voihan se olla että perutaan koko asumistuen pienennys
Kommentit (200)
"Yleensä ne, jotka sanovat maksavansa mielellään veroja, maksavat niitä todella pienellä prosentilla. "
Todellisuudessa veronmaksuhalukkuun on Suomessa poikkeuksellisen korkea ihan kaikissa tuloluokissa, ei vain alimissa.
"Yksinhuoltajuus on täysin omaehtoista,kukaan ei siihen pakoita ryhtymään. Vammaisen lapsen synnyttäminenkin on oma valinta. Ultrassa ym tutkimuksissa kyllä kyetään seulomaan nämä epäkurantit yksilöt pois,eikä niitä ole pakko synnyttää vaan raskaus voidaan kyllä keskeyttää ja tuotos deletoida. Joten on oma valinta jos moisen haluaa synnyttää. "
Mikään ei tee ihmisestä niin itsevarmaa kuin täydellinen tietämättömyys asioista.
Yksinhuoltajaksi voi joutua ihan niin että se toinen vain haluaa erota (Suomessa et voi eroa estää jo toinen sen haluaa) tai sitten vaikka puolison kuoleman kautta.
Lisäksi läheskään kaikki lapsen vakavat sairaudet tai vammaisuudet eivät näy etukäteen missään. Esim. monet CP-vammat syntyvät vasta synnytyksessä hapenpuutteen seurauksena. Myöskään geneettisistä vammaisuuksista ei seulota kuin ihan vain yleisimpiä.
Vierailija kirjoitti:
"Yleensä ne, jotka sanovat maksavansa mielellään veroja, maksavat niitä todella pienellä prosentilla. "
Todellisuudessa veronmaksuhalukkuun on Suomessa poikkeuksellisen korkea ihan kaikissa tuloluokissa, ei vain alimissa.
Asiahan on niin, että verotuksesta kärsivät eniten ihmiset palkkaluokassa 2500-5000. Suunnilleen. Eli juuri ne ihmiset joita täällä eniten on. Heidän palkkaa rokotetaan suhteessa kaikkein eniten.
Minulla ainakin on veronmaksuhalukkuus pakkasen puolella kun brutto vähän päälle 3700 ja käteen jää 2500 tai vähän alle. Ihan törkeää ryöstöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa huomaa julmuuden heikompiosaisia kohtaan ja ymmärtämättömyyden, miten köyhä joku voi Suomessa olla. Maksan veroja mielelläni, jos niillä tuetaan kaikkein köyhimpien ihmisarvoista elämää. Hallituksen päätöksien perusteella näin ei ole.
Maksatkohan mielelläsi enää sitten, kun veroprosenttisi on keskituloilla yli 30 prosenttia?
Yleensä ne, jotka sanovat maksavansa mielellään veroja, maksavat niitä todella pienellä prosentilla. Iso veroprosentti ei Suomessa merkitse isoa tuloa, vaan jo keskituloa, eli paria kolmea tonnia palkkaa tai eläkettä, niin kuin minulla.
Kuvittelevathan nämä tukirahoilla elävätkin maksavansa veroja vaikka heidän tulonsa ovatkin muiden maksamia veroja joista näennäinen vero onkin käytännössä verohyödyn saamisesta maksettava nimellinen korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen päätös poistaa omistusasujilta asumistuki. Ihan kuin omistusasuja olisi joku porvari jolla on sellaiset läänit että työttömänä sitten tilan isäntänä siellä neukkukuutiossa alistaa renkejä.
Vanhojen asuntojen korjausvastikkeet ovat usein suuria,ei se pelkkä omistaminen hyväosaiseksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on veronmaksuhalukkuus pakkasen puolella kun brutto vähän päälle 3700 ja käteen jää 2500 tai vähän alle. Ihan törkeää ryöstöä.
Minulle käteen jää törkeällä 27% verotuksella vain vaivaiset 3200 e kuukaudessa joten mielelläni soisin ylisuurten sosiaalitukien laskevan viellä rutkasti enemmän.
Hoidan sukulaisen koiraa noin vuoden Westendissä. 2 autoa käytössä, ruoat ja juomat kustannetaan, siivooja käy kahdesti viikossa.
Virallisesti olen kirjoilla Tikkurilassa, sinne olen ottanut pimeän vuokralaisen.
Toistaiseksi sijoitan tuet ja korvaukset, sekä vuokratuoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on niin, että verotuksesta kärsivät eniten ihmiset palkkaluokassa 2500-5000. Suunnilleen. Eli juuri ne ihmiset joita täällä eniten on. Heidän palkkaa rokotetaan suhteessa kaikkein eniten.
Entäs nämä sitten?
Maailman rikkaimmat eivät maksa juuri lainkaan veroja näin välttely onnistuu
Todennäköisesti he maksavat juristeilleen ja kirjanpitäjilleen sitäkin enemmän
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9e718203-2f31-45ce-abd3-d0e16906f4c1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle käteen jää törkeällä 27% verotuksella vain vaivaiset 3200 e kuukaudessa joten mielelläni soisin ylisuurten sosiaalitukien laskevan viellä rutkasti enemmän.
Et selvästikään ole ponnistellut tarpeeksi kun tulosi ovat jääneet noin vaatimattomiksi. Ihan turha inistä siitä että muka verotus on ahdinkosi takana kun se hyvätuloisuus on kuitenkin vain ja ainoastaan itsestä kiinni kuten täälläkin on moneen kertaan kerrottu. Ala tienata miljoona vuodessa niin ei tarvitse noin pienellä tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat Kokoomuksen mielestä:
sairastuminen
yksinhuoltajuus/ avioero
leskeksi jääminen
työttömyys
Ansaittuja etuja:
yritystuki
hyvätuloisten veroale
eläkäkkeiden korotus
Kelakorvaus yksityislääkäristä
työpaikkalounaat
jne
t: äiti, työntekijä ja Kelarotta sekä sossupummi
Mieti miten helppoa sinulla olisi jos laitat ne lapset vaan huostaan. Valtio pitäisi heistä parempaa huolta kuin itse ikinä kykenisit. Ole rakastava ja epäitsekäs vanhempi ja anna lapsesi huostaan.
Huostaanotto on valtiolle valtavan kallis ratkaisu joten jos on huolisasaan valtion budjetista niin ei kannata tällaisia älyttömyyksiä ehdotella.
Olen huolissani lasten hyvinvoinnista ja asiallisen kasvatuksen puutteesta.
Lasten hyvinvoinnin kannalta katsottuna raha on hyvin pieni asia, eikä saa olla sen esteenä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ole ponnistellut tarpeeksi kun tulosi ovat jääneet noin vaatimattomiksi. Ihan turha inistä siitä että muka verotus on ahdinkosi takana kun se hyvätuloisuus on kuitenkin vain ja ainoastaan itsestä kiinni kuten täälläkin on moneen kertaan kerrottu. Ala tienata miljoona vuodessa niin ei tarvitse noin pienellä tulla toimeen.
Valitettavasti isäni ei suostu maksamaan työpanoksestani hänen yhtiönsä eteen juurikaan enempää vedoten auto ja asuntoetuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat Kokoomuksen mielestä:
sairastuminen
yksinhuoltajuus/ avioero
leskeksi jääminen
työttömyys
Ansaittuja etuja:
yritystuki
hyvätuloisten veroale
eläkäkkeiden korotus
Kelakorvaus yksityislääkäristä
työpaikkalounaat
jne
t: äiti, työntekijä ja Kelarotta sekä sossupummi
Mieti miten helppoa sinulla olisi jos laitat ne lapset vaan huostaan. Valtio pitäisi heistä parempaa huolta kuin itse ikinä kykenisit. Ole rakastava ja epäitsekäs vanhempi ja anna lapsesi huostaan.
Provohan tämä on mutta vastataan nyt.Olen työskennellyt n 20 vuotta ympäri pk seutua eri lastensuojelun laitoksissa sekä perhetyössä. Jos asiat ovat kunnossa niin ettei ole päihde tai mt vanhemmat, oma koti,vaikka köyhäkin on aina parempi kuin laitos.Joten kiitos vaan, en tosiaan " anna" lapsiani huostaan, ja tiedätkö reppana mikä pula on sijaishuollon paikoista? Ei niihin niin vaan mennä. Rakastan lapsiani ja huolehdin heistä hyvin.
t: äiti,työntekijä sekä kelarotta ja sossupummi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat ovat aivan samoja muualla Suomessa kuin esim Vantaalla mikäli tarvitsee asunnon palvelujen läheltä. Ja minä kahden lapsen yh tarvitsen. Ei ole ede äs sitä ajokorttia saati autoa, joten kauppaan päästävä julkisilla, vietävä toinen päiväkotiin, koululaisen päästävä kävellen kouluun ja harrastuksiin ja minun töihin. Joten en voi muuttaa ihan maaseudulle vaikka vuokra olisi edullinen. Olen seurannut vuosia asuntojen hintoja monissa kaupungeissa.
Ei ne kyllä ole. Tampereella on yhtä kallista, mutta ei muualla.
Kyllä ne ovat paikoissa joissa palvelut ja liikenneyhteydet ovat hyvät. Monta kertaa Olen katsonut asuntoja ja yllättynyt hinnoista mutta sitten selviääkin että asunto onkin jossain sivukylällä.
Isossa kaupungissa se on mahdotonta, vapaita ei juuri ole täällä ja ne ovat kalliimpia kuin tämä. Saisin väärällä alueella myös pahan ahdistushäiriön ja muita oireita. Pitäisi olla myös pari kauppaa lähellä jossa valikoimaa, kroppa ei kestä kantamista ja bussimatka ei saa olla liian pitkä. Sukulainen haluaa että asun tässä asunnossa, se on puoliksi hänen. En tiedä onko asumistuelle mitään korvaavaa tukea, se on jäänyt epäselväksi. En tiedä miten käy ihmisille. Pikkukaupungissa kaukana olisi vuokratalot, ne vanhat, mutta en uskalla mennä sinne vielä - on paljon hoidettavia asioita ja siellä ei olisi apu lähellä aina. Ahdistaa koska siellä asuu tuomitsevia ihmisiä muutamat. En keksi paikkaa. Olen minirahalla elävä.
"Pienituloiselta yksinhuoltajalta leikataan jopa 400 euroa kuukaudessa"
https://www.ku.fi/artikkeli/4915154-hallitus-on-tyontamassa-lapsiperhei…
En ole koskaan saanut asumistukea, enkä edes tunne ketään, joka asumistukea saisi.
Oikea köyhä saa kyllä toimeentulotukea .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään etsinyt. Juuri viime kuussa jostain syystä kaupungin asunnot kallistuivat eikä saa enää alle 510e/kk asuntoja. Tämän vuoden aikana monet vuokra-asunnot on nostaneet hintojaan aivan älyttömästi. Aiemmin yksi asunto maksoi 450e/kk, nyt 550e+muut kulut. Katsoin epätoivoisena jo soluja, mutta hui mitä hintoja!
Olisin valmis asumaan vaikka autossa jenkkityyliin, muttei täällä ole siihen varaa :D
Hauskinta tuossa onkin se, että vuokran antajat nostavat vuokra hintojaan juuri sen vuoksi, ettei heidän tarvitse vuokrata asuntojaan kelatukien takia muuttaville sossupummeille vaan saavat kunnon asukkaat. Kela taas ei voi lain vastaisesti maksaa ylimääräistä asumistukea vaikka vuokralaisella olisi mikä tahansa peruste asua juuri siinä ylihintaisessa asunnossa. Se on itse aina maksettava se ylimenevä osa ja sitä rahan menoa ei huomioida lai
Asumistuessa vuokran määrä ei haittaa koska tukea saa vaan asukasluvun ja alueen mukaan. Tällöin asukas maksaa ylimenevän itse.
Toimeentulotuessa taas on tiukat rajat sille paljonko vuokra on, eikä sitä Kela maksa jos vuokra on liian kallis. Lainkaan.
Nyt myös asumistukeen kaavaillaan tätä samaa.
Huostaanotto on valtiolle valtavan kallis ratkaisu joten jos on huolisasaan valtion budjetista niin ei kannata tällaisia älyttömyyksiä ehdotella.