Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajattelet, että parisuhteen pitäisi "edetä" johonkin?

Vierailija
26.11.2023 |

Eiväthän kaikki ajattele, mutta monen mielestä pitää vähintään muuttaa yhteen -> kihlautua -> mennä naimisiin. Jos nämä eivät toteudu niin sitten suhde on auttamattomasti epäonnistunut ja "junnaa paikallaan". 

Ihan kuin itse suhde ja siitä nauttiminen ei olisi se tärkeintä? 

Eli miksi sinä ajattelet, että parisuhteen pitäisi edetä johonkin. 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisin syy taitaa olla, jos haluaa/halutaan lapsia. Jos ei halua perhettä perustaa niin suhde pysyy tuoreena parhaiten, kun ei muuteta yhteen vaan nautitaan vaan suhteesta ja toisesta. 

Olen aina ihmetellyt näitä "suhde pysyy tuoreena kun ei nähdä usein" -kommentteja. Itse haluan tavata rakastani usein, jakaa arjen, asua hänen kanssaan. Ja meillä mieheni kanssa onkin erittäin hyvä suhde, emmekä halua olla erossa edelleenkään. 

Miksi haluaisin pitkän hyvän suhteen "pysyvän tuoreena", kun se oikeasti on jo pitkä, hyvä, vakaa suhde? Moni sanoo että kun asuvat puolison kanssa vaikka töiden takia erillään niin pitkäkin suhde pysyy hyvänä ja tuoreena. Mitä sillä siis tarkoitetaan? Yhdessäkö ei menisi hyvin, mutta kun nähdään harvoin, on mukavaa? Kyllä mieluummin pidän nykysuhteen, kuin jonkun "tuoreen". Vai tuleeko tässä sekin er

Tapasin puolisoni 18-vuotiaana, yhteen muutimme 24-vuotiaina ja naimisissa olemme olleet nyt pian 20 vuotta. Eli hyvä, pitkä, vakaa ja onnellinen suhde, lapsia kolme, jotka lähes kaikki täysi-ikäisiä.

Silti olen kaikki nämä vuodet ollut sitä mieltä, että käytännön syistä välillä erossa oleminen on ollut suhteellemme vain hyväksi. Opiskelut eri kaupungeissa, harjoittelut ulkomailla eri aikoina, töiden takia osa viikosta eri kaupungeissa, pitemmät työkomennukset ulkomailla Kaikki nämä ovat vain vahvistaneet suhdettamme ja todellakin jollain tavalla pitävän sen yhä ns. tuoreena. 

Kun ei aina ole nyhjännyt kylki kyljessä vaan tottunut elämään parisuhteen ohella myös sitä omaa elämäänsä, ei toisenkaan naama ala kyllästyttää. Itsenäinen kumppani on kiinnostava kumppani. Sellainen, jolta aidosti haluaa kysyä, mitä kuuluu, ja myös kuulla vastauksen. Sellaisen, jolla on muutakin juteltavaa kuin viikonlopun ruokaostokset.

Tämä vaatii kyllä sitä, ettei kumpikaan saa olla epävarma, mustasukkainen eikä läheisriippuvainen.

Vierailija
42/42 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisin syy taitaa olla, jos haluaa/halutaan lapsia. Jos ei halua perhettä perustaa niin suhde pysyy tuoreena parhaiten, kun ei muuteta yhteen vaan nautitaan vaan suhteesta ja toisesta. 

Olen aina ihmetellyt näitä "suhde pysyy tuoreena kun ei nähdä usein" -kommentteja. Itse haluan tavata rakastani usein, jakaa arjen, asua hänen kanssaan. Ja meillä mieheni kanssa onkin erittäin hyvä suhde, emmekä halua olla erossa edelleenkään. 

Miksi haluaisin pitkän hyvän suhteen "pysyvän tuoreena", kun se oikeasti on jo pitkä, hyvä, vakaa suhde? Moni sanoo että kun asuvat puolison kanssa vaikka töiden takia erillään niin pitkäkin suhde pysyy hyvänä ja tuoreena. Mitä sillä siis tarkoitetaan? Yhdessäkö ei menisi hyvin, mutta kun nähdään harvoin, on mukavaa? Kyllä mieluummin pidän nykysuhteen, kuin jonkun "tuoreen". Vai tuleeko tässä sekin er

Joillain nyt vaan alkaa tympimään katsella sitä toisen naamaa jatkuvasti. Kun käy välillä poissa silmistä niin ei ala tympimään niin herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän