Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten
Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi puhua tuista tuloina.
Onko ne sitten menoja?
;)
Tuet ovat tulonsiirtoja kansantaloudellisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi puhua tuista tuloina.
Kyllä ne pankkitilille tulee ihan tuloina.
Ai vähän niin kuin se, että kun käyt Otto-automaatilla, niin sieltä vaan ihmeellisesti rahaa tulee taikaseinästä? :D
Ei vaan vähän niin kuin "menot" ja "tulot". :)
Miten tulot voi tippua kun eihän hallitus voi ihmisen palkkoja tai muita ansioita tiputtaa? Päättääkö teidän mielestä hallitus myös meidän palkankorotukset?
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten kannattajat: mitä köyhän työttömän perheen pitää ensi vuonna tehdä kun asumistuki ja työttömyystyrva leikataan? Jos ei saa työtä?
t: yh Vantaalta
Työtä saa kun hankkii osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. Jos nykyinen koulutus ei työllistä, niin sitten pitää palata koulun penkille.
Avaa tarkemmin, mitkä tuet ap sinulta tippuvat ja paljonko? Näin äkkiseltään en nimittäin usko tuota 500 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka todellisuudesta vieraantuneita ovat ihmiset jotka kuvittelevat että tie ulos köyhyydestä on työnteko? Kävin juuri haastattelussa viime viikolla aspan työhön, brutto 1800 e kk eli netto joku 1500 e kk. Olen 45 v ja kaksi lasta vuokra 970 e kk. Koulunkäynnin ohjaajan palkka on 1400 brutto...
Jossain muussa maassa työnteko on tie köyhhydestä muttei Suomessa kun täällä on esim Pohjoismaiden huonommat palkat.
Siis päätät olla ottamatta vastaan työtä, koska tukiaiset ovat melkein samansuuruiset?! Missä on ylpeytesi tehdä työtä ja olla veronmaksaja? Eli halu kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa?
Mulla myös matala palkka. Mutta en odotakaan rikastuvani, vaan maksaa itse oma elämiseni.
Sanoiko tuo kirjoittaja muka olevansa ottamatta töitä vastaan? Hänhän kävi viime viikolla haastattelussa.
Itse pääsin viimeksi syyskuussa haastatteluun, työpaikkoja haen yleensä kymmeniä kuukaudessa. Nyt tänä syksynä määrä on supistunut, koska työpaikkoja tuntuu olevan paljon vähemmän tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.
Minäkö valitsin lapseni sairastumisen ja sen vuoksi työni menettämisen?
Et varmaan lapsesi sairastumista. Mutta työsi olet todennäköisesti menettänyt oman hölmöilysi takia.
Vierailija kirjoitti:
Avaa tarkemmin, mitkä tuet ap sinulta tippuvat ja paljonko? Näin äkkiseltään en nimittäin usko tuota 500 euroa kuukaudessa.
Ap kerro nyt tarkemmin, miten sinulta tippuvat tuet 500 euroa?
Työttömyysturvan suojaosuus on ollut 300 euroa, minkä on voinut tienata ilman tuen vähenemistä. Nyt se poistuu, mutta edelleen tukileikkuri on 50% eli tienatusta eurosta saat yhä puoli euroa tukea. Eli jos tienaat 300 euroa, niin saat 150 euroa tukea. Jos tienaat 600 euroa, saat 300 euroa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tuet tarkkaan ottaen laskevat? Jos soviteltu päiväraha ja asumistuki niin ehkä on korkea aika etsiä halvempi asunto ja kokoaikainen työ siitä uuden asunnon läheltä. Ei tukien varassa elämisen ole tarkoitus jatkua vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vaikka se leppoisaa elämää varmaan onkin.
Niitä kokoaikatöitä ei kaikille vain ole eikä anneta. Kaupan ala paras esimerkki. He kärsinevät varmimmin hallituksen leikkauksista joilla "kannustetaan" kokopäivätöihin. Samat kokkarityönantajat eivät kuitenkaan anna tehdä niitä täysiä päiviä.
Naisilta on helppo leikata.
Kok, Per, KD, RKP...
Kyllähän näytti työkkärin sivuilla olevan jatkuvasti koko aika työtä myyjille, näin myyjänä mielestäni se myyjän työ on kaupanalan työtä
Muutama kymmenen tuttua työskentelee S-marketeissa ja Citymarketissa. Kolmella heistä täydet tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten kannattajat: mitä köyhän työttömän perheen pitää ensi vuonna tehdä kun asumistuki ja työttömyystyrva leikataan? Jos ei saa työtä?
Työtä saa kun hankkii osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. Jos nykyinen koulutus ei työllistä, niin sitten pitää palata koulun penkille.
Et vastannut kysymykseen?
Te toimiston mukaan en saa opiskella tutkinto löytyy jo, merkonomi. Kyllä tässä on monenlaista työtä tehty, olen ollut työssä 20 vuotta ennen työttömyyttä. Nyt ei pääse edes sinne kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole saanut mitään työtä vuoteen. Olen 45 v yh Vantaalta. Nykyisen asunnon vuokra on 960 e kk, en tosiaan tiedä mitä teemme ensi vuonna? Lasten koulut ja päiväkoti ovat tässä lähellä. Mihin menen töihin kun en ole päässyt edes sinne kaupan kassalle?
Siivous?
Meidän firmassa voi päästä siivouksen esimieheksi ilman koulutusta, tai koulutuksen voi hankkia työn ohella. Mutta. Tosi raskasta työtä, työntekijöiden ja ylemmän johdon välissä. Valituksia ja puhelinpäivystystä. Toki palkka parempi kuin "vain" siivoojalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka todellisuudesta vieraantunutta pitää olla, että ei suostu vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä. Yhteiskunnan tukia olisi pitänyt ajat sitten leikellä jos se on mahdollistanut tällaisen minä-minä -keskeisen elämäntyylin jossa suu auki huudetaan yhteiskuntaa ratkaisemaan ongelmat ja itsellä ei ole mitään velvollisuutta oman elämän rakentamiseen.
Ei kaatunut maailma meikäläiseltä vaikka 4-henkisenä perheenä isosta omakotitalosta jouduttiin muuttamaan kolmioon. Minä ja sisko saatiin omat huoneet. Isä ja äiti nukkui olohuoneessa. Pienet vastoinkäymiset auttavat laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Ihminen selviää kyllä jos ei jää mihinkään turvaverkkoon makaamaan ja katselemaan kun siitä alkaa narut naksumaan.
Kuinka todellisuudesta vieraantunut pitää olla, ettei ymmärrä tilanteen olevan sama koko Suomessa? Siis KOKO SUOMESSA on tänään se 7200 työpaikkaa auki. KOKO SUOMESSA Helsingistä Ivaloon ja kaaosta luoteeseen ja koillisesta kaakkoon ja idästä länteen. Ne 300 000 työtöntä ovat joka puolelta Suomea ja hakevat noita 7200 avointa työpaikkaa. Ymmärrätkö vihdoin?
Olen asunut useammalla paikkakunnalla ja hakenut sekä paikallisia töitä, että töitä koko Suomesta saaristoja ja Lappia myöten. Aina on valittu joku muu ja koulutusta minulla on kuulemma jo liikaakin. Ei niitä töitä hakemalla saa, vaikka hakisi joka kolkasta. Ei välttämättä, vaikka olisi ainoa hakija. Työpaikan kun ei ole pakko palkata, jos ei tykkää naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietit tätä mentaliteetilla "ensi vuonna", kun tätä olisi pitänyt miettiä jo ajat sitten. Juuri tämä on nykyisten tukien ongelma. Ongelmatilanteessa voi elää vuosikausia, kun mitään ei pakolla tarvitse tehdä. Luotetaan vain, että tuet kantavat.
Olen hakenut työtä koko ajan. En ole päässyt edes sinne kaupan kassalle. Nivelrikko on polvessa joten esim siivoustyötä en voi tehdä. Mitä tekisin " pakolla"? Kwrro nyt ihmeessä mihin voisin työllistyä? En saa opiskella työkkärin mukaan, olen yo merkonomi.
Itse tein nuorena pitkään telemarkki
Ehdotat minulle, kahden lapsen äidille, provisio palkkausta työtä? Tiedätkö mitkä selvittelyt on Kelan kanssa ja mikä sotku siitä tulee? Aivan mahdoton ajatus näin yksinhuoltajana varsinkin kun päivärahaa leikataan samoin asumistuen suojaosuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka todellisuudesta vieraantuneita ovat ihmiset jotka kuvittelevat että tie ulos köyhyydestä on työnteko? Kävin juuri haastattelussa viime viikolla aspan työhön, brutto 1800 e kk eli netto joku 1500 e kk. Olen 45 v ja kaksi lasta vuokra 970 e kk. Koulunkäynnin ohjaajan palkka on 1400 brutto...
Jossain muussa maassa työnteko on tie köyhhydestä muttei Suomessa kun täällä on esim Pohjoismaiden huonommat palkat.
Siis päätät olla ottamatta vastaan työtä, koska tukiaiset ovat melkein samansuuruiset?! Missä on ylpeytesi tehdä työtä ja olla veronmaksaja? Eli halu kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa?
Mulla myös matala palkka. Mutta en odotakaan rikastuvani, vaan maksaa itse oma elämiseni.
En saanut ko työpaikkaa, vaadittiin 3 kielen osaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole saanut mitään työtä vuoteen. Olen 45 v yh Vantaalta. Nykyisen asunnon vuokra on 960 e kk, en tosiaan tiedä mitä teemme ensi vuonna? Lasten koulut ja päiväkoti ovat tässä lähellä. Mihin menen töihin kun en ole päässyt edes sinne kaupan kassalle?
Siivous?
Meidän firmassa voi päästä siivouksen esimieheksi ilman koulutusta, tai koulutuksen voi hankkia työn ohella. Mutta. Tosi raskasta työtä, työntekijöiden ja ylemmän johdon välissä. Valituksia ja puhelinpäivystystä. Toki palkka parempi kuin "vain" siivoojalla.
Laita puh numero. Tulen esimieheksi, valitukset ei minua häiritse ja puhelin on päällä muutenkin.
Kylläpä saat paljon tukia, kun noin paljon leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietit tätä mentaliteetilla "ensi vuonna", kun tätä olisi pitänyt miettiä jo ajat sitten. Juuri tämä on nykyisten tukien ongelma. Ongelmatilanteessa voi elää vuosikausia, kun mitään ei pakolla tarvitse tehdä. Luotetaan vain, että tuet kantavat.
Olen hakenut työtä koko ajan. En ole päässyt edes sinne kaupan kassalle. Nivelrikko on polvessa joten esim siivoustyötä en voi tehdä. Mitä tekisin " pakolla"? Kwrro nyt ihmeessä mihin voisin työllistyä? En saa opiskella työkkärin mukaan, olen yo merkonomi.
En tiedä nivelrikkosi laatua, enkä sitä, että oletko kokeillut aiemmin siivoustyötä. Toimistosiivous on kuitenkin tosi kevyttä ja sopii monelle, joilla on lievempiä vammoja tai vaivoja. Siivoustyön raskaimmat työt (laitossiivous, tehdassiivous jne.) eivät taas sovi lieville vaivoillekaan. Siivoukseenkaan ei silti kävellä noin vain sisälle. Piruuttani kokeilin, vaikka en voisi siivota. Kehuin olevani mahdoton työjuhta, joka näkyy myös CV:ssäni ajalta ennen kuin menin rikki. Ei edes haastateltu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka sen opiskeluajan toimeentulon maksaa? Eivät kaikki voi työllistyä lähihoitajiksi tai lääkäreiksi. Terveys tai älyn puute tulee monilla vastaan.
-eri
Siis mitä hittoa nyt taas. Suojaosa on tarkoittanut sitä, että voi himpun verran parantaa tilannettaan ottamalla vastaan lyhyitä työkeikkoja tai osa-aikaitöitä, joilla ei sellaisenaan elä. Totta kai se vähentää tukia, jos suojaosa poistetaan.
En edes ymmärrä näitä kirjoittajia, jotka jeesustelevat sillä, että totta kai osa-aikatyötä tekevillä kuuluukin olla huonompi elintaso kuin kokopäivätyötä tekevillä. No niinhän se onkin, suojaosankin kanssa?? Tein hiljattain määräaikaista osa-aikatyötä, ja suojaosineen ja soviteltuine päivärahoineen päivineen sain kuussa noin 900 euroa. Kuinka moni muka saa kokopäivätyöstä noin minimaalista palkkaa? Ei kukaan.
(En myöskään saa toimeentulotukia ja asumistukea saan vähän yli 100 euroa. Asun yksin.)