Miksi ajattelet, että parisuhteen pitäisi "edetä" johonkin?
Eiväthän kaikki ajattele, mutta monen mielestä pitää vähintään muuttaa yhteen -> kihlautua -> mennä naimisiin. Jos nämä eivät toteudu niin sitten suhde on auttamattomasti epäonnistunut ja "junnaa paikallaan".
Ihan kuin itse suhde ja siitä nauttiminen ei olisi se tärkeintä?
Eli miksi sinä ajattelet, että parisuhteen pitäisi edetä johonkin.
Kommentit (42)
Poistaako nuo mainitsemasi tapahtumat jotenkin suhteesta nauttimisen? Oletko eronnut avioliitosta?
Se on opittu ympäröivästä kulttuurista. Omaa parisuhdettani ovat ulkopuoliset arvostelleet paikallaan junnaamisesta. Tietäisittepä vaan, että juuri suhteemme lujuuden vuoksi ei ollut mitään hoppua naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Poistaako nuo mainitsemasi tapahtumat jotenkin suhteesta nauttimisen? Oletko eronnut avioliitosta?
Yhteenmuutto monesti muuttaa suhdetta arkisemmaksi ja suhteen kannalta elintärkeä erillisyys vähenee. En kuitenkaan tarkoittanut, että nuo itsessään poistaisivat suhteesta nauttimisen, mutta moni tuntuu jostain syystä pitävän suhdettaan epäonnistuneena, kun se ei johda noihin. Kuin suhteessa tärkeintä olisi seurata jotain tiettyä polkua, jonka varrella on asiat x, y ja z, tai muuten suhteen voi heittää roskiin.
En ole ollut naimisissa.
ap
Johtuu siitä, ettei naisia yleensä kiinnosta pelkkä mies vaan mahdollisimman tasokas perhe- ja keskiluokkapaketti, johon mies vain kuuluu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kun aikuistut.
Olen 49v.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kun aikuistut.
Olen 49v.
ap
Vielä kerkeet ennen eläke ikää.
Koska moni haluaa lapsia ja lapsille turvallisen perhekuvion.
Toisin sanoen suurin osa haluaa suhteen etenevän sellaiseksi, että on tarkoitus pysyä yhdessä ja asua yhdessä, jolloin lapsille on turvallista syntyä.
Miksei ap tätä tajua.
Ainakin naisilla aika kuluu ja lasten hankkimista ei voi kovin kauaa siirtää. Jollei suhde etene, kannattaa lopettaa, jotta jää aikaa etsiä parempi suhde.
Antaa ihmisten ihmetellä. "Mitähän muut ajattelee" -asenne on toksista ja turhaa, kun lakkaat välittämästä muiden mielipiteistä olet onnellinen. Jos parisuhde voi kummankin mielestä hyvin ilman kihloja/häitä se on teidän oma asianne.
Kyse on sitoutumisesta. Moni ihminen haluaa tiettyjä asioita elämässä ja ne on mahdollista saavuttaa vain etenemällä, esim perheen perustaminen on tällainen. Moni haluaa naimisiin ennen lapsia, juridisista syistä tai muuten.
Itse haluaisin tietää, onko mies oikeasti kiinnostunut rakentamaan elämää yhdessä vai odottaako jotain parempaa. Mies nimittäin yleensä kyllä haluaa sitoutua heti, kun oikea löytyy. Ei halua vaarantaa mitään, sitoo kyllä haluamansa naisen itselleen.
Jos suhde ei etene, niin ehkä kumpikaan ei halua mitään suurempaa kyseisen henkilön kanssa...
Mitä tuota asiaa vatvomaan? Ihmiset elävät miten haluavat. Mä olen kihloissa ja asumme yhdessä. Koska me haluamme.
En mä ajattele noin, mutta en olekaan koskaan halunnut lapsia. Lasten takiahan tota kuviota haetaan ja se onkin lapsille paras malli.
Itse en ole koskaan halunnut edetä mihinkään. Enkä asua kenenkään kanssa. Pääsee helpommin eroonkin sitten jos menee sukset ristiin.
Koska ihmiset sekoittavat biologian ja oikean rakkauden. Me ollaan ohjelmoituja eliöitä lisääntymiseen eli seurustelu-naimisiin-lapset tukee meidän eläinlajin jatkumista. Sitten kun ihmiset ovat saaneet nuo kyseiset asiat, he usein eroavat; eliön tehtävä hoidettu.
Oikea rakkaus on juuri sitä, kun toista ihmistä ei tarvi erityisesti mihinkään, seura ja möllötys yhdessä riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen suurin osa haluaa suhteen etenevän sellaiseksi, että on tarkoitus pysyä yhdessä ja asua yhdessä, jolloin lapsille on turvallista syntyä.
Miksei ap tätä tajua.
Ainakin naisilla aika kuluu ja lasten hankkimista ei voi kovin kauaa siirtää. Jollei suhde etene, kannattaa lopettaa, jotta jää aikaa etsiä parempi suhde.
Iso osa naisista ei halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut ennen kuin rakastuin. Kun rakastuin, halusinkin yhtäkkiä kaiken. Jakaa kaiken tämän ihmisen kanssa.
Näin siinä käy. Jompi kumpi ei ole rakastunut, jos ei näitä asioita tahdo..niin se vaan on.
Yleisin syy taitaa olla, jos haluaa/halutaan lapsia. Jos ei halua perhettä perustaa niin suhde pysyy tuoreena parhaiten, kun ei muuteta yhteen vaan nautitaan vaan suhteesta ja toisesta.
Kaiketi siksi, että vaikka ihastumisen ja rakastumisen hetkellä saattaisin kokea, että haluan tosien kanssa kaiken tässä ja nyt, niin ainakin toistaiseksi järkikö sitten on puskenut päälle ja huomauttanut, että hyvää kannattaa myös hieman odottaa. Tiedän esimerkiksi, että on heitä, jotka ovat valmiita ensitreffeillä harrastamaan seksiä tai muuttamaan kumppaninsa kanssa yhteen. - Itse en vielä toistaiseksi ole kohdannut sellaista naista, jonka kanssa asiat olisivat edenneet näin pitkälle ensitreffeille, vaikka haave tai unelma tällaisesta olisi saattanut minun tai höne tai meidän moelmpien päässä ennättää "jo" ensitreffeillä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap tätä tajua.
Iso osa naisista ei halua lapsia.
Vauva(ton) palstan velakuplassa voi siltä näyttää.
Pelätään suhteen loppumista ja nuo asiat nähdään tapoina sitouttaa toinen suhteeseen ja kuuluttaa samalla muille, että me olemmekin todella sitoutuneita. Silti vähintään joka toinen eroaa.
En ajatellut ennen kuin rakastuin. Kun rakastuin, halusinkin yhtäkkiä kaiken. Jakaa kaiken tämän ihmisen kanssa.