Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten

Vierailija
26.11.2023 |

Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?

Kommentit (318)

Vierailija
241/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto miten todellisuudesta vieraantuneita ihmisiä tällä palstalla on. Vai että rahaton, rämässä omistusasunnossa kärvistelevä ihminen rupeaa vuokraisännäksi, maksaa saamastaan vuokrasta tuon omistamansa asunnon kulut JA kaikki uuden vuokra-asuntonsa kulut, koska vuokratulojen takia ei saa enää tukia omaan asumiseensa.

Kuka niin on sanonut? Sen omistamansa talon voi vuokrata, jotta se kattaa osan niistä kustannuksista mitä joutuu omasta asumisestaan maksamaan. Jos sen avulla saa töitä niin sittenhän niitä tukia ei edes tarvitse.

Kuinka paljon kuvittelet sitä vuokraa saavan jostain muuttotappioalueelta? Sen omistusasunnon kulut pitää kuitenkin vuokratuloista maksaa, ymmärrätkö. Vastikkeet tai lämmitykset, tontinvuokrat, vakuutukset, kiinteistövero

Sen omistusasunnon, joka laitetaan vuokralle, pitäisi olla lainaton, jotta tuo voi onnistua.

Vierailija
242/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan vastaa siihen mihin mennä töihin jos työttömiä on moninkertainen määrä vrt työpaikat. Miksi? Tämä on se kuuma peruna jonka ympärillä keskustelu pyörii. Kaikille ei riitä työtä, koskaan. Eikä täystyöllisyys kuulu kapitalismiin.

Jokainen vähänkään suuremmassa työpaikassa työskennellyt tietää, että sisäisesti on auki moninkertainen määrä työpaikkoja kuin ulkopuolisissa palveluissa on kulloinkin julkisesti esillä. Ja nämä sisäiset työpaikat menevät usein sisäisille paikan vaihtajille ja se ns. aito avoin työpaikka syntyy sinne juuritasolle minne kannattaa jokaisen yrittää, vaikka sitten vuokratyöfirmojen, harjoittelun, kesätyön, osa-aikatyötä, sijaisuuden tms. kautta. Eikä ne avoinna olevat työpaikat ole todellakaan niitä parhaiten palkattuja tai mielenkiintoisimpia hommia. Eli siis jalkaa oven väliin niin paremmat paikat odottaa siellä tul

Ei enää nykyään. Nykyään ilmoitetaan avoimeksi nekin paikat, joihin on tiedossa sisäinen hakija. Tässäpä sinulle pätkä eräästä päätöksestä (nimet ym. tunnistetiedot muutettu)

"Kunta X

Osasto X

X poistui käsittelyn ajaksi ja ryhmä valitsi yksimielisesti X:n."

Kokouksesta poistunut X ja valittu henkilö ovat sama henkilö.

Näitä on pilvin pimein ympäri Suomea. Voi olla myös, että Alli Alituinen poistuu, koska hänen tyttärensä Anni Allituinen tulee valituksi "riippumattomassa" kokouksessa, sillä Allihan oli jäävi ja poistuminen auttoi takaamaan riippumattomuuden :D

Täysin naurettavaa touhua valtiolta ja kunnilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot nousee mulla 500€/kk. Just viime viikolla pyytäessäni palkankorotusta esimies sanoi, että musta tulee ns. senior. Se tekee 1000€/kk lisää bruttoa. Ei paha. 

Vierailija
244/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä tuet tarkkaan ottaen laskevat? Jos soviteltu päiväraha ja asumistuki niin ehkä on korkea aika etsiä halvempi asunto ja kokoaikainen työ siitä uuden asunnon läheltä. Ei tukien varassa elämisen ole tarkoitus jatkua vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vaikka se leppoisaa elämää varmaan onkin.

Hallelujaa ja lujaa 👏👏👏

Vierailija
245/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön sairauden takia? Ja eläkkeelle et pääse? Miten olisi yrittäjyys?

Ei ole kiva olla sairas, mutta sinulla on sentään vapaa-aikaa paljon. Ja pysyt hengissä. Hyvää elintasoa ei ole tarkoituskaan saavuttaa kuin työn teolla.

En ole tuo kenelle vastaat, mutta minä olen työttömänä ja suunnitteilla on yrittäjyys. Kerroinkin tässä ketjussa jo aiemmin, että minua on ihan yritysneuvonnasta kehoitettu olemaan varovainen. Pari aiempaa yritysideaa ammuttiin alas, että ei kannata, koska nykyään on sellaisiin liikeideoihin mahdoton saada starttirahaa. Lainaa en saa myöskään mistään, koska olen työtön ja varaton. Se rajoittaa hyvin paljon sitä, millaisia liikeideoita on ylipäätään mahdollista toteuttaa.

Tämän nykyisen liikeidean kanssa etenen neuvotusti hitaasti. Liiketoimintasuunnitelman ja portfolion pitää olla huippuunsa hiottu, jotta voi hakea starttiraha

Eikös niiden pitänyt viime hallituksessa muuttaa yrittäjätkin toimeentulotuen piiriin?

Toivottavasti menestyy :)

Vierailija
246/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot nousee mulla 500€/kk. Just viime viikolla pyytäessäni palkankorotusta esimies sanoi, että musta tulee ns. senior. Se tekee 1000€/kk lisää bruttoa. Ei paha. 

Jees, mahtavaa. Pääsisikö teidän firmaan pesemään vessoja hammasharjalla, jos tarpeeksi kerjää?

Vierailija
247/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulot? Tarkoitat siis tuet? Miksi pitäisi saada veronmaksajien rahoilla ostaa itselle auto?

Itse en voisi kuvitellakaan sellaista oikeutuksen tunnetta, että muiden ihmisten pitäisi kustantaa mulle auto.

Ilman autoa et pääse töihin. Jos ei ole varaa ostaa autoa, ei sinua palkata. Ei kenenkään tarvitse autoa toisille kustantaa, mutta se nyt vaan on totuus, että silloin sinua ei palkata.

Mistähän ne rahat sitten pieraista?

Jos ap ei saa rahaa kasaan, eihän pääse loukusta pois ja jatkaa elelyä veronmaksajien rahoilla, kun ei pääse töihin. 

Vierailija
248/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole saanut mitään työtä vuoteen. Olen 45 v yh Vantaalta. Nykyisen asunnon vuokra on 960 e kk, en tosiaan tiedä mitä teemme ensi vuonna? Lasten koulut ja päiväkoti ovat tässä lähellä. Mihin menen töihin kun en ole päässyt edes sinne kaupan kassalle?

Voisko jonkun kaverin kanssa muuttaa yhteen, jotta sais asumiskuluja pienemmäksi?

Vierailija
249/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten vain tykkäät satuilla netissä. Tänne kun voi kuka vain kirjoittaa mitä vain."

No hemmetti, kokeile itse! Laita hakemuksia menemään hanttihommiin kaikenlaisille aloille joilta sinulla ei ole kokemusta! Katso millaisella prosentilla tulee kutsuja haastatteluihin vs. ei minkäänlaista vastausta. Katso montako paikkaa saat. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan. Hae huviksesi vaikka feikkinimellä ja -tiedoilla.

-eri

Olen päässyt mm. puhelinmyyjäksi ja siivoojaksi ilman mitään kokemusta. Tuulesta temmattua, ettei jotain saisi.

Eli kun minun isäni oli juoppo, niin sinunkin isäsi oli.

Kuka tahansa pääsee tiettyihin hommiin, jos oikeasti haluaa.

No missä se mun työpaikka vielä viipyy näin tuhannen hakemuksen jälkeen?

-sama tai eri

Vierailija
250/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole saanut mitään työtä vuoteen. Olen 45 v yh Vantaalta. Nykyisen asunnon vuokra on 960 e kk, en tosiaan tiedä mitä teemme ensi vuonna? Lasten koulut ja päiväkoti ovat tässä lähellä. Mihin menen töihin kun en ole päässyt edes sinne kaupan kassalle?

Voisko jonkun kaverin kanssa muuttaa yhteen, jotta sais asumiskuluja pienemmäksi?

Kaverithan tunnetusti riemumielin ottavat ylimääräisiä nurkkiinsa pyörimään. Lapsiperheitä eritoten.

Vierailija
251/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vaikka hoitoapulaiseksi, voi opiskella myös opppisopimuksella.Töitä on satavarmasti.

Vierailija
252/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän nokiteta lisää. Tulot tulevat tippumaan enemmän kuin niitä saa, eli täytyy ottaa velkaa maksaaksen siitä, että ei saa tuloja lainkaan.

Koeta nyt vähän enemmän ikkori!!!

Vierailija
253/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverithan tunnetusti riemumielin ottavat ylimääräisiä nurkkiinsa pyörimään. Lapsiperheitä eritoten.

Tarkoitankin ap kaltaista yksinhuoltajaa. Kaksi yksinhuoltajaa muuttaa yhteen. Samalla saa lapsia hoidettua yhdessä. Kun asumistuet poistuu, on pakko miettiä tämmöisiäkin vaihtoehtoja.

Vierailija
254/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.

Meillä ei ole tulot tippuneet mutta menot nousseet 500-600€, koska tässä täytyy rahoittaa vieraiden maiden sotia ja sossuelättejä. Töitä tehtävä lisää, vero% nousee ja aina vaan pitäisi rahoittaa tukielättejä. Tässä loppuu aika ja rahat. 

Vierailija
255/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein yksinhuoltajat vielä tarvitsevat lastenhoidon vuoksi  säännöllisen päivätyön. Siksi hoitoalan 3 vuorotyö, joka työllistäisi, ei käy. Mutta tuolla kimppa asumisella sekin onnistuu.

Vierailija
256/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vaikka hoitoapulaiseksi, voi opiskella myös opppisopimuksella.Töitä on satavarmasti.

Ei nämä en voi tehdä muuta kuin tukia nostella- tyypit sitä aio tehdä, joutuu pian töihin 8h/pv ja 5pv/viikossa ja töissä ei voi sluibailla vaan joutuu fyysistä työtä tekemään. 

Vierailija
257/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ensi vuonna Vantaa laske tuloveroaan, se kompensoinee hieman leikkauksia? 

Vierailija
258/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan vastaa siihen mihin mennä töihin jos työttömiä on moninkertainen määrä vrt työpaikat. Miksi? Tämä on se kuuma peruna jonka ympärillä keskustelu pyörii. Kaikille ei riitä työtä, koskaan. Eikä täystyöllisyys kuulu kapitalismiin.

Jokainen vähänkään suuremmassa työpaikassa työskennellyt tietää, että sisäisesti on auki moninkertainen määrä työpaikkoja kuin ulkopuolisissa palveluissa on kulloinkin julkisesti esillä. Ja nämä sisäiset työpaikat menevät usein sisäisille paikan vaihtajille ja se ns. aito avoin työpaikka syntyy sinne juuritasolle minne kannattaa jokaisen yrittää, vaikka sitten vuokratyöfirmojen, harjoittelun, kesätyön, osa-aikatyötä, sijaisuuden tms. kautta. Eikä ne avoinna olevat työpaikat ole todellakaan niitä parhaiten palkattuja tai mielenkiintoisimpia hommia. Eli siis jalkaa o

Nyt puhuttiin oikeista, yksityissektorin työpaikoista, ei verovaroin kustannettavasta suojatyöstä. Olen työssä Suomen top30 suurimpiin henkilöstömäärällä mitaten kuuluvassa firmassa ja täällä on kokoajan sisäisesti auki useita kymmeniä paikkoja. Julkisesti noin 10. Näistäkin suurin osa on auennut sen takia, että sisäisesti on edellinen tyyppi valittu toiseen, parempaan tehtävään. 

Vierailija
259/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.

Kyllä se elämä tulee sinuakin hienohelmaa koettelemaan vielä, tavalla tai toisella. Muista sitten, että se on omaa syytäsi. :) 

Niinpä, onnettomuus ei tule kello kaulassa.

Vierailija
260/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitankin ap kaltaista yksinhuoltajaa. Kaksi yksinhuoltajaa muuttaa yhteen. Samalla saa lapsia hoidettua yhdessä. Kun asumistuet poistuu, on pakko miettiä tämmöisiäkin vaihtoehtoja.

No joo. Kate & Allie oli kiva sarja aikoinaan, mutta eipä tuo tosielämässä oikein toimi. Aikuisilla lähisukulaisillakin menee yleensä hammastenkiristelyksi, jos on pakko asua yhdessä.

t: kokemusta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme